Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 12,876 till 12,900 (av 13,231 totalt)
  • Författare
    Gromit
    Deltagare

Idag blev det klart att Färjestad väljer att släppa centern Anders Eriksson som man har haft på ett tryoutavtal, det bekräftar spelaren själv för SportExpressen. Centern plockades under sommaren in till Färjestad från Örebro men redan nu väljer man att släppa Eriksson som har över 200 SHL-matcher på sitt CV.
    – De tyckte att det hade sett bra ut, men att de var ute efter något annat, säger Eriksson själv till SportExpressen.

Anders Eriksson plockades in av Färjestad i juli och har sedan dess varit i klubben med ett så kallt tryoutkontrakt. 31-åringen har under de fyra senaste säsongerna spelat i Örebro men nu väljer Färjestad att släppa Eriksson, beskedet fick han i morse.
    – Det har gått bra, tycker jag. Det har rullat på och det är inte mycket mer att säga än så, säger Eriksson till SportExpressen.

Nu går jakten vidare att leta en ny klubb men Eriksson vill helst gärna stanna kvar i SHL när han pratar med SportExpressen.
    – Jag är kontraktslös och ska ha en ny klubb så fort som möjligt hoppas jag. Jag vill spela i SHL för jag har kvaliteter för att göra ett bra jobb, tycker jag. Jag är bara 31 år gammal och tycker jag har några år kvar på bra nivå. Då vill man passa på att göra det bästa av det.

D.O
    Deltagare

de har gått ut med att de inte kommer kunna streama matchen

GladeOlle
    Deltagare

Är det någon som har koll på eventuell stream möjlighet på tisdag?

Peter B
    Deltagare

Var det någon som såg FBK – (polska laget) i CHL idag, rätt bra driv från Färjestads sida Kommer bli en jävligt svår match nästa vecka i premiären!! så jävla spänd redan nu. Segaste veckan på året inkommande

Samtidigt så håller Krakow svag allsvenskan/div 1 klass. Inte svårt att glänsa då!

D.O
    Deltagare

Var det någon som såg FBK – (polska laget) i CHL idag, rätt bra driv från Färjestads sida Kommer bli en jävligt svår match nästa vecka i premiären!! så jävla spänd redan nu. Segaste veckan på året inkommande

pb_90
    Deltagare

Vi får väl se fem-tio omgångar in hur spelet ser ut. Men man blir ju lite nervös när saker och ting inte stämmer på försäsongen. Visst, dom har vunnit ett par matcher men mot riktigt klent motstånd. Blir spännande att se hur dom tar sig an Karlskrona! Vinner dom den så kommer iaf mina nerver att lugnas ordentligt. Torskar dom den så kommer jag må lite dåligt..

Sant..Örebro har spelat stundtals riktigt bra,nu tänker jag inte klaga utan se framåt mot premiären i första hand!
    Men..haha..kan ändå inte låta bli nämna jocke..sparkapital? Visst men hoppas inte det försent då.Personal Jesus,vet du då också vad jocke har för skada.?vore kul o veta..och inte alltid att ”vi”klagar men vi har åsikter!:)skillnad😉.
    Vi vill som du njuta av dom Rödvita i vinter!:)
    Stötta i med o motvind!!
    Övertygad egentligen att dom kan detta bättre än vi o vet mer än vi..men kul o diskutera🤔

D.O
    Deltagare

Man får ta ljusglimtarna i spelet och gnugga bort det dåliga.. det är det Träningsmatcher handlar om

Andreas
    Keymaster

Visst kan man se det så. Vi har spelat riktigt bra i perioder, och det utan två namnstarka spelare. Med dessa tillbaka kan det ju bli riktigt bra.

Orebro Center
    Deltagare

Herregud vad ni klagar.
    Inför förra säsongen införde Thornberg nytt spelsätt för våra backar, därför var det lite knackigt. Nu har våra backar ett år i ryggen med spelsystemet och det kommer att bli mycket bättre. Jag är övertygad om att Ekbom och Motion kommer att vara lika bra som för två år sedan.
    Ge Liivik tid, han kommer att bli grymt viktig med sitt fysiska spel i slutet på säsongen.

Vad gäller MJ och Jocke, så har vi ett sparkapital där.
    Tycker klubben gjorde helt rätt att ta in Jocke, låt han stärka upp sin kropp helt och hållet innan han sätts in i spel. (Hört att det går bra med träningen för honom)

Iofs borde det ”Nya backspelet” åtminstone ha suttit efter en halv säsong? Jag hoppas Motin höjer sig från förra året liksom PA (som höjde sig redan under våren). Skall bli kul att se nya Österrikaren också och se vad han kan producera när han kommit in i spelet och tempot. Backström som jag också är nyfiken på om han kan växa in i detta.

D.O
    Deltagare

Hellström verkligen lös i intervjun efter matchen mot Brynäs, Brynäs var första ”riktiga” värdemätaren,

pb_90
    Deltagare

Hoppas du har rätt här.. nervositeten inför seriestarten har väl gjort sitt och avslutningen på förra säsongen sitter fortfarande på näthinnan. Och träningsmatcherna har ju inte hjälpt direkt 🙁

Jo en frisk JA är precis det Örebro behövde inför den här säsongen. En riktig tvåvägscenter som jag tror kan göra en hel del poäng genom sin höga arbetskapacitet. Och i Detroits organisation så är det väl inget annat än 100% som gäller vilket lär spegla sig i övriga spelare! Viktigt att han blir fräsch!

Personal Jesus
    Deltagare

Herregud vad ni klagar.
    Inför förra säsongen införde Thornberg nytt spelsätt för våra backar, därför var det lite knackigt. Nu har våra backar ett år i ryggen med spelsystemet och det kommer att bli mycket bättre. Jag är övertygad om att Ekbom och Motion kommer att vara lika bra som för två år sedan.
    Ge Liivik tid, han kommer att bli grymt viktig med sitt fysiska spel i slutet på säsongen.

Vad gäller MJ och Jocke, så har vi ett sparkapital där.
    Tycker klubben gjorde helt rätt att ta in Jocke, låt han stärka upp sin kropp helt och hållet innan han sätts in i spel. (Hört att det går bra med träningen för honom)

pb_90
    Deltagare

BTW! Sa inte PG att det kunde bli någon/några spelare till? Det bör ju alltså finnas en lucka i budgeten för ytterligare spelare? Nu är ju truppen redan väldigt stor så kanske är att hoppas på för mycket.. En stabil back till skulle ju inte vara helt fel..

Och för övrigt. Tror ni Sondell kommer nästa år och tror ni att han som 34-åring (då) kommer att höja laget?

Sant..jocke säger inget,bara beklagar.har inte sett det från Martin heller men är nog dåligt påläst då.
    Martin behövs, jocke så klart också om han nu kan bidra med sitt hockeykunnande.
    Men hur som helst så får vi väl se på laget som på isen,annat bara bonus.
    Kanske spelare från hästen kan bli räddande ängeln under säsongen.😃
    Nu närmar sig premiären o taggad som tusan här.

pb_90
    Deltagare

Skönt att Martin går ut och säger att han i varje fall kommer att bli helt frisk vilket är det viktigaste! Skulle vilja höra något liknande från Jocke också så man får upp hoppet igen.. dom två spelarna skulle ju kunna göra skillnad mellan 3-4 placeringar i tabellen själva!

Örebro center..Jaa men då har jag missat om dom överhuvudtaget sagt nåt om skadorna.har inte sett nåt om vilken typ av skada dom har.
    Varken överkropp eller annat.var har du läst det?!
    Mörkar gör man men nu total mörker,brukar komma fram vad det är men nu absolut noll läcka..om du vet så vetefan var du hört eller läst..🤔

Orebro Center
    Deltagare

Varför berättar inte örebro vad jocke och Martin har för skador!??brukar mörkas under säsongen när serien pågår.när man inte vill motståndare ska veta.men nu fattar jag inte.tror det jävligt allvarliga skador.
    Dom ju inte på is ens!!!
    Räkna bort dom helt under 2016 är mitt tips.om dom med så bara för att hitta formen som borde hittas med träningsmatcherna innan seriestart.
    Jag kan bara inte glömma o fatta jocke värvningen!
    Det i mina ögon värre än när spelare floppar som dock spelat ett antal matcher.
    Tycker det trots shl inte startat.
    Det nu som pojkar skiljs från män!

Men hallå – Att man mörkar skador har man ju gjort i flera säsonger som du skriver. Man beskriver det som överkropps- resp underkroppsskada. Det är ju inget nytt för denna säsong. Det handlar ju om att inte exponera fysiskt svaga punkter för motståndare.

Angående Martin verkar han ju vara på rätt väg: Länk

Varför berättar inte örebro vad jocke och Martin har för skador!??brukar mörkas under säsongen när serien pågår.när man inte vill motståndare ska veta.men nu fattar jag inte.tror det jävligt allvarliga skador.
    Dom ju inte på is ens!!!
    Räkna bort dom helt under 2016 är mitt tips.om dom med så bara för att hitta formen som borde hittas med träningsmatcherna innan seriestart.
    Jag kan bara inte glömma o fatta jocke värvningen!
    Det i mina ögon värre än när spelare floppar som dock spelat ett antal matcher.
    Tycker det trots shl inte startat.
    Det nu som pojkar skiljs från män!

Orebro Center
    Deltagare
    Andreas
    Keymaster

Enligt Expressen kommer både JA och MJ missa premiären och det är väl en helt rimlig gissning.

Ingen av dem kommer spela mot Karlskrona vad det verkar och det vore nästan skönt om DV också vilade så han inte stressar den skada som hämmar honom.

Ekbom lär vara tillbaka då, han hade bara en lårkaka som tvingade honom att gå av sist.

pb_90
    Deltagare

Jo det är sant iofs, men ändå.. hatar uttrycket ”det är bara en träningsmatch”.. jag vill få svar på mina frågetecken och det har snarare skapats fler efter alla träningsmatcher än vad som fanns innan :/

Peter B
    Deltagare

Peter B

Fast klyschan att ”Det är ändå bara träningsmatch..” borde väl gälla för motståndarlaget också då eller?

Självklart gäller det alla lag, fast då kommer ju det där med dom sista 5 procenten in, får du medgång i en match så är det lättare att spela än om du får motgång. Brynäs har nu 6 raka segrar på försäsongen, det är väl även en morot för dom att försöka behålla sin segersvit. Det kanske är så enkelt att Brynäs är bättre än oss för tillfället.

JN27
    Deltagare

Peter B

Fast klyschan att ”Det är ändå bara träningsmatch..” borde väl gälla för motståndarlaget också då eller? Det var samma visa förra året när det inte såg speciellt bra ut och vi vet ju hur det gick, ingen total katastrof men inte ett fall framåt.

Och om du tittar på statistiken de sista matcherna så ska du nog se att vi näst intill sämst. Den totala statistiken räddas upp för att ÖHK var svinbra i början på säsongen innan något slog totalt slint och allt blev kasst.

Och visst jag har sett att det inte har varit kanske de BP-uppställningarna som man trott. Men det tror jag snarare har med att göra att de inte riktigt vet vilka dom ska ha i BP heller och därför har testat runt. I PP så har dom ju i varje fall inte testat speciellt mycket olika konstellationer, i dagsläget borde det vara ganska spikat på BP-sidan också men kanske finns lite frågetecken där.

Ja enligt Sanny Lindström ska ju Wandell spela mellan Viken och MJ så vi får väl se hur det går också för den delen… Måste säga att jag fortfarande skakar pga ilskan mot den mannen. Måtte för bövelen inte Kenta sära på Mustonen, Wandell och Squires åtminstone.. Vi har ju iallafall fått det vi saknat i våra två slutspelsår dvs två kedjor som kommer att producera.. förhoppningsvis kommer kedjan med Libor och Weinis också att sätta några baljor.

pb_90
    Deltagare

Peter B

Fast klyschan att ”Det är ändå bara träningsmatch..” borde väl gälla för motståndarlaget också då eller? Det var samma visa förra året när det inte såg speciellt bra ut och vi vet ju hur det gick, ingen total katastrof men inte ett fall framåt.

Och om du tittar på statistiken de sista matcherna så ska du nog se att vi näst intill sämst. Den totala statistiken räddas upp för att ÖHK var svinbra i början på säsongen innan något slog totalt slint och allt blev kasst.

Och visst jag har sett att det inte har varit kanske de BP-uppställningarna som man trott. Men det tror jag snarare har med att göra att de inte riktigt vet vilka dom ska ha i BP heller och därför har testat runt. I PP så har dom ju i varje fall inte testat speciellt mycket olika konstellationer, i dagsläget borde det vara ganska spikat på BP-sidan också men kanske finns lite frågetecken där.

Visar 25 inlägg - 12,876 till 12,900 (av 13,231 totalt)