Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 12,451 till 12,475 (av 13,232 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

Orsak till att Hudda är hemma? Vilar han bara helt enkelt? Känns ju inte så jävla lägligt med en skada.

Vila. Ska spela på lördag sägs det.

JN27
    Deltagare

Orsak till att Hudda är hemma? Vilar han bara helt enkelt? Känns ju inte så jävla lägligt med en skada.

Andreas
    Keymaster

Skiiit. Ekbom borta.

Andreas
    Keymaster

Jag funderade länge och väl om jag skulle ta med det i texten, men det surras en del om Mustonen uppe i norr. Om det finns någon substans i det är svårt att säga. Jag hoppas Mustonen blir kvar här, men det är kanske svårt att säga nej till Skellefteå om de locka.

pb_90
    Deltagare

Ja verkligen bra! Känns kul att du bjuder lite på sånt som går ryktesvägar också och inte alltid hamnar i tidningen! 😉

BTW! NJ gjorde ett förtydligande om ”Örebro-modellen” idag i NA. Känns riktigt bra och kul att dom jobbar upp den! Känns väldigt seriöst faktiskt och på sikt kan det bli riktigt bra.

Andreas
    Keymaster

Kul att ni gillar det 🙂

Yongma112
    Deltagare

Väldigt kul att läsa om J20. Bra artiklar Andreas!

Andreas
    Keymaster

Jag tror situationen var sådan att Heinrich kände att han växt ur ligan och ville prova på något större, men den ligan scoutas dåligt och han hade kanske inte några riktigt intressanta anbud. Då blir det väl att ta den vägen med att bjuda ut spelaren till en massa klubbar och se om någon nappar. SHL var säkert en liga han var intresserad av för att kunna ta nästa steg.

Det är ju ganska vanligt ändå att agenter erbjuder hela bräden av spelare till klubbar och om någon kollade närmare på vilka agenter som ”säljer” spelare till vilka klubbar så är jag ganska säker på att man kommer hitta mönster där vissa agenter är överrepresenterade hos vissa klubbar.

pb_90
    Deltagare

Jo jag klagar väl egentligen inte på att man tog in Anders.. Jag bara tycker synd om honom att han ”tvingas” tillbaka till en klubb som inte trodde på honom för att sedan tvingas bort igen

Karl
    Deltagare

Ja det osar ju inte direkt klass i ledningen.. Småskadade spelare, uppenbarligen oscoutade spelare som Hodgman och Petruzalek ifjol mm.

Tyckte också värvningen av Heinrich var något märklig också i och med att hans agent gick ut och letade klubb åt honom varpå Örebro nappade. Känns inte som en helt stabil scouting direkt..

Andreas – är du säker på att dom är ute och letar efter Jockes ersättare alltså? Isåfall så måste väl Anders Eriksson ha varit informerad om detta innan dom tog in honom.. annars tycker jag att man behandlat honom rätt kasst :/ visst business är business..

Anders Eriksson är ju på korttidskontrakt och säkert billig eftersom han var arbetslös.

pb_90
    Deltagare

Jojo han har väl varit helt okej! Och kostar antagligen inte jättemycket pengar. Men jag menade mer hur själva förfarandet gick till. Tyckte det lät lite konstigt att Heinrichs agent letat klubb åt honom.. känns mycket säkrare att klubben går ut och vill ha honom istället. Var det så man gjorde med Petruzalek också tex? Kom hans agent och sa ”Jag har en grym spelare som skulle vilja komma till Sverige. Kolla in dom här siffrorna, han kommer att göra mycket poäng!”. Visst, det handlar inte om några ”Petruzalek-siffror” på pengarna den här gången, men ändå.

Andreas
    Keymaster

Fast Heinrich har ju varit lyckad såhär långt.

Det har skickats ut lite signaler om att de vill ha in en forward, helst en center.

Men marknaden är ju stendöd nu. Det man får är spelare som floppat i andra, ”dyrare” ligor som KHL eller NLA.

pb_90
    Deltagare

Ja det osar ju inte direkt klass i ledningen.. Småskadade spelare, uppenbarligen oscoutade spelare som Hodgman och Petruzalek ifjol mm.

Tyckte också värvningen av Heinrich var något märklig också i och med att hans agent gick ut och letade klubb åt honom varpå Örebro nappade. Känns inte som en helt stabil scouting direkt..

Andreas – är du säker på att dom är ute och letar efter Jockes ersättare alltså? Isåfall så måste väl Anders Eriksson ha varit informerad om detta innan dom tog in honom.. annars tycker jag att man behandlat honom rätt kasst :/ visst business är business..

Karl
    Deltagare

Jäkla tid det tog innan de kunde ta det beslutet. Har väl hängt i luften ett tag.

Enligt Radiosportens kommentator blir han borta hela säsongen efter operationen.

Jo, man genomgår inte en ryggoperation och spelar hockey i SHL inom ett halvår. Inte med de komplikationer han haft.

[/quote]

Otroligt klantig värvning. Hur tusan kan man värva en ”småskadad” spelare? Självklart hade han hamnat i Frölunda om han varit frisk. Undrar hur mycket detta kostat klubben även om nu en försäkring täcker resterande kostnader för klubben?

Andreas
    Keymaster

Haga och Mustonen är småskadade.

svhul23
    Deltagare

vart tog Haga vägen mot frölunda

pb_90
    Deltagare

Dom skulle behöva få in spelare som kan lira boxplay OCH anfallsspel till nästa säsong. Eriksson och Olsson i all ära, men man kan inte spela matcher i egen zon hela tiden. Jag tänker typ på HV71:s lina med Filip Sandberg, Christoffer Törngren och Anton Bengtsson, alla har utgående kontrakt men antar att ingen skulle vara direkt sugen att komma till ÖHK och kan inte heller tänka mig att HV skulle släppa dom utan ”kamp”.

Andreas
    Keymaster

Jocke skall opereras i ryggen.
    Då var det inte knät som var trasigt.

Jäkla tid det tog innan de kunde ta det beslutet. Har väl hängt i luften ett tag.

Enligt Radiosportens kommentator blir han borta hela säsongen efter operationen.

Jo, man genomgår inte en ryggoperation och spelar hockey i SHL inom ett halvår. Inte med de komplikationer han haft.

pb_90
    Deltagare

Ja matchen igår var väl rätt bedrövlig.. Squires och MJ var väl dom som var bra typ.

Liivik- och Eriksson-kedjan är ju rätt meningslösa.. blir fast i egen zon länge och får aldrig något anfall utan tappar pucken i mittzon.

Jag gillade Liivik i början.. Men nu börjar hans två år se långa ut.

MJ lär väl få spela med Wandell och Viksten nu i varje fall. Dom såg ju vassa ut sista två minutrarna i varje fall.

Personal Jesus
    Deltagare

• Det här svaret redigerades för 9 år, 6 månader sedan av Personal Jesus.
    Karl
    Deltagare

Hörde ikväll att Sondell ska vara mycket nära Rögle sedan ÖHK tackat nej.

Inför säsongen ville ÖHK låna honom men blev för dyr, därför plockade de Heinrich. Personligen hade jag helst sett Kolan i Örebro, tror sportgruppen var dumsnåla som inte la upp samma pengar som Karlskrona.

Orebro Center
    Deltagare

Hur den här matchen än kommer att sluta är det total klasskillnad på banan

Två av våra kedjor kändes som om de stod still nästan.

Synd att de ger bort matchen i första med flera onödiga utvisningar. Oavsett om Frölunda var bättre så gjorde de bara ett mål i 5 mot 5. Vi gjorde två. Om det nu är någon tröst.

Det stämmer. 5-5 har vi varit starka defensivt hela säsongen. Därför, med det svaga BP:et i minne, känns det så frustrerande med all onödiga utvisningar

Andreas
    Keymaster

Yongma112
    Deltagare

Får tyvärr hålla med.

Squires kedja var pigga. MJ såg riktigt spelsugen ut vilket var kul att se.
    Förstakedjan är fortsatt anonyma offensivt. Har väldigt svårt att få fast pucken i anfallszon.

Ett stort problem tycker jag också är att tredje och fjärdekedjan bidrar alldeles för lite.

Andreas
    Keymaster

Två av våra kedjor kändes som om de stod still nästan.

Synd att de ger bort matchen i första med flera onödiga utvisningar. Oavsett om Frölunda var bättre så gjorde de bara ett mål i 5 mot 5. Vi gjorde två. Om det nu är någon tröst.

Visar 25 inlägg - 12,451 till 12,475 (av 13,232 totalt)