Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,231 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 18 timmar, 29 minuter sedan av
Andreas.
-
FörfattareInlägg
-
08/11/2016 kl. 18:21 #1959
Andreas
KeymasterÄven Anders Eriksson verkar på väg ut.
Ny spelare ska vara på g. Tror inte på Mitch Wahl som någon skrivit. T.J. Galiardi är möjligt, men det vore lite synd om vi inte hittat någon ”bättre”.
Har du någon prognos om när detta skulle ske? Känns lite smådrygt att gå och vänta på att något ska ske. Man trodde ju att det skulle hända något innan torsdag men risken är att man blir besviken.
Jag vill minnas Erikssons kontrakt går ut 10/11, men ett nyförvärv bör ju presenteras innan första matchen efter uppehållet, vilket är på torsdag.
Om nu Liivik också försvinner behöver vi få in minst en spelare till.
08/11/2016 kl. 12:41 #1958pb_90
DeltagareKänns väl som att det blir Galiardi? Sånt där brukar ju läcka ut och det är väl det namnet som känns rimligast? Blir det Wahl så skjuter jag mig själv.. en flopp i finska ligan, nej tack!
08/11/2016 kl. 11:27 #1957JN27
DeltagareÄven Anders Eriksson verkar på väg ut.
Ny spelare ska vara på g. Tror inte på Mitch Wahl som någon skrivit. T.J. Galiardi är möjligt, men det vore lite synd om vi inte hittat någon ”bättre”.
Har du någon prognos om när detta skulle ske? Känns lite smådrygt att gå och vänta på att något ska ske. Man trodde ju att det skulle hända något innan torsdag men risken är att man blir besviken.
08/11/2016 kl. 11:23 #1956Andreas
KeymasterÄven Anders Eriksson verkar på väg ut.
08/11/2016 kl. 11:10 #1955Andreas
KeymasterLiivik går till DIF?
Ca 0% sannolikhet för det. Om han passar dåligt in hos oss så passar han ännu sämre in hos dom. Men man kan ju alltid hoppas på att dom tar’n ändå!
Med tanke på hur det gick när de tog över Lehtonen är de kanske inte jättesugna på en ny ”ÖHK-flopp” 🙂
Sedan tycker jag inte han är en flopp direkt, han är däremot inte den flipp han var tvungen att vara för att leva upp till hypen.
08/11/2016 kl. 10:42 #1954pb_90
DeltagareLiivik går till DIF?
Ca 0% sannolikhet för det. Om han passar dåligt in hos oss så passar han ännu sämre in hos dom. Men man kan ju alltid hoppas på att dom tar’n ändå! 😉
08/11/2016 kl. 09:58 #1953Senetrec
DeltagareLiivik går till DIF?
08/11/2016 kl. 09:37 #1952pb_90
DeltagareExakt! Så jävla elakt gjort på något sätt… Om man ska hypa upp någon så oerhört mycket så måste man vara 100% säker.. för allting under det man har sagt blir ju då en flopp istället? Så gent emot de förväntningarna som ÖHK har byggt upp så är han en flopp hittills även om han har gjort poäng..
Och ja det var löjligt att dom körde hans hit eftersom ingen i Sverige ens hört talas om låten innan…
Jo Liivik verkar vara en störtskön kille! Men det kommer man ju inte så långt på tyvärr.. och hans positiva egenskaper i PP väger inte upp för hans dåliga skridskoåkning och puckhantering. En uppenbar felrekrytering om man vill spela det spelet som ÖHK vill spela.. synd.
07/11/2016 kl. 19:04 #1949Andreas
KeymasterNej Liivik ser ju ut att bli lite av en flopp i 5mot5.. han har gjort sig bra i PP framför målet men i övrigt så märker man ju rätt tydligt att han inte hinner med i tempot.
Blir sjukt irriterad på klubben som stenhårt går ut och bygger upp Siim till något han verkligen inte är.. tycker dom att han har gått in och blivit en publikfavorit eller? Inte ens där kunde dom få rätt..
De hypade upp honom alldeles för mycket. Om de presenterat honom mildare som en hårt jobbande forward bara kanske publiken hade tagit honom till sig mer. Nu fanns det förväntningar upp över taket.
När de sedan körde hans ”hit” som Hudashow kändes det bara konstigt. Hur många i publiken kan verkligen finska?
Jag lider med Liivik som säkert hade förväntat sig något annat än det han fick serverat. Synd för han verkar ändå vara en bra person, men hans spel har hamnat helt snett tyvärr.
07/11/2016 kl. 18:39 #1948pb_90
DeltagareNej Liivik ser ju ut att bli lite av en flopp i 5mot5.. han har gjort sig bra i PP framför målet men i övrigt så märker man ju rätt tydligt att han inte hinner med i tempot.
Blir sjukt irriterad på klubben som stenhårt går ut och bygger upp Siim till något han verkligen inte är.. tycker dom att han har gått in och blivit en publikfavorit eller? Inte ens där kunde dom få rätt..
06/11/2016 kl. 22:52 #1947Personal Jesus
DeltagareOch nu är Z skadad.
06/11/2016 kl. 12:59 #1942Personal Jesus
DeltagareOm man ställer den simpla frågan. Vad var det som motiverade PG att signa en skadad spelare överhuvudtaget? För hur man än vrider och vänder på det så fanns det ju en skada från första början?
Jag gissar prestige. Eller värvningsfeber, ingen aning. Precis som Andreas skriver nedan är kontentan att vi iaf kan lita på våra läkare.
Men till vilken nytta har vi då läkare?
Varför läkarundersökning om han skiter i resultatet?
Tyvärr känns det som att vi har ännu ett exempel på PG’s diktatur.06/11/2016 kl. 10:07 #1939Andreas
KeymasterGår lösa rykten om att Liivik är påväg bort. Spelidén ska inte ha passat honom och att det isåfall skulle vara anledningen. Fler som hört om detta stämmer?
Väldigt löst jo, men verkligen inget konkret. Han har ju en väldigt finsk spelstil och det märks ju på isen att spelet inte passar honom. Han är lite för långsam och lite för dålig med pucken.
06/11/2016 kl. 09:13 #1938JN27
DeltagareGår lösa rykten om att Liivik är påväg bort. Spelidén ska inte ha passat honom och att det isåfall skulle vara anledningen. Fler som hört om detta stämmer?
05/11/2016 kl. 18:20 #1934pb_90
DeltagareOch kontentan (om det stämmer) är också att Pontus uppenbarligen har problem med sporten…. fruktansvärt att höra han prata om sporten då man fattar hur inkompetent han är och hur mycket makt han har
05/11/2016 kl. 11:15 #1932Henric
KeymasterOm man ställer den simpla frågan. Vad var det som motiverade PG att signa en skadad spelare överhuvudtaget? För hur man än vrider och vänder på det så fanns det ju en skada från första början?
Jag gissar prestige. Eller värvningsfeber, ingen aning. Precis som Andreas skriver nedan är kontentan att vi iaf kan lita på våra läkare.
05/11/2016 kl. 09:21 #1931JN27
DeltagareOm man ställer den simpla frågan. Vad var det som motiverade PG att signa en skadad spelare överhuvudtaget? För hur man än vrider och vänder på det så fanns det ju en skada från första början?
04/11/2016 kl. 21:17 #1930Andreas
KeymasterÅ andra sidan värvade Örebro en spelare mot läkares rekommendation…
Vad?!
Sa läkarna nej till Jocke?Vet inte om det kom fram före eller efter de skrev kontraktet, men läkarna noterade skadan ifråga och tyckte inte det var en bra värvning. Har jag fått berättat för mig nyligen.
Sa de nej pga den gamla skadan?
Är det samma skada som skall opereras?
Dvs, ljuger PG om att de fått ordning på gamla skadan?Eftersom jag inte vet den exakta ordningen på saker som hänt ska jag kanske vara lite försiktig med att beskylla någon för något, men läkarna noterade den ”nya” skadan och var emot att skriva kontrakt med honom. Läkarna har gjort skäl för lönen med andra ord.
PG säger att det fanns en gammal skada och en ny skada. Det kan vara så, men den som är ”ny” verkar läkarna ändå kunnat konstatera i ett tidigt skede. Det kan vara så att kontraktet redan var skrivet när denna skada uppdagades, men då har man ju inte heller gjort någon ordentlig läkarundersökning innan kontraktet skrevs.
Med denna information i hand känns det som att väcker många frågetecken kring hur detta egentligen har skötts. Sedan är jag lite undrande hur man ska hantera Joakim Anderssons roll i detta. Han borde ju varit medveten om detta själv, men väljer ändå att skriva kontrakt med ny klubb?
04/11/2016 kl. 20:01 #1929Personal Jesus
DeltagareÅ andra sidan värvade Örebro en spelare mot läkares rekommendation…
Vad?!
Sa läkarna nej till Jocke?Vet inte om det kom fram före eller efter de skrev kontraktet, men läkarna noterade skadan ifråga och tyckte inte det var en bra värvning. Har jag fått berättat för mig nyligen.
Sa de nej pga den gamla skadan?
Är det samma skada som skall opereras?
Dvs, ljuger PG om att de fått ordning på gamla skadan?03/11/2016 kl. 21:35 #1919Andreas
KeymasterMason Raymond är utan klubb.
03/11/2016 kl. 19:51 #1918Andreas
KeymasterÅ andra sidan värvade Örebro en spelare mot läkares rekommendation…
Vad?!
03/11/2016 kl. 19:41 #1917Personal Jesus
DeltagareÅ andra sidan värvade Örebro en spelare mot läkares rekommendation…
Vad?!
Sa läkarna nej till Jocke?03/11/2016 kl. 15:34 #1912Andreas
KeymasterHehe, VIKFancentral varnade inför säsongen att Tim Kennedy kommer floppa och nu letar Luleå ny klubb åt honom. Man tog in honom trots varningssignaler och nu inser man sitt misstag.
Å andra sidan värvade Örebro en spelare mot läkares rekommendation så PG och Osten är väl på samma nivå kanske? Skillnaden är väl att Andersson inte kostar klubben något just nu samtidigt som han faktiskt kan komma att bidra i framtiden, men nog är det en flopp allt.
02/11/2016 kl. 19:12 #1906JN27
DeltagareKan man förvänta sig ett nyförvärv innan den 10.e eller ska man vara skeptisk som vanligt?
Börjar störa mig enormt på PG’s ”vi har koll på marknaden helatiden”-snack. Det ger ingen bra känsla. Att marknaden är tom ser jag som en dålig ursäkt till att man var för sent ute.02/11/2016 kl. 12:35 #1905Andreas
KeymasterAppropå inget, tycker Backström har spelat upp sig de två senaste matcherna, känns mycket mer pucktrygg och har lagt några fina första passar, någon som vet hur mycket speltid han har haft!?
Ungefär 17:30 per match senaste tre matcherna. Ett stort kliv upp från cirka 10 minuter i inledningen.
-
FörfattareInlägg