Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,232 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 8 timmar, 29 minuter sedan av
Andreas.
-
FörfattareInlägg
-
02/12/2016 kl. 16:08 #2325
JN27
DeltagareKan tycka det är lite mycket gnäll idag. Vi tog tre poäng igår och vi värvade en back som knappast är dålig om man ser till CV’t. Vi läcker som ett såll bakåt så varför skulle vi inte ha värvat en defensiv back? Var nöjda med att det kom in något iallafall för det satt extremt långt inne.
02/12/2016 kl. 16:04 #2324Yongma112
DeltagareNu har snart halva serien gått och rent spelmässigt har det fortfarande inte kommit något lyft, som spelare och tränare pratar om. Ivarsson sa i en intervju inför Leksandsmatchen att man måste jobba hårdare än motståndet men det kanske inte riktigt var vad vi fick se…? Var ligger felet?
Till nästa säsong hoppas jag på en rejäl utrensning i truppen och så en helt ny spelidé.
Det går inte att ha ett spel där allt från målvaktsspel till målskytte måste stämma för att man ska ha chansen att vinna med uddamålet. Hur ofta får vi se Örebro verkligen spela ut och ta en komfortabel seger?Grossman ger ett väldigt bra intryck i varje fall. Känns ju som en ledare, hoppas han kommer in och höjer kraven. Sen tror jag kanske att han kostar mer än han smakar när det kommer till vad han kommer bidra med på isen. Till skillnad från PG tror jag inte att han är den spelaren vi behöver.
02/12/2016 kl. 14:44 #2323pb_90
DeltagareExakt.. och visst var det fånigt av Greg att ligga kvar. Men han har åkt på så sjukt många fula smällar pga sin korta längd, klart att han någon gång kommer att lacka ur och testa att få med sig en utvisning.
Sen fick jag en bild i huvudet angående min förra post.
Tänk er i NA, en krönika med David Hellsing där han har sin bild där han står med armarna i kors, och sen rubriken: ”Därför är Leksandsfans tacksamma att runka av” HOHHOHOHOHO FredagsKUL!
02/12/2016 kl. 14:11 #2322Pennybridge HK
DeltagarePrecis, man undrar hur tongångarna gått om situationen varit den motsatta!
Örebro är det lag i ligan som får med sig minst utvisningar av alla lag, och när vi väl får det så blir det ett jäkla gnäll från alla håll och det förväntas nästan att vi ska be om ursäkt.
Domarinsatsen igår var bedrövlig, men den var lika dålig åt båda håll. Vilket domarbas Andersson aldrig kommer att erkänna, hans förmåga att ta kritik kan liknas med att kasta vatten på en gås.
02/12/2016 kl. 13:27 #2321pb_90
DeltagareDet är jävligt tacksamt (ursäkta språket) att runka av Leksingar eftersom dom är många och högljudda. Hade det varit tvärt om så kan man ge sig fan på att det inte hade stått ett skit i tidningen eftersom man inte vill stöta sig med Leksingarna, och det är fan fakta..
02/12/2016 kl. 13:11 #2320Pennybridge HK
DeltagareSquires får kritik av Sanny Lindström och domarbasen Peter Andersson för han låg kvar länge på isen efter ha blivit vält över ända. Det tog tydligen hela 19 sekunder innan han gick upp på knä, och spelade sedan bytet efter.
Anledningarna att han låg kvar kan ha varit många. Kanske för att han tappade luften till exempel, eller för att markera för domarna att det var en ojuste handling som föregick…Dessa två herrar tycks hur som helst sitta inne på svaret eftersom de kan uttala sig i frågan. Att Sanny Lindström (likt Wikegård) brukar försöka sig på att samla ”flängtrutspoäng” är ju inte ovanligt, men att SHLs domarbas uttalar sig i frågan är anmärkningsvärt. Eller är det kanske så att han dömer alla matcher i efterhand?
02/12/2016 kl. 13:03 #2319pb_90
DeltagareViksten 3 matchers avstängning och 13000kr i böter precis som Motin fick. Det ger en lön mellan 80-120kkr/mån, riktigt prisvärt med andra ord även om han inte fått till det i år! Man blir ju dock ännu mer frågande på vart pengarna har tagit vägen någonstans…
02/12/2016 kl. 11:13 #2318pb_90
DeltagareJa det är det man hoppas på. Om man föreställer sig Hellström eller typ Motin i NHL så fattar man ju att det skulle vara katastrof även där. Jag kvarhåller dock att hans backtyp (öven Motins och Hellströms) är på väg bort. Det räcker inte med att bara köra sarg ut för att låta motståndarna få pucken direkt, man måste behålla pucken inom laget. Är man dessutom seg på skridskorna i dagens ordentliga forechecking-hockey så kommer man att få ännu mindre tid på sig.
Men med allt det sagt! Måste vara ett uppköp med Grossman. Gillar också att PG ÄNTLIGEN skrev ett ettårs-kontrakt. Så att vi slipper pröjsa länge ifall han floppar.
02/12/2016 kl. 10:52 #2317Personal Jesus
DeltagarePB…han kanske är av samma speltyp, men så oerhört mycket bättre?
Tycker vi skall ge Grossman 10 matcher innan dom.
02/12/2016 kl. 10:21 #2316pb_90
DeltagareKänns som att vi skulle kunna bli slaktade mot HV nästa match..
Måtte Grossman komma in som en försvarsgeneral! Det läskiga är ju att han är en liknande speltyp som typ Hellström och Ekbom.. och deras match var väl inte direkt top notch igår, stela och orörliga.
Hur kan inte försvarsspelet sitta ALLS efter 22 matcher?! Det är ju precis som förra säsongen.. Heja PG..02/12/2016 kl. 09:23 #2314Pennybridge HK
DeltagareJag kan inte minnas ner jag var så besviken senast efter en vinst!
I går kunde man tro att det var Montreal Canadians som dragit på sig Leksandsställen, jäklar vad de snurrade i vår zon, etta och tvåa på varenda puck. Hoppas att laget tar sig samman på samma sätt som man gjort innan efter en plattmatch.
Vi lär bli varse under dagen hur det står till på skadekontot, hoppas innerligt att Ekbom och Bobbo är tillbaks på lördag. Bobbo var en av de få backar som gjorde skäl för lönen igår, innan pucken letade sig upp i nyllet på honom.
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 5 månader sedan av
Pennybridge HK.
02/12/2016 kl. 08:38 #2313JN27
DeltagareDet är precis så det går till i den här föreningen. Sen tror jag PG hade en tanke på att man skulle ha en till Zamorsky i laget som skulle stänka in baljor.
02/12/2016 kl. 08:36 #2312pb_90
DeltagareVärvningen gick ju till så att Heinrichs agent sålde in honom hos PG som gick på det.. PG körde väl en snabb EP-rek och såg att han gjort MASSOR med poäng i Österrikiska ligan och att han spelat VM med Österrike. Mer behövde han inte tydligen!
För jag kan verkligen inte tänka mig att dom har scoutat honom.. VARFÖR skulle dom titta på en tvärhand hög offensiv back från Österrike?
01/12/2016 kl. 23:20 #2311Karl
DeltagareAllvarligt, hur kunde klubben (PG) ens komma på tanken att värva Heinrich? Till råga på allt med ett tvåårskontrakt, på riktigt måste det finnas bättre backar i divI.
01/12/2016 kl. 21:27 #2308JN27
DeltagareÄven om vi inte ligger högt i tabellen så är det tabellplaceringen som gav oss fördel ikväll.
01/12/2016 kl. 21:24 #2306Orebro Center
DeltagarePoetisk rättvisa
Haha – Håller med. Vi förtjänade inte segern i min bok – Tycker Leksand är bättre över 60 min och missar också hårresande vissa chanser.
Men Örebros försvarsarbete i egen zon??? Dom flesta försvarare överbelastar, Örebro har satt som signum med att underbelasta, för att alla är för mycket stillastående och inte är proaktiva.
Jag vet och förstår att tränarna ser detta. Men vad är då problemet? Antingen är spelarna för dåligt tränade eller då fattar dom ingenting. Och för dem som kritiserar värvningen av Grossman för att han är för defensiv, så kan jag bara att hoppas det är en back som trycker och håller istället för att åka runt och peta. Stämmer det så är det en förstärkning alla dagar i veckan
01/12/2016 kl. 21:23 #2305Orebro Center
DeltagareFel
-
Orebro Center.
01/12/2016 kl. 21:15 #2304Personal Jesus
DeltagarePoetisk rättvisa😀
01/12/2016 kl. 20:54 #2303Orebro Center
DeltagareTack Libor! Inte för att vi förtjänade det men tack!
01/12/2016 kl. 20:48 #2302Orebro Center
DeltagareLeksand gör precis vad de vill i vår zon och är etta på precis alla puckar
01/12/2016 kl. 20:29 #2301Orebro Center
DeltagareMåste ändå säga att Brage gjort det rätt bra så här lång. När SHL:s sämsta PP lag bokstavligen parkerar i vår zon så är det han som räddar oss
01/12/2016 kl. 20:22 #2300Personal Jesus
DeltagareÄr rätt glad att jag sitter på jobbet.
01/12/2016 kl. 20:03 #2299Orebro Center
DeltagareApropå Grossman , Örebros försvarsspel är ju helt horribelt. Jumbon gör lite vad de vill i vår zon där alla stirrar puck. Som Kenta brukade säga, de reagerar istället för att agera
01/12/2016 kl. 17:04 #2296pb_90
DeltagareHaha ja expressen gick väl ut och sa att han i princip var klar för Brynäs? Sen blev väl SAIK trötta och dunkade på ett bud för Bud som ingen annan var i närheten av…
Och Grossman klar för Örebro haha! Håller verkligen tummarna för att han överraskar positivt nu! Han MÅSTE ju vara ett rejält uppköp från typ Hellström, Andersson och Motin.
01/12/2016 kl. 16:46 #2295Andreas
KeymasterHolloway klar för Skellefteå. Den som trodde något annat misstog nog hur mycket pengar den klubben har att svänga sig med 😛
-
-
FörfattareInlägg