Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 12,851 till 12,875 (av 13,231 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

Alltid tråkigt att förlora, men nu är äntligen försäsongen över och man kan se fram emot premiären utan distraktioner!

Yongma112
    Deltagare

Har dock ett klagomål och det är den märkliga rotationen i kedjorna? Vad var det bra för överhuvudtaget?

Det gör väl inget hur man formerar kedjorna, dessa matcher betyder ju ändå inte ett dugg…

Gurra
    Deltagare

Sedan kan man krasst konstatera att de 99 spännen hade varit bättre att tjacka några bira för 🙂

Gurra
    Deltagare

Drar till med en gammal klyscha, ett dåligt genrep ger en bra premiär.
    Lite kul med kommentatorn som verkligen tyckte att KHK var bra, en dålig match där alla spelare verkade vara någon helt annanstans både kroppsligt och mentalt, att Jönsson lyckades rädda puckarna får anses vara något av ett mirakel, är ju van vid att han tappar in en eller två under matcherna..

JN27
    Deltagare

Har dock ett klagomål och det är den märkliga rotationen i kedjorna? Vad var det bra för överhuvudtaget?

JN27
    Deltagare

Nu börjar superklagandet igen.. Dessa matcher betyder inte ett skit, vi saknar dessutom våra viktigaste pjäser, det kommer bli bättre.

Andreas
    Keymaster

Vilket bottennapp.

Orebro Center
    Deltagare

Det blir att stärka upp under hösten. Det här laget håller inte. Kanske tränarbyte efter halva säsongen också

Catskinner
    Deltagare

Jobbigt att titta på. hafsigt försvarsspel och vi blir uttryckta i hörnen i anfall. Ser inte bra ut

pb_90
    Deltagare

Matcherna mot Karlskrona och Leksand har man inte råd att förlora mot i seriespelet om man ska ha något att säga till om i tabellen.. Hoppad Marre och JA blir friska snart och gör underverk!

Men ni som har snackat om att det bara är träningsmatcher, är ni inte ett dugg oroliga när det inte alls ser bra ut?

Andreas
    Keymaster

Ganska svagt spel av Örebro. Kommer inte igenom och spela ”dump-and-chase” är verkligen inte roligt att titta på.

Hyfsat tempo dock, men det gynnar nog Karlskrona mer.

pb_90
    Deltagare

Håller med till 100%. Squires känns verkligen inte rimlig att ha tillsammans med Liivik. Dom känns ju som varandras motsatser.. Möjligvis att dom skulle kunna skapa ytor åt Squires men det känns lika långsökt som när Squires sattes ihop med Olsson och Eriksson förra året.

Vad gjorde Squires för typ av mål förra året? Kändes som att det var mest slumpmål eller? Inte så mycket att han skapade det själv liksom?

Andreas
    Keymaster

Enligt NA(papper) så går Viksten in med Wandell och Mustonen medan Greg spelar med Liivik och Olsson. Wiklander spelar med Franzen och Jellvert. Man ändrar alltså om i 3 av 4 kedjor i sista träningsmatchen efter att ha spelat med samma kedjor i alla träningsmatcher med undantag för att Viksten varit skadad från och till. Märkligt.

Jag kan förstå Viksten med Wandell och Mustonen, men Squires borde snarare spela med Franzén och Jellvert än Liivik och Olsson. Jag kanske är ute och cyklar, men för mig känns det bakvänt.

Catskinner
    Deltagare

Ja, du har nog rätt men Kris Russel är nog det närmaste en stabil två-vägs back av dessa. Jag gillar hans spelstil (se länk)

• Det här svaret redigerades för 9 år, 7 månader sedan av Catskinner.
    Peter B
    Deltagare

Enligt NA(papper) så går Viksten in med Wandell och Mustonen medan Greg spelar med Liivik och Olsson. Wiklander spelar med Franzen och Jellvert. Man ändrar alltså om i 3 av 4 kedjor i sista träningsmatchen efter att ha spelat med samma kedjor i alla träningsmatcher med undantag för att Viksten varit skadad från och till. Märkligt.

Andreas
    Keymaster

Finns fortfarande free agents som verkar intressanta. Vad tror ni om dessa backar? Passar i SHL? Alldeles för dyra?
    Matt Bartkowski
    Nicklas Grossman
    Peter Harrold
    Kyle Quincey
    Colby Robak
    Kris Russel
    Tyson Strachan

Intressanta namn, men jag blir osäker på om någon av dem är värd den lön som de kommer kräva. Alla skulle säkert bidra med stabilt och bra spel, men jag saknar lite den där riktiga toppförmågan att göra poäng eller styra ett powerplay.

Jag vet inte, hur mycket pengar vill man lägga ut på en back som inte bidrar med så mycket poäng, men ändå gör jobbet?

Catskinner
    Deltagare

Finns fortfarande free agents som verkar intressanta. Vad tror ni om dessa backar? Passar i SHL? Alldeles för dyra?
    Matt Bartkowski
    Nicklas Grossman
    Peter Harrold
    Kyle Quincey
    Colby Robak
    Kris Russel
    Tyson Strachan

pb_90
    Deltagare

Återigen kan jag tipsa om MrMadhawks podd som idag snackar med PG. Jag tycker han ger bra svar och är riktigt intressant att lyssna på. Helt klart en av de intressantaste hittills tillsammans med Stefan Bengtzen!

https://www.acast.com/hockeyextraallt/9.pontusgustafsson-orebrohk-

• Det här svaret redigerades för 9 år, 7 månader sedan av pb_90.
    Catskinner
    Deltagare

Stream av kvällens match
    Tisdag 13 september – Klockan 19:00
    Karlskrona HK – Örebro HK
    Sänds via: https://karlskronahk.solidtango.com/live/karlskrona-hk-orebro-hk

99kr

Andreas
    Keymaster

Tog bort FB-länken. Känns onödigt.

För att prata om något annat:
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=179&artikel=6515435

Jag gillar inte Ottosson. Han börjar hela inlägget med att försöka gnälla fram ”ööörebroo”. Det blir svårt att ta han seriöst efter det. Jag tycker man kan vänta sig en högre nivå av en så kallad expert.

Sedan undrar jag om de missat att vi spelat tre säsonger i SHL? Inte bara två… LG tycker jag kan vara kul att lyssna på, men Ottosson är jag inget fan av.

pb_90
    Deltagare

Jag tyckte att det var jävligt skumt att dom (svenskafans) la ut namnet.. dom kopplar ju inte ihop det med honom specifikt men ändå.

Personal Jesus
    Deltagare

Varför la ni ut hans namn?
    Så djävla fel.

Dessutom är inte hans namn en hemlighet.
    Och ge fan i att länka till okända på facebook.

Skärpning för fan!!!

Gromit
    Deltagare

Bra där pb_90!!!

Hohohoho har dom avslöjat den legendariska RÖDSKÄGGS identitet? Peter Olsson?

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/hockeyzon/svenskafans-rankar-shl-11-orebro–558352.aspx

• Det här svaret redigerades för 9 år, 7 månader sedan av Andreas.
    pb_90
    Deltagare

Hohohoho har dom avslöjat den legendariska RÖDSKÄGGS identitet? Peter Olsson?

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/hockeyzon/svenskafans-rankar-shl-11-orebro–558352.aspx

pb_90
    Deltagare

Om ni inte redan har upptäckt det så vill jag tipsa om Mr.Madhawks sportchefspodd ”Hockey – Extra allt”. Grymt intressant!

Ryan Gunderssons flickvän kommer tydligen från Gävle enl. Stefan Bengtzén. Blir väl lite enklare att värva då. Påminner ju en hel del om Sondell i situation, tror ni att han kommer till nästa säsong och hur bra tror ni han är då?

Visar 25 inlägg - 12,851 till 12,875 (av 13,231 totalt)