Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 12,576 till 12,600 (av 13,232 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

Jag tycker Wandell ser extremt försiktig ut, eller lite nonchalant. Lite som att han inte vågar chansa något och göra bort sig liksom. Han levererar bra passningar och är stabil bakåt men självklart måste det komma in lite poäng. Men det skulle ju hjälpa med lite hetare lekkamrater.. Kommer MJ in där så lär allas poängproduktion öka där. Dock så har ju Weinstock levererat en del men känns (tyvärr) mer som att hans poäng är av den mer tursamma sorten. Typ som poängen igår..

Passningen till Bobbo måhända var en del flyt, men i stort sett alla andra assist har varit pass på bladet till den som gjort mål. Passen till Eriksson exempelvis.

Men jag håller med om att han passar inte med Viksten och Wandell. Den kedjan klickar inte.

pb_90
    Deltagare

Jag tycker Wandell ser extremt försiktig ut, eller lite nonchalant. Lite som att han inte vågar chansa något och göra bort sig liksom. Han levererar bra passningar och är stabil bakåt men självklart måste det komma in lite poäng. Men det skulle ju hjälpa med lite hetare lekkamrater.. Kommer MJ in där så lär allas poängproduktion öka där. Dock så har ju Weinstock levererat en del men känns (tyvärr) mer som att hans poäng är av den mer tursamma sorten. Typ som poängen igår..

Yongma112
    Deltagare

130-150k/mån för en gubbe som verkligen inte kan hantera pucken tycker jag definitivt är ett katastrofkontrakt.

Undra vad Wandell tjänar. Måste börja trilla in lite poäng från honom snart, kan bli en riktig flopp annars.
    Vill förtydliga att jag inte menar att han varit dålig på något sätt. Såg bra ut i matcherna mot Malmö, riktigt fina pucktransporter och lite tryggare med pucken än tidigare kändes det som. Dock måste en spelare som har en sådan lön (250-300k? ren gissning) bidra oftare och i stort sett i varje match.

pb_90
    Deltagare

Avstängningen säger oss att Motin har en lön mellan 130-150kkr.. nog är väl det på tok för mycket?

Kontraktet skrevs väl efter säsongen med Derek Ryan. Han och Ekbom fick göra landslagsdebut samma säsong. Den säsongen var de bra, men föregående var inte Motin på alls samma nivå. Ekbom var väl hyfsad fortfarande.

I dagsläget är det väldigt bra betalt för det han presterar.

Jo sant.. det är väl inget katastrofkontrakt iaf, men generellt sett så känns det som att det är rätt många spelare som är överbetalda i vårt lag? Hur kan vi annars komma upp i 40mkr i lönebudget? :/

Andreas
    Keymaster

Avstängningen säger oss att Motin har en lön mellan 130-150kkr.. nog är väl det på tok för mycket?

Kontraktet skrevs väl efter säsongen med Derek Ryan. Han och Ekbom fick göra landslagsdebut samma säsong. Den säsongen var de bra, men föregående var inte Motin på alls samma nivå. Ekbom var väl hyfsad fortfarande.

I dagsläget är det väldigt bra betalt för det han presterar.

Andreas
    Keymaster

Derek Ryan är uppsatt som roumor på EP

Det stämmer, men det är felaktigt av dem tyvärr. Han måste gå via waivers när de skickar ner honom till Charlotte. Han blev nedskickad igår till AHL igår och det är där han kommer börja säsongen.

Han skulle kunna bli upplockad av något annat lag medan han befinner sig på waivers (24h), men det har inte funnits några tecken på det. Deras källa är en tweet som bara säger att han blivit uppsatt på waivers för att kunna flyttas till AHL.

mahatma
    Deltagare

Derek Ryan är uppsatt som roumor på EP

pb_90
    Deltagare

Andreas
    Keymaster

Vår ”host” har en driftsstörning. Det gör att sidan är skitseg just nu eller inte laddar alls ibland.

Andreas
    Keymaster

Motin skall upp i diciplinnämnden skriver NA

Tre matcher och 13 000.

Orebro Center
    Deltagare

Motin skall upp i diciplinnämnden skriver NA

D.O
    Deltagare

Hoppas denna seger kan ge lite självförtroende hos gubbarna så de vågar spela 60min istället för att börja tänka och glömma bort att spela sista perioden 🙂

Andreas
    Keymaster

Jag tror det är rimligt. Malmö hade bra tryck mellan varven och dessutom ett väldigt långt powerplay.

18-37 i skott enl. C-More? Kan det stämma? Kändes som vi hade klar fördel, särskilt efter första 2…

D.O
    Deltagare

Oh vad skönt, inga naglar kvar Men det var det värt!!!

D.O
    Deltagare

Får ju hjärtinfarkt av Björn Olden … ”Spelare passar spelare som SKJUTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”

• Det här svaret redigerades för 9 år, 6 månader sedan av D.O.
    D.O
    Deltagare

Thornberg lär ju få ett uppgraderat kontrakt, ser inte varför han skulle komma hit som assisterande.. Han är ju egentligen en HeadCoach som har kommit hit för att stå som arvtagare för Kenta. Varför skulle han lämna något som han har varit med och byggt upp.

pb_90
    Deltagare

Så äckligt att han åker in DIREKT i PP:t också… Kommer inte bli avstängd i varje fall.. Men så jävla tråkigt

Personal Jesus
    Deltagare

Vad skall Motin göra, gå upp i rök?
    Avskyr konsekvensutvisning.
    Fega domare.

Andreas
    Keymaster

Ivarsson har kontrakt även över nästa säsong, men Tornbergs går ut nu. Det blir en intressant tid nu framöver för att se hur tränarsituationen ska lösas. Jag gissar att Tornberg får nytt kontrakt och blir headcoach nästa år. Hur långt? Gissar två år. Varför? PG.

Sedan har vi en hög med spelare som har utgående kontrakt. Kanske skulle skriva ett inlägg om det om några matcher.

Andreas
    Keymaster

Lite halvsyrlig tweet från Jared Aulin om tränarsituationen i ÖHK!
    ”Nice to see Tornberg taking over for ÖHK. He’s a passionate TEACHER of the game who respects his players and pushes them to their potential”

Jag tolkar det som att Kenta inte var passionerad osv. dessutom gillas tweeten av Derek Ryan! Skulle vara ballt ifall han hatade Kenta och nu när han rykt blir svinsugen på att komma tillbaka värsta troliga scenariot!

Var Tornberg verkligen i klubben när Jared försvann?

Gillade Jared väldigt mycket. Kändes som om han utvecklade ett riktigt hjärta för klubben och fansen. Inte så ofta man ser det nuförtiden

Japp. En gemensam säsong. Tror detta är Tornbergs sista på kontraktet.

Orebro Center
    Deltagare

”Nice to see Tornberg taking over for ÖHK. He’s a passionate TEACHER of the game who respects his players and pushes them to their potential”

Jag tolkar det som att Kenta inte var passionerad osv. dessutom gillas tweeten av Derek Ryan! Skulle vara ballt ifall han hatade Kenta och nu när han rykt blir svinsugen på att komma tillbaka värsta troliga scenariot!

Var Tornberg verkligen i klubben när Jared försvann?

Gillade Jared väldigt mycket. Kändes som om han utvecklade ett riktigt hjärta för klubben och fansen. Inte så ofta man ser det nuförtiden

pb_90
    Deltagare

Vad tror ni om att sätta in Haga med MJ och Viksten sen? Och låta Wandell lira med Mustonen och Squires/Libor ist? Kändes ju som att den kedjan hade mer kemi på försäsongen och Haga med hans speed känns som att det skulle passa Viksten och MJ bättre.

Personal Jesus
    Deltagare

På sportradion sa de att ÖH sett till spelet skulle ha vunnit.
    De spelade som ett nytt lag.

Vad tyckte ni som såg matchen?
    Vad var bra, dåligt?

pb_90
    Deltagare

Jag tolkar det som att Kenta inte var passionerad osv. dessutom gillas tweeten av Derek Ryan! 😉 Skulle vara ballt ifall han hatade Kenta och nu när han rykt blir svinsugen på att komma tillbaka 😀 värsta troliga scenariot!

Visar 25 inlägg - 12,576 till 12,600 (av 13,232 totalt)