Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 12,601 till 12,625 (av 13,265 totalt)
  • Författare
    pb_90
    Deltagare

Wandells stora styrka är att han kan hålla i puck. Och det kan han ännu bättre än han visat hittills.Han kan lugna ned spelet och ge lagkamraterna lite tid.

Jo verkligen, och han levererar (näst intill) alltid bra passningar!

Känns det inte lite som att han har jobbat klart situationerna i försvarszon och sen har varit personen som har fått slå förstapassen istället för backarna? Så att han liksom hamnar lite på efterkälken i spelvändningarna istället? Det kanske är en kvarleva från hans mera defensiva säsonger och måste jobbas bort något. Men jag kan tänka mig att det kommer att komma lite fler förstaassist när MJ kommer tillbaka. Frågan är väl då vart man ska sätta Weinstock någonstans då.. han är ju ändå poängbäst i laget. Antar att det blir:

MJ-Wandell-Viksten
    Squires-Mustonen-Hudacek
    Weinstock-Haga-Liivik
    Olsson-Eriksson-Adolfsson

Blir förbannad ifall Adolfsson hamnar utanför laget igen.. en av dom bästa mot Malmö senast med grym forechecking. Men då måste någon annan hoppa in och ta Wiklanders plats i BP.

Henric
    Keymaster

Wandells stora styrka är att han kan hålla i puck. Och det kan han ännu bättre än han visat hittills.Han kan lugna ned spelet och ge lagkamraterna lite tid.

pb_90
    Deltagare

Och enl. Mr.Madhawk på twitter så skulle dagens 13.000:- motsvara den månadslönen.

pb_90
    Deltagare

Förra året så gällde dessa iaf!

Månadslön upp till 5 000 kr – 750 kronor i böter för en match avstängning
    Månadslön 5 001-10 000 kr/mån – 1 250 kronor.
    Månadslön 10 001–25 000 – 3 000 kronor.
    Månadslön 25 001–35 000 – 4 000 kronor.
    Månadslön 35 001–50 000 – 6 000 kronor.
    Månadslön 50 001–70 000 – 8 000 kronor.
    Månadslön 70 001–90 000 – 10 000 kronor.
    Månadslön 90 001–110 000 – 12 500 kronor.
    Månadslön 110 001–130 000 – 15 000 kronor.
    Månadslön 130 001–150 000 – 17 000 kronor.
    Månadslön 150 001–170 000 – 20 000 kronor.
    Månadslön 170 001–200 000 – 23 000 kronor.
    Månadslön 200 001–250 000 – 25 000 kronor.
    Månadslön 250 001–300 000 – 27 500 kronor.
    Månadslön 300 001 och uppåt – 30 000 kronor.

GladeOlle
    Deltagare

Avstängningen säger oss att Motin har en lön mellan 130-150kkr.. nog är väl det på tok för mycket?

Hur räknar man ut det? Har för mig jag sett någon tabell förra säsongen men kan inte hitta den.

Andreas
    Keymaster

Vart skulle/ska man stoppa in Weinstock när marre kommer tillbaka då? :/ Jag skulle vilja se hur Haga skulle funka mellan Viksten och MJ, andra lag kan ju försöka åka ifrån den linan ifall dom kan..

Sen med Derek Ryan btw, gäller inte det där med waivers endast de som har envägskontrakt? Eller hur funkar det? Känns i varje fall inte som om han behöver gå genom waivers för att skickas ned till ahl.

Waivers är baserad på spelarens ålder och/eller hur mycket han spelat. De som kan skickas ned till AHL utan att passera waivers är beräknat enligt en formel. Är du däremot över 25 krävs det bara att ett år har gått eller att du spelat en match.

Envägs innebär i stort sett bara att de får samma lön i NHL och AHL. De kan fortfarande bli nerskickade.

Sedan kan de förhandla om NTC (No Trade Clause) och NMC (No Movement Clause) utöver det.

Orebro Center
    Deltagare

Två assist av Strömberg när Västervik slog Modo med 3-1

pb_90
    Deltagare

Vart skulle/ska man stoppa in Weinstock när marre kommer tillbaka då? :/ Jag skulle vilja se hur Haga skulle funka mellan Viksten och MJ, andra lag kan ju försöka åka ifrån den linan ifall dom kan..

Sen med Derek Ryan btw, gäller inte det där med waivers endast de som har envägskontrakt? Eller hur funkar det? Känns i varje fall inte som om han behöver gå genom waivers för att skickas ned till ahl.

Andreas
    Keymaster

Jag tycker Wandell ser extremt försiktig ut, eller lite nonchalant. Lite som att han inte vågar chansa något och göra bort sig liksom. Han levererar bra passningar och är stabil bakåt men självklart måste det komma in lite poäng. Men det skulle ju hjälpa med lite hetare lekkamrater.. Kommer MJ in där så lär allas poängproduktion öka där. Dock så har ju Weinstock levererat en del men känns (tyvärr) mer som att hans poäng är av den mer tursamma sorten. Typ som poängen igår..

Passningen till Bobbo måhända var en del flyt, men i stort sett alla andra assist har varit pass på bladet till den som gjort mål. Passen till Eriksson exempelvis.

Men jag håller med om att han passar inte med Viksten och Wandell. Den kedjan klickar inte.

pb_90
    Deltagare

Jag tycker Wandell ser extremt försiktig ut, eller lite nonchalant. Lite som att han inte vågar chansa något och göra bort sig liksom. Han levererar bra passningar och är stabil bakåt men självklart måste det komma in lite poäng. Men det skulle ju hjälpa med lite hetare lekkamrater.. Kommer MJ in där så lär allas poängproduktion öka där. Dock så har ju Weinstock levererat en del men känns (tyvärr) mer som att hans poäng är av den mer tursamma sorten. Typ som poängen igår..

Yongma112
    Deltagare

130-150k/mån för en gubbe som verkligen inte kan hantera pucken tycker jag definitivt är ett katastrofkontrakt.

Undra vad Wandell tjänar. Måste börja trilla in lite poäng från honom snart, kan bli en riktig flopp annars.
    Vill förtydliga att jag inte menar att han varit dålig på något sätt. Såg bra ut i matcherna mot Malmö, riktigt fina pucktransporter och lite tryggare med pucken än tidigare kändes det som. Dock måste en spelare som har en sådan lön (250-300k? ren gissning) bidra oftare och i stort sett i varje match.

pb_90
    Deltagare

Avstängningen säger oss att Motin har en lön mellan 130-150kkr.. nog är väl det på tok för mycket?

Kontraktet skrevs väl efter säsongen med Derek Ryan. Han och Ekbom fick göra landslagsdebut samma säsong. Den säsongen var de bra, men föregående var inte Motin på alls samma nivå. Ekbom var väl hyfsad fortfarande.

I dagsläget är det väldigt bra betalt för det han presterar.

Jo sant.. det är väl inget katastrofkontrakt iaf, men generellt sett så känns det som att det är rätt många spelare som är överbetalda i vårt lag? Hur kan vi annars komma upp i 40mkr i lönebudget? :/

Andreas
    Keymaster

Kontraktet skrevs väl efter säsongen med Derek Ryan. Han och Ekbom fick göra landslagsdebut samma säsong. Den säsongen var de bra, men föregående var inte Motin på alls samma nivå. Ekbom var väl hyfsad fortfarande.

I dagsläget är det väldigt bra betalt för det han presterar.

Andreas
    Keymaster

Derek Ryan är uppsatt som roumor på EP

Det stämmer, men det är felaktigt av dem tyvärr. Han måste gå via waivers när de skickar ner honom till Charlotte. Han blev nedskickad igår till AHL igår och det är där han kommer börja säsongen.

Han skulle kunna bli upplockad av något annat lag medan han befinner sig på waivers (24h), men det har inte funnits några tecken på det. Deras källa är en tweet som bara säger att han blivit uppsatt på waivers för att kunna flyttas till AHL.

mahatma
    Deltagare

Derek Ryan är uppsatt som roumor på EP

pb_90
    Deltagare

Andreas
    Keymaster

Vår ”host” har en driftsstörning. Det gör att sidan är skitseg just nu eller inte laddar alls ibland.

Andreas
    Keymaster

Motin skall upp i diciplinnämnden skriver NA

Tre matcher och 13 000.

Orebro Center
    Deltagare

Motin skall upp i diciplinnämnden skriver NA

D.O
    Deltagare

Hoppas denna seger kan ge lite självförtroende hos gubbarna så de vågar spela 60min istället för att börja tänka och glömma bort att spela sista perioden 🙂

Andreas
    Keymaster

Jag tror det är rimligt. Malmö hade bra tryck mellan varven och dessutom ett väldigt långt powerplay.

18-37 i skott enl. C-More? Kan det stämma? Kändes som vi hade klar fördel, särskilt efter första 2…

D.O
    Deltagare

Oh vad skönt, inga naglar kvar Men det var det värt!!!

D.O
    Deltagare

Får ju hjärtinfarkt av Björn Olden … ”Spelare passar spelare som SKJUTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”

• Det här svaret redigerades för 9 år, 11 månader sedan av D.O.
    D.O
    Deltagare

Thornberg lär ju få ett uppgraderat kontrakt, ser inte varför han skulle komma hit som assisterande.. Han är ju egentligen en HeadCoach som har kommit hit för att stå som arvtagare för Kenta. Varför skulle han lämna något som han har varit med och byggt upp.

Visar 25 inlägg - 12,601 till 12,625 (av 13,265 totalt)