Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,230 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 3 dagar, 19 timmar sedan av
carl.
-
FörfattareInlägg
-
02/09/2016 kl. 13:48 #950
Red and White Karlstad
DeltagareJag tror fortfarande att alldeles för tidigt dissa liivik.
Tvärtom Peter B så har jag kollat med Finland,jag förstår finska.Där hittar man fakta som att ”Liivik blivit en betrodd tvåvägsspelare och starkt kort i powerplay.Dock tar han korkade utvisningar ibland”..
Jag kastar inte in handduken ännu vad gäller honom.Och så sant som en annan påpekade. Han har ett antal passningspoäng.
Utan dom hade målen inte kommit.Och allvaret inte börjat ännu…jag lugn med laget nu när sett några matcher till..på Tisdag gäller det att ha bokat c more från Boxer igen och tv fotöljen mot vita hästen.02/09/2016 kl. 12:29 #949Peter B
DeltagareJa jag var hyfsat frågande om varför dom gör en sån värvning från början.. Att spelare värvas endast för deras ”tuffhet” känns omodernt.. jag menar hur många renodlade ”tuffingar” har de senaste årens SM-vinnare haft? Det är ju skillnad om det är en spelare som lirar tufft men ändå kan göra en 30 poäng..
Joey crabb spelade i frölunda förra säsongen och vann sm. Också en renodlad tuffing.
Fast Crabb bidrog med hårt jobb och slit, inte bara reta upp motståndarna.
Men så klart ska man inte döma ut någon helt bara på dessa tre matcher, men jag blir lite orolig över om han verkligen kommer vara den tillgång de ”hypade” honom till. Det var ju mycket positivt prat om hur han skulle vara den nya Kåberg, men desto mer man hör från Finland och har sett nu i matcherna verkar han inte alls påminna mig om den Kåberg man såg i rödvitt. Mer den Kåberg som försökte bryta sig in i Färjestad för herrans massa år sedan som var utvisad mer än något annat.
Jag hoppas jag har fel. Han har ändå lyckats få till tre assist, även om alla är andrahands.
Nu vet jag inte vad procenten ligger på i pp, men får en känsla av att den är högre än den var i SHL förra säsongen? Det är väl Siims förtjänst till viss del, eller?
02/09/2016 kl. 11:35 #946Andreas
KeymasterJa jag var hyfsat frågande om varför dom gör en sån värvning från början.. Att spelare värvas endast för deras ”tuffhet” känns omodernt.. jag menar hur många renodlade ”tuffingar” har de senaste årens SM-vinnare haft? Det är ju skillnad om det är en spelare som lirar tufft men ändå kan göra en 30 poäng..
Joey crabb spelade i frölunda förra säsongen och vann sm. Också en renodlad tuffing.
Fast Crabb bidrog med hårt jobb och slit, inte bara reta upp motståndarna.
Men så klart ska man inte döma ut någon helt bara på dessa tre matcher, men jag blir lite orolig över om han verkligen kommer vara den tillgång de ”hypade” honom till. Det var ju mycket positivt prat om hur han skulle vara den nya Kåberg, men desto mer man hör från Finland och har sett nu i matcherna verkar han inte alls påminna mig om den Kåberg man såg i rödvitt. Mer den Kåberg som försökte bryta sig in i Färjestad för herrans massa år sedan som var utvisad mer än något annat.
Jag hoppas jag har fel. Han har ändå lyckats få till tre assist, även om alla är andrahands.
02/09/2016 kl. 10:46 #945Catskinner
DeltagareFinns det någon som vet mer om Martin och Joakims skador?
02/09/2016 kl. 10:01 #944GladeOlle
DeltagareJa jag var hyfsat frågande om varför dom gör en sån värvning från början.. Att spelare värvas endast för deras ”tuffhet” känns omodernt.. jag menar hur många renodlade ”tuffingar” har de senaste årens SM-vinnare haft? Det är ju skillnad om det är en spelare som lirar tufft men ändå kan göra en 30 poäng..
02/09/2016 kl. 09:38 #943pb_90
DeltagareJo vi får hoppas det! Nja Kumla 500 pers på läktaren och dålig is ger väl inget supertagg x) Men det jag trodde om honom och som han säger själv är att han tar med sig samma spel till varje match. Och hittills har det inte synts i någon av matcherna. Men ett par omgångar in i serien lär jag få revidera min åsikt! Men sen så är det ju en tredje/fjärde-lirare så man ska ju inte förvänta sig stordåd heller.. vilket kanske är det man tänker på när det handlar om nyförvärv.
02/09/2016 kl. 09:23 #942JN27
Siim kommer väl ligga runt Anders Erikssons poäng, får han lira PP bör han definitivt slå honom. Är han bättre än Anders så får det väl iaf räknas som en förstärkning. DOCK så gjorde ju Anders fan 12 mål förrförra säsongen. Det kommer inte Siim att göra.
Förklarade dom inte ganska nyligen att Liiviks huvudsakliga uppgift var att gå in med attityd när matcherna behöver det för att väcka laget. Gå in i PP och skymma målvakten framför mål och även kunna bidra med någon styrning då och då. Jag tror han kommer vakna till när säsongen drar igång.. Jag tror inte en undermålig IS och en halvfull hall i Kumla får igång det där extra tagget..
02/09/2016 kl. 08:58 #940pb_90
Siim kommer väl ligga runt Anders Erikssons poäng, får han lira PP bör han definitivt slå honom. Är han bättre än Anders så får det väl iaf räknas som en förstärkning. DOCK så gjorde ju Anders fan 12 mål förrförra säsongen. Det kommer inte Siim att göra.
01/09/2016 kl. 22:03 #937Andreas
KeymasterOm Wandell är en hit är Liivik på väg att bli en flopp i mina ögon. Han påminner mig inte det minsta om någon Kåberg som vi såg i rödvitt. Det är småfula crosschecks i ryggen och det är handskar upp i ansiktet.
Han bidrar inte jättemycket i övrigt på isen. Jag ser inte alls någon uppoffrande spelstil. Mer bara att han är en retsticka och det är en spelartyp som inte behövs idag.Det är intrycket hittills av honom. Floppvarning 🙁
01/09/2016 kl. 20:23 #935Senetrec
DeltagareHmm..1-2 efter två perioder…hur ser det ut på isen?
01/09/2016 kl. 17:24 #933Orebro Center
DeltagareLeksand är Leksand och oavsett vad man tycker om den klubben så berör den. Den vansinnigt sjuka finalserien mot Modo i våras fick mig att välja bort SHL-slutspelet på C-More och istället bevittna den kvalfinalen.
Har inte så bra koll vad de värvat utöver att jag vet att de skaffat en riktigt bra målvakt (sägs det). Säsongen de åkte ur gjorde de en rätt bra försäsong så jag tror inte man skall lägga så mycket stor energi på resultaten under nuvarande. Kanske kan de komma ihop som grupp bättre än sist med tanke vårens avslutning. Dock har jag väldigt svårt att tro att man bara kan leva på det i över 50 matcher. Då krävs det lite mer. Första 10 matcherna kan man kanske gå på bara energi.
Går det riktigt dåligt finns ju alltid chansen att göra en ”KHK” och vinna kvalet.
Ska bli kul att följa matchen ikväll, men det bli via NA och kanske kan vi få se målen i efterhand
01/09/2016 kl. 16:21 #930Andreas
KeymasterNi har väl inte glömt bort att Zamorsky är avstängd några matcher i början av SHL. Detta efter utvisningen mot HV 71 i sista slutspelsmatchen.
Han spelar först mot Brynäs borta. Han missar de första två matcherna mot Färjestad och Rögle.
01/09/2016 kl. 16:20 #929Andreas
KeymasterAndreas…kan du göra något åt återställningen av lösenord?
Det har tagit 2-3 veckor med återställningsförsök innan jag lyckades idag.Var inte medveten om att det strulade. Exakt vad är det som händer eller inte händer? Det ska givetvis fungera annars är det ju en värdelös funktion.
01/09/2016 kl. 13:30 #928Koho
DeltagareNi har väl inte glömt bort att Zamorsky är avstängd några matcher i början av SHL. Detta efter utvisningen mot HV 71 i sista slutspelsmatchen.
01/09/2016 kl. 12:26 #927GladeOlle
DeltagareLivearena sänder matchen för 99 kr ikväll. Leksand länkar till sändningen på sin sida.
01/09/2016 kl. 10:54 #926Personal Jesus
DeltagareDetta måste vara ett skämt.
http://na.se/sporten/ishockey/1.4232167-bik-busen-blir-domare-och-lagkapten
01/09/2016 kl. 10:53 #925Personal Jesus
DeltagareAndreas…kan du göra något åt återställningen av lösenord?
Det har tagit 2-3 veckor med återställningsförsök innan jag lyckades idag.01/09/2016 kl. 08:59 #924pb_90
DeltagareDet är verkligen ett orimligt gnäll över priserna.. Om Kumla tycker att dom kan ta så mkt så ska dom ta så mkt. ÖHK får väl en och annan juniorspelare från deras led per år också så att man sponsrar dom är väl inte direkt helt orimligt?
31/08/2016 kl. 20:33 #923Andreas
KeymasterNi som har Telia kan lägga till Cmore Sport för halva priset i 6 månader just nu.
31/08/2016 kl. 20:32 #922JN27
DeltagareVet ni om dom kommer sända morgondagens match mot Leksand?, tänker inte betala 350(250)kr för en blöt träningsmatch..
Vafasen, slanta upp lite och visa färg och stöd. Tror inte det kommer vara någon sändning i och med att dom vill att så många som möjligt tar sig dit.
31/08/2016 kl. 20:17 #919D.O
DeltagareVet ni om dom kommer sända morgondagens match mot Leksand?, tänker inte betala 350(250)kr för en blöt träningsmatch..
31/08/2016 kl. 12:24 #917Andreas
KeymasterFinska media rapporterar nu om hur Örebros träningsmatch kostar hela 350kr att se …
På riktigt? Det här är ju löjligt. De har gjort många fel i artikeln dessutom.
31/08/2016 kl. 07:49 #916Andreas
KeymasterDet finns mål och så finns det mål:
Dadonov, Gusev och Shipachyov har löjlig kemi verkligen.
30/08/2016 kl. 21:35 #915Red and White Karlstad
DeltagareJaa tror också tanken så att säsongen ut,och så sant det nog att bara plocka hem om behövs. Det också styrka att ha såna killar ”vilande”.
Men fan vill ha Martin igång, frågan är är han igång överhuvudtaget..nån rehab såklart men tempo!?30/08/2016 kl. 21:26 #914Andreas
KeymasterJag tror tanken är att han ska vara där säsongen ut, men skulle vi ha extremt många skador borde det vara möjligt i och med att han är ju faktiskt Örebro Hockeys spelare.
-
FörfattareInlägg