Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,264 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 9 timmar, 28 minuter sedan av
Andreas.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
26/10/2016 kl. 21:58 #1834
Karl
DeltagareAndreas//
Jag läste precis ditt sista inlägg om skadesituationen mm. Vad gäller Hudda anser jag att han måste stå de två matcherna fram till landslagsuppehållet. Brage ser inte ut som någon målvakt att luta sig emot för att vinna matcher i SHL. Är tämligen övertygad om att vi haft tre poäng mer om Hudda stått mot Rögle och de således tre mindre.
Självklart måste Hudda få avlastning, men ge honom hellre det mot lag vi ändå inte kan slå i dagsläget, såsom Frölunda borta 15/11, Brynäs borta 22/11 och Skellefteå borta 26/11. Beroende på hur Brage agerar i de matcherna får de väl sedan ta beslut om fortsättningen. Men nu återstår det bara två matcher innan det långa uppehållet och för att få minst tre behövliga poäng behövs Hudda i kassen.
Fast det där var väl en bedrövlig taktik. Brage ska ju få spela dom matcher vi om möjligt kan vinna utan Hudda. Det är ju viktigare att ta poäng mot topplagen för att haka på än mot bottenlagen. Visserligen måste vi hålla undan men det är ju självklart att vi nån gång kommer vinna med Brage, men då måste vi börja enkelt.
Vilka enkla matcher har vi med årets trupp menar du? Personligen anser jag att allt måste göras för att undvika negativt kval. Om vi klarar en tiondeplats skulle jag vara mycket nöjd med tanke på hur det sett ut så här långt in på säsongen. Backbesättningen är ju precis så svag som många av oss var rädda för inför säsongen. Förstår inte hur du ser det möjligt att ta in på topplagen, är ju i princip tack vare Hudda vi lyckats få 15 poäng så här långt.
Ps. Ovan skrivit med reservation för eventuella förstärkningar av klass snarast.
26/10/2016 kl. 21:32 #1833JN27
DeltagareAndreas//
Jag läste precis ditt sista inlägg om skadesituationen mm. Vad gäller Hudda anser jag att han måste stå de två matcherna fram till landslagsuppehållet. Brage ser inte ut som någon målvakt att luta sig emot för att vinna matcher i SHL. Är tämligen övertygad om att vi haft tre poäng mer om Hudda stått mot Rögle och de således tre mindre.
Självklart måste Hudda få avlastning, men ge honom hellre det mot lag vi ändå inte kan slå i dagsläget, såsom Frölunda borta 15/11, Brynäs borta 22/11 och Skellefteå borta 26/11. Beroende på hur Brage agerar i de matcherna får de väl sedan ta beslut om fortsättningen. Men nu återstår det bara två matcher innan det långa uppehållet och för att få minst tre behövliga poäng behövs Hudda i kassen.
Fast det där var väl en bedrövlig taktik. Brage ska ju få spela dom matcher vi om möjligt kan vinna utan Hudda. Det är ju viktigare att ta poäng mot topplagen för att haka på än mot bottenlagen. Visserligen måste vi hålla undan men det är ju självklart att vi nån gång kommer vinna med Brage, men då måste vi börja enkelt.
26/10/2016 kl. 21:23 #1832Karl
DeltagareAndreas//
26/10/2016 kl. 16:05 #1829Andreas
KeymasterLuleå kommer bli mycket svårare imorgon, men visar laget samma inställning kan det bli en kul match ändå.
Fyra juniorer verkar vara aktuella dessutom. Vi får väl se hur många som får spela, men Ludvig Carlsson och Glenn Gustafsson var verkligen roliga att se 🙂
26/10/2016 kl. 10:30 #1828pb_90
DeltagareJa Linköping var nog klart det sämsta motståndarna hittills i år (nästan sämre än Leksand). Deras backar fick ju panik så fort det blev lite press och snacka om att våra lirare vann närkamper! Det känns dock som att LHC gjorde det lätt för oss och jag tror att det blir mycket svårare mot lag med vettiga backar.
Vid närmare eftertanke så såg det ut lite som om vi mötte oss själva när vi har en dålig dag? Stundtals panikslagna backar osv.
Bra att DIF torskade igår också! 7 poäng ner till strecket och lite arbetsro! Riktigt tungt för DIF ifall dom torskar mot Rögle på torsdag. En Röglevinst där och för ÖHK och det börjar bli intressant och mindre stressande.
26/10/2016 kl. 08:28 #1826Pennybridge HK
DeltagareHelt ofattbart att LHC hade tre segrar i bagaget innan gårdagens match, så dåliga som de var.
Igår spelade vi stundtals som KHK gjorde mot oss. Hög forechecking och stängde igen i mittzon. Det är helt uppenbart att LHC blev stressade och skärrade av att bli jagade i egen zon. Hoppas JT och LI tar med sig det till nästa match.
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 10 månader sedan av
Pennybridge HK.
25/10/2016 kl. 21:10 #1821Andreas
KeymasterÅh gud vad skönt, men jäklar vad många individuella misstag som LHC gör. Det är ju helt utanför skalan?!
Skönt att vinna igen, men jag har lite svårt att värdera segern när LHC spelade så dåligt.
25/10/2016 kl. 21:02 #1820Yongma112
DeltagareTycker pausintervjun med Wiklander säger mycket om lagets inställning i såna här lägen.
Det håller inte att bara spela hockey i 20 minuter för helvete.25/10/2016 kl. 20:57 #1819D.O
DeltagareBackström verkar ha haft en bra sommarträning, han enhands vispade med klubban så att Lhc spelaren inte bara ramlade utan flög upp lite också hoppas att han inte bara tränade armar
25/10/2016 kl. 20:57 #1818svhul23
DeltagareMycket dumpa puck och slarviga passningar
25/10/2016 kl. 20:30 #1817Yongma112
DeltagareSedan borde de verkligen kolla på backspelet i egen zon mer. Ibland är sarg ut eller rent av icing helt OK, men det verkar som att de alltid, prompt ska hitta en passning ut trots att de är överspelade.
Håller verkligen med om detta. Känns som vi kan använda ytan i mitten av egen zon betydligt mer i dom lägena också.
Andra perioden var inget vidare även om vi råkade hålla nollan, tycker laget såg trötta ut. Hoppas man kan lyfta upp spelet igen som i första.
25/10/2016 kl. 20:23 #1816D.O
DeltagareVad gjorde Klacken i första perioden? stod alla 10 i kaffe kön & glömde bort att matchen hade börjat?
25/10/2016 kl. 20:21 #1815Andreas
KeymasterDet är ingen vacker hockey och vi möter inget speciellt bra lag, men det ser ändå ut som att det tillkommit något i form av jävlaranamma.
Sedan borde de verkligen kolla på backspelet i egen zon mer. Ibland är sarg ut eller rent av icing helt OK, men det verkar som att de alltid, prompt ska hitta en passning ut trots att de är överspelade.
25/10/2016 kl. 19:37 #1814Andreas
KeymasterJag hatar LHC’s fans..
Det är som att spela inför en operapublik på hemmaplan och på bortais har de ett av SHL:s värsta rykten. Jag fattar inte hur man kan misslyckas så kapitalt med sin läktarkultur?
Värsta i den bemärkelsen att de inte dyker upp eller värsta i den att de är grisiga?
Både och. När de väl kommer har de varit riktigt hemska.
25/10/2016 kl. 19:32 #1813JN27
DeltagareJag hatar LHC’s fans..
Det är som att spela inför en operapublik på hemmaplan och på bortais har de ett av SHL:s värsta rykten. Jag fattar inte hur man kan misslyckas så kapitalt med sin läktarkultur?
Värsta i den bemärkelsen att de inte dyker upp eller värsta i den att de är grisiga?
25/10/2016 kl. 19:31 #1812Andreas
KeymasterJag hatar LHC’s fans..
25/10/2016 kl. 19:29 #1811D.O
DeltagareGillar Lhc spealern Garret roe? som typ suckar och tar tag i Olsson… var väl medveten om att han skulle in i utvisningsbåset
25/10/2016 kl. 19:27 #1810Andreas
KeymasterSjukt onödig utvisning av Liivik.
Tur vi har Kalle Olsson.
25/10/2016 kl. 19:25 #1809JN27
De som inte finns menar du 😏
25/10/2016 kl. 19:24 #1808D.O
25/10/2016 kl. 19:23 #1807JN27
DeltagareHaha det är inte den mest charmiga publiken LHC har. Har klacken kommit ner till hallen idag? Känns som
en träningsmatch.25/10/2016 kl. 19:21 #1806D.O
DeltagareBra släng puckar på mål bara!
25/10/2016 kl. 18:34 #1805Andreas
KeymasterDet jobbiga med årets trupp är väl att det finns så många hackkycklingar.. Finns så många som borde ha kommit längre men som inte har tagit steg framåt alls..
Det är nog skönt för Bobbo som verkar glida lite under radarn. Han har fått ta mycket kritik tidigare för att han inte tar nästa steg. Nu verkar hans utveckling hamna i skymundan för så många andra inte levererar 🙂
25/10/2016 kl. 18:02 #1802Andreas
KeymasterPrecis förlorat budgivningen på en lägenhet vi verkligen vill ha och kommer hem och inser att matchen inte sänds på TV utan måste streamas.
INTE på det bästa humöret nu. Hoppas fan de gör en bra match nu.
25/10/2016 kl. 15:53 #1800pb_90
DeltagareDet jobbiga med årets trupp är väl att det finns så många hackkycklingar.. Finns så många som borde ha kommit längre men som inte har tagit steg framåt alls..
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 10 månader sedan av
-
FörfattareInlägg