Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 12,051 till 12,075 (av 13,265 totalt)
  • Författare
    pb_90
    Deltagare

Henric:
    Haha sant om det där med Liivik! Dels så är han för seg för att hinna in på mål och sen så kommer aldrig Wiklander eller Adolfsson kunna lösa de insticken framför mål.. och sen så måste man förtjäna sin plats i PP. Just nu förtjänar Liivik knappt 8min i istid. Det är fan en gåta hur man kan göra en sådan enorm felrekrytering och sen tro att det ska bli en ny Anttila-typ..

Pennybridge HK:
    Jag skulle också vilja ha in Haga där.. men dom kommer aldrig våra testa + att dom antagligen har lovat Wandell en plats i en ”producerande”-kedja.. Men Wandell med Mustonen och Olsson kanske skulle kunna funka hyfsat offensivt ändå?

Pennybridge HK
    Deltagare

BTW.. dags att utvärdera vår nya förstafemma?

Viksten – 23 matcher 6G-5A-11P
    Wandell – 24 matcher 2G-4A-6P
    MJ – 16 matcher 2G-4A-6P

Jag skulle vilja se Haga mellan Viksten och Johansson. Det känns som att han skulle kunna passa bättre än vad Wandell gör i den femman. Det känns som att Wandells defensiva kvalitéer passar bättre i en 3dje eller 4e lina.

Henric
    Keymaster

Att Liivik trodde att vi spenderar tillräckligt mycket tid i offensiv zon för att han ska hinna ta plats framför mål och skymma säger ju en hel del om hur fel de har sålt in lagbygget till honom. 😉

Kebab är för övrigt bästa matchmaten. 🙂

Andreas
    Keymaster

Jag hoppas laget tar denna vecka att också prata igenom hur de vill spela och komma till sans med spelidén.

Eller att de kanske etablerar en spelidé. Det finns en del att önska där. Jag vet inte vad de byggt laget för så jag kan inte riktigt säga om laget är dåligt byggt eller inte.

pb_90
    Deltagare

Haha.. vem fan sparar en bild på en kebabtallrik och sen lägger upp den en dag innan match.. låter som en efterhandskonstruktion.

Ja Liivik har ju näst intill varit värdelös. Han hade ett par bra byten i PP men spelar man så bedrövligt i övriga spelet så kan man ju fan inte få lite PP. Det är väl därför som Kalle Olsson har fått hoppa in ist?

Alltså både Liivik och Heinrich måste dom ju ha blivit pålurade va? Inte kan man scouta så otroligt kasst? Dom måste väl ha gått på referenser som sen visat sig vara kassa?

Känns som att ingen tror på spelidén typ? En jävla brist på kemi i kedjorna/backparen också, förutom i Weinstock-kedjan då.

JN27
    Deltagare

Jo men exakt.. känns som att det behövs ”proffsas” till en del. Fler spelare som ställer krav på varann. Så jävla synd att inte Jocke är med.. tror att han, om han hade varit på isen, inte hade accepterat vissas nivå. Har man blivit fostrad i Red Wings organisation och tränat med Zäta och Datsyuk så borde man ha kunna få ett gäng goda vanor. Nu känns det bara som att det är typ Wandell som har lite ”proffs-aura”? Siim Liivik la väl ut en bild på en kebabtallrik dag innan match..

Han hävdar själv att kebabtallriken var från ett annat tillfälle I Helsingfors. Säga vad man vill om det.
    Liivik har varit en besvikelse såhär långt. Den spelare han blev utmålad som existerar inte. Han är lite fysisk och snabb I käften på isen men mer än så är det inte. Offensivt är han helt oduglig och hela planen med hans spel var ju enligt egen utsägo att han skulle stå framför mål och skymma och eventuellt nypa någon styrning då och då.
    Detta har vi inte sett röken av såhär långt.
    Jag vet ärligt talat inte vad som talar för en förbättring. Tittar man på matchen mot Färjestad så jobbade hela laget hem och tog ansvar I försvarszon. Allt detta var som bortblåst mot Leksand och HV. Ska man behöva skaka igång vissa spelare inför varje match för att de ska ta sitt ansvar? Vad är det för mentalitet? Det vi kan räddas av är att Grossmann förmedlar lite ledarskap och menatlitet I försvaret och att detta medför lugn för forwards. Jag är dock väldigt tveksam till att det räcker.

pb_90
    Deltagare

Jo men exakt.. känns som att det behövs ”proffsas” till en del. Fler spelare som ställer krav på varann. Så jävla synd att inte Jocke är med.. tror att han, om han hade varit på isen, inte hade accepterat vissas nivå. Har man blivit fostrad i Red Wings organisation och tränat med Zäta och Datsyuk så borde man ha kunna få ett gäng goda vanor. Nu känns det bara som att det är typ Wandell som har lite ”proffs-aura”? Siim Liivik la väl ut en bild på en kebabtallrik dag innan match..

JN27
    Deltagare

MJ – 16 matcher 2G-4A-6P

Det som sticker ut är naturligtvis Wandell.. han själv trodde väl att han skulle kunna göra typ 40p? När man ser honom på isen så ser han inte ens ut som någon som skulle kunna vara i närheten av det.. Visst, bra passningar på bladet jämt och tar kanske lite för mycket defensivt ansvar. Men han ser liksom inte ut som att han riktig vill göra poäng heller? Han ser rätt loj ut rent generellt. Han verkar tyvärr inte passa in alls med MJ och Viksten.

Är det Derek Ryan-förbannelsen som har ställt till det tror ni? Dom lyckades vinna mycket på spelvändningar den säsongen, och då ställde dom in sig på att det var det spelet som hela laget skulle spela. Jag menar.. Vi har många skridskoskickliga spelare som kan ställa om snabbt, men ingen förutom kanske Weinstock som kan hålla i och täcka puck i anfallszon. Vi får ALDRIG snurr i anfallszon för att vi bara har snabba spelare, kanske inte världens passningsskickligaste och inte heller tillräckligt stora för att kunna skydda puck. Och det blir jävligt jobbigt att hålla i ett sånt spel när man bara ska försvara sig för att sen sticka på kontring..

Det är ju tyvärr så också att vårt lag inte kan försvara sig när ingen vågar gå in på kropp. Om du tittar på vilka spelare vi gjorde oss av med inför förra säsongen så kan du ju kanske se att det var många grovjobbare som rök.
    En spelare som Jared Aulin gav allt I varje byte även om det inte räckte till alla gånger så gav han verkligen allt och var alltid på jobbet.
    I år är Anttila borta som också gav allt I varje byte och var duktig I det defensiva jobbet samt kunde hålla I pucken I anfall istället för att ständigt söka passningsalternativ.

Att stå och sträcka sig med klubban som en sopkvast håller inte för att vinna tillbaka puck och snabbt vända spelet.
    Jag är inne på samma spår som igår. Jag tror vi har spelare som trivs för bra och som är för säkra på sin plats att de inte har mentaliteten att ge allt I varje byte.
    Nånting inom mig hoppas att vi missar slutspel bara för att det ska vara en sån jäkla knäpp på näsan för styrelsen. Som det ser ut nu har vi inte en chans I bäst av tre I vilket fall och en direktplats med bäst av sju skulle bara vara olidligt.

pb_90
    Deltagare

MJ – 16 matcher 2G-4A-6P

Det som sticker ut är naturligtvis Wandell.. han själv trodde väl att han skulle kunna göra typ 40p? När man ser honom på isen så ser han inte ens ut som någon som skulle kunna vara i närheten av det.. Visst, bra passningar på bladet jämt och tar kanske lite för mycket defensivt ansvar. Men han ser liksom inte ut som att han riktig vill göra poäng heller? Han ser rätt loj ut rent generellt. Han verkar tyvärr inte passa in alls med MJ och Viksten.

Är det Derek Ryan-förbannelsen som har ställt till det tror ni? Dom lyckades vinna mycket på spelvändningar den säsongen, och då ställde dom in sig på att det var det spelet som hela laget skulle spela. Jag menar.. Vi har många skridskoskickliga spelare som kan ställa om snabbt, men ingen förutom kanske Weinstock som kan hålla i och täcka puck i anfallszon. Vi får ALDRIG snurr i anfallszon för att vi bara har snabba spelare, kanske inte världens passningsskickligaste och inte heller tillräckligt stora för att kunna skydda puck. Och det blir jävligt jobbigt att hålla i ett sånt spel när man bara ska försvara sig för att sen sticka på kontring..

Henric
    Keymaster

Tyckte Grossman såg rejäl ut. Kunde leverera pass även om han inte slog någon av det mer avancerade slaget. Lovande inför framtiden helt klart. Kan bli en viktig defensiv pjäs för oss.

JN27
    Deltagare

Ni som såg matchen, hur var Grossman?

Det lilla han var inne så var han väldigt pucksäker. Vispade inte iväg pucken direct utan väntade på läge. Han verkade allmänt stabil I mitt tycke.

Personal Jesus
    Deltagare

Ni som såg matchen, hur var Grossman?

pb_90
    Deltagare

Skulle vara så jävla najs att knappa in ordentligt på Karlskrona också.. det är ju rimligt att dom ska hamna där nere. Kan vi klämma oss förbi dom så har vi en eventuell räddningsplanka till slut.

pb_90
    Deltagare

Usch ja.. som jag ser det så är back to back mötena med Rögle kanske dom två viktigaste matcherna de senaste säsongerna.

Tar man 6 poäng så kommer man nog kunna ha 12-15 poäng ner till strecket.

Tar man 3 poäng så är det väl oförändrat, men med ÖHK:s form så borde man passa på att vinna mot de lagen som ligger bakom i tabellen.

Tar man 0 poäng så är det nästan dags att förbereda sig på kval.

Fyfan.. att man ska behöva genomlida sånt här bara för att PG inte har bollarna att erkänna att han inte kan det här..

Henric
    Keymaster

Huvva. Tabellen börjar se riktigt trist ut. Otroligt skönt att vi lyckades sno 3 pinnar av LIF. Annars hade det ju sett ännu dystrare ut naturligtvis. Jag tror fortfarande vi kommer få slåss för överlevnaden, och ett taggat gäng från HA kan bli en riktigt tuff nöt att knäcka. Och om Hudys knän ger upp för säsongen… Nä, det orkar jag inte ens tänka på.

Vi är ett identitetslöst lag just nu! Vi vinner matcher mha vår målis. Kan vi trolla fram en ny plan A?

JN27
    Deltagare

Förövrigt så tror jag att en anledning till svaga resultat är att spelarna trivs för bra i klubben. Konkurrenssituationen är alldeles för liten och majoriteten känner sig nog ganska säkra på spel oavsett hur det går verkar det som. Tror och hoppas att Grossmann ändå kan påverka lite av detta med sin rutin och sin attityd.

JN27
    Deltagare

Hoppas berörda läser och tar åt sig. Men känslan är väl som med allt annat när det gäller PG. Han blundar för verkligheten och lever i en drömvärld där det saknas konkurrens. Vi hade inte ens spöat Laxå igår.

Henric
    Keymaster

Wirström är spot on igen. Särskilt genklang borde sista meningen ge:

http://www.na.se/ishockey/shl/wirstrom-darfor-har-hv71-sprungit-i-fran-orebro-hockey#Ishockey

Andreas
    Keymaster

Det tog en halv period innan HV71 riktigt kom igång. Efter det var det tyvärr inte mycket att diskutera.

Orebro Center
    Deltagare

Glasklar seger för HV. Inget snack. Bättre hela matchen

Andreas
    Keymaster

Skön tackling av Grossman direkt. 🙂

Andreas
    Keymaster

Om inte annat kanske han kan slänga en och annan spelare i isen framför vårt mål. Tycker fortfarande vi har problem att stå upp när aggressiva motståndare gör diverse utfall mot våra målisar. Jag är väl lite old-school som tycker att det är värt att ta en avstängning iaf ngn gång under säsongen och markera att nu får det fan vara nog med på-åkningar och bök mot plockhandskar som lagts på pucken.:)

Liiiiite rädd att han kommer bli utvisad för roughing/boarding när domarna ser 190cm+/100kg+ sätta hårt mot Tedenby eller annat liten spelare.

Det som är bra med att vi möter just HV idag är att de har bra fart och kommer att skjuta mycket. Vi kommer att få en bra bild av hur han står sig mot bra motstånd direkt.

Henric
    Keymaster

Om inte annat kanske han kan slänga en och annan spelare i isen framför vårt mål. Tycker fortfarande vi har problem att stå upp när aggressiva motståndare gör diverse utfall mot våra målisar. Jag är väl lite old-school som tycker att det är värt att ta en avstängning iaf ngn gång under säsongen och markera att nu får det fan vara nog med på-åkningar och bök mot plockhandskar som lagts på pucken.:)

Andreas
    Keymaster

Han är ju ändå uppväxt och fostrad här. Jag hade nog varit mer nervös med en nordamerikan som aldrig spelat på stor is över huvud taget.

Lite laddad är man ändå, men mest av allt hoppas jag Örebro gör en mycket bättre match än senast.

Luleå förlorade igår. Nu kan vi klättra över strecket igen!

Personal Jesus
    Deltagare

Han har ändå varit NHL-back i ett antal år. Passa kan han nog. Det är nog mer ytorna och farten som det ger upphov till som kommer ställa till det.

Absolut, rutin har han så det räcker.
    Problemet KAN bli stor rink med ytorna det ger.

Men, jag hoppas och tror det kommer gå bra från början.

Visar 25 inlägg - 12,051 till 12,075 (av 13,265 totalt)