Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 1,176 till 1,200 (av 13,231 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

Det här var en besvikelse. Örebro var inte ens nära.

Andreas
    Keymaster

Ebert orsakar en del oreda för han chansar eller stajlar.

Det är en fråga om man tycker hans uppsida är värd dessa små divafasoer?

Jag skulle ju säga att de utan tvekan är värda det, men det kan ju finnas andra saker runtomkring som också väger.

Att komma otränad är ju inte något som ser bra ut, men också kostar en massa tid och energi för laget.

pb_90
    Deltagare

Ebert kommer femma i backarnas poängliga. Sexa i +/- med +23. Bäst av alla Örebroare i corsi med 56,35% av avsluten framåt (över procenten högre än nästa örebroare med flera matcher under bältet). Har inte koll på gamescoren (kanske dags att göra en uppdatering där), gissningsvis är han topp i ligan för backarna även där med dessa starka papper.

Om vi har en vettig chans att behålla honom så måste dom ta den.. Det är helt okej om NLA norpar honom med ett rejält kontrakt men tappar vi honom till ett annat SHL-lag så kommer i varje fall jag att vara rätt sur..

Andreas
    Keymaster

Linköping eller Oskarshamn hade inte oroat mig så mycket. Brynäs eller Malmö ville jag verkligen inte ha i play-in, men nu är vi här och Örebro måste visa att de även kan spela mot lag som gör allt för att bara ställa upp i mittzon och sen cirkla runt i offensiv zon tills de hittar ett pass in framför mål.

Något som funkat riktigt bra mot just Örebro…

Andreas
    Keymaster

Tack för tre poäng, men nästa match får de gärna skjuta fler än 13 skott.

Status
    Deltagare

Att man kommer ur denna match med tre poäng är ett mysterium, men ack så skönt.

Andreas
    Keymaster

När är Örebro är som är bäst är det en fröjd att se dem, men de måste försöka hitta en jämnare nivå överlag känner jag.

Idag fanns det mycket att gotta sig i, men det ser ju tyvärr inte allt ut så.

Andreas
    Keymaster

Det är så otroligt pinsamt att premisserna för kvalspelet som pågår inte är satta. Vi har alltså fyra lag som gått in i ett kvalspel och ingen vet hur många lag som kommer att spela i vilken serie sen.

Jag häpnar hur man ens kan påbörja kvalspelet utan att ha det bestämt?

Förra året var det fem lag i DamEttan Västra och åtta lag i DamTvåan Västra. Rimligtvis borde kanske tre lag gå upp till ettan och ett åka ner så vi får ett mer balanserat seriespel.

Andreas
    Keymaster

Kan bara instämma i det. Jag tror nog att som vanligt ett gäng juniorer kommer att sommarträna med A-laget och det är nog väldigt troligt att en eller två också blir kvar där när försäsongen är över.

Kullen i J20 när är inte bara ett bra lag, det finns riktig spetstalang som också kommer att gå högt i draften. Örebro borde med all trolighet göra sin bästa draft någonsin denna sommar.

Och nästa sommar kan faktiskt matcha den.

Kovacs
    Deltagare

NJ och Bentzen har ett riktigt bra utgångsläge till nästa säsong.
    Redan en stor trupp på plats med kontrakt. Behöver inte 12-13 nyförvärv som tidigare.

Målvakter:
    Enroth
    Arntzen

Backar:
    Backström
    Näkyvä
    Rissanen
    Hardegård
    Forsmark
    (Juniorer som Petterson etc

Centrar:
    Abols
    Leino
    Lajunen
    Mastomäki

Forwards:
    Kovacs
    Larsson
    Öberg
    Eklind
    Carlsson
    Ekström
    Salomäki
    Oscarsson

Vi behöver ju såklart fler. Någon med kontrakt kanske lämnar ex. Kovacs. Men här snackar vi stark stomme. Givet att det krävs mer spets. Men stommen är stark. Älskar tanken att centersidan är klar och så pass stark redan.

Status
    Deltagare

Sömmning insats. Förstår inte att man ska ha så svårt mot bottenlaget Brynäs.

Bunkersnack som App vore något😏

Kovacs
    Deltagare

Rätt sjukt att vi ändå har en ganska stark trupp ikväll. Och ändå saknar:

Rissanen – Näkyvä
    Zile – Sulak

Salomäki – Abols -Audette
    Mustonen

Skapligt med erfarenhet och klass. 2 top- backpar i SHL och en potentiell 1a kedja i SHL sett till erfarenhet. Även om jag givetvis inser att Salomäki inte är någon 1a line lirare. Galet stark bredd vi har nu.

PennyBridge78
    Deltagare

Sen har vi ju Salomäki om inte jag missat något.

Ja, när han blir hel igen. Då kanske man skulle ersätta Elias alt Puustinen ifall han inte fortsätter producera (han verkar fortfarande stanna på ca 10 min per match)

Även Näkyvä hoppas man ju kan komma tillbaka. Där är det väl tyvärr Hardegård som får flytta sig…

Status
    Deltagare

Sen har vi ju Salomäki om inte jag missat något.

PennyBridge78
    Deltagare

Tror verkligen inte Öberg hamnar utanför (skulle han göra det tror jag inte han tar det bra), tänker att han hamnar i en 4:e kedja med Masto. Han ligger ändå på en delad andraplats i målligan för Örebro, känns skumt ifall han inte skulle ta en plats då.

JN27
    Deltagare

Jo men Öberg har ju inte gjort bort sig i förstakedjan direkt. Tänker hur han tar det att gå ned från första till sista.

Ah du tänker så. Ja nej det är säkert inte jättekul men samtidigt bör man se lagets möjligheter och chanserna att vinna som ökar. Tycker inte Öbba behöver bevisa sig ytterligare. Fördelen den här säsongen är att man gett folk chansen på riktigt.

Andreas
    Keymaster

Jag skulle nog tycka det mest rimliga är att man kastar om rätt mycket nu när både Audette och Abols kommer tillbaka.

Det är väl främst juniorerna som kommer skjutas neråt till sina vanliga lag.

Milton Oscarsson, Elias Pettersson och Niklas Nilsson åker ner i första hand antar jag.

Eklind och Ekström är väl de som ser ut att hamna som trettonde för mig, inte Öberg.

pb_90
    Deltagare

Jo men Öberg har ju inte gjort bort sig i förstakedjan direkt. Tänker hur han tar det att gå ned från första till sista.

JN27
    Deltagare

Skulle vara synd om Öberg får stryka på foten när Audette kommer in.. Men det kanske är det mest rimliga? Och han kanske kan ta det utan att det blir dålig stämning?

Skulle vara synd om Öberg får stryka på foten när Audette kommer in.. Men det kanske är det mest rimliga? Och han kanske kan ta det utan att det blir dålig stämning?

Vågar man inte gissa på att det blir Ekström eller Eklind som får gå ned som extra?

pb_90
    Deltagare

PennyBridge78
    Deltagare

Ja jag håller med Status om att det blir måånga nya. Men kan det vara så att det är värre än man befarat med Näkyvä?
    Men vad tror ni om denna uppställning (en pappersprodukt men som i mina ögon ser spännande ut iaf).

Daniel Audette (C) – Rodrigo Abols (C) – Robin Kovács (LW/RW)
    Nick Ebert (R) – Gustav Backström (L)

Nick Halloran (RW) – Robert Leino (C/RW) – Leo Carlsson (C)
    Kristaps Zile (L) – Marcus Hardegård (L)

Emil Larsson (LW) – Jani Lajunen (C) – Juuso Puustinen (RW/LW)
    Petr Zámorský (R) – Libor Sulak (L)

Elias Ekström (LW/RW) – Christopher Mastomäki (C) – Linus Öberg (C/W)

Status
    Deltagare

Oh herre alltså. Blir många nya in.. Många olika nationaliteter. Hoppas verkligen man får ihop det och inte rubbar den lagkänsla som byggts upp.

Själv har jag lite dubbla känslor kring detta. Framförallt med tanke på hur bra våra juniorer varit. Men ska man slåss i toppen om guldet så är väl detta ett måste.

Andreas
    Keymaster

Audette ska vara klar alltså, och det jobbas på två namn till. En back och en forward. Blir en spännande 2,5h.

Jobba NJ!

Andreas
    Keymaster

En back, utöver Audette, skulle jag gissa på.

Om det nu inte uppstått någon fnurra här och den back som redan presenterats är en av de två som ska vara klara.

JontheR
    Deltagare

Tror på två. Skadorna motiverar det och pengar ska det finnas.

Är det två forwards eller 1 back och 1 forward?

Visar 25 inlägg - 1,176 till 1,200 (av 13,231 totalt)