Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,230 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 3 dagar, 21 timmar sedan av
carl.
-
FörfattareInlägg
-
06/09/2016 kl. 20:13 #992
Red and White Karlstad
DeltagareJaa..Örebro blandar o ger,blandar snyggt spel med kaos!
06/09/2016 kl. 20:10 #991Andreas
KeymasterFörsvarsspelet känns väl inte alltid helt lysande.
06/09/2016 kl. 19:48 #990Andreas
KeymasterEfter 3 år av streaming känns Cmore Sport för 200kr i månaden i sex månader för extremt välinvesterade pengar.
Örebro hade väl en bra första halva av perioden och en sämre andra halva. Dum utvisning av Wiklander och svagt BP.
06/09/2016 kl. 19:46 #989Red and White Karlstad
DeltagareD.O..vet hur det är. Har haft så många år. Har numera riktigt bra nät trots landet..kör boxer antenn och köper C more vinterhalvåret.där ju inte hockey HD via tv.n utan får ta via mobilen och skicka till tv.n.peppar peppar går galant.men som sagt så suttit o glott på datan o det hackat o gått ner o svurit och fan i mig det hände alltid när mål kändes det som.🤔Håller tummarna att det engånghändelse för din del!😯
06/09/2016 kl. 19:39 #987D.O
DeltagareR&W själv sitter jag och räknar alla 14pixlar (96mbit/s enligt bredbandskollen) och det hackar var 20:e sekund, Jag hoppas & tror att detta bara är en engångsföreteelse, enligt Oldeen på twitter sa han efter förra säsongen att dom var medvetna om problemet & skulle fixa det till denna..
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 8 månader sedan av
D.O.
06/09/2016 kl. 19:35 #986Red and White Karlstad
DeltagareD.O jag skickar från mobilen till tv.n idag.riktigt bra kvalitet!.😃
06/09/2016 kl. 19:18 #985D.O
Deltagarevar är Adolfsson?
06/09/2016 kl. 19:15 #983Andreas
KeymasterÖrebro känns strået vassare.
Samtidigt kul att se Örebro-produkter i VH 🙂
06/09/2016 kl. 19:13 #981D.O
DeltagareWandell är en sådan galen kvalité spelare i allt han gör
06/09/2016 kl. 19:12 #980D.O
Deltagareahh, Man börjar känna att hockey säsongen är pågång, fyfan vad jag har saknat er Cmore värdelösa sändingar via webben för 300kr/mån
05/09/2016 kl. 18:39 #97305/09/2016 kl. 16:16 #972Andreas
KeymasterOK, jag förstår. Jag får kolla om det finns någon bättre lösning för att återställa lösenordet.
05/09/2016 kl. 11:46 #971Personal Jesus
DeltagareAndreas….Vid återställning får skall man skriva in nytt lösenord och därefter kommer problemet, det fungerde helt enkelt inte. Det nya lösenordet sket sig.
Använder crome.
03/09/2016 kl. 19:33 #968Red and White Karlstad
DeltagareFör mig sk experter typ aftonbladet eller annan kvällsblaska totalt 0 värde.
Jag har aldrig brytt mig och sällan hört efter en säsong ”vad var det jag sa”!..Dom har fått en roll, grunden vanlig journalist.Hockeykunskap noll.
Men säljer några aftonbladet + i detta fall när analyserar alla lag.
Nästa gång analyserar samma journalist den godaste kräftan!Som o tippa 1×2.
Ger mer när vi här ventilerar!
O skål för övrigt,😊!Snart kör vi
Så det ryker!03/09/2016 kl. 19:23 #966Yongma112
DeltagareNågon som kan länka Aftonbladets analys av Örebro. Finns i plus bilagan.
Varsågod 🙂 http://i.imgur.com/BuMj2Tn.jpg
Fick inte riktigt med allt. Resten kommer nedan.
VÄRVNINGSBETYG SÅ HÄR LÅNGT
Godkänt, men inte så mycket mer. Inte speciellt tunga förluster, men heller inte speciellt många tunga värvningar. På förhand känns Örebros slagstyrka som för ett år sedan, möjligen något starkare om Wandell blir den spelare ÖHK hoppas.
DET BEHÖVS
Ytterligare någon forward med offensiv potential för att avlasta förstakedjan.
Genombrottet: Örebro har inte direkt gjort sig känt för att släppa fram unga talanger. Samma sak i år, men det ska bli spännande att följa Gustaf Franzén.
Floppen: Finländaren Siim Liivik ska vara både en profil och publikfavorit i Behrn Arena. Jag är inte lika säker.
Poängkungen: Fungerar kemin med Tom Wandell lär Martin Johansson hamna på de runt de 46 poäng han sprutade in för två år sedan.
Han tippar oss på en 10e plats.
-
Yongma112.
03/09/2016 kl. 18:30 #965Orebro Center
DeltagareApropå Siim. Jag har inte sett en enda match än så länge (bara målen i sammandrag).
Hur tycker ni, som sett matcher, att han klarar centerrollen rent generellt? Det defensiva ansvaret, i egen zon, i uppspelen etc? Är han en naturlig center?
När jag studerade laget på papperet och med alla nya centrar trodde jag nog att Siim istället kanske borde ta en forwardroll och böka efter sargerna och checka. Men det är som sagt bara i teorin. Jag måste få se laget i spel först. Men Franzen har ju fått jättebra omdömen i rapporterna och snart kommer ju Joakim tillbaka.
03/09/2016 kl. 11:43 #964Koho
DeltagareNågon som kan länka Aftonbladets analys av Örebro. Finns i plus bilagan.
03/09/2016 kl. 10:27 #963Peter B
DeltagareMitt inlägg handlade inte bara om att Siim har 3 assist på 5 matcher, utan rent allmänt om att han står framför mål i PP och skymmer målvakten och gör det jobbigt för motståndarbackar. Han har varit nyttig i PP i de matcher jag sett iallafall, även om det inte blir någon poäng från hans klubba.
02/09/2016 kl. 23:07 #962Orebro Center
Deltagare02/09/2016 kl. 21:13 #960Red and White Karlstad
DeltagareJaa Andreas,jag tror att det inte så jättepopulärt att ”finsk ”spelare går till Sverige..det KAN vara en del av orsaken till finska fansens skriverier om sliim..mer patriotiska där, haha som jag håller på finland 100 % vad gäller landslag och Örebro 100% så klart.
Men Örebro har med sliim alla roller.. Tycker absolut att sån roll behövs. Tänk en framför mål som man inte bara kör över utan att det göra ont.Det ska kosta för motståndarna.Sen kommer sk korkade utvisningar men vem fan har inte tagit sådana.Vill minnas att svär varje säsong. Närapå varje match, när ser Örebro att” JÄVLAR VA KORKAT”och det ju innan Liivik.Tycker Örebro varit mästare i allmänhet att ta korkade utvisningar.:)
Håller med Andreas om att saknat hockeysnack.:).Bokade för övrigt idag två plåtar Örebro-fbk i November.Får med mig en värmlänning o fbk fan för o känna trycket i Örebro med lite uppladdning på Engelen..eller ska vi välja annat ställe!?..tips mottages!-
Detta svar redigerades för 9 år, 8 månader sedan av
Red and White Karlstad. Anledning: felstavat
02/09/2016 kl. 16:49 #959D.O
DeltagareLivik är en spelare som spelar bättre ju viktigare matcherna är tror jag också. Just nu spelas träningsmatcher, han bryr sig inte riktigt, försöker mest hitta spelet & sina kedjekamrater, när serien startar så kommer han nog veva både åt höger & vänster
02/09/2016 kl. 16:24 #958Andreas
KeymasterJapp, kassen bedömdes vara ur sitt läge.
Gud vad jag saknat att kunna diskutera hockey 🙂
02/09/2016 kl. 15:48 #955pb_90
DeltagareHan gjorde väl ett mål som blev bortdömt också väl? Han höll sig framför kassen och slog in någon retur.
Nej jag tror absolut inte att han kommer att göra bort sig, men som någon sa så har dom ju hypat honom som ”den nya Kåberg” och man ska ge fan i att ställa spelare mot varandra på det sättet.. ”Den nya Derek Ryan” osv.. jäkligt dumt eftersom man då börjar jämföra egenskaperna spelarna emellan fast den andra kanske är bra på ett annat sätt.
Gör Siim runt 20 pinnar så får man vara grymt nöjd! Känns ju i varje fall mer spännande än ett år till med Anders Eriksson.
02/09/2016 kl. 15:34 #952Andreas
KeymasterJag tror fortfarande att alldeles för tidigt dissa liivik.
Tvärtom Peter B så har jag kollat med Finland,jag förstår finska.Där hittar man fakta som att ”Liivik blivit en betrodd tvåvägsspelare och starkt kort i powerplay.Dock tar han korkade utvisningar ibland”..
Jag kastar inte in handduken ännu vad gäller honom.Och så sant som en annan påpekade. Han har ett antal passningspoäng.
Utan dom hade målen inte kommit.Och allvaret inte börjat ännu…jag lugn med laget nu när sett några matcher till..på Tisdag gäller det att ha bokat c more från Boxer igen och tv fotöljen mot vita hästen.Jag vet inte om det går att läsa YouTube-chattar i efterhand, men det finländarna skrev om honom där under Örebro – Pelicans fick en att tveka på honom lite i alla fall.
Länk:
Igår tog han en dum utvisning, men det är det fler som gjort under försäsongen (om det nu är någon ursäkt). Verkligen urkorkade och onödiga utvisningar. Det hoppas jag tränarna tar upp och markerar emot.
02/09/2016 kl. 15:30 #951Andreas
KeymasterNu vet jag inte vad procenten ligger på i pp, men får en känsla av att den är högre än den var i SHL förra säsongen? Det är väl Siims förtjänst till viss del, eller?
Powerplay känns bättre i effektivitet, men inte bara det han spelar i utan även det andra. Nästan mer det andra rent av, men det är ju bra att båda uppställningarna kan göra mål.
Han får tacka Weinstock rejält för två av passningspoängen han fått 🙂
Den poäng han hade igår vet jag inte om han hade mycket del i målet. Han passade Weinstock och sedan var det Weinstock som serverade Wandell som stod på rätt ställe.
Första poängen mot Poprad var ”bara” att han vann tekningen i offensiv zon. Den andra stod han framför mål och Weinstock spelade förbi honom och över mittlinjen till Haga som kunde slå in den i nästan öppen kasse. Där drog han på sig uppmärksamhet och ska helt klart ha del i det målet.
-
-
FörfattareInlägg