Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 13,001 till 13,025 (av 13,133 totalt)
  • Författare
    Gurra
    Deltagare

Då kör vi så, tycker bara det är så sorgligt att en person med någon sorts diagnos skall förstöra för flertalet, jag vill ha ett levande forum där i princip allt stöts och blöts med hockey i centrum, att ni har gjort detta till ett fantastiskt forum är helt klart, dock är det en fristad från ett highjackat forum som jag tyckte var trevligt och levande tills diagnosen skaffade sig makt över det.
    Men ge detta lite tid så kommer det nog att ersätta SF med råge 🙂

Henric
    Keymaster

Jag förstår, och delar till viss del, frustrationen över vad som hänt på SF. Några av anledningarna till att jag ville köra igång diskussioner och artiklar i ett lite annat format än vad som finns därvar dels att jag inte är så förtjust i den tekniska plattformen SF kör, men också för att jag ville ha en yta med högt i tak i både diskussion och artikelproduktion. Vad jag försöker säga är att jag har full förståelse för att det svider att det ser ut som det gör på SF just nu. Men jag vill bygga något nytt här, med alla er. Fortsätta ha intressanta diskussioner och skriva saker jag hoppas ni uppskattar. Kan vi inte bara släppa det gamla tills vidare? Jag tyckte det var så bra nivå på våra diskussioner här inne att det blir lite trist när de kontinuerligt rinner tillbaka till situationen på SF. Kan vi inte fokusera på ÖHK och hockey generellt så att vi tillsammans kan bli en naturlig kontaktyta för både ÖHK-fans samt övriga som vill möta ÖHK-fans online för diskussioner över klubbgränserna?

Snart semester och då kommer mer texter från mig om någon nu väntat på del 2 i mask-serien. 😉

Gurra
    Deltagare

Ramsa till säsongen, ”PETER OLSSON DÖDAR VÅRT FORUM, PETER OLSSON DÖDAR VÅRT FORUM”….

Karl
    Deltagare

”Man kanske väntar ut vilka som inte får kontrakt efter uttagningarna i NHL”

Antagligen är det så, känns som det lämnats utrymme för 1-2 duktiga backar.

Orebro Center
    Deltagare

Skickade nu ett PM till diktatorn.
    ”Är du verkligen så feg så du inte vågar lägga ut en omröstning om huruvida du skall vara admin?”

Han kommer aldrig att ge sig frivilligt. Han måste tydligen bevaka forumet dygnet runt, antar att han inte kan plocka bort inläggen från telefonen. Kan se honom framför mig halvsovande över tangentbordet 😉

Förövrigt börjar jag bli lite orolig, trodde en toppback skulle vara på plats nu, minst en, helst två tycker jag behövs. Då kan det bli en om möjligt ännu roligare säsong!!

Man kanske väntar ut vilka som inte får kontrakt efter uttagningarna i NHL

Karl
    Deltagare

”Är du verkligen så feg så du inte vågar lägga ut en omröstning om huruvida du skall vara admin?”

Han kommer aldrig att ge sig frivilligt. Han måste tydligen bevaka forumet dygnet runt, antar att han inte kan plocka bort inläggen från telefonen. Kan se honom framför mig halvsovande över tangentbordet 😉

Förövrigt börjar jag bli lite orolig, trodde en toppback skulle vara på plats nu, minst en, helst två tycker jag behövs. Då kan det bli en om möjligt ännu roligare säsong!!

Gurra
    Deltagare

Gurra
    Deltagare

Hahaha, det tog tio minuter innan det var borta, lägg in samma krav på en omröstning ni andra också!!

Gurra
    Deltagare

Skrev just detta på SF.
    ”I demokratisk anda så tycker jag att du lägger ut en omröstning om ditt vara admin eller inte Rödskäggg, detta är enda sättet som gör att alla har sin demokratiska rätt att göra sin röst hörd, eller är du så odemokratisk att du ej vågar göra detta?”

Skall bli kul och se om han raderar eller vågar lägga ut en omröstning, om han tar bort, börja kräva detta ni också.

Karl
    Deltagare

Vet inte om jag skall skratta eller gråta när jag läser Rödskäggs senaste artikel. Är han på riktig?

Jag säger inte så mycket om innehållet i artikeln men inledning och slut:

”Örebros skribent rankar topp coacherna i SHL” är rubriken

Vadå ”Örebros skribent”?

Och sedan avslutar han med:

”Denna artikeln är ytterligare en som skribenten här tycker och tänker om SHL i stort och inte som alla Örebroare tycker och tänker.”

iofs är Skribenten uttryckt i singularis rätt eftersom forumet bara har en skribent

Men han måste ju lida av någon bokstavskombination?

Man kan som Örebroare bara gråta åt pajasen, han har hafsat ihop en ny artikel, eller mer troligt ansträngt sig för att få den rätt:

”Föredetta Örebro hjälten Conny Strömberg är klar för nykomlingen Västervik i hockeyallsvenskan!!!.”

Före detta skriver han ihop och Örebrohjälten isär. Man får ju skämmas som ÖHK-fans.

• Det här svaret redigerades för 8 år, 10 månader sedan av Karl.
    Daniel Joelsson
    Deltagare

Tja på er hockeyvänner… Här presenterar jag mig som Daniel Joelsson exakt som nicknamnet säger 🙂

Själv är jag för mesta passiv läsare men inflikar gärna med kommentarer då och då. Personligen är jag glad att forumet lever vidare och kända namn hittat hit med vettigare och konstruktivare diskussioner som alla debatterar och informerar kring Örebro Hockeys vägnar.

SvenskaFans har jag så gott raderat bort, tagit fort från ”favoriter” i webbläsaren då ni vet säkert orsaken till allt.

Tills den konflikträdde SF-Niclas (min egen åsikt och tolkning) tagit djärva handling och sparkar ut monolog-diktatorn och återinstallerar vettigare och förståeligare skribent till ”sax” är jag gärna tillbaka på banan.

Till Personal Jesus… Mera bilder! Jag svettas ju i de otäcka sommarvärmen och saknar mycket kyla, minusgrader och snö!

Vi hörs hockeykamrater!

Orebro Center
    Deltagare

Vet inte om jag skall skratta eller gråta när jag läser Rödskäggs senaste artikel. Är han på riktig?

Jag säger inte så mycket om innehållet i artikeln men inledning och slut:

”Örebros skribent rankar topp coacherna i SHL” är rubriken

Vadå ”Örebros skribent”?

Och sedan avslutar han med:

”Denna artikeln är ytterligare en som skribenten här tycker och tänker om SHL i stort och inte som alla Örebroare tycker och tänker.”

iofs är Skribenten uttryckt i singularis rätt eftersom forumet bara har en skribent

Men han måste ju lida av någon bokstavskombination?

Andreas
    Keymaster

Hinner se widgets i två sekunder sedan försvinner dem (Chrome)

Dragit ned hastigheten på bildväxlingen. Det är inte så många bilder den väljer mellan just nu, men det blir fler när hockeyn väl börjar igen.

Andreas
    Keymaster

Vem är rödskägg är det någon som vet det ?

Detta forum vs väldigt märkligt i mobilen nu alla inlägg va väldigt smala och avlånga :p…

Det fungerar bra i liggande läge, men stående var inte så vackert. Jag vet inte hur mycket jobb det är att ändra om det dock. Jag hittar ingen enkel lösning när jag söker.

Karl
    Deltagare

Kul! Roligare med lite mer flashigt ;0)

Ah ok. Det var alltså en kombination av taggar.Visste inte riktigt vad taggen code stod för även om jag förmodligen enkelt hade kunnat googlat fram det.

Och nu fungerar citatfunktionen direkt när man klickar på ”quote” vid ett inlägg. 🙂

Test

Kanonbra!!!

• Det här svaret redigerades för 8 år, 10 månader sedan av Karl.
    Orebro Center
    Deltagare

Hinner se widgets i två sekunder sedan försvinner dem (Chrome)

Orebro Center
    Deltagare

Ah ok. Det var alltså en kombination av taggar.Visste inte riktigt vad taggen code stod för även om jag förmodligen enkelt hade kunnat googlat fram det.

Och nu fungerar citatfunktionen direkt när man klickar på ”quote” vid ett inlägg. 🙂

Suveränt!

Nikkiz
    Deltagare

Vem är rödskägg är det någon som vet det ?

Detta forum vs väldigt märkligt i mobilen nu alla inlägg va väldigt smala och avlånga :p…

Andreas
    Keymaster

Andreas
    Keymaster

Jag var lite otydlig där.

Link-taggen gör detta:

Bunkersnack

Om jag bara skriver in adressen rakt upp ner blir det på detta viset:

http://www.bunkersnack.se

Om det visas en snygg förhandstitt eller inte som inlägget ovan beror lite på vart man länkar. Om sidan är bra konfigurerad kan det bli snyggt, annars blir det bara en länk.

img-taggen gör detta:

Bunkersnack header

Code gör bara att man skriva såhär:

sfdas
     ds
        sdasd

• Det här svaret redigerades för 8 år, 10 månader sedan av Andreas.
    Orebro Center
    Deltagare

Andreas
    Keymaster

Lagt till två widgets nu. En som gör det enklare att logga in och en annan som visar slumpmässiga matchbilder. Det kändes som bra idéer 🙂

Andreas
    Keymaster

Är benägen att hålla med dig. Den rullande ”Gästboken” på SF föredrar jag personligen när det gäller denna typ av forum. Undantag kanske om man har ett forum för ett speciellt ämne men med många underämnen alternativt ett forum med många ämnen (typ flashback).

Leksand är ju intressant där det finns SF och Leksandsstar (eller vad det heter). Där verka man ha hög delaktighet i båda men där Leksandsstar verkar ha högre status

Angående de avancerade funktionerna avser du då de knappar som finns när man lägger in ett inlägg? Själv undrade jag hur Koho fick in sitt inlägg med bild och allt från en länk med Derek Ryan men fick aldrig något svar.

Sedan kan man fundera på syftet med just Bunkersnack (vilket ni säkert har skrivit någonstans) För mig var/är det ett utmärkt komplement till SF och inte en konkurrent. Framför allt för de utmärkta artiklar du och Henric kommit med (Funderat på iden att låta gästskribenter skriva artilkar?). Sedan kom Rödskäggg till makten och han har infekterat forumbiten så enormt på SF vilket gör att man vill skriva och samlas någon annanstans. En grupp på Facebook tycker jag inte är riktigt samma sak. Det är inte ett egentligt forum även om man kan diskutera där också.

Skulle vilja ”piffa” upp detta forum med lite hockeybilder vid sidorna av forumstapeln :0)

Tanken med Bunkersnack var att ha något eget där vi kunde skriva vad vi ville. Vi hade en kille till som skulle bidra med lite intervjuer och så, men han fick chansen att skriva för ÖHK:s hemsida och tog den istället. Varken Henrik eller jag motsätter oss fler skribenter, vi är ju inte ens bundna till att det ska vara strikt om Örebro Hockey. Vi skriver ju lite om det vi tycker är mest intressant så det blir en del NHL och andra ligor, och lite om hockey i stort. Vi skriver om det vi tycker är intressant helt enkelt och vi kan göra det eftersom det är vi som driver det 🙂

Jag hade tänkt försökt sätta mig in i situationen med Örebro Hockey Ungdom Dam och den eventuella framtiden där. De tog ju upp det på årsmötet och det känns som en framtida satsning värd att hålla koll på, men för den delen innebär det inte att vi kommer spamma framsidan med damhockey. Det hade varit kul om någon mer insatt kunde ta tag i det.

Om jag förstått det lades Nora HC ned och Örebro Hockey Ungdom tog över platsen i serien och spelare? Det enda jag hittar om detta är ett reportage i lokalradion… Jag antar att de kommer gå över till Örebro Hockey i framtiden, men bara om de lyckas lösa problemet med istider.

Ett forum installerades, men exakt vad det skulle vara till visste vi nog inte. När det blev som det blev på SF valde vi att piffa upp detta eftersom folk ville ha det. Det är väl det enda vi gjort på grund av vad någon annan tyckt vi skulle göra 😉

Länkar och bilder tror jag omarbetas automatiskt om man bara sätter dem inom rätt taggar link, img, code, osv.

Orebro Center
    Deltagare

Jag tror tyvärr att det traditionella forumsformatet är på utdöende. Gästboksvarianten överlever eftersom den är så enkel. Det är ingen som använder de mer avancerade funktionerna ens på detta forum

Är benägen att hålla med dig. Den rullande ”Gästboken” på SF föredrar jag personligen när det gäller denna typ av forum. Undantag kanske om man har ett forum för ett speciellt ämne men med många underämnen alternativt ett forum med många ämnen (typ flashback).

Leksand är ju intressant där det finns SF och Leksandsstar (eller vad det heter). Där verka man ha hög delaktighet i båda men där Leksandsstar verkar ha högre status

Angående de avancerade funktionerna avser du då de knappar som finns när man lägger in ett inlägg? Själv undrade jag hur Koho fick in sitt inlägg med bild och allt från en länk med Derek Ryan men fick aldrig något svar.

Sedan kan man fundera på syftet med just Bunkersnack (vilket ni säkert har skrivit någonstans) För mig var/är det ett utmärkt komplement till SF och inte en konkurrent. Framför allt för de utmärkta artiklar du och Henric kommit med (Funderat på iden att låta gästskribenter skriva artilkar?). Sedan kom Rödskäggg till makten och han har infekterat forumbiten så enormt på SF vilket gör att man vill skriva och samlas någon annanstans. En grupp på Facebook tycker jag inte är riktigt samma sak. Det är inte ett egentligt forum även om man kan diskutera där också.

Skulle vilja ”piffa” upp detta forum med lite hockeybilder vid sidorna av forumstapeln :0)

Gurra
    Deltagare

Vad tror ni om en facebookgrupp, blir det för personligt när man måste ståta med namn på en sån?
    Annars vore ju en sådan rätt klockren med tanke på lättheten i att kommentera och gilla knappen, dock skulle man kanske ha ett krav med medlemmar att de skall uppge sitt alias från SF så inga *host host* personer kommer med som ”älskar” nuvarnde admin på SF, för övrigt ser jag dock bara en sådan person..

Visar 25 inlägg - 13,001 till 13,025 (av 13,133 totalt)