Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,231 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 12 timmar, 59 minuter sedan av
Andreas.
-
FörfattareInlägg
-
23/10/2016 kl. 12:16 #1778
pb_90
DeltagareMJ och Julle också! Libor är SHL-mässig i ungefär 3-4min per match.. Så jävla synd att hand lägsta nivå är så låg..
Och alltså.. tittade man på örebros backlinje igår..
Motin-Andersson
Petersson-Zamorsky
Hellström-HeinrichVet inte om jag ska skratta eller gråta
23/10/2016 kl. 11:51 #1777JN27
DeltagareJa det där med den röda tråden i lagbygget.. Det känns som att dom bara har kastat pil och tagit dom som dom kan få bara. Om man tittat först på Squires-kedjan och sen på Liivik-kedjan så är det extremt svårt att förstå hur dessa ens skulle kunna vara i närheten av att spela efter samma spelidé. Och tack vare PG:s korkade tvåårskontrakt så kommer man inte kunna ”rensa” bort ev. fel direkt heller..
Och att utveckla HA-spelare till SHL spelare är någonting ÖHK kan vänta med. Känns som att det inte direkt är optimalt att tro att fd allsvenska spelare ska kunna bli en slagkraftig stomme med bara en säsong i bagaget. Viksten i all ära, men är det verkligen rimligt att han ska ha pressen på sig som förstakedjespelare i ett SHL-lag redan?
Det var som jag sa till mina sektionspolare igår. Igår så spelade vi så bra som laget är. Det är för stora glapp i kvalitén och det känns inte alls välscoutat. Squires, Mustonen, Haga, Viksten och Weinstock och Zamorsky är dom enda jag tycker har visat SHL-klass så här långt och det räcker ju definitivt inte. Och jag tycker inte att man kan skylla på att serien är lång sålänge till. Det måste ske en DRASTISK förändring och det är nu. När landslagsuppehållet är över då ska en ny spelare va klar. Helst två, en ny back också.
23/10/2016 kl. 00:40 #1775pb_90
DeltagareJa det där med den röda tråden i lagbygget.. Det känns som att dom bara har kastat pil och tagit dom som dom kan få bara. Om man tittat först på Squires-kedjan och sen på Liivik-kedjan så är det extremt svårt att förstå hur dessa ens skulle kunna vara i närheten av att spela efter samma spelidé. Och tack vare PG:s korkade tvåårskontrakt så kommer man inte kunna ”rensa” bort ev. fel direkt heller..
Och att utveckla HA-spelare till SHL spelare är någonting ÖHK kan vänta med. Känns som att det inte direkt är optimalt att tro att fd allsvenska spelare ska kunna bli en slagkraftig stomme med bara en säsong i bagaget. Viksten i all ära, men är det verkligen rimligt att han ska ha pressen på sig som förstakedjespelare i ett SHL-lag redan?
23/10/2016 kl. 00:12 #1770Orebro Center
DeltagareJönsson vinner målvaktskampen överlägset mot Hudacek. Kommentar på det ÖIK-Karl ?
Saknar Fahlander. Har nu slutat titta på matcherna. Såg inte denna match. Inte för att jag är medgångssupporter (även om någon kan trycka så) utan för att jag mår så jävla dåligt av att se dem spela och tycker min lördagskväll är mer värd än att sitta och svära och må dåligt. Vad tänkte PG? T.o.m en amatör som jag såg att det skulle bli bottenträsket med denna trupp före säsongen. Börjar mer och mer tro att Kenta drog för att han förstod detsamma och kände sig för gammal för att ta upp den kampen. Varför måste PG ha en sån jävla prestige att han inte kan anställa en sportchef och sedan låta var och en göra vad de är bäst på?
Hela laget saknar en röd tråd i hur man vill spela och anpassa sig. Framför allt i anfallsspelet. Och jag sade det innan, varför skall assisterande tränare som delvis är ansvariga hur laget redan spelade få överta ansvaret? Lyft upp Philippe Horsky till A-laget och låt honom sätta agendan. Han vet iaf hur man får ett lag att jobba för varandra.
Bittert? Ja, men jag är förbannad som satan och orkar inte längre se eländet f.n.
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 6 månader sedan av
Orebro Center.
-
Orebro Center.
-
Orebro Center.
-
Orebro Center.
22/10/2016 kl. 23:07 #1769Henric
KeymasterHåller med pb_90 till fullo. Själv har jag nog inte varit fullt så här orolig sedan vår första sässe i SHL. Vi har inga idéer alla och det handlar inte bara om oflyt. Vi får inte grepp i offensiv zon och är på tok för bleka bakåt. Men vad värre är känns vi helt aningslösa i vårt spel. Vilse utan något kännetecken eller nyckelspelare som definierar vårt DNA. Är vi ett speedigt lag? Luckrar upp lag med effektiva passningar? Tekniskt skickliga? Kontringslag? Vi verkar genuint inte ha den blekaste.
22/10/2016 kl. 22:29 #1768pb_90
DeltagareJa någonting måste dom ju göra.. Wandell måste i varje fall bort från förstakedjan.
Känns riktigt oroligt för hela säsongen tycker jag, spelet finns ju inte där. Man vinner ibland på ren bonnröta för att man lyckas få med sig enkla mål eller något mål i PP. Tittar man i botten av tabellen så anser jag att den enda räddningsplankan som finns är Leksand.. Djurgården hade et rätt ordentligt spelövertag mot oss på Hovet och Rögle har redan spöat oss. Jag hoppas extremt mycket på att deras olycka fortsätter..
Ett annat problem är väl att vi måste slåss om nyförvärv med dom också.. och ÖHK har väl inte briljerat på sena värvningar
22/10/2016 kl. 22:10 #1767Andreas
KeymasterJapp och sista 10 såg bättre ut, men det betyder ju inte att det var direkt bra för det.
22/10/2016 kl. 21:57 #1766pb_90
DeltagareJag orkade inte se siste perioden.. så dom bytte om lite i kedjorna alltså?
22/10/2016 kl. 21:27 #1765Andreas
KeymasterWandell verkade klicka bättre med Wiklander och Liivik, men det är svårt att säga med så lite tid spelad.
Frågan är om vi kommer få se de nya kedjorna igen? Haga mellan Viksten och MJ känns spontant som otroligt intressant! Jag hade gärna sett Mustonen där annars.
Min tanke var annars att köra Haga med Libor och Squires, och då Weinstock med Wiklander och Liivik. Det känns som mer jämna kedjor.
22/10/2016 kl. 21:08 #1764Henric
KeymasterWandell misshandlas i det här laget. Han är så fantastiskt passningssäker, men han tvingas alldeles för ofta transportera puck då alternativen är så få. Vi har liksom ingen plan när vi attackerar. KHK visste var det skulle finnas spelare när de vände och levererade pucken till den positionen utan att egentligen tänka. Vi åker och letar passningsvägar ända tills det blir en uppåkning med efterföljande dump. Man kan tycka vad man vill om Wandells insatser så här långt, men hans flathet är inte bara hans eget fel. Vi måste ha en vettig spelplan som bygger på hans styrkor, och frågan är om vi i övriga truppen har tillräckligt med hockeyintelligens för att det ska funka?
22/10/2016 kl. 20:45 #1763pb_90
DeltagareFinns ju just nu ingen som riktigt höjer sin kedja..
Wiklander, Olsson, Eriksson, Adolfsson och Liivik.. det här är inga spelare som man kan bygga ett SHL lag kring tyvärr. Tycker fan synd om Haga som måste dra lasset med dessa.. det syns ju att han har mycket hockey i sig. Men dom andra kommer ju helt fel i varje situation.. Nej nu är det fan dags att kasta om!22/10/2016 kl. 20:30 #1762Andreas
KeymasterMåste vara Wiklanders sista säsong detta. Tråkigt att säga, men det känns inte som att han höjer sin kedja. Hans inställning känns rätt, men han blir ifrånåkt hela tiden och han inser själv att han drar ned tempot när han håller i pucken för länge.
22/10/2016 kl. 20:09 #1760BegravMigIBunkern
DeltagareJa, vi har väl både VD & GM som inte kan idrotten? Tycker vi börjar i rätt ände och gör om och rätt. Kom till arenan lagom till andra perioden och fick nog efter den. Tråkhockey som vi inte bemästrar räcker nu. Hoppas att det som sägs att scoutning är igång stämmer för detta kommer aldrig hålla säsongen ut. Visst, nån poäng på kontot trillar väl in men bäst av sju mot taggat allsvenskt lag i dagens form vetefan…
22/10/2016 kl. 19:52 #1759pb_90
DeltagareFan PG måste bort.. har lyssnat på podcasten från mr madhawk typ fem gånger och PG framstår mer och mer som en idiot.. så urless på karln.. det måste in någon som åtminstone har lite vett som sportchef! PG bort från allt som har med sporten att göra
22/10/2016 kl. 19:00 #1757Yongma112
DeltagareÖrebromodellen låter ju bra, men…?
22/10/2016 kl. 18:54 #1756Henric
KeymasterOch, bör tilläggas. Vi gjorde Jönsson bra idag. Han ställdes inte för några jättesvårigheter men gjorde det hn skulle på ett bra sätt. Vi har få avslut och vi har dåliga avslut. Skott längs isen eller i plocken. KHK hade en bra defensiv med minst tre man hemmåt och där avväpnade de oss enkelt. De spelade med aktiva klubbor hela tiden och vi tycktes aldrig ha en plan för våra anfall. Vi letade hela tiden vägar mitt i skäret istället för att slå pass på bågande forwards. Planlöst.
22/10/2016 kl. 18:38 #1755pb_90
DeltagareHudda var stundtals riktigt usel förra året och har börjat svajigt även i år.. ifall det här laget ska ha en chans att vinna så måste hudda vara brutal
22/10/2016 kl. 18:38 #1754Henric
KeymasterKul för Jönsson. Han var den av våra back-uper som hade bäst förutsättningar att bli en ok SHL-målis.
Jag ogillar att vara domedagsprofet och måla fan på väggen, så se detta som ett tidigt tips för den som gillar spel och dobbel. Vi åker ur i år.
22/10/2016 kl. 18:37 #1753JN27
DeltagareDet är förargligt att man inte drev ett multiföretag så man kunde köpa ut hela bunten. När ska ledningen agera? Någon med insyn som kan svara på det? Är det för mycket stolthet som ligger bakom eller vad är det som pågår?
22/10/2016 kl. 18:32 #1752Yongma112
DeltagareJönsson vinner målvaktskampen överlägset mot Hudacek. Kommentar på det ÖIK-Karl ?
22/10/2016 kl. 17:15 #1751pb_90
DeltagareNej nu skiter jag i det här.. rekommenderar alla att göra detsamma. Priserna i arenan måste sänkas till ca 20-25kr för mer är det inte värt. ALLA är pinsamt dåliga och jag tippar kvalspel och risk för att åka ut hej.
22/10/2016 kl. 17:02 #1750JN27
DeltagareKan va den tråkigaste matchen i år.
22/10/2016 kl. 17:01 #1749pb_90
Deltagarepatetiskt….
22/10/2016 kl. 16:39 #1748pb_90
DeltagareTre (!) skott i öppningsperioden på hemmaplan med två PP.. Evenemangen kring matchen måste bli jävligt bra snart om man ska locka folk till arenan………
22/10/2016 kl. 16:38 #1747JN27
DeltagareAsså jag kräks på sättet dom väljer att spela. Alltid droppa puck och gå på anfall som understrucket, ALDRIG funkar. Ska det fortsätta såhär så kan top 6 glömmas redan nu. Då kan man som förening börja med att rensa ur och börja om och börja med PG och successivt gå nedåt.
-
-
FörfattareInlägg