Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,232 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 4 timmar, 22 minuter sedan av
Andreas.
-
FörfattareInlägg
-
25/11/2016 kl. 16:55 #2221
Status
DeltagareKänns som att Heinrich har mer i sig. Jag tror och hoppas han kan snäppa upp några steg nu när han verkligen får bevisa att han ska ha en plats.
Liivik däremot. Han har nog hamnat helt fel tyvärr.
25/11/2016 kl. 12:35 #2220Andreas
KeymasterPratet om Liivik har lugnat sig så jag antar Heinrich är den som ligger sämst till, men jag tycker nog han visade i inledningen att han hade något i sig, även om han inte var bäst på plan. Vi får väl se. De två är väl de som varit sämst på sistone.
Backström bli bara bättre och bättre. Hans bästa match hittills igår.
Det vore kanske bra om de tränade uppåkningar i powerplay också. Ingen verkade vilja ta tag i det förrän Squires eller Weinstock tog pucken och satte fart. Viksten gjorde det om någon bara passade honom.
25/11/2016 kl. 08:57 #2219pb_90
DeltagareOch jag måste också berömma Backström. Känns som att han har ett helt annat lugn än vad Heinrich har i egen zon. Heinrich slängde iväg puckar till höger och vänster men Backström hittar bättre lösningar. Jag skulle nog säga att han hittar bättre lösningar än den större delen av vår backuppsättning. Gjorde inte Zamorsky en bra mycket bättre match rent defensivt igår också mot tidigare? Tyckte att han låg rätt i positionen hela tiden.
25/11/2016 kl. 08:51 #2218pb_90
DeltagareLät dock som att det var en ”dag till dag”-skada. Låter inte som något allvarligt med andra ord.
Spännande med ny spelare Andreas! Jag får för mig att det är Heinrich som ryker? Vad tror ni?
25/11/2016 kl. 06:21 #2217Andreas
KeymasterDet surrades även på att någon ny spelare är på väg in och att någon kan få åka hem.
24/11/2016 kl. 23:32 #2216Orebro Center
DeltagareLasse bekräftar underkroppsskada på Hudda (dag för dag) på Pressconfen
Han berömmer också Backström som kanske deras bästa spelare idag tillsammans med Brage
24/11/2016 kl. 22:03 #2214pb_90
DeltagareEnl. Henrik Sjöberg på Expressen så är det underkroppsskada iaf.. Hoppas att han har fel källor :'(
24/11/2016 kl. 21:59 #2212Andreas
KeymasterJag hörde han var sjuk?
24/11/2016 kl. 21:50 #2211pb_90
DeltagareUnderkroppsskada på Hudacek.. det som absolut inte fick hända har hänt alltså.. Hoppas hoppas att det inte är något allvarligt!!
24/11/2016 kl. 14:12 #2210Andreas
KeymasterNiklas Johansson, Johan Tornberg, Jens Gustafsson, Pontus Gustafsson, Lars Ivarsson och Anders Östberg sitter med i spelarrådet.
24/11/2016 kl. 14:07 #2209pb_90
DeltagareDom övriga är väl Jens Gustafsson och scouten Anders Östberg va? Tidigare satt ju även Kenta med. Har ingen aning om dom har lyft in någon ny än. Känns ju som att NJ borde lyftas in, han har ju i varje fall erfarenhet av sporchefsarbete och har lyckats rätt bra egentligen med att värva transatlanter osv. i västerås. Han hittade väl Broc Little bla?
24/11/2016 kl. 13:10 #2208Karl
DeltagareDet skulle inte förvåna mig ett dugg om Djurgården tar fullt sex poäng i dubbelmötet mot Karlskrona kommande omgångar. De lag vi kanske kan hålla bakom oss förutom Leksand är Rögle och kanske Karlskrona som jag tror kommer sjunka i tabellen, övriga lag har lärt sig hur de skall möta deras grishockey.
Skulle Huda bli skadad är vi rökta, tror inte vi ens klarar ett negativt kval då. Allt känns så onödigt, men så här lär vi få ha det så länge som Pontus sitter i sportrådet, övriga i det rådet måste också ifrågasättas vilka de nu är?
24/11/2016 kl. 10:31 #2205pb_90
DeltagareSåg att det är ett dubbelmöte med Rögle 9:e och 10:e december också.. Skulle ge skapliga arbetsron ifall dom kunde vinna båda.
24/11/2016 kl. 10:30 #2204pb_90
DeltagareJa skulle sitta jävligt fint med en trepoängare! Gäller att hålla Djurgården och framför allt Rögle bakom sig. Leksand ser jag inte att dom kan hamna annat än sist.
Känns så jävla surt att dom har arslat bort så mycket poäng i slutskeden av matcher.. Jag tänker på första matchen mot färjestad, första mot rögle m.m…… Så många poäng som dom i princip har klantat bort 🙁 Den mentala statusen på laget är även i år inte helt vasst.
Nästkommande matcher:
Färjestad hemma – Har kunnat spela bra mot ”Rövgänget från Karlstad” tidigare. Hoppas på samma nu!
Skellefteå borta – Inte helt omöjligt med tanke på SAIK:s nuvarande form. Dock så var det ju en rätt kass match där senast..
Leksand hemma – Viktigt så in i helvete.. ÖHK kommer att känna en enorm press och jag är orolig för vad det kan göra med spelarna..Men snälla.. låt oss vinna minst två av dessa!
24/11/2016 kl. 10:19 #2203Senetrec
DeltagareJaha…FBK ikväll, hoppas på en välbehövlig trepoängare. Det skulle verkligen vara skönt eftersom lagen bakom oss börjar håva in poäng nu. Usch…något som slog mig när jag tittar på tabellerna i dagsläget är att det inte är helt otänkbart att vi får möta Karlskoga i ett kval…ÅNGEST!!!!
24/11/2016 kl. 08:27 #2202Orebro Center
DeltagareI dagen NA så står det om Thornbergs ”öppenhet” när han sa att ”Heinrich platsar inte i Örebro just nu.”
Vidare säger Lasse:
”Där är väl både jag och Johan ganska ärliga och talar om precis hur det är, att ”just nu behöver du träna på det här för att komma in i laget”. Man lindar inte in det speciellt mycket, säger han och fortsätter:”
Och:
”Och tränarduon har också varit tydliga i kommunikationen med Heinrich.
– Dominique vet vad han ska jobba med, och det är framförallt i defensiven då. Spelet utan puck behöver han bli bättre på. Det vet han om och tränar på, säger han.”Jag tror det är extremt viktigt att just tränarna har en dialog med spelare som petas eller inte får speltid vad de måste förbättra för att förbättra sin konkurrensförmåga. För långt ifrån alla tränare har den dialogen med spelarna i hockey och fotboll. Man bara petas utan närmare förklaring eller får ingen speltid utan att få veta vad man måste förbättra
23/11/2016 kl. 23:02 #2201pb_90
DeltagareDet viktigaste med transatlanterna är ju inställningen. Kommer ju många som bara tror att det är någon glassliga dom har kommit till.. Eller så får man in folk med rätt inställning, typ Willsie eller Garret Roe i Linköping.
23/11/2016 kl. 21:41 #2200Orebro Center
DeltagareTim Wallace var ju inte så dum sin första säsong heller.
Både Linköping och Brynäs visar i stort sett varje år att det går att lyckas med nordamerikaner. Tror bara att många lag, däribland Örebro, inte är tillräckligt noggranna med scouting/spelartyp etc.
Nej han var helt ok första, vår bäste målskytt/poänggörare om jag inte minns fel. Men alla tre skeppades iväg successivt och ansågs inte hålla.
23/11/2016 kl. 19:16 #2199Yongma112
DeltagareTim Wallace var ju inte så dum sin första säsong heller.
Både Linköping och Brynäs visar i stort sett varje år att det går att lyckas med nordamerikaner. Tror bara att många lag, däribland Örebro, inte är tillräckligt noggranna med scouting/spelartyp etc.
23/11/2016 kl. 18:38 #2198Orebro Center
DeltagareDen enda transatlant som Örebro tagit in (sedan återkomsten) och som jag tyckte varit bra på sitt sätt (och säkert blev rätt underskattad också ) tycker jag var Brian Willsie. Men han plockades väl inte in från en Kanada-trip förvisso. Men med facit i hand i fjol borde man kanske behållit honom en säsong till
23/11/2016 kl. 18:32 #2196Status
Deltagare”Vi ställer upp vissa kriterier, hur vi vill att spelarna ska fungera, vilka spetskvalitéer de ska ha, hur de är som personer, och sedan följer Anders (head scout) upp det och ger oss rapporter. Vi andra hinner inte titta på hockeymatcher i den utsträckning som krävs för att lyckas i scoutingarbetet, men får vi de svar vi vill ha av Anders så följer vi upp det. Stämmer allt så träffar jag spelaren för ett samtal, och om vi kommer överens om ekonomi, paketlösning och så vidare, så blir det ett avtal.”
Kan det vara så långt gånget nu?
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 5 månader sedan av
Status.
23/11/2016 kl. 18:27 #2195pb_90
DeltagareJo så kan det vara iofs. Men enligt honom själv så är det ju sportgruppen som bestämmer 😉 Men kan ju även vara då att dom har ”scoutat klart” och han ska åka dit och fjäska lite. Och sen så ska dom väl skapa kontakter! 🙂
23/11/2016 kl. 18:02 #2192Status
DeltagareKänns också jävligt konstigt att man skickar ut en novis på dom uppdragen.. Vad ska han göra liksom? Han kan ju definitivt inte scouta då han verkar värdelös på det?
Att han är ensam vet vi iof inget om. Han kanske bara träffar ”scouten” och ser över saker och ting. Vad vet jag. Är väl även han som har sista ordet och yttersta ansvar för värvningar så det är klart han vill vara på plats.
23/11/2016 kl. 17:52 #2191pb_90
DeltagareKänns också jävligt konstigt att man skickar ut en novis på dom uppdragen.. Vad ska han göra liksom? Han kan ju definitivt inte scouta då han verkar värdelös på det?
23/11/2016 kl. 16:02 #2190Henric
KeymasterVad är PGs track record hällande nordamerikaresorna? Jag förhåller mig sval till hans rekryteringsresor om jag ska vara ärlig. De stärker sällan laget.
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 5 månader sedan av
-
FörfattareInlägg