Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,232 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 5 timmar, 45 minuter sedan av
Andreas.
-
FörfattareInlägg
-
27/11/2016 kl. 17:16 #2257
Andreas
KeymasterVad jag minns:
* Alkohol slår främst mot kroppens vätskenivåer vilket definitivt påverkar ens förmåga att prestera under hög intensitet. Med låga vätskenivåer är det omöjligt att prestera optimalt.
* Det påverkar även proteinsyntesen i musklerna, vilket är precis vad man inte vill om man ska försöka bli starkare och bättre.
* Eftersom levern bryter ned alkoholen och även ska producera glukos till blodet kommer alkoholen att påverka även det negativt. Du orkar mindre helt enkelt.
* Alkohol leder även till förhöjd hjärtrytm vilket också kommer att påverka en spelares prestation.
Alla dessa effekter är inom loppet av cirka tre dygn. Efter det ska man kunna vara tillbaka på tidigare nivå, men du har kastat bort dess tre dygn i stort sett.
Dricker man regelbundet och för mycket så kommer man inte att gå framåt, utan snarare bakåt eftersom kroppen hela tiden måste ägna sig åt återhämtning och att rena bort etanolen.
27/11/2016 kl. 16:46 #2256Personal Jesus
DeltagareJag kan absolut minnas fel på mängden öl, men jag vet att det inte var många.
Det påverkar mer än man tror, tyvärr.Men oavsett, våra spelare skall ge fan i att supa till.
27/11/2016 kl. 15:19 #2255Orebro Center
DeltagareOm killarna slutar springa på Pitchers och blir stupfulla kanske de orkar med tredje perioden.
Kan du motivera närmare?….
Att de springer lite för ofta på krogen.
Tre öl en kväll förstör en månads hård träning enl. idrottsforskare.
Nja….Det tror jag inte alla forskare är överens om. Att det påverkar förmågan negativt (beroende på hur mycket man druckit förstås) åtminstone upp till 64h framåt, vet man med säkerhet. Att man pissar ut en hel månads träning retroaktivt på tre öl tror jag inte. Men forskare och studier är lite olika
27/11/2016 kl. 14:10 #2254JN27
DeltagareEftersom vi ligger riktigt risigt till. Så tror jag och detta säger jag med optimism – att detta blir en ordentlig läxa för styrelsen. En sånhär situation vill de inte hamna i igen. Nästa säsong kommer dessutom inte publikstödet vara detsamma. Nyhetens behag har lagt sig och publiken kräver slutspel eller åtminstone ett värdigt uppbjudande till dans för att faktiskt nå dit. Nästa säsong får PG en VD-post och klubben anlitar en ny GM/Sportchef
27/11/2016 kl. 13:10 #2253Andreas
KeymasterJo men det är ju alltid fullt på Stora Örebro. På Pitchers får man ju plats 😉
Skämt åsido, med tanke på att det funnits problem med spelare som dricker för mycket känns det lite märkligt att Örebro-modellen inte pratar om sunda alkoholvanor.
Eller att det inte efterlevs åtminstone. Det är ju trots allt deras egna karriärer de sätter krokben för.
27/11/2016 kl. 12:32 #2252Personal Jesus
DeltagareOm killarna slutar springa på Pitchers och blir stupfulla kanske de orkar med tredje perioden.
Kan du motivera närmare?….
Att de springer lite för ofta på krogen.
Tre öl en kväll förstör en månads hård träning enl. idrottsforskare.
27/11/2016 kl. 11:40 #2251JN27
Kan du motivera närmare? Inte för att vara den men det är ju såklart människor det handlar om men det är ju självklart inte okej att under säsong slira runt på stan. Speciellt inte när resultaten är som dom är. Jag tyckte de gjorde en bra match igår. Men ser ju hellre att Tornberg och Ivarsson gör en Hånberg och kallar in hela staben för ett träningspass efter torsk än att låta dom gå ut och roa sig.
27/11/2016 kl. 11:17 #2250Personal Jesus
27/11/2016 kl. 09:16 #2249pb_90
DeltagareJo ett par gånger för mycket :/ lite som förra säsongen :/
26/11/2016 kl. 21:27 #2248Yongma112
DeltagareHar vi inte redan fått höra ”det är sånt som händer” lite för många gånger i år?
26/11/2016 kl. 20:35 #2247Henric
KeymasterÖrebro bör ta lärdom av SAIK’s Boxplayspel.
Ja, fyfan vad jag avskyr Örebros passiva titta-på hockey i egen zon, både i boxplay och 5 mot 5.
Det är bara titta på Skellefteås 5-4 mål om man inte förstår vad jag menar.
Det är nämligen så det ser ut mååånga gånger varje match. Fyra gubbar framför egen målvakt som inte gör någon nytta alls. Det går inte att spela ett sådant försvarsspel i fem mot fem.
Sker egentligen tre olyckliga saker. Förste pressande spelare väljer att släppa istället för att åka blad blad och styra. Andra saken är att aldrig släppa in en spelare framför mål som kommer bakom mål in vid stolpen. Det skall ta tvärstopp där rent fysiskt. Tredje är att Brage som sista utpost borde ha tagit/blockerat skottet. Ja, jag tycker han borde ha tagit det målet, eller vad anser du Henric?
Så visst har du rätt vid det målet. Ett passiva titta-på hockey
Håller med om i andra delar väl genomförd match och Mustonens skott på slutet görs det en sjuk plock på. Samtidigt måste vi komma ihåg att Skellefteå i november 2016 inte är ett så mycket bättre lag än Örebro. Detta lag skall man slå hemma.
Kollade slow motion reprisen flera gånger. Brage verkar helt tappa pucken efter att han bytt stolpe. Han ser inte att Aho dragit den ut i banan. Där kan jag tycka att Brage borde varit snabbare över och borde haft bättre blick så att han tar rätt yta istället för att fastna i SMS som han gör på det målet. Han hade aldrig hunnit upp på fötter, men hade blicken varit med honom had han kunnat ta ytan precis till vänster om högerstolpen och tagit bort skottet helt för Aho som då hade varit tvungen att antingen hitta pass eller föra pucken mot förlängd mållinje igen för att hitta lucka. Lång historia kort, ja, jag tycket att Brage åtminstone kunde satt sig i en bättre position med bättre chans att vara i vägen.
26/11/2016 kl. 19:09 #2245Orebro Center
DeltagareÖrebro bör ta lärdom av SAIK’s Boxplayspel.
Ja, fyfan vad jag avskyr Örebros passiva titta-på hockey i egen zon, både i boxplay och 5 mot 5.
Det är nämligen så det ser ut mååånga gånger varje match. Fyra gubbar framför egen målvakt som inte gör någon nytta alls. Det går inte att spela ett sådant försvarsspel i fem mot fem.
Sker egentligen tre olyckliga saker. Förste pressande spelare väljer att släppa istället för att åka blad blad och styra. Andra saken är att aldrig släppa in en spelare framför mål som kommer bakom mål in vid stolpen. Det skall ta tvärstopp där rent fysiskt. Tredje är att Brage som sista utpost borde ha tagit/blockerat skottet. Ja, jag tycker han borde ha tagit det målet, eller vad anser du Henric?
Så visst har du rätt vid det målet. Ett passiva titta-på hockey
Håller med om i andra delar väl genomförd match och Mustonens skott på slutet görs det en sjuk plock på. Samtidigt måste vi komma ihåg att Skellefteå i november 2016 inte är ett så mycket bättre lag än Örebro. Detta lag skall man slå hemma.
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 5 månader sedan av
Orebro Center.
26/11/2016 kl. 18:17 #2242JN27
DeltagareFörutom Heinrich så hatten av för Örebro. Sjukt väl genomförd match förutom en del slarv vid målen men dom gjorde Skellefteå också. Underhållning och verkligen det hockey handlar om!
26/11/2016 kl. 18:02 #2241Yongma112
26/11/2016 kl. 17:55 #2240Orebro Center
DeltagareMan åker inte med blad mot blad i egen zon och därför kommer 5-4
26/11/2016 kl. 17:55 #2239pb_90
DeltagareAlltså Heinrich har verkligen ingen koll i egen zon :/ livsfarligt att ha honom inne
26/11/2016 kl. 17:35 #2238Personal Jesus
DeltagareGlenn Gustafsson, så djävla underbart!!!
Helt rätt person att göra mål.26/11/2016 kl. 16:38 #2237Yongma112
26/11/2016 kl. 16:10 #2236JN27
26/11/2016 kl. 09:23 #2228Andreas
KeymasterJa att det finns en förkärlek på att värva stora namn för stora pengar är nog ganska etablerat nu. Problemet är ju att det inte lämnar något utrymme för bredden i truppen.
Nu tycker jag nog det finns spelare i truppen som man ska bygga kring långsiktigt. Det är just centersidan som känns oviss och det är väl den man vanligtvis vill ha säkrad och bygga kring. Det är lite bakvänt med andra ord.
25/11/2016 kl. 18:46 #2227Status
DeltagareJag tror jag formulerade mig lite fel. Det jag menar är att man bör kanske våga satsa lite mer pengar än konkurrenterna i ligan på den erfarenhet som finns här. Det vi behöver är spelare med kompetens vad det innebär att spela i SHL om man säger så.
Det håller jag med om. Fanns många intressanta ”SHL-namn” inför denna säsong som hade varit smartare än obeprövade värvningar från världens alla ligor.
25/11/2016 kl. 18:33 #2226JN27
DeltagareJag tror jag formulerade mig lite fel. Det jag menar är att man bör kanske våga satsa lite mer pengar än konkurrenterna i ligan på den erfarenhet som finns här. Det vi behöver är spelare med kompetens vad det innebär att spela i SHL om man säger så.
25/11/2016 kl. 18:31 #2225Andreas
KeymasterWandell har absolut kvalitéer, men han har lite svårt att få till det. Jag tror att han har lite svårt med omställningen från den defensiva roll till att vara ledande förstacenter. Jag kan tänka mig att han skulle kunna bli riktigt bra nästa säsong.
Lite irriterande att det surras en hel del om att någon ny är på gång, men inget konkret.
25/11/2016 kl. 17:30 #2223Status
DeltagarePetruzalek, hodgman, Jocke Andersson.. där har man vågat lagt många många kronor. Men det är inte alltid en hög prislapp gör det till en bra värvning. Wandell är knappast gratis heller men han tycker jag iofs överlag gör ett bra jobb.
-
Status.
25/11/2016 kl. 17:03 #2222JN27
DeltagareKänns som att Heinrich har mer i sig. Jag tror och hoppas han kan snäppa upp några steg nu när han verkligen får bevisa att han ska ha en plats.
Liivik däremot. Han har nog hamnat helt fel tyvärr.
Alltså det är nog en väldigt stor balansgång. Jag tycker faktiskt väldigt synd om spelare som kommer hit och tyvärr saknar förmågan att prestera. Alternativt att Örebro’s spel inte passar de spelare man tar in. Däremot ligger ju ansvaret hos ledningen att inte ta in spelare som inte passar den spelstil Örebro kräver. Därav så tror jag inte att vi kan förvänta oss speciellt mycket bättre förstärkningar om ingen förändring sker. Det ser bättre ut idag men jag tror mycket av det beror på Johan och Lasse. De kräver mycket mer av varje spelare och plockar således ut mer av dom. Men jag tror man bör våga satsa lite pengar på spelare istället för att ta det bästa billigaste som går.
-
-
FörfattareInlägg