Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 12,276 till 12,300 (av 13,232 totalt)
  • Författare
    Orebro Center
    Deltagare
    Orebro Center
    Deltagare

Alltså dom svarta tröjora är sjukt snygga

Inte länge sedan Örebros tröjor var svarta. Rött kom väl in när man stegvis försökt ÖIK-fiera klubben

D.O
    Deltagare

Dumma jävla norrbagge Knäpp hjälmFan…

D.O
    Deltagare

Dumma jävla norrbagge Knäpp hjälm Fan…

D.O
    Deltagare

Alltså dom svarta tröjora är sjukt snygga

Andreas
    Keymaster

Eriksson 5+20 för interference. Bra start…

Hur kunde han få så mycket för interference?

Domaren gjorde en extremt hård bedömning av en krock mellan två spelare som inte hade pucken. Eriksson och Farley körde ihop nära Modos zon och Farley blev liggande. Domaren tyckte det var medveten och skickade av Eriksson.

Mycket möjligt. Wiklander åkte väl ut för samma sak mot Rögle? för inte så länge sedan.

Orebro Center
    Deltagare

Domaren gjorde en extremt hård bedömning av en krock mellan två spelare som inte hade pucken. Eriksson och Farley körde ihop nära Modos zon och Farley blev liggande. Domaren tyckte det var medveten och skickade av Eriksson.

Ah ok. Åkte inte Eriksson ut för något liknande i Örebro i fjol har jag för mig. ”Krockade” med en spelare vid egna blå om jag minns rätt. Om det nu var AE

Andreas
    Keymaster

Orebro Center
    Deltagare

Andreas
    Keymaster

Andreas
    Keymaster

Andreas (och andra)//

Vad är det ni tycker Peter Andersson gör så bra. I ”vårt” gäng på läktaren tar vi oss för huvudet på det sätt han spelar och blundar helst när han är inne. Han har ju ingen kvalité alls. Långsam, ser ointresserad ut, rensar inte framför målvakten, dåliga uppspel, dåligt skott, mm. På riktigt vill jag veta vilka fördelar ni ser i honom. För mig är det den sämsta back som ÖHK haft i SHL.

Idag noterade jag inte att han var sämre än någon annan, men jag kan ha missat något. Försvarsspelet överlag var ju bättre än sist lagen möttes. Han spelar mindre än han gjorde i inledningen, vilket nog är positivt för honom. Han klarade inte riktigt pressen av så mycket istid där. Hans inledning på säsongen var inte speciellt bra, jag tänkte enbart på denna match i det jag skrev. Han var på inga vis felfri, men det var nog ingen, inte ens Ekbom som verkligen tagit rollen som kapten.

Karl
    Deltagare

Andreas (och andra)//

Vad är det ni tycker Peter Andersson gör så bra. I ”vårt” gäng på läktaren tar vi oss för huvudet på det sätt han spelar och blundar helst när han är inne. Han har ju ingen kvalité alls. Långsam, ser ointresserad ut, rensar inte framför målvakten, dåliga uppspel, dåligt skott, mm. På riktigt vill jag veta vilka fördelar ni ser i honom. För mig är det den sämsta back som ÖHK haft i SHL.

pb_90
    Deltagare

Ja denna match borde ha vunnits på full tid med typ 3-0.. Karlskrona var helt värdelösa men med en gedigen defensiv kommer man en bra bit.. Viksten borde ha hängt en i slutet!

JN27
    Deltagare

Nog för att jag hellre ville att Martin skulle sätta läget han fick i Sudden men jäklar vad jag älskar när det brinner till så mycket som det gjorde att han dunkade klubban flertalet gånger i sargen. Den viljan behöver verkligen HELA laget. Stor eloge till Honken ikväll oxå, vilka jävla räddningar. Och tack Brage för en mycket väl genomförd match. Men måste som sagt ändå lyfta på hatten för Honken i Karlskrona-målet.

Andreas
    Keymaster

Riktigt skön seger till slut och vilken revansch för Brage!

Nu hade han stolparna med sig och lite tur i övrigt. Härligt verkligen 🙂

Jag röstade på Haga som matchens lirare efter första perioden för jag glömmer alltid att rösta annars, men det var kanske lite för snabbt denna gång.

D.O
    Deltagare

Denna match skulle varit avgjord ..

D.O
    Deltagare

Haga har varit grymt bra denna match. Snart kommer målen 🙂

Yongma112
    Deltagare

Så jävla nonchalant insats såhär långt. Det duttas och glids runt alldeles för mycket.

D.O
    Deltagare

Tycker Örebro spelar med ett högt tempo, spelar de såhär mot alla lag går det bra.. MEN MAN HAR VÄNTAT i Fcking 2veckor på SHL hockey & så möter vi Khk.. jävla antiklimax.. Om jag skulle släppa en atombomb i Karlskrona.. Då skulle inte Khk ha ett lag & jag borde bli sedd som en hjälte för att ha räddat svensk hockey, Right?

Andreas
    Keymaster

Verkar som att Brage står.

Andreas
    Keymaster

Ingen ny spelare är anmäld till truppen. Vi får väl se om det kommer någon till lördag eller nästa vecka.

D.O
    Deltagare

Leker med tanken, Dom har signat Derek Ryan, han kommer skriva på kontraktet precis innan match.. (Dröm scenario). Hoppas dock att förvärvet kommer snart, kan inte tänka mig som alla säger att de skulle gjort sig av med Eriksson om de inte har en lösning, men är inte Franzén skadad?

Pennybridge HK
    Deltagare

Börjar få lite känslan av att det spruckit i någon värvning, men det är endast en känsla. Något litet brukar ändå läcka ut.

Om Eriksson inte blir kvar hoppas jag det innebär att Franzén blir det.

Ja, det kan säkert vara så att någon värvning har gått om intet. Kanske har klubben valt att lyssna på läkarens rekommendationer denna gång. Om det var Galiardi som var aktuell så kan han säkert ha fastnat i läkarkontrollen, med tanke på hans skadehistorik.

Franzén borde få chansen i ytterligare några matcher. Han har ju spelat på små rinkar innan han kom hit och det tar nog ett tag att anpassa sig till spelet här, både när det gäller rinkstorlek och spelsätt. Det jag sett av honom hittills har sett lovande ut. Jag blev riktigt förvånad att han skickades ner till Hästen och man lät andra unga spelare få chansen. Inget ont om de som fått varit kvar, men Franzén känns lite mer som en ”upcomer”. Får hoppas att strategin med att skicka honom till Hästen var att han skulle få mycket speltid och på så sätt anpassa sig snabbare.

Andreas
    Keymaster

Börjar få lite känslan av att det spruckit i någon värvning, men det är endast en känsla. Något litet brukar ändå läcka ut.

Om Eriksson inte blir kvar hoppas jag det innebär att Franzén blir det.

Pennybridge HK
    Deltagare

Nej, nu börjar det bli dags att presentera någon ny spelare.

Det skulle vara kul om de gör det på matchen ikväll, sånt ger mervärde för oss som är på plats…

Saknar den typen av aktiviteter. Minns i allsvenskan för några år sedan när Jared signade förlängningen av sitt kontrakt på isen innan matchen drog igång. Snacka om boost för publiken!

Visar 25 inlägg - 12,276 till 12,300 (av 13,232 totalt)