Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 12,776 till 12,800 (av 13,231 totalt)
  • Författare
    pb_90
    Deltagare

Fan va fint att Ekbom följer med i anfallet! Grymt skott! 😀

Andreas
    Keymaster

Det pirrar något jävulskt i magen. Vad härligt det ska bli. ÄNTLIGEN riktig hockey i Behrn Arena.

Orebro Center
    Deltagare

Brynäs leker med Frölunda

Andreas
    Keymaster

Jag blev tvungen att inaktivera trådade svar. Det resulterade i att ALLA inlägg alltid laddades på samma sida och ingen sidindelning gjordes. Det började bli sjukt långsamt att ladda för mig i alla fall.

Just nu är det 25 inlägg per sida. Säg till om ni vill ha fler.

Ja, jag håller med. Sajten känns väldigt responsivslö och man får vänta en hel del efter klick. Om det beror på många inlägg på samma sida vet jag inte.

Dessutom konstigt efter man postat ett inlägg så hamnar man någon helt annanstans bland inläggen

Du hamnar på sista sidan just nu, vilket är väldigt bakvänt. Funktionen som vänder sorteringen, vänder tyvärr inte var man hamnar efter man skrivit ett inlägg.

Jag försöker hitta en lösning på det.

Orebro Center
    Deltagare

Jag blev tvungen att inaktivera trådade svar. Det resulterade i att ALLA inlägg alltid laddades på samma sida och ingen sidindelning gjordes. Det började bli sjukt långsamt att ladda för mig i alla fall.

Ja, jag håller med. Sajten känns väldigt responsivslö och man får vänta en hel del efter klick. Om det beror på många inlägg på samma sida vet jag inte.

Dessutom konstigt efter man postat ett inlägg så hamnar man någon helt annanstans bland inläggen

Orebro Center
    Deltagare

Dubbel

Orebro Center
    Deltagare
    pb_90
    Deltagare

Leksand har svårt att hålla uppe spelet länge. Inte många passningar som sitter rätt och dom har jävligt svårt att hitta positionerna vid snabba omnställningar.

Rögle 3-3 mot Växjö, någon som kikar? Rögle som är bra eller Växjö som slarvar?

Växjös backsida känns (på pappret) nååågot skakig faktiskt.

Andreas
    Keymaster

Testar en sak 🙂

EDIT: Funkade inte… Provar något annat då.

Andreas
    Keymaster

Andreas
    Keymaster

Kollar på Leksand – Djurgården. Herregud vilken låg nivå det är på ishockeyn. Knappt en pass som sitter.

Det känns som att båda klubbar satsar så mycket på att åka skridskor att de inte hinner med att göra något annat.

JN27
    Deltagare

Någon med lite insyn som vet om det har gjorts några förändringar vad gäller intro osv. Såg i videon med Liivik att man monterat upp ytterligare ”rörliga” reklamskyltar iallafall, tänkte om det kanske hade gjorts vissa förbättringar även på intro osv.

pb_90
    Deltagare

Ja HV ser onekligen vassa ut! När dom fick in Christensen så känns det som att dom kan mönstra tre riktigt bra kedjor. Dom lär väl inte floppa och risken att dom kommer före ÖHK känns rätt stor..

Andreas
    Keymaster

LHC saknar verkligen Junland och Rahimi.

HV71 går knappt att känna igen från förra året. De verkar hittat spelglädjen igen.

Andreas
    Keymaster

Det mesta är research 🙂

Vet man var man ska leta så går det ganska snabbt, men det är inte alltid man kan hitta det man vill ha.

pb_90
    Deltagare

Har du någon insyn i klubben? Eller är det en gedigen research som står till grund? 😉 Tänkte att det är svårt att hitta info om J20 och så.

Andreas
    Keymaster

Tack för de fina orden 🙂

Det är bara roligt att kunna få utlopp för skrivandet och samtidigt skriva om något som verkligen intresserar en.

Noterade för övrigt att det är lite av ett dubbelmöte på lördag. ÖHK – Rögle i SHL och Rögle – ÖHK i J20 SuperElit.

pb_90
    Deltagare

Akta er så att ni inte får skrivkramp! 😉

Jag måste ge en eloge till Andreas och hans artiklar! 🙂 Kul/bra med någon som har lite koll till skillnad mot en annan 😉

pb_90
    Deltagare

Nja.. jag vet inte.. det ger sig väl över tid. Tio omgångar in får man väl se hur backsidan ser ut! Men på pappret och sett till förra säsongen så är det ju vår klart svagaste sida. Dessutom tror jag inte Färjestad kommer att vara ett direkt topplag i år.

JN27
    Deltagare

Snacka om att man såg hur viktig backsidan är i gårdagens match! När man har backar som Hedman, Karlsson, OEL osv. som alla har en gudabenådad förstapass så ställer man om spelet så sjukt snabbt! Varenda puck sitter limmad på bladet på forwards, så sjukt imponerad jag blev igår alltså.

Om Örebro vill spela ett spel med snabba omställningar, varför har man byggt laget med näst intill puckallergiska backar? Nu såg det väl hyfsat ut mot FBK ändå men i längden så måste skillsen höjas!

Om du tyckte att det såg okej ut i premiären så får man väl anta att det inte blir sämre? Jag tror att det mer är en fråga om inställning och spelsätt. Vi har meriterade backar det är det inget som helst snack om.. Det handlar bara om hur tränarna vill använda dom.

pb_90
    Deltagare

Snacka om att man såg hur viktig backsidan är i gårdagens match! När man har backar som Hedman, Karlsson, OEL osv. som alla har en gudabenådad förstapass så ställer man om spelet så sjukt snabbt! Varenda puck sitter limmad på bladet på forwards, så sjukt imponerad jag blev igår alltså.

Om Örebro vill spela ett spel med snabba omställningar, varför har man byggt laget med näst intill puckallergiska backar? Nu såg det väl hyfsat ut mot FBK ändå men i längden så måste skillsen höjas!

Henric
    Keymaster

Tollefsen är verkligen tråkig att se på en hockeyrink. Kör medvetet på vår spelare så denne faller över Julius. Flagrant och fult. Men framförallt fegt. Det är i sådana situationer (och det är också enda gången) jag menar att handskarna ska av. Dra bort Tollefsen ur situationen och markera medelst rallarsving att han icke bör göra sig besvär igen alternativt åtminstone ha ryggrad nog att göra det mot någon som inte visar ryggen. Den typen av fega spelare ska inte premieras genom att hållas om ryggen av regelverket.

Andreas
    Keymaster

Ja utvecklas inte Bobbo mer så måste dom släppa honom alltså.. vi kan inte fortsätta slösa en backplats på honom ifall han inte snart tar steg 🙁

En annan sak! Jellvert och Franzén skötte sig väl bra va? Skönt att det har kommit in unga hungriga killar som man kan bygga framtiden med! Dock.. Någon/Några kommer väl få stryka på foten när MJ och JA ska in. Vem tror ni ryker först? Jellvert ligger väl pyrt till för att bli extraforward antar jag?

Och en annan sak.. vi kan fortfarande inte teka.. Helt katastrofal statistik efter första matchen här x)

Bobbo hade ingen bra dag igår. Dum utvisning och satte sig själv i dåliga positioner några gånger.

Jellvert fick Nygren att snubbla på sig själv vid ett läge. Jag log gott åt det. Franzén dök upp lite här och där på isen och gjorde det jättebra. Ingen av dem har något att skämmas över.

Jellvert är nog tyvärr den som petas först.

pb_90
    Deltagare

Ja utvecklas inte Bobbo mer så måste dom släppa honom alltså.. vi kan inte fortsätta slösa en backplats på honom ifall han inte snart tar steg 🙁

En annan sak! Jellvert och Franzén skötte sig väl bra va? Skönt att det har kommit in unga hungriga killar som man kan bygga framtiden med! Dock.. Någon/Några kommer väl få stryka på foten när MJ och JA ska in. Vem tror ni ryker först? Jellvert ligger väl pyrt till för att bli extraforward antar jag?

Och en annan sak.. vi kan fortfarande inte teka.. Helt katastrofal statistik efter första matchen här x)

JN27
    Deltagare

Jag hoppas att Thornberg och övriga trojkan håller sitt ord om att markera för spelarna när det är dags att leverera.. Presterar du inte blir det bänken eller Hästen, alla ska ge 100 % varje match och vad gäller Bobbo tycker jag inte att det har hänt ett skit sen förra året. Jag hoppas Motin har utvecklat sitt spel sen i fjol, då känns det ändå OK på backplats.

Visar 25 inlägg - 12,776 till 12,800 (av 13,231 totalt)