Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 1,226 till 1,250 (av 13,231 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

Nästa års lagbygge borde redan vara i stort sett klart. Det är klart vissa bitar återstår, men överlag borde klubben veta med stor säkerhet hur truppen kommer se ut.

Örebro har ju hela tiden pratat om att A-laget är det sista som ska påverkas.

• Det här svaret redigerades för 4 år, 4 månader sedan av Andreas.
    Status
    Deltagare

111

Status
    Deltagare

Nu är det inte många poäng nedåt i tabellen, men samtidigt inte jättemånga poäng uppåt heller. Vi får se vart det här tar vägen. Många lag som letar spelare på en skral marknad dessutom.

Och inte kommer det väl bli någon enorm skillnad om man får i en ny spelare? Skulle snarare behöva två, tre nya om man ska gå riktigt långt. Frågan är om det överhuvudtaget är något att gå för nu, med eventuell återbetalning på några miljoner och restriktioner på läktarna.

Andreas
    Keymaster

Vad tror ni om Ebert då, blir han kvar?
    Känns som att han bara blir bättre och bättre och i vissa stunder är han ju fenomenal när han glider runt med pucken.
    Sen har han väl 3 GWG med.

Skulle vara surt att se honom i en annan klubb i Sverige iallafall..

Alla gånger han skulle dominera i NLA. KHL tror jag inte han är så het på. Långsammare och mer defensiv hockey överlag.

Men jag tror också han trivs väldigt bra här. Alla gånger han gärna är kvar, men det beror väl på exakt hur mycket pengar som bankirerna där nere är beredda att lasta upp.

Status
    Deltagare

Vad tror ni om Ebert då, blir han kvar?
    Känns som att han bara blir bättre och bättre och i vissa stunder är han ju fenomenal när han glider runt med pucken.
    Sen har han väl 3 GWG med.

Skulle vara surt att se honom i en annan klubb i Sverige iallafall..

JN27
    Deltagare

Intervjun med Bromé i NA är ju lite rolig och känns som det finns något där mellan raderna. Skulle dock bli mycket mycket förvånad om han skulle välja att komma tillbaka denna säsong.

Skulle bli mycket förvånad om han inte dyker upp här. Dock lär han inte göra det den här säsongen. Han har ju ingen anledning att bryta ett kontrakt mitt under en säsong såvida det inte är extraordinära förhållanden som gör att han inte kan/klarar av att vara kvar. Han gav sken i intervjun med Adam Johansson att han hade en ganska rejäl hemlängtan vilket absolut skulle kunna vara ett sådant förhållande för att möjligen bryta ett år i förväg. Men tror absolut att han kommer spela klar säsongen i den mån han kommer tillbaka till spel.
    Nästa säsong skulle jag inte bli förvånad om han hamnar hos oss.

Status
    Deltagare

Intervjun med Bromé i NA är ju lite rolig och känns som det finns något där mellan raderna. Skulle dock bli mycket mycket förvånad om han skulle välja att komma tillbaka denna säsong.

Status
    Deltagare

Suck, ja det såg ut som spelarna redan tagit julledigt. Skönt med ett uppehåll nu och hopps det händer något på spelarfronten.

Andreas
    Keymaster

Man måste skapa mer än såhär mot ett lag som Linköping. Det är bra svårt att få grepp om Örebro ibland.

pb_90
    Deltagare

Skön balja av Glenn för Växjö idag. Saknar honom en del ändå..

pb_90
    Deltagare

Forsmark gör det bra tycker jag! Inte lätt att hoppa in och ta 16-17minuter två matcher i rad när man haft begränsad istid tidigare. Mycket stark vecka ändå med sex pinnar Brynäs borta, Leksand hemma och Rögle borta?

Status
    Deltagare

Brutalt sätt att tappa poäng så sent. Nu gjorde inte Rögle sin bästa match direkt men men.

JN27
    Deltagare

Det är ju skandal om man blir tvungen att betala tillbaka dessa summor. Då har de som jobbar med ekonomin misslyckats kapitalt. Sånt här måste dom ha koll på hur det fungerar.

Hoppas verkligen att man har rätt till varenda krona.

Tror helt ärligt inte att någon gjort något fel här. Det framgår ju ganska tydligt varför man begär återbetalning och det är ju på grund av att man noterat att Örebro Hockey haft en historiskt dålig ekonomi.

När Örebro Hockey ansökte om stöd i samband med korttidspermiteringarna beviljades man stöd med anledning av att man bedömde pandemin som orsak till en tillfällig ekonomisk svårighet. Tillväxtverket bedömder inte att Örebro Hockey befunnit sig i tillfällig ekonomisk svårighet med anledning av att man historiskt haft ekonomiska problem.

Jag tror inte att man behöver betala tillbaka något, om möjligt oerhört lite såvida man har en vettig jurist som sätter sig in i detta. Tittar man på åren som Mikael Johansson haft hand om detta har ekonomin successivt blivit bättre och det är nog det man kommer att trycka på. Sen är det väldigt märkligt att man gör den där bedömningen eftersom idrottsföreningar inte haft möjlighet att plocka intäkter genom ordinarie försäljning eftersom folk inte varit tillåtna på arenorna.

Status
    Deltagare

Det är ju skandal om man blir tvungen att betala tillbaka dessa summor. Då har de som jobbar med ekonomin misslyckats kapitalt. Sånt här måste dom ha koll på hur det fungerar.

Hoppas verkligen att man har rätt till varenda krona.

Kovacs
    Deltagare

Fan. Jag känner någonstans att det här riskerar att sabba vår fortsatta satsning emot toppen. Nästan så man känner att en insamling i staden är på sin plats för att täcka upp för delar av denna summa. Det är ju hutlösa summor men går företag och privatpersoner samman tror jag vi kan rädda en del pengar. Låt säga att klubben i slutändan blir återbetalningsskyldiga för hala summan och vi tillsammans kan bidra med hälften. Det ger enorma skillnader.

Andreas
    Keymaster

Från en artikel jag hittade från november förra året står det att ÖHK fick ~7.2 miljoner i corona stöd. Ska man betala tillbaka alltihop då eller?!

Jupp, varenda krona ska tillbaka för klubben hade förluster förut och hade det igen. Man har verkligen inte ens skrapat på ytan med detta utlåtande.

Status
    Deltagare

Från en artikel jag hittade från november förra året står det att ÖHK fick ~7.2 miljoner i corona stöd. Ska man betala tillbaka alltihop då eller?!

Andreas
    Keymaster

Väldigt konstigt om de bara kollar på omsättning och resultat. VARFÖR man nått ett resultat är ju det som är intressant…

pb_90
    Deltagare

Kan det vara en del av förklaringen till varför vi släpper Warg och spelat med så tunn trupp?? För att man visste vad vi riskerade. Lön + sociala för 2 toppspelare i SHL det där!! Inte bra alls.

Verkligen inte bra.. vi är överlägset sämst i klassen hittills också vilket känns jävligt trist. Det sista är väl inte sagt än men ändå.

Kovacs
    Deltagare

Kan det vara en del av förklaringen till varför vi släpper Warg och spelat med så tunn trupp?? För att man visste vad vi riskerade. Lön + sociala för 2 toppspelare i SHL det där!! Inte bra alls.

pb_90
    Deltagare
    Status
    Deltagare

I intervjun med NJ igår sa man något om ”skadat gods”. Kan det vara Videll kanske? För inte blir han väl kvar i DIF efter debaclet där?

Status
    Deltagare

Kelleher nämns som ett namn. Spontant känner man väl njaa på den.

Andreas
    Keymaster

Ja vi får väl se. Något namn måste ju in, även om jag fullkomligen älskade Forsmarks insats senast.

pb_90
    Deltagare

Verkar som att det ryktas om någon namn. Några på twitter som verkar ha hört något rykte under senaste hemmamatchen.

Visar 25 inlägg - 1,226 till 1,250 (av 13,231 totalt)