Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 12,501 till 12,525 (av 13,146 totalt)
  • Författare
    D.O
    Deltagare

Hoppas denna seger kan ge lite självförtroende hos gubbarna så de vågar spela 60min istället för att börja tänka och glömma bort att spela sista perioden 🙂

Andreas
    Keymaster

Jag tror det är rimligt. Malmö hade bra tryck mellan varven och dessutom ett väldigt långt powerplay.

18-37 i skott enl. C-More? Kan det stämma? Kändes som vi hade klar fördel, särskilt efter första 2…

D.O
    Deltagare

Oh vad skönt, inga naglar kvar Men det var det värt!!!

D.O
    Deltagare

Får ju hjärtinfarkt av Björn Olden … ”Spelare passar spelare som SKJUTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”

• Det här svaret redigerades för 8 år, 7 månader sedan av D.O.
    D.O
    Deltagare

Thornberg lär ju få ett uppgraderat kontrakt, ser inte varför han skulle komma hit som assisterande.. Han är ju egentligen en HeadCoach som har kommit hit för att stå som arvtagare för Kenta. Varför skulle han lämna något som han har varit med och byggt upp.

pb_90
    Deltagare

Så äckligt att han åker in DIREKT i PP:t också… Kommer inte bli avstängd i varje fall.. Men så jävla tråkigt

Personal Jesus
    Deltagare

Vad skall Motin göra, gå upp i rök?
    Avskyr konsekvensutvisning.
    Fega domare.

Andreas
    Keymaster

Ivarsson har kontrakt även över nästa säsong, men Tornbergs går ut nu. Det blir en intressant tid nu framöver för att se hur tränarsituationen ska lösas. Jag gissar att Tornberg får nytt kontrakt och blir headcoach nästa år. Hur långt? Gissar två år. Varför? PG.

Sedan har vi en hög med spelare som har utgående kontrakt. Kanske skulle skriva ett inlägg om det om några matcher.

Andreas
    Keymaster

Lite halvsyrlig tweet från Jared Aulin om tränarsituationen i ÖHK!
    ”Nice to see Tornberg taking over for ÖHK. He’s a passionate TEACHER of the game who respects his players and pushes them to their potential”

Jag tolkar det som att Kenta inte var passionerad osv. dessutom gillas tweeten av Derek Ryan! Skulle vara ballt ifall han hatade Kenta och nu när han rykt blir svinsugen på att komma tillbaka värsta troliga scenariot!

Var Tornberg verkligen i klubben när Jared försvann?

Gillade Jared väldigt mycket. Kändes som om han utvecklade ett riktigt hjärta för klubben och fansen. Inte så ofta man ser det nuförtiden

Japp. En gemensam säsong. Tror detta är Tornbergs sista på kontraktet.

Orebro Center
    Deltagare

”Nice to see Tornberg taking over for ÖHK. He’s a passionate TEACHER of the game who respects his players and pushes them to their potential”

Jag tolkar det som att Kenta inte var passionerad osv. dessutom gillas tweeten av Derek Ryan! Skulle vara ballt ifall han hatade Kenta och nu när han rykt blir svinsugen på att komma tillbaka värsta troliga scenariot!

Var Tornberg verkligen i klubben när Jared försvann?

Gillade Jared väldigt mycket. Kändes som om han utvecklade ett riktigt hjärta för klubben och fansen. Inte så ofta man ser det nuförtiden

pb_90
    Deltagare

Vad tror ni om att sätta in Haga med MJ och Viksten sen? Och låta Wandell lira med Mustonen och Squires/Libor ist? Kändes ju som att den kedjan hade mer kemi på försäsongen och Haga med hans speed känns som att det skulle passa Viksten och MJ bättre.

Personal Jesus
    Deltagare

På sportradion sa de att ÖH sett till spelet skulle ha vunnit.
    De spelade som ett nytt lag.

Vad tyckte ni som såg matchen?
    Vad var bra, dåligt?

pb_90
    Deltagare

Jag tolkar det som att Kenta inte var passionerad osv. dessutom gillas tweeten av Derek Ryan! 😉 Skulle vara ballt ifall han hatade Kenta och nu när han rykt blir svinsugen på att komma tillbaka 😀 värsta troliga scenariot!

Andreas
    Keymaster

Såhär i efterhand undrar jag nästan om Örebro spelade med lite lägre tempo än Malmö med flit.

När Rögle och Malmö möttes var det fullt blås i alla riktningar och det fanns ingen kontroll riktigt, men Malmö hanterade det högre tempot lite bättre och vann till slut, och det tror jag de hade gjort mot Örebro också om det hade varit vansinneshockey.

Däremot blev de extremt överkonstruktiva i powerplay. Full fart in i zon och sen kan ni vara lite konstruktiva. Malmö stressade bra dock. De gjorde det inte lätt för Örebro.

Smart spelat och 1 poäng borta mot Malmö är inget att skämmas över.

Orebro Center
    Deltagare

Ungefär som när Leif GW säger ”operandus modus” ;0)

Wiki:

”I engelskan är ordets bokstavliga betydelse ett mekaniskt begrepp, rörelsemängd, och syftar oftast på en ”tröghetsprincip” i de sammanhang en rörelse fortsätter i samma riktning när den väl kommit igång. I överförd bemärkelse handlar det om att få upp farten och behålla farten”

Så jag tycker det är ett bra begrepp faktiskt. När väl Malmö fick in pressen behöll dem den.

Är väldigt nöjd med Örebros spel idag generellt och de visar återigen att det är väldigt svårt att göra mål på Örebro i EQ spelet som sagt tidigare. Bästa matchen spelmässigt sedan Färjestad och man visar upp lite taktiska skills och en gameplan och t.o.m lite engagemang i båset. Inte van vid det under Kenta. Iofs kan man fundera på vad som hindrade Bill & Bull att ha engagemang i båset även när Kenta stod där?

Lite förvånad över att Örebro kunde behålla sitt spel i stort sett över tre perioder. Satt i båda pauserna och trodde Peter A skulle skicka in sitt lag med nya taktiska direktiv och att de skulle komma in mycket aggressivare. Men det uteblev eller då var det Örebro som inte tillät det. Alltid svårt att veta om det är kulan eller geväret som kom först. Det som saknades var lite mer hetta runt kassen. Lite mer ”Växjö” där och man hade vunnit den här matchen. Samtidigt starkt av Malmö som trots att man måste försvara sig i 75% av matchen ändå vinner. Om det säger mer om Örebro än Malmö låter jag vara osagt.

Lite orolig över den hårda matchningen av Wandell och har tjatat länge nu om en ledande center till. Minns Leksands förra sejour hur oerhört hårt de gick på första och andra linan att de till slut fick skador på var och varannan spelare där. Törs heller inte ens tänka på om Wandell blir skadad.

• Det här svaret redigerades för 8 år, 7 månader sedan av Orebro Center.
    Karl
    Deltagare

Bittert med förlust, men spelet har verkligen lyft.

Ska bli riktigt kul att gå till arenan imorgon!

Håller med, förra gången mot Brynäs var första gången jag kände att det blir stryk. Nu kommer man att gå till BA och känna att vi skall spöa skiten ur halvdanskarna.

orebro center//

”. Efter det behöll Malmö momentum.” Jag avskyr ordet momentum som ”äcklet” Bork tog in i sporten och som snart börjar bli vedertaget. Kan inte förbjuda dig att använda det, men……

”VILL NI VISA att ni är med er tid så gäller det att använda rätt ord. I ett par år ha vi lärt oss att alltid vara fokuserade och sätta rätt sak i fokus. Sedan en tid tillbaka gäller det att vara observanta på när momentum infaller. DE SENASTE DAGARNA har jag räknat till sju olika artiklar i våra vanligaste tidningar när ordet använts. Och häromkvällen menade ishockeykommentatorn Leif Boork att momentum hade infallit för Skellefteås del i matchen mot Luleå. Men det hjälpte inte. VID KAFFERASTEN på jobbet när snacket går på halvfart om de nya rutinerna som ingen riktigt begripit varför de införts, då är det läge att slå till: ”Detta är ett momentum, nu måste vi säga ifrån,” kan du dra till med. Alla kommer att tystna och invänta fortsättningen.
    Du har skaffat dig ett kanonläge att säga det du tänkt säga så länge. Tack vare ordet ”momentum”, som ingen riktigt förstått vad det betyder men som alla inser är något viktigt och visar på både kunskap och insikt hos den som uttalar det. DET FINA MED ORDET momentum är att det kan tolkas lite hur som helst. Rätt ögonblick är kanske det enklaste sättet att översätta. Men precis som andra modeord kan det användas i flera olika betydelser. Nu är rätt tillfälle, kan också fungera. MEN FÖRSÖK INTE hitta momentum i Nationalencyklopedin eller Svenska Akademiens Ordlista, för där finns detta latinska ord inte med.”

Menade inte att vara elak mot dig, men lika svårt som jag har för Bork så är det hans felaktiga användande av momentum som tyvärr börjar bli vedertaget.

Andreas
    Keymaster

Bittert med förlust, men spelet har verkligen lyft.

Ska bli riktigt kul att gå till arenan imorgon!

Orebro Center
    Deltagare

Hur faan kan man ta Weinis som straffskytt? Han har alltid lagt rakt på benskydden

Orebro Center
    Deltagare

Nu öser vi på riktigt bra, men pucken måste in snart. Är rädd för att det blir en match där laget med medvind vinner.

Precis – Örebro spelar hur bra som helst och jobbar verkligen. Men man måste få betalt!

Tycker också att detta visar att vi måste få in en center till. Wandell får sjukt mycket istid och jag är rädd för att det kan slå tillbaka på sikt.

Andreas
    Keymaster

Hoppas Örebro fortsätter på samma sätt i tredje perioden. Det kommer ett mål om de bara trycker på och vågar in på mål lite mer.

JN27
    Deltagare

Men herregud vilka bedrövliga powerplay.. Aja vårt 5 mot 5 ser bra ut så dom lär ju göra nån balja snart.

Yongma112
    Deltagare

Nu öser vi på riktigt bra, men pucken måste in snart. Är rädd för att det blir en match där laget med medvind vinner.

Yongma112
    Deltagare

Det var Wiklander som missade öppet mål, inte Haga.

Andreas
    Keymaster

Godkänd första. Sista 2 min var lite skakiga.

Nu gäller det att inte fastna i egen zon. Jäklar vad Malmö stressar smart.

Visar 25 inlägg - 12,501 till 12,525 (av 13,146 totalt)