Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 12,301 till 12,325 (av 13,265 totalt)
  • Författare
    Karl
    Deltagare

PG som har satt den ”kaxiga” målsättningen top 6. Borde inte han göra mer nu? Borde inte paniken infinna sig när laget inte presterar? Laget ligger 10a på 8-delsfinalplats visserligen men det börjar dra iväg. På Måndag vill jag se minst en värvning SENAST.

Jag tittar konstant nedåt. Slutspel drömmer jag inte ens om. Jag har tittat nedåt sedan omgång 2 och ber om att avståndet till Leksand och DIF konstant skall utökas hela tiden

Då är vi två (minst) som gör det.

Andreas
    Keymaster

Det känns verkligen som två tappade poäng idag trots att Linköping var bättre sett över hela matchen. Med 3-2 och bara några minuter kvar måste man kunna stänga matchen bättre.

Nej … surt detta.

Orebro Center
    Deltagare

PG som har satt den ”kaxiga” målsättningen top 6. Borde inte han göra mer nu? Borde inte paniken infinna sig när laget inte presterar? Laget ligger 10a på 8-delsfinalplats visserligen men det börjar dra iväg. På Måndag vill jag se minst en värvning SENAST.

Jag tittar konstant nedåt. Slutspel drömmer jag inte ens om. Jag har tittat nedåt sedan omgång 2 och ber om att avståndet till Leksand och DIF konstant skall utökas hela tiden

Henric
    Keymaster

Blir galen.. vi spelade ju BP hela andra perioden & Wandell… Herregud. Så fort han får pucken i offensiv zon så hittar han på ett sätt att ge bort den till Lhc.. .

Jag måste säga att Wandell just nu är en av våra bättre spelare, iaf defensivt. Han gör ett hästjobb bakåt och stod idag för ett antal viktiga brytningar.

JN27
    Deltagare

Orebro Center
    Deltagare

Känns som om det är i andra perioden vi förlorar denna match.

Satt och var lite irriterad att Örebro inte tog timeout när det blåste som mest. Stillastående försvarsspel och bara sporadiska anfall-Inte mycket som stämde och kvitteringen verkligen låg i luften.

D.O
    Deltagare

Blir galen.. vi spelade ju BP hela andra perioden & Wandell… Herregud. Så fort han får pucken i offensiv zon så hittar han på ett sätt att ge bort den till Lhc.. .

Orebro Center
    Deltagare

Vilken snygg passning av Libor till 1-0

Oroar mig lite över att man inte redan nu börjar säkra upp vissa spelare för längre kontrakt. Libor men även Squires tror jag kan komma bli attraktiva på marknaden. Jag tror det är en dum ide att börja prata med dem när alla andra kan prata med dem

ÖHK brukar ju vara proaktiva men det har lyst i sin frånvaro sista en-två säsongerna

Orebro Center
    Deltagare
    Orebro Center
    Deltagare

Alltså dom svarta tröjora är sjukt snygga

Inte länge sedan Örebros tröjor var svarta. Rött kom väl in när man stegvis försökt ÖIK-fiera klubben

D.O
    Deltagare

Dumma jävla norrbagge Knäpp hjälmFan…

D.O
    Deltagare

Dumma jävla norrbagge Knäpp hjälm Fan…

D.O
    Deltagare

Alltså dom svarta tröjora är sjukt snygga

Andreas
    Keymaster

Eriksson 5+20 för interference. Bra start…

Hur kunde han få så mycket för interference?

Domaren gjorde en extremt hård bedömning av en krock mellan två spelare som inte hade pucken. Eriksson och Farley körde ihop nära Modos zon och Farley blev liggande. Domaren tyckte det var medveten och skickade av Eriksson.

Mycket möjligt. Wiklander åkte väl ut för samma sak mot Rögle? för inte så länge sedan.

Orebro Center
    Deltagare

Domaren gjorde en extremt hård bedömning av en krock mellan två spelare som inte hade pucken. Eriksson och Farley körde ihop nära Modos zon och Farley blev liggande. Domaren tyckte det var medveten och skickade av Eriksson.

Ah ok. Åkte inte Eriksson ut för något liknande i Örebro i fjol har jag för mig. ”Krockade” med en spelare vid egna blå om jag minns rätt. Om det nu var AE

Andreas
    Keymaster

Orebro Center
    Deltagare

Andreas
    Keymaster

Andreas
    Keymaster

Andreas (och andra)//

Vad är det ni tycker Peter Andersson gör så bra. I ”vårt” gäng på läktaren tar vi oss för huvudet på det sätt han spelar och blundar helst när han är inne. Han har ju ingen kvalité alls. Långsam, ser ointresserad ut, rensar inte framför målvakten, dåliga uppspel, dåligt skott, mm. På riktigt vill jag veta vilka fördelar ni ser i honom. För mig är det den sämsta back som ÖHK haft i SHL.

Idag noterade jag inte att han var sämre än någon annan, men jag kan ha missat något. Försvarsspelet överlag var ju bättre än sist lagen möttes. Han spelar mindre än han gjorde i inledningen, vilket nog är positivt för honom. Han klarade inte riktigt pressen av så mycket istid där. Hans inledning på säsongen var inte speciellt bra, jag tänkte enbart på denna match i det jag skrev. Han var på inga vis felfri, men det var nog ingen, inte ens Ekbom som verkligen tagit rollen som kapten.

Karl
    Deltagare

Andreas (och andra)//

Vad är det ni tycker Peter Andersson gör så bra. I ”vårt” gäng på läktaren tar vi oss för huvudet på det sätt han spelar och blundar helst när han är inne. Han har ju ingen kvalité alls. Långsam, ser ointresserad ut, rensar inte framför målvakten, dåliga uppspel, dåligt skott, mm. På riktigt vill jag veta vilka fördelar ni ser i honom. För mig är det den sämsta back som ÖHK haft i SHL.

pb_90
    Deltagare

Ja denna match borde ha vunnits på full tid med typ 3-0.. Karlskrona var helt värdelösa men med en gedigen defensiv kommer man en bra bit.. Viksten borde ha hängt en i slutet!

JN27
    Deltagare

Nog för att jag hellre ville att Martin skulle sätta läget han fick i Sudden men jäklar vad jag älskar när det brinner till så mycket som det gjorde att han dunkade klubban flertalet gånger i sargen. Den viljan behöver verkligen HELA laget. Stor eloge till Honken ikväll oxå, vilka jävla räddningar. Och tack Brage för en mycket väl genomförd match. Men måste som sagt ändå lyfta på hatten för Honken i Karlskrona-målet.

Andreas
    Keymaster

Riktigt skön seger till slut och vilken revansch för Brage!

Nu hade han stolparna med sig och lite tur i övrigt. Härligt verkligen 🙂

Jag röstade på Haga som matchens lirare efter första perioden för jag glömmer alltid att rösta annars, men det var kanske lite för snabbt denna gång.

D.O
    Deltagare

Denna match skulle varit avgjord ..

D.O
    Deltagare

Haga har varit grymt bra denna match. Snart kommer målen 🙂

Visar 25 inlägg - 12,301 till 12,325 (av 13,265 totalt)