Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,231 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 21 timmar, 6 minuter sedan av
Andreas.
-
FörfattareInlägg
-
14/11/2016 kl. 12:57 #2042
JN27
DeltagareLäste förövrigt att Nicklas Grossmann väljer att flytta hem. Kanske vore en back för Örebro? Troligen ligger väl en Center närmast till hands men en back vore ju inte helt fel att ta i samma veva.
14/11/2016 kl. 12:51 #2041JN27
DeltagareMin egen bitterhet visar sig extra tydligt vid förluster men det säger ju sig självt då det blir extra påtagligt då vilka problem som finns.
Jag menar det finns inget bättre än när laget vinner, då känns det som att alla problem är lösta men någonstans inom en vet man att det fortfarande finns VÄLDIGT mycket som saknas.
En grej som jag själv framförallt reagerar på och som gör mig extra irriterad i dessa tider det är alla evenemang som det satsats på för att förgylla upplevelsen för oss supportrar.
Jag hyllar det hästjobb som värdar och arrangörer gör vid matcherna men jag kan tycka att när man satsar miljoner på jippon och helt glömmer bort sporten då har det gått för långt.
Jag kan absolut tänka mig att evenemanget i lördags helt var sponsrat men det känns ändå nånstans som att fokus läggs på helt fel saker.
Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Klarar vi inte av den här säsongen då vill jag se en juniorkedja till nästa år. Denna ska skapa ekonomiskt utrymme så att vi istället kan satsa på tre välfungerande och påkostade kedjor som kan dra in dom där extra poängen som behövs för att överhuvudtaget nå top 6.
Sen kan det arrangeras vilka evenemang som helst i arenan det glädjer mig men glöm för allt i världen inte bort sporten!14/11/2016 kl. 12:38 #2040Karl
DeltagareDet har ju mest varit misär den här säsongen så svårt att bara vara positiv :/
Ja, det enda positiva är att vi inte ligger på någon av de två sista platserna (än) ;(
14/11/2016 kl. 08:48 #2037pb_90
DeltagareDet har ju mest varit misär den här säsongen så svårt att bara vara positiv :/
13/11/2016 kl. 21:07 #2036Orebro Center
DeltagareForumadministratörerna får väl lägga in en forumregel att det är förbjudet att vara kritisk hur illa det än gå eller hur det sportsliga än sköts
13/11/2016 kl. 19:33 #2033Andreas
KeymasterEn annan fråga.. vad innebär Motins +1 i kontraktet? Vem är det som har optionen? Eller hur funkar det?
Jag vill minnas båda har option på sista året.
13/11/2016 kl. 18:18 #2032pb_90
DeltagareEn annan fråga.. vad innebär Motins +1 i kontraktet? Vem är det som har optionen? Eller hur funkar det?
13/11/2016 kl. 18:11 #2031pb_90
DeltagareJa och målen som Libor och Co bjöd på igår var ju hockeygodis alla tre! Sen så är det ju sjukt positivt att vi äntligen har juniorlag som är med i toppen. Att J20 inte har förlorat mer än tre matcher under ordinarie tid är ju helt sjukt bra.. Känns som att det finns så många spelare i det laget med grym kämparglöd! Precis vad A-laget behöver! Hoppas dom satsar på någon till nästa säsong och föryngrar! 🙂
Och tyvärr blir det mycket klagande.. för det är mycket som inte ser bra ut :/ men känns ändå som att dom är stabilare än förra året på något sätt. Men lite synd att inte backarna tagit större steg för det känns som att det finns så mycket kvar att hämta i laget.
13/11/2016 kl. 18:02 #2030Andreas
KeymasterEfter en sur förlust likt den i lördags är det nog lätt att låta humöret styra.
Med det sagt har laget levererat enligt mina förväntningar, men inte så mycket mer.
Det är riktigt kul att spelare som Libor och Greg har riktigt slagit igenom. Förra året var kanske en inkörningsperiod för dem. Nog kunde de snurra på bra då med, men i år är de på nästa nivå.
Kul att det var slutsålt igen i alla fall. Det har varit lite si och så med det innan.
13/11/2016 kl. 17:57 #2029Personal Jesus
DeltagareAmen
Lyssna noga nu…
Vår sida på Svenska Fans blev med stor hjälp av idioten som nu driver den nu och några andra, den mest negativa fan-sidan jag någonsin sett…så befrielsen var verkligen helt ljuvlig då detta forum startade…men nu är ju det här forumet precis lika negativt… Vad beror det på!!?
Ja, saker och ting skulle kunna vara bättre i vår klubb…och väldigt många saker skulle kunna vara ofantligt mycket sämre…men är vi fans eller är vi en jävla klagomur..!!? Jag har inget emot att man ibland frågasätter…men detta ständiga gnällandet är verkligen oerhört enerverande…
Kan vi inte, likt tex Liverpool-fansen, bara stötta vårt lag oavsett hur det går…så in i helvete mycket det bara går och sluta grina över allt..!!?
Tror faktiskt väldigt många känner precis som jag och att besökarna på det här forumet skulle mångfaldigas om det vore en positivare attityd här…
13/11/2016 kl. 16:51 #2028Gromit
DeltagareLyssna noga nu…
Vår sida på Svenska Fans blev med stor hjälp av idioten som nu driver den nu och några andra, den mest negativa fan-sidan jag någonsin sett…så befrielsen var verkligen helt ljuvlig då detta forum startade…men nu är ju det här forumet precis lika negativt… Vad beror det på!!?
Ja, saker och ting skulle kunna vara bättre i vår klubb…och väldigt många saker skulle kunna vara ofantligt mycket sämre…men är vi fans eller är vi en jävla klagomur..!!? Jag har inget emot att man ibland frågasätter…men detta ständiga gnällandet är verkligen oerhört enerverande…
Kan vi inte, likt tex Liverpool-fansen, bara stötta vårt lag oavsett hur det går…så in i helvete mycket det bara går och sluta grina över allt..!!?
Tror faktiskt väldigt många känner precis som jag och att besökarna på det här forumet skulle mångfaldigas om det vore en positivare attityd här…
13/11/2016 kl. 16:32 #2027pb_90
DeltagareDet skulle ju vara ganska befriande att höra ett erkännande på att dom helt enkelt inte har gjort sitt jobb i lagbygget.
13/11/2016 kl. 15:25 #2026Andreas
KeymasterAbsolut. Klubben gick ut med att de ska vara med och slåss om guldet numera. Tre år har gått nu.
Att missa slutspel vore ett fiasko. Att åka ut i play-in är ett misslyckande.
Om de skyller på oförutsedda skador (på Jocke) efter säsongen vet jag inte vad jag gör.
13/11/2016 kl. 15:14 #2025JN27
DeltagareMålet med slutspel sattes ändå med Joakim Andersson och Tom Wandell fullt friska och i form. Nu har vi en center borta hela säsongen och en annan som uträttar som mest ett bra defensivt arbete.
Jag står fast vid att det blir play-in. Det ska mycket till för att laget ska missa det eftersom det finns lag som har större problem än vad Örebro har.
Jo men i min värld känns det som att man inte ska stanna upp och ge upp bara för att en motgång kommer. Skadan har de ju vetat om ganska länge samt att han inte kommer vara i spel. Man har ju haft möjligheten att satsa på en lösning för att hålla planen men aktivt valt att inte göra det. Play-In absolut och det ska vi vara nöjda med. Som initiativtagare av målsättningen som var direktplats i slutspelet så måste ju ändå PG förstå att allt annat är ett totalt misslyckande. Därav känner jag en viss frustration i att ingenting händer.
13/11/2016 kl. 15:08 #2024Andreas
KeymasterMålet med slutspel sattes ändå med Joakim Andersson och Tom Wandell fullt friska och i form. Nu har vi en center borta hela säsongen och en annan som uträttar som mest ett bra defensivt arbete.
Jag står fast vid att det blir play-in. Det ska mycket till för att laget ska missa det eftersom det finns lag som har större problem än vad Örebro har.
13/11/2016 kl. 11:39 #2023pb_90
DeltagareFan nu har man ju verkligen chansen att rensa lite på backsidan till nästa säsong.. Motin kan inte få vara med och förstöra mer och detsamma gäller ett gäng andra. Kan vi ÄNTLIGEN få en toppback i SHL eller ska vi fortsätta gå på andrahandssorteringen som vanligt?
13/11/2016 kl. 09:00 #2021JN27
DeltagarePG som har satt den ”kaxiga” målsättningen top 6. Borde inte han göra mer nu? Borde inte paniken infinna sig när laget inte presterar? Laget ligger 10a på 8-delsfinalplats visserligen men det börjar dra iväg. På Måndag vill jag se minst en värvning SENAST.
Jag tittar konstant nedåt. Slutspel drömmer jag inte ens om. Jag har tittat nedåt sedan omgång 2 och ber om att avståndet till Leksand och DIF konstant skall utökas hela tiden
Då är vi två (minst) som gör det.
Det sär är nog samtliga eniga om. Men det jag menar är att om man sätter en målsättning som inte uppfylls då får det ju anses som ett fiasko. Men tittar man på styrelsen i Örebro Hockey så känns det som att man alltid bortförklarar sånt med ”vi är en ny förening” eller något liknande. Problemet är bara att vi det här laget så borde man förstå vad spel i SHL innebär och därav känna någon form av panik när man får jobba i ständig motvind. Det känns liksom inte som att det jobbas för en lösning..
13/11/2016 kl. 08:54 #2020Karl
DeltagarePG som har satt den ”kaxiga” målsättningen top 6. Borde inte han göra mer nu? Borde inte paniken infinna sig när laget inte presterar? Laget ligger 10a på 8-delsfinalplats visserligen men det börjar dra iväg. På Måndag vill jag se minst en värvning SENAST.
Jag tittar konstant nedåt. Slutspel drömmer jag inte ens om. Jag har tittat nedåt sedan omgång 2 och ber om att avståndet till Leksand och DIF konstant skall utökas hela tiden
Då är vi två (minst) som gör det.
12/11/2016 kl. 22:49 #2014Andreas
KeymasterDet känns verkligen som två tappade poäng idag trots att Linköping var bättre sett över hela matchen. Med 3-2 och bara några minuter kvar måste man kunna stänga matchen bättre.
Nej … surt detta.
12/11/2016 kl. 22:38 #2012Orebro Center
12/11/2016 kl. 21:36 #2010Henric
KeymasterBlir galen.. vi spelade ju BP hela andra perioden & Wandell… Herregud. Så fort han får pucken i offensiv zon så hittar han på ett sätt att ge bort den till Lhc.. .
Jag måste säga att Wandell just nu är en av våra bättre spelare, iaf defensivt. Han gör ett hästjobb bakåt och stod idag för ett antal viktiga brytningar.
12/11/2016 kl. 21:33 #2009JN27
12/11/2016 kl. 21:07 #2008Orebro Center
DeltagareKänns som om det är i andra perioden vi förlorar denna match.
Satt och var lite irriterad att Örebro inte tog timeout när det blåste som mest. Stillastående försvarsspel och bara sporadiska anfall-Inte mycket som stämde och kvitteringen verkligen låg i luften.
12/11/2016 kl. 20:05 #2007D.O
DeltagareBlir galen.. vi spelade ju BP hela andra perioden & Wandell… Herregud. Så fort han får pucken i offensiv zon så hittar han på ett sätt att ge bort den till Lhc.. .
12/11/2016 kl. 19:29 #2006Orebro Center
DeltagareVilken snygg passning av Libor till 1-0
Oroar mig lite över att man inte redan nu börjar säkra upp vissa spelare för längre kontrakt. Libor men även Squires tror jag kan komma bli attraktiva på marknaden. Jag tror det är en dum ide att börja prata med dem när alla andra kan prata med dem
ÖHK brukar ju vara proaktiva men det har lyst i sin frånvaro sista en-två säsongerna
-
FörfattareInlägg