Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 1,251 till 1,275 (av 13,233 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

Ja vi får väl se. Något namn måste ju in, även om jag fullkomligen älskade Forsmarks insats senast.

pb_90
    Deltagare

Verkar som att det ryktas om någon namn. Några på twitter som verkar ha hört något rykte under senaste hemmamatchen.

pb_90
    Deltagare

Veronneau… 18 mål på 23 matcher… Hela jävla sinnessjukt facit.

Topp fem i Örebro av de med ett rimligt antal matcher.

Emil Larsson: 58,33%
    Robin Kovacs: 58,30%
    Nick Ebert: 57,70%
    Robert Leino: 56,54%
    Christopher Mastomäki: 55,84%

Sinnessjukt bra siffror generellt. Det är ingen nu aktiv i Örebro som har under 50%. Mustonen ligger på prick 50% och Leo Carlsson, Puustinen, Warg och Limpar Lantz ligger under 50%.

Hela listan här:
    https://www.shl.se/statistik/spelare/extendedmetrics?season=2021&gameType=regular&position=All&status=All&team=82eb-82ebmgaJ8&vsTeam=All&outcome=all&location=all

method
    Deltagare

Ja, bra prestation. PB, du skrev 7 nov att Ebert hade en Corsi F på nästan 60%, var ligger den nu?

Att ta udden av Leksands offensiv på det sättet med Raimo i sjukstugan är inget annat än makalöst. Vérreneau gör ju mål ändå, iofs – kommer hans stim hålla i sig? Vi skulle behöva någon sån i vårt lag också. Borna kom tillbaka – allt är förlåtet!

pb_90
    Deltagare

Starkt att gå in och göra den prestationen igår ändå. Visst, Leksand kommer med en rätt vek backsida med alla sina skador. Men ändå, Ebert verkar vara taggad på mer istid och Forsmark gör det kanon tycker jag.

method
    Deltagare

Fan fan fan. Jag hoppas dock att säsongen blir såpass lång så att han hinner tillbaka… 😏

Andreas
    Keymaster

Skiiiiiiiiiit.

JN27
    Deltagare

Rissanen borta säsongen ut. Det var väl vad vi minst behövde.

method
    Deltagare

Tycker att både Zamorsky och Ebert ska ha en backplats nästa år om det går, man vet vad man har men inte vad man får (hej, Joakim Andersson, Jakub Petruzalek, Dominique Heinrich och company). Vi har väl överlag varit mer framgångsrika med ”lovande” spelare än ”stjärnor”.

I vilket fall är det väl offensiven vi ska fokusera på?

pb_90
    Deltagare

Gabriel Carlssons kontrakt går ut till nästa säsong tex. Bara Eberts och Zamorskys kontrakt som är utgående. Skulle man vilja få in honom så är det inte Ebert han ska ersätta i varje fall.

pb_90
    Deltagare

Men visst var väl känslan från början lite att han var en temporär lösning? I och med att han kom in ganska sent och med try-out först liksom?

Hur han kom in är väl inte relevant, det är hur han presterat och om han vill vara kvar? Tycker han tar en plats bland våra 6, givet prestationen under säsongen och naturligtvis vilken lön han har/förväntar sig.

Salo är ju förlorad nu, dessvärre. Kul att det verkar gå bra för honom om än inte för laget.

Knepiga matcher den här veckan, är 6 poäng för mycket att hoppas på? Tänker då vinst mot Brynäs och minst 2 mot Leksand, Rögle räknar jag med blir för svåra borta.

Det beror väl på? Om tanken var att man fyllde platsen tills vidare för att nästa säsong hitta en toppback så lär han kanske inte få bli kvar? Jag tänker att det är lite samma tänk som med Puustinen. Dom försökte få in Klingberg på ett långtidskontrakt. När det inte gick så valde man att gå på Puustinen istället, men med ett ettårskontrakt. Dvs, man tänker långsiktigt genom att signa vissa spelare kortsiktigt om det låter rimligt? Örebro kanske har en chans på en spelare av Klingbergs kaliber till nästa säsong, dumt att då ha bundit upp spelare som man kanske inte på förhand ser som lågriskvärvningar.

method
    Deltagare

Men visst var väl känslan från början lite att han var en temporär lösning? I och med att han kom in ganska sent och med try-out först liksom?

Hur han kom in är väl inte relevant, det är hur han presterat och om han vill vara kvar? Tycker han tar en plats bland våra 6, givet prestationen under säsongen och naturligtvis vilken lön han har/förväntar sig.

Salo är ju förlorad nu, dessvärre. Kul att det verkar gå bra för honom om än inte för laget.

Knepiga matcher den här veckan, är 6 poäng för mycket att hoppas på? Tänker då vinst mot Brynäs och minst 2 mot Leksand, Rögle räknar jag med blir för svåra borta.

Orlok
    Deltagare

Robin Salo har nu spelat 4 raka matcher i Islanders. Visst, ett Islanders som är sargat och förlorar match efter match men Salo har alltså spelat mest av alla i dessa fyra matcher 21:26 minuter i snitt.
    Kan inte tänka mig att han inte lyckas spela till sig ett nytt kontrakt till nästa år.

pb_90
    Deltagare

Jag är också nöjd med Zamorskys säsong hittills, det är inte det. Och jag skulle absolut kunna köpa att man kör honom ytterligare någon säsong. Men visst var väl känslan från början lite att han var en temporär lösning? I och med att han kom in ganska sent och med try-out först liksom?

JN27
    Deltagare

Hur tror ni man tänker med backsidan nästa år?

Förlängt med Backström & Rissanen. Näkyvä & Hardegård sitter också på kontrakt.
    Ebert borde man väl vilja förlänga med om han inte passar på att dra till KHL eller NLA? Monstercorsi på 58,76%.
    Zamorsky har ju gjort det bra efter förutsättningarna skulle jag säga. Men visst är väl känslan att det var en temporär lösning?

Salo har kontrakt bara för denna säsong med Islanders. Är väl dock deras topp-back i AHL-laget så kanske borde ha en bra chans på att få testa ytterligare en säsong.

Tycker inte att Zamorsky känns som en temporär lösning om han fortsätter i den här takten. Klart jag hade tagit Salo före men tycker Petr gjort det förvånansvärt bra ändå. Forsmark ser även han fin ut när han är inne och bör få fortsatt förtroende. Det är forwards man behöver bredda först och främst.

pb_90
    Deltagare

Hur tror ni man tänker med backsidan nästa år?

Förlängt med Backström & Rissanen. Näkyvä & Hardegård sitter också på kontrakt.
    Ebert borde man väl vilja förlänga med om han inte passar på att dra till KHL eller NLA? Monstercorsi på 58,76%.
    Zamorsky har ju gjort det bra efter förutsättningarna skulle jag säga. Men visst är väl känslan att det var en temporär lösning?

Salo har kontrakt bara för denna säsong med Islanders. Är väl dock deras topp-back i AHL-laget så kanske borde ha en bra chans på att få testa ytterligare en säsong.

method
    Deltagare

Det är så oerhört kul att se Öbergs utveckling, frågan är hur bra han kommer att bli

Kanske svär i kyrkan, men en pålitlig hyfsad poängplockare i SHL känns rimligt. Hoppas jag har fel och att han överbevisar mig. Ser mer potential i Ekström med hans ”fuck all”-attityd men mitt omdöme kanske färgas av dags-/säsongsformen.

Så gött med en riktigt stabil 60-minutersmatch! Jag hade tappat hoppet på att få något annat än en mellanmjölkssäsong men fick upp hoppet igår. När laget vinner med 5-1 och det är svårt att hitta nån uppenbar att ge hjälmen/matchens spelare etc så tyder det på att alla varit med och bidragit. Så var det igår, ingen som sviktade.

Sen tycker jag att vi ska börja spara pengar för att kunna ge Rod en blank check om 1 1/2 år när det är dags att förnya…

carl
    Deltagare

Det är så oerhört kul att se Öbergs utveckling, frågan är hur bra han kommer att bli

Andreas
    Keymaster

Hallå.

Tyckte jag såg Robin Salo i en bil utanför Bern Arena idag. Någon som vet något?

Han är uppkallad till NHL av Islanders så det är nog inte så troligt tyvärr.

Ryding
    Deltagare

Hallå.

Tyckte jag såg Robin Salo i en bil utanför Bern Arena idag. Någon som vet något?

Status
    Deltagare

JN27
    Deltagare

Kul och viktig kontraktsförlängning som kommer ut idag.

pb_90
    Deltagare

Palushajs fjolårssäsong verkar ha varit ganska kass? Så frågan är vilken spets han är om han skulle komma? Får en liten känsla av att han kan vara rejält på dekis.

Kovacs
    Deltagare

En annan som fortfarande står utan kontrakt är ju Aaron Palushaj. Har han slutat?
    Där skulle vi ju få in superspets på en gång. Låt säga att han spelar med Kovacs och Abols. Sen vet vi ju att det sades att han hade kass attityd etc. Men jag tror det är lättare med dagens trupp att dämpa honom lite.

På backsidan ser jag det inte som att superspets är det som måste komma in. Men kanske 1 kropp på sikt ändå va?

Andreas
    Keymaster

Kollade upp hans underliggande siffror och han ser ut att ha droppat av förra säsongen och denna säsong är han helt under isen.

En kille som definitivt har mer i sig. När han spelade i förstalinan i Malmö så presterade han på bra nivå, men med tanke på istiden han behöver för det så vet jag inte om man ska förvänta sig han kommer tillbaka dit.

Men som en breddspelare känns han rätt bra. Det är ju dock inte vad klubben behöver. Han kommer ju aldrig nå upp till Bromés nivå, inte ens nära, och Puustinen … Jag tror inte han skulle kunna ersätta den produktion som förväntades från honom.

Jag vet inte. Bryggman är en spelare jag gillar överlag och som har rätt karaktär, men klubben behöver ju spets egentligen. Bryggman petar ju snarare Leo eller Oscarsson tyvärr.

Visar 25 inlägg - 1,251 till 1,275 (av 13,233 totalt)