Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 12,751 till 12,775 (av 13,231 totalt)
  • Författare
    pb_90
    Deltagare

Nej en center känns lite onödigt att värva. Låt Franzén få dra fjärdekedjan och utvecklas! Någon bra back eller skön forward skulle sitta fint. Jag är verkligen inte imponerad av våra vingar.. Blev fan förbannaf på PG när han var med i podden och på riktigt tror att Squires, Mustonen eller Libor ska vinna interna poängligan.. hur är det fatt med karln?

Andreas
    Keymaster

Sedan undrar jag om det det verkligen vore en bra idé att panikvärva en ersättning för Jocke nu. Det kan inte finnas mycket vettigt på marknaden kvar nu.

Andreas
    Keymaster

Nu spelade inte Motin så värst mycket, men han verkade ändå OK i sitt spel.

pb_90
    Deltagare

Jag måste även säga att jag är helt oförstående till hur man tänkt med kedjor/värvningar. Det känns inte som att det finns något helhetstänk i kedjorna alls?

Sen är jag orolig över vad PG sa i intervjun med MrMadhawk. Vi ligger alltså i mitten vad det gäller lön i SHL. Då till min fråga, vart FAN läggs alla dom pengarna någonstans? Växjö kan trycka in två/tre brutala kedjor + en grym målvakt på det? Och vi kan kan knappt trycka in en kedja..

pb_90
    Deltagare

Varför kan dom inte bara gå ut och säga att han är skadad ovh blir borta flera månader istället?!! Så jävla muppigt att låta alla hoppas på att han ska komma att bli spelklar när det inte verkar finnas en chans..

Det är ju så klubben jobbar. Utåt sett ska allt vara så jävla positivt hela tiden.

Jag tycker det är att pissa på oss alla som verkligen trodde att han skulle komma om några veckor..

Och KENTA MÅSTE VÄCK! Så otroligt otaggande tränare

Henric
    Keymaster

Bra Krönika av Lasse

Mycket. Han skriver ofta träffande och sansat. Nu har jag missat två matcher i rad, och kände jag mig hyffsat lugn efter FBK-matchen känner jag mig mindre så nu. Det var en hemmapremiär, och kan inte grabbarna hitta lite glöd i bröstet då vette fan när de ska kunna det? Visst, klart det är nerver första gången i hemmaborgen, men ändå. Också oroande att vår lilla ”nyhet” om Jockes frånvaro verkar visa sig vara en glädjekalkyl…

Nåja, på torsdag är det business as usual för mig så då djävlar ska jag gå och se oss ta tre mot Brynäs.

Orebro Center
    Deltagare

Bra Krönika av Lasse

Orebro Center
    Deltagare

min gissning är att han blir den första tränaren som får kliva av under denna SHL-säsong.

Har haft samma tanke

Karl
    Deltagare

Nu måste väl även klubbledningen se att det saknas minst en rejäl back. Sedan måste man ifrågasätta vad tränarna ser i Peter Andersson. På ”min” bänkrad tar vi oss för pannan när han kommer in, det är inte lite han får spela heller. Han är en säkerhetsrisk bakåt och bidrar ingenting framåt, redan förra säsongen såg man ju att han är en felinvestering. Sedan Kenta, står väl klart att han inte får någon förlängning efter denna säsong, min gissning är att han blir den första tränaren som får kliva av under denna SHL-säsong.

Yongma112
    Deltagare

Varför kan dom inte bara gå ut och säga att han är skadad ovh blir borta flera månader istället?!! Så jävla muppigt att låta alla hoppas på att han ska komma att bli spelklar när det inte verkar finnas en chans..

Det är ju så klubben jobbar. Utåt sett ska allt vara så jävla positivt hela tiden.

pb_90
    Deltagare

Gurra
    Deltagare

Surt…

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/orebro/article23588675.ab

• Det här svaret redigerades för 9 år, 7 månader sedan av Gurra.
    Orebro Center
    Deltagare

Vi har ju fuskat med bytena i typ tre säsonger nu. Så jävla rätt att vi åker dit och blir straffade hårt för det. Faktiskt.

Sen kan man bara konstatera att vi har sjukt stora problem med Rögles press, egentligen igenom hela matchen. Allt är som vanligt, inte ett skit har utvecklats.

Örebro har alltid haft problem med press.

Andreas
    Keymaster

Underkänt att falla ihop på detta vis i tredje perioden.

Synd när första perioden kändes så bra.

Kul att se Motin på isen igen och han verkade göra det bra.

Yongma112
    Deltagare

Vi har ju fuskat med bytena i typ tre säsonger nu. Så jävla rätt att vi åker dit och blir straffade hårt för det. Faktiskt.

Sen kan man bara konstatera att vi har sjukt stora problem med Rögles press, egentligen igenom hela matchen. Allt är som vanligt, inte ett skit har utvecklats.

pb_90
    Deltagare

Alltså jag blir så jävla trött.. Sluta gå ut och säga att man siktar på topp sex när laget kommer att behöva kämpa för play-in… Jocke och MJ + bra back saknas något oerhört.. 🙁

Orebro Center
    Deltagare

– En ledande back
    – En ledande center
    – En ny tränare (eller fler)

Min tidigare pessimism fick massa näring idag

pb_90
    Deltagare

Så JÄVLA KLAPPRUTTET!!!!!!! Nej denna säsong kommer att gå åt helvete

Orebro Center
    Deltagare

Tredje gången på två matcher vi tar en utvisning pga 6 spelare på plan. Och nu mål på det. BP känns inte lika stabilt och Örebro gör ingen bra match mot Rögle tycker jag.

Lika virrigt som vanligt i egen zon och det känns som laget alltid tar 2-3 pass för mycket i egen zon innan man spelare ut.

F.n känns det inte som om vi har ett bättre lag än Rögle

pb_90
    Deltagare

Men alltså varför ska vi suga KUK i boxplay ovh ge gratis-PP HELA tiden.. Två matcher i rad med sämst

pb_90
    Deltagare

Ja Peter Andersson har ett helt annat lugn i år! Ser ut som en helt ny spelare!

D.O
    Deltagare

Peter Andersson är stålmannen confirmed denna match, han trycker knappt & Rögle spelarna bara flyger

D.O
    Deltagare

två knytnävar rakt upp i ansiktet på Wandell helt OK.

D.O
    Deltagare

Är det inte utvisngning om man spelar med en avbruten klubba?

D.O
    Deltagare

Två riktgit snygga mål ! 🙂 okej. Rögles var ganska snyggt det också

Visar 25 inlägg - 12,751 till 12,775 (av 13,231 totalt)