Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,267 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 3 dagar, 14 timmar sedan av
Andreas.
-
FörfattareInlägg
-
27/09/2016 kl. 21:23 #1296
Orebro Center
DeltagareNog för att Växjö verkar starka, men Leksand hade inte mycket alls att hämta i den matchen. Det kommer bli en lång säsong för dem om de inte lyckas hitta ett vinnande spel snart.
Liksom för oss
27/09/2016 kl. 21:10 #1295Andreas
KeymasterNog för att Växjö verkar starka, men Leksand hade inte mycket alls att hämta i den matchen. Det kommer bli en lång säsong för dem om de inte lyckas hitta ett vinnande spel snart.
27/09/2016 kl. 19:14 #1292Orebro Center
Deltagare27/09/2016 kl. 10:38 #1291Andreas
KeymasterFick höra idag att Jocke har problem med ett knä.
Ok? Tyckte jag läste ”diffus överkroppsskada” någonstans. Knä känns värre på något sätt
Det var väl Kenta som sa det? Det är ju minst sagt en jäkligt diffus överkroppsskada om det är knät som krånglar 🙂
27/09/2016 kl. 10:31 #1290Orebro Center
DeltagareFick höra idag att Jocke har problem med ett knä.
Ok? Tyckte jag läste ”diffus överkroppsskada” någonstans. Knä känns värre på något sätt
26/09/2016 kl. 18:37 #1289pb_90
DeltagareJa Franzén kändes ju riktigt spännande att följa.. men dom måste ju agera när boxplayet har sett fullkomligt bedrövligt ut.. och nog kommer AE och Adolfsson sköta det bättre.. Men Liivik, Olsson och Squires lär väl fortsätta spela ihop? Har ändå skapat några farliga lägen. Det betyder väl att det blir Adolfsson, Eriksson och Wiklander?
26/09/2016 kl. 17:41 #1288Andreas
KeymasterAnders Eriksson in på korttidskontrakt med ÖHk.. Han var väl en stor del av BP-spelet när det gick som bäst. Han och Adolfsson lär väl vara givna BP-spelare.
Besviken att de skickar ned Franzén. Gillar verkligen den killen. Det bygger ju tyvärr bara på bilden av att vi inte satsar på de yngre spelarna. Förtroendemodellen som t.ex. Frölunda och Skellefteå använder känns väldigt mycket mer modern än konkurrensmodellen som vi sitter fast med.
26/09/2016 kl. 17:37 #1287Personal Jesus
DeltagareFick höra idag att Jocke har problem med ett knä.
26/09/2016 kl. 16:10 #1284pb_90
DeltagareAnders Eriksson in på korttidskontrakt med ÖHk.. Han var väl en stor del av BP-spelet när det gick som bäst. Han och Adolfsson lär väl vara givna BP-spelare.
26/09/2016 kl. 08:34 #1283pb_90
DeltagareFy fan va tomt det är… det kändes som man aldrig fick se tre kronor spela den hockey som dom var kapabla till. Och hela inställningsfrågan kändes kopierad från Örebro.
En helt värdelös hockeyvecka
25/09/2016 kl. 21:23 #1282Andreas
KeymasterDubbla nät? Det känns väl ändå otroligt ”overkill”? Har det någonsin hänt att en puck smitit igenom?
25/09/2016 kl. 19:44 #1281Gromit
DeltagareHelt seriöst…är chockad över att ingen annan noterat eller tagit upp det… Själv tycker jag förutsättningarna för ståplats förändrats radikalt i och med det fördubblade nätet bakom målet framför klacken… Funderar helt allvarligt på att skaffa sittplatsabonnemang istället (också) så jag får chansen att se matcherna… :((
25/09/2016 kl. 14:50 #1279pb_90
DeltagareNej en center känns lite onödigt att värva. Låt Franzén få dra fjärdekedjan och utvecklas! Någon bra back eller skön forward skulle sitta fint. Jag är verkligen inte imponerad av våra vingar.. Blev fan förbannaf på PG när han var med i podden och på riktigt tror att Squires, Mustonen eller Libor ska vinna interna poängligan.. hur är det fatt med karln?
25/09/2016 kl. 13:33 #1277Andreas
KeymasterSedan undrar jag om det det verkligen vore en bra idé att panikvärva en ersättning för Jocke nu. Det kan inte finnas mycket vettigt på marknaden kvar nu.
25/09/2016 kl. 13:17 #1276Andreas
KeymasterNu spelade inte Motin så värst mycket, men han verkade ändå OK i sitt spel.
25/09/2016 kl. 10:13 #1275pb_90
DeltagareJag måste även säga att jag är helt oförstående till hur man tänkt med kedjor/värvningar. Det känns inte som att det finns något helhetstänk i kedjorna alls?
Sen är jag orolig över vad PG sa i intervjun med MrMadhawk. Vi ligger alltså i mitten vad det gäller lön i SHL. Då till min fråga, vart FAN läggs alla dom pengarna någonstans? Växjö kan trycka in två/tre brutala kedjor + en grym målvakt på det? Och vi kan kan knappt trycka in en kedja..
25/09/2016 kl. 09:50 #1274pb_90
DeltagareVarför kan dom inte bara gå ut och säga att han är skadad ovh blir borta flera månader istället?!! Så jävla muppigt att låta alla hoppas på att han ska komma att bli spelklar när det inte verkar finnas en chans..
Det är ju så klubben jobbar. Utåt sett ska allt vara så jävla positivt hela tiden.
Jag tycker det är att pissa på oss alla som verkligen trodde att han skulle komma om några veckor..
Och KENTA MÅSTE VÄCK! Så otroligt otaggande tränare
25/09/2016 kl. 09:43 #1273Henric
KeymasterBra Krönika av Lasse
Mycket. Han skriver ofta träffande och sansat. Nu har jag missat två matcher i rad, och kände jag mig hyffsat lugn efter FBK-matchen känner jag mig mindre så nu. Det var en hemmapremiär, och kan inte grabbarna hitta lite glöd i bröstet då vette fan när de ska kunna det? Visst, klart det är nerver första gången i hemmaborgen, men ändå. Också oroande att vår lilla ”nyhet” om Jockes frånvaro verkar visa sig vara en glädjekalkyl…
Nåja, på torsdag är det business as usual för mig så då djävlar ska jag gå och se oss ta tre mot Brynäs.
25/09/2016 kl. 09:15 #1272Orebro Center
DeltagareBra Krönika av Lasse
25/09/2016 kl. 09:12 #1271Orebro Center
Deltagaremin gissning är att han blir den första tränaren som får kliva av under denna SHL-säsong.
Har haft samma tanke
24/09/2016 kl. 23:03 #1270Karl
DeltagareNu måste väl även klubbledningen se att det saknas minst en rejäl back. Sedan måste man ifrågasätta vad tränarna ser i Peter Andersson. På ”min” bänkrad tar vi oss för pannan när han kommer in, det är inte lite han får spela heller. Han är en säkerhetsrisk bakåt och bidrar ingenting framåt, redan förra säsongen såg man ju att han är en felinvestering. Sedan Kenta, står väl klart att han inte får någon förlängning efter denna säsong, min gissning är att han blir den första tränaren som får kliva av under denna SHL-säsong.
24/09/2016 kl. 22:44 #1269Yongma112
DeltagareVarför kan dom inte bara gå ut och säga att han är skadad ovh blir borta flera månader istället?!! Så jävla muppigt att låta alla hoppas på att han ska komma att bli spelklar när det inte verkar finnas en chans..
Det är ju så klubben jobbar. Utåt sett ska allt vara så jävla positivt hela tiden.
24/09/2016 kl. 22:38 #1268pb_90
24/09/2016 kl. 22:30 #1266Gurra
DeltagareSurt…
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/orebro/article23588675.ab
-
Det här svaret redigerades för 10 år sedan av
Gurra.
24/09/2016 kl. 21:48 #1265Orebro Center
DeltagareVi har ju fuskat med bytena i typ tre säsonger nu. Så jävla rätt att vi åker dit och blir straffade hårt för det. Faktiskt.
Sen kan man bara konstatera att vi har sjukt stora problem med Rögles press, egentligen igenom hela matchen. Allt är som vanligt, inte ett skit har utvecklats.
Örebro har alltid haft problem med press.
-
Det här svaret redigerades för 10 år sedan av
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.