Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,231 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 11 timmar, 40 minuter sedan av
Andreas.
-
FörfattareInlägg
-
22/10/2016 kl. 15:42 #1746
pb_90
DeltagareJa nu jävlar får dom köra! In och jobba stenhårt! Wandell gör hattrick, Hudda håller nollan och Peter Andersson visar sig vara en TOPPBACK i SHL!
Äsch.. slår bara två av mina önskningar in så blir jag nöjd 😀
22/10/2016 kl. 11:52 #1741Gurra
DeltagareIdag vill jag se lite mer djävlar anamma från 90-95% av laget, är så trött på spelare som inte går in 100% i närkamperna, spelare som glider in i situationer och som förlorar närkamperna pga lathet/rädsla är oacceptabelt på SHL nivå, sen denna likgiltighet som en del spelare visar, t.ex när Motin senaste matchen fick pucken bakom egna målet efter att SAIK haft ett längre tryck i Örebros zon, då lägger han, oattackerad, en lös backhand direkt upp till en motståndarback, istället för att vända sig och flippa ut alternativt slå ett slagskott som verkligen går ur zonen, denna lathet kostar många mål i baken och måste minskas direkt!
22/10/2016 kl. 11:37 #1738Personal Jesus
DeltagareTror det kan bli lite av en islossning idag.
Kör över skiten.-
Det här svaret redigerades för 9 år, 6 månader sedan av
Personal Jesus.
21/10/2016 kl. 19:33 #1737Personal Jesus
DeltagareKan inte låta bli att le när jag läser NA, och ser hur de söker information på supporter sidorna som de sen gör till sin egen artikel.
21/10/2016 kl. 19:04 #1736pb_90
DeltagareJa Martin är fan i en klass för sig i ÖHK.. fysisk och jäkligt stark på puck! Hoppas att Wandell börjar komma igång snart! Känns som att han måste ha en växel till eller någon mental spärr som hämmar honom. Han är väl i alla fall bra i egen zon. Lite mer offensiva zonstarter kanske? För att få igång honom?
Annars kanske det är dags att sätta ihop honom med typ Libor och Squires? Mustonen funkade ju okej med Viksten och MJ ifjol. Något måste dom ju göra för att få igång Wandell i varje fall.
21/10/2016 kl. 17:11 #1733D.O
DeltagareHan bara se första perioden igår mot Saik verkar ha haft tur som bara såg första om man läser vad som skrivs, men det lilla jag såg, Wow vad bra Martin Johansson är. Så sjukt glad att han är tillbaka. Martin Johansson är enligt mig våran klart bästa utespelare!
21/10/2016 kl. 14:43 #173221/10/2016 kl. 14:28 #1731pb_90
DeltagareLåter bra! Såg att dom skulle gå ut med information angående JA idag också och väntar spänt på vad dom ska säga.
Kan man vara så konspiratorisk att man tror att dom tog in honom fastän dom visste att han var skadad för att knyta upp honom till nästa säsong? Och endast betala 90 dagars lön och sen låta försäkringen kicka in?
21/10/2016 kl. 14:05 #1730Andreas
KeymasterDet scoutas för fullt, men de är väldigt försiktiga med att inte få hit en ny Hodgman. Karaktär kommer vara viktigare än poäng så bli inte helt chockade om det är någon som på papper kanske inte ser jätteimponerande ut. Poäng är fortfarande viktigt, men de vill absolut inte ha en diva.
21/10/2016 kl. 09:47 #1729pb_90
DeltagareSaxat ur ett samtal från expressen med Anders ”Masken” Carlsson.
”När man har skadade spelare så betalar man fullt för dem i stort sett i 90 dagar. Efter det har man ingen betalning.”
Så Joakim Andersson kostar väl snart inga pengar för ÖHK vilket borde öppna rätt ordentligt i spelarbudgeten, framför allt om man vet att han är borta året ut.
Zackrisson skulle ju vara en drömvärvning utöver det vanliga.. Synd bara att det behövs några backar och någon ytterforward också.
20/10/2016 kl. 21:34 #1727Orebro Center
DeltagareDet som bekymrar mig mest är den klena, ofta ostrukturerade, offensiven som till stor del är ett puckchippande scenario. Antingen på chans eller för att åka och byta. Längden på anfallen är ofta skrämmande korta och att få spelarna att jobba hårt på kassen är som att hälla vatten på en gås. Det har man tjatat om i snart tre säsongen nu utan förbättring.
Jag har tidigare sagt att laget måste få in en center av hög kvalitet men jag börjar tycka att en forward av kvalitet behövs också. Om laget saknar en tydlig ide i det etablerade anfallsspelet så får man då hoppas på att individuella kvaliteter istället kan avgöra.
Just nu håller jag Leksand och Örebro som seriens svagaste lag
20/10/2016 kl. 21:23 #1726JN27
DeltagareTvåmålsunderläge inför sista perioden och vi skapar liksom inte en enda chans. Ingen förmåga alls att lyfta upp spelet och pressa på så man får den där känslan att ett mål hänger i luften.
Är det ett coachproblem eller trupproblem?
Skulle säga att skadorna på backsidan var en starkt bidragande faktor. Dock bevisar ju detta bristen på bredd i truppen. Man ska inte tappa huvudet så brutalt.
20/10/2016 kl. 21:22 #1724Andreas
KeymasterVi har bara två kedjor som kan göra något framåt. De andra två är helt uddlösa.
20/10/2016 kl. 21:17 #1723Yongma112
DeltagareTvåmålsunderläge inför sista perioden och vi skapar liksom inte en enda chans. Ingen förmåga alls att lyfta upp spelet och pressa på så man får den där känslan att ett mål hänger i luften.
Är det ett coachproblem eller trupproblem?
20/10/2016 kl. 21:02 #1722Yongma112
DeltagareJag köper att man håller sig till ett bortaspel till skillnad från lag som Skellefteå, Frölunda och Växjö som alltid vill spela likadant oavsett hemma eller bortaplan. Dock stör jag mig på att vi aldrig släpper loss när det behövs förändring/när vi ligger under.
Vi måste få matcherna precis dit vi vill från start för att vi ska vinna känns det som.
20/10/2016 kl. 21:00 #1721pb_90
DeltagareKlart Wandell inte pallar med när han märker vilket dåligt lag han har hamnat i.. och hur lurad han blev när han fick höra att det skulle bli mycket anfallsspel 🙁
20/10/2016 kl. 20:57 #1720JN27
DeltagareUsch vilken brutalt rutten målvakt Brage är. Varför ska vi alltid pricka fel med våra målvaktsförvärv? Måtte Hudda aldrig lämna Örebro.
20/10/2016 kl. 20:46 #1719Andreas
KeymasterWandell mer eller mindre på egen hand slösade bort det sista powerplay-spelet. Han verkar helt under isen.
20/10/2016 kl. 20:36 #1718Henric
KeymasterVi måste börja klicka snart. Helt ohållbart vad mycket skott vi släpper till. Hudy har cirkus 50 räddningars försprång på 2:an i listan över flest antal räddningar.
20/10/2016 kl. 20:36 #1717Senetrec
DeltagareFortsätter de spela så här så blir det ingen rolig säsong! Är dessutom orolig för ryktena om Mustonen.
20/10/2016 kl. 20:30 #1716JN27
DeltagareDet är rent ut sagt förjävligt. Behöver inte sägas något mer.
20/10/2016 kl. 20:00 #1715Andreas
KeymasterOrtio måste ju få böter för den filmningen.
20/10/2016 kl. 19:57 #1714pb_90
DeltagareJa Brage måste få ordning på returerna. Men andra SHL-matchen, bör vara lite nervig. Han kommer in i det förhoppningsvis! Våra backar är ju med i varje fall.
Squires är riktigt vass, måste vara svårt som försvarare att få tag i honom när han har fått upp lite fart! Jag tycker att Weinstock passar riktigt bra in där med sina fina mackor.
Och så jävla skönt att Marre kommer in och levererar typ direkt också, fin öppnande pass till viksten där!
20/10/2016 kl. 19:34 #1713Andreas
KeymasterSquires är verkligen ett föredöme på att vårda pucken och hålla den inom laget. Skulle vara intressant att se hans ”advanced stats”. Kan tänka mig han ligger väldigt fint där med positiva siffror rakt över.
20/10/2016 kl. 19:27 #1712Andreas
KeymasterHerrejävlar Brage. Nog för att puckarna studsar rätt för honom, men man kommer få hjärtattack flera gånger per match om det är såhär han ska spela!
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 6 månader sedan av
-
FörfattareInlägg