Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,230 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 3 dagar, 22 timmar sedan av
carl.
-
FörfattareInlägg
-
08/09/2016 kl. 20:07 #1030
pb_90
Deltagare”Liivik ger bort pucken i offensiv zon och de blir 2-1”.. Jävligt tråkigt för klubben ifall Liivik endast visar sig kunna slarva och ta billiga utvisningar. Dom har ju liksom byggt upp honom medialt som värsta superstjärnan!
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 7 månader sedan av
pb_90.
08/09/2016 kl. 19:03 #1029D.O
Deltagare2016- och de kan inte ens sända träningsmatcher.. känns svagt.
08/09/2016 kl. 18:50 #1028Andreas
KeymasterSkoskav från nya skridskor? Av alla skador man kan få känns det väl som en aningen löjlig sådan 🙂
08/09/2016 kl. 17:51 #1027Andreas
KeymasterHmmmm, det finns massor med live-streams upplagda på YouTube som hänvisar till den här matchen. Alla av dem har länkar till diverse sidor som vill att man ska registrera sig. Var försiktiga med det. Om det nu behöver sägas. Ser väldigt suspekt i många fall.
08/09/2016 kl. 17:38 #1026Andreas
Keymastervet någon om morgondagens match kommer att sändas via webben?
Det ser ju ut som en ”piratstream” så man undrar ju vem det är egentligen som sänder? Jag hittar verkligen inte det. LiveArena, Solidtango, GD, NA, … ingen nämner att de kommer att sända.
08/09/2016 kl. 16:57 #1025Orebro Center
DeltagareHar väldigt osäker känsla hittills över det här laget. Hönsgården i egen zon, som var akilleshälen förra året, tycker jag delvis har fortsatt. Jocke och Martin ff borta. Kommer Brage också ge nervtrådar när han står?
Saknar en ”Wandell-back” om ni förstår vad jag menar. Mycket beror på hur våra konkurrenter står sig. Brynäs verkar starkare i år vilket fall. Kanske HV också. Färjestad har kanske SHL:s bästa backuppsättnng.
Men hoppas få äta upp allt – Det gör jag med glädje
08/09/2016 kl. 16:21 #1024Gurra
Deltagarevet någon om morgondagens match kommer att sändas via webben?
08/09/2016 kl. 14:12 #1023pb_90
DeltagareJo P.Andersson ser bättre ut, Zamorsky och Ekbom likaså. Jag är inte överförtjust i deras förstapass (vilket troligtvis är vår backsidas svagaste del) och det egentligen bara är Zamorsky som kan göra över 20 poäng av dessa. Ekbom skulle möjligvis kunna höja sitt poängsnitt och Peter lär väl slå 5p i år.. Känns inte jättebra att vi får sätta sån stor tillit till Heinrich faktiskt som inte har lira på sån här nivå tidigare.
Jag hoppas självklart att dom tar stora kliv framåt i år. Men lagbygget ser liiite bräckligt ut precis som förra året. Hoppas Jocke och Tom kommer in med så mycket jävlar anamma så att dom höjer huvudet rejält på alla andra! För som det såg ut stundtals förra året får det fan inte se ut igen..
08/09/2016 kl. 13:57 #1021Andreas
KeymasterUtöver Andersson och Zamorsky tycker jag Ekbom sett bra ut i egen zon, men han är ju INTE den backen som kommer avgöra en match framåt. Han verkar verkligen gå in för kaptensrollen.
-
Detta svar redigerades för 9 år, 7 månader sedan av
Andreas. Anledning: Skrev för snabbt där X-)
08/09/2016 kl. 13:28 #1020pb_90
DeltagareJo men vi har ju BARA stärkt upp på forwardsidan när det kanske var försvarsspelet som var sämst förra året. Någon riktigt bra back hade kunnat stärka upp det ordentligt. Nu får vi hoppas på att de nya centrarna är tillräckligt för att stärka upp försvaret och från det vi har sett hittills på försäsongen så har det inte sett speciellt bra ut. Vi får ju inte glömma att vi har mött (på pappret) jävligt dåliga lag och ikväll blir väl första mötet mot ett bra lag. Vi får se hur det går och se ifall gänget höjer sig när dom får möta lite bättre motstånd. Jävligt bra att Wandell ser het ut i varje fall!
08/09/2016 kl. 13:04 #1019JN27
DeltagareJag måste säga att jag avskyr Sanny Lindström med en brinnande passion.. Det är det ständiga tugget om Derek Ryan och thats about it. Säg bara att du inte har läst på ett dugg om Örebro som lag och som organisation istället för att nederlagstippa helatiden och prata om gammalt skit som inte är intressant. Jag blir tokig varje gång. Han tippar Örebro utanför slutspel för att han inte vet något om laget. Stå för det istället snälla Sanny..
Nej Sanny som expert har jag inte mycket för.. gillar att kolla in Uffe Bodin på hockeysverige mer. Men ser ut som att han också tippar Örebro utanför topp 10 i år.. Och om man bara går på det man sett på försäsongen så ser det ju ut typ som förra året. Och med MJ och JA skadade direkt i säsongsöppningen så ser det ju inte direkt bättre ut. Sen känns det som att många lag har växlat upp. Rögle och Malmö ser tex mycket mer spännande ut än förra året.
Fast vadå? Vad är det som sett så fruktansvärt ut på försäsongen, Ja vi har släppt in många mål, men vi har trots allt vunnit 3/5 matcher. PP’t ser riktigt bra ut. Man tar mer skott än tidigare osv. Detta var stora problem förra året och att MJ och JA är skadade var ju inget som någon räknade med och det är också två av lagets största profiler. Vilket lag skulle inte underprestera utan sina två viktigaste spelare.. Det är bara idioti att tro något annat. Jag tror vi tar oss till slutspel utan problem, jag ser inte vad andra lag har gjort som vi inte gjort, förutom att de värvat profilstarkt. Går vi långt så är våra spelare profiler också så jag tycker det är ett jäkla gnällande på såkallade ”Profiler”
Jag måste säga att jag avskyr Sanny Lindström med en brinnande passion.. Det är det ständiga tugget om Derek Ryan och thats about it. Säg bara att du inte har läst på ett dugg om Örebro som lag och som organisation istället för att nederlagstippa helatiden och prata om gammalt skit som inte är intressant. Jag blir tokig varje gång. Han tippar Örebro utanför slutspel för att han inte vet något om laget. Stå för det istället snälla Sanny..
Nej Sanny som expert har jag inte mycket för.. gillar att kolla in Uffe Bodin på hockeysverige mer. Men ser ut som att han också tippar Örebro utanför topp 10 i år.. Och om man bara går på det man sett på försäsongen så ser det ju ut typ som förra året. Och med MJ och JA skadade direkt i säsongsöppningen så ser det ju inte direkt bättre ut. Sen känns det som att många lag har växlat upp. Rögle och Malmö ser tex mycket mer spännande ut än förra året.
Fast vadå? Vad är det som sett så fruktansvärt ut på försäsongen, Ja vi har släppt in många mål, men vi har trots allt vunnit 3/5 matcher. PP’t ser riktigt bra ut. Man tar mer skott än tidigare osv. Detta var stora problem förra året och att MJ och JA är skadade var ju inget som någon räknade med och det är också två av lagets största profiler. Vilket lag skulle inte underprestera utan sina två viktigaste spelare.. Det är bara idioti att tro något annat. Jag tror vi tar oss till slutspel utan problem, jag ser inte vad andra lag har gjort som vi inte gjort, förutom att de värvat profilstarkt. Går vi långt så är våra spelare profiler också så jag tycker det är ett jäkla gnällande på såkallade ”Profiler”
Jäkla gnäll på såkallade ”experter” skulle det ju självklart stå.
08/09/2016 kl. 13:02 #1018JN27
DeltagareJag måste säga att jag avskyr Sanny Lindström med en brinnande passion.. Det är det ständiga tugget om Derek Ryan och thats about it. Säg bara att du inte har läst på ett dugg om Örebro som lag och som organisation istället för att nederlagstippa helatiden och prata om gammalt skit som inte är intressant. Jag blir tokig varje gång. Han tippar Örebro utanför slutspel för att han inte vet något om laget. Stå för det istället snälla Sanny..
08/09/2016 kl. 12:57 #1017pb_90
08/09/2016 kl. 12:34 #1016JN27
08/09/2016 kl. 10:54 #1015pb_90
DeltagareTja.. Alltså.. vi har ju mer spets än förra året men fortfarande inte speciellt mycket.. Jag hade gärna sett att man hade haft någon hetare lirare än Greg tillsammans med Mustonen och Wandell. Tycker även att Libor har sett riktigt seg ut på försäsongen.. han har ju även degraderats i hierarkin också.
Jag vill ha en Garrett Roe-figur!! En riktigt skicklig köttare..
08/09/2016 kl. 10:08 #1014Yongma112
DeltagareÄven om P.Andersson ser marginellt bättre ut så ser vår backsida oerhört svag ut.. Känns som att tex alla målen mot Leksand var misstag. Känns som att vi kommer att hamna på ungefär samma plats som förra året i dagsläget. Leksand och Karlskrona bör sluta efter men i övrigt så lär ÖHK kämpa för varje lag! Och topp sex känns i nuläget orimligt. Det skulle vara ifall det blir magiskt när JA och MJ blir spelklara.
Den enda ljusglimten på backsidan måste jag säga är Zamorsky. Hans roll är att producera poäng och en intern poängligaledning på försäsongen = awesome! Sen ser det fortfarande lite skakigt ut bakåt då.
Jag håller med här. Vill inte låta allt för negativ men min känsla är att det spelmässigt kommer vara ganska så likt ut som ifjol. Och det skulle i så fall knappast räcka till någon sjätteplats.
Det jag inte köper är PG/Kentas snack om att vi fått in mer spets i år. Det är väl just det man inte satsat på? Även jag har förhoppningar på att Wandell ska göra uppemot 40 poäng, men det är ju ingen spetsvärvning på pappret. Så var är spetsen? Heinrich? Nej, spetsvärvningar på backsidan är snarare namn som Frölundas Donovan, Skellefteås Cumiskey och Brynäs Gunderson.
Men jag tror det kan bli en rolig säsong OM många bitar faller på plats.
Det viktigaste: Hudacek måste vara bättre än ifjol.På backsidan saknas fortfarande kreativitet, men ska man se det positivt så är dem två största virrpannorna i Krejcik och Jalvanti borta. Viktigast här måste vara att minimera misstagen rejält och sedan hitta tillbaka till den stabiliteten vi ändå visade upp under stora delar av 14/15. Att vi ska börja spela ett backspel a la Frölunda med denna backuppsättning är nog att hoppas på för mycket.
08/09/2016 kl. 07:54 #1013pb_90
DeltagareÄven om P.Andersson ser marginellt bättre ut så ser vår backsida oerhört svag ut.. Känns som att tex alla målen mot Leksand var misstag. Känns som att vi kommer att hamna på ungefär samma plats som förra året i dagsläget. Leksand och Karlskrona bör sluta efter men i övrigt så lär ÖHK kämpa för varje lag! Och topp sex känns i nuläget orimligt. Det skulle vara ifall det blir magiskt när JA och MJ blir spelklara.
Den enda ljusglimten på backsidan måste jag säga är Zamorsky. Hans roll är att producera poäng och en intern poängligaledning på försäsongen = awesome! Sen ser det fortfarande lite skakigt ut bakåt då.
07/09/2016 kl. 22:08 #1012Red and White Karlstad
DeltagareJag ser nåt på you tube när sökte,live stream som börjar om 21 timmar..brynäs mot Örebro..
07/09/2016 kl. 21:13 #1011D.O
Deltagarevet någon om morgondagens match kommer att sändas via webben?
07/09/2016 kl. 21:08 #1010Andreas
KeymasterVill minnas något liknande. Började inget vidare, men blev bättre och bättre.
07/09/2016 kl. 20:51 #1008D.O
DeltagareVill minnas att Andersson avslutade förra säsongen klart godkänt.
-
D.O.
07/09/2016 kl. 15:09 #1001Andreas
KeymasterHar inte Andersson sett väldigt bra ut?
Väldigt bra tycker jag är en överdrift. Helt okej skulle jag väl säga. Ser i varje fall mycket bättre ut än i början på förra säsongen.
Jo, menade nog att säga att han såg väldigt mycket bättre ut än tidigare 🙂
07/09/2016 kl. 09:38 #1000pb_90
DeltagareHar inte Andersson sett väldigt bra ut?
Väldigt bra tycker jag är en överdrift. Helt okej skulle jag väl säga. Ser i varje fall mycket bättre ut än i början på förra säsongen.
06/09/2016 kl. 20:38 #994Andreas
KeymasterHar inte Andersson sett väldigt bra ut?
06/09/2016 kl. 20:21 #993Andreas
KeymasterBah, stats.swehockey.se har Glenn Gustafsson som assist till Wandells mål.
Han är inte ens ombytt. Han har inte varit på isen vad jag sett.
Undrar vem som hade andraassist på det målet? -
-
FörfattareInlägg