Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,230 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 3 dagar, 18 timmar sedan av
carl.
-
FörfattareInlägg
-
30/08/2016 kl. 20:47 #911
Red and White Karlstad
DeltagareVafan, ja där Andreas verkar det ju finnas power.övertygad det inte kommer passera obemärkt om det fortsätter.:)Kul som fan,sparkapital om inte annat.
Hur ser det ut, kan örebro plocka hem tex honom när som helst?30/08/2016 kl. 20:43 #910Andreas
KeymasterOch där gör han 2-1 till Vita Hästen. Killen är het!
30/08/2016 kl. 20:25 #909Andreas
KeymasterAdolfsson fortsätter leverera för Vita Hästen. Gjorde 1-0.
30/08/2016 kl. 20:04 #908Red and White Karlstad
DeltagareTack yongma112:).och ja vi får se hur liivik utvecklar sig..jag tror på rollen han förmodas få men vi får specialstudera honom när serien igång.:)
Men i stora hela så tror på laget i år.Ska försöka se en hel del matcher på plats.Skulle vara kul åka på nån bortamatch också.Såg också priserna i Kumla.Det ju som Färjestads ockerpriser.
Och bara träningsmatch.men ni fyller väl den lilla hallen?:)
Har bott i Kumla en gång i tiden.lite sjukt Leksand mot Örebro där.men kul för hockeyn i Kumla.30/08/2016 kl. 19:57 #907Andreas
KeymasterJag är lite kluven kring priserna i Kumla. Det är i överkant, men det är en enstaka match och det är en klubb som behöver få in pengar. Jag känner bara att folk överreagerar lite.
30/08/2016 kl. 12:57 #906pb_90
DeltagareJahapp, då var Niklas Johansson klar för Örebro. Jag vet inte vad jag tycker egentligen och ärligt talat så fattar jag inte riktigt hans roll. Organisationen lär väl inte direkt bli sämre i varje fall och han har gjort en hel del fynd till Västerås tidigare (även en hel del misslyckade värvningar).
29/08/2016 kl. 23:31 #902Yongma112
DeltagareYongma112…jag så jävla dålig på det här, vet inte hur man kopierar texten man svarar på som du gjort..men jag tror vi behöver inte vara oroliga ännu..det måste gå några omgångar i serien innan vi kan uttala oss om tex liivik. Dom måste få möta lite olika motstånd med olika spelstilar.Det kan ju hända att tex just liivik blir stor positiv överraskning.så tips att vi återkommer i den saken hur bra vi än gillar jellvert och franzen.
Fast tycka är ju fritt och gott kunna diskutera det öppet.
Men jag ger alla nyförvärven en tid och visa upp sig, övertygad Kenta o Johan har fingertoppskänsla där.Det har Kenta visat förr!Det finns en ”Quote” knapp att trycka på uppe till höger vid varje inlägg 🙂
Absolut. Håller med om att det är väldigt tidigt att egentligen säga något alls om nyförvärven. Det är säkert väldigt olika från spelare till spelare vad gäller hur länge det tar att komma in i grejorna och så.
Det jag trycker på är mer förklaringen till värvningen och inte spelaren Liivik i sig. Den rollen tror/tycker jag att man överskattar. Antingen kunde man valt linjen att satsa på en riktigt tung fjärdekedja, eller så kunde man gett Franzén chansen där. Jag ser inte poängen med att värva båda som någon slags backupplan. Så typiskt Örebro känns det som.
En sak är jag nöjd med hittills och det är backparen som man satt ihop. Äntligen lite tanke bakom det hela. Jag hoppas bara att Motin inte kliver in med Ekbom igen när han är tillbaka.
EDIT: @Admin: Var tvungen att ta bort båda smileys i citatet då de blev så stora att de täckte hela sidan.
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 8 månader sedan av
Yongma112.
29/08/2016 kl. 22:52 #901Red and White Karlstad
DeltagareMed ”Kenta visat förr”menar jag att spelar man inte bra då bänken som gäller..namnet på ryggen spelar då ingen roll.
29/08/2016 kl. 22:50 #900Red and White Karlstad
DeltagareYongma112…jag så jävla dålig på det här, vet inte hur man kopierar texten man svarar på som du gjort..😊men jag tror vi behöver inte vara oroliga ännu..det måste gå några omgångar i serien innan vi kan uttala oss om tex liivik .☺Dom måste få möta lite olika motstånd med olika spelstilar.Det kan ju hända att tex just liivik blir stor positiv överraskning.så tips att vi återkommer i den saken hur bra vi än gillar jellvert och franzen.
Fast tycka är ju fritt och gott kunna diskutera det öppet.
Men jag ger alla nyförvärven en tid och visa upp sig, övertygad Kenta o Johan har fingertoppskänsla där.Det har Kenta visat förr!29/08/2016 kl. 22:01 #899Yongma112
DeltagareYongma112 tror du liivik tar speltid från dom,?tror dom har helt olika roller i laget..
Liivik den där Tomas holmström typen i miniatyr.
Vill se han sätter Jämtin på plats!Ja, det är ju en plats i fjärdekedjan vi pratar om. Räkna på antalet forwards vi har så är vi 12 st med Liivik. Då är både Jellvert och Franzén utanför laget.
Tycker det hade räckt med JW och Kalle Olsson som hårt arbetande i en fjärdelina.
HV71 har gett deras unga killar (Bengtsson, Sandberg, Törngren) en värdig chans att få spela ihop sig och dom har ju stundtals varit lagets bästa kedja senaste två åren.
29/08/2016 kl. 21:34 #898Red and White Karlstad
DeltagareYongma112 tror du liivik tar speltid från dom,?tror dom har helt olika roller i laget..
Liivik den där Tomas holmström typen i miniatyr.
Vill se han sätter Jämtin på plats!29/08/2016 kl. 21:28 #897Yongma112
DeltagareHar tyckt att Liivik varit ett onödigt nyförvärv sen han presenterades, och efter lägret i Slovakien har jag inte ändrat mig. Jag vet inte, han kan säkert bidra med det han är bra på när vi närmar oss slutspel men det tycker jag inte väger upp det faktum att han kommer ”ta” speltid från en sådan som Franzén eller Jellvert en hel säsong.
29/08/2016 kl. 20:42 #896Red and White Karlstad
DeltagareNej..DEN hagamannen får vi nog glömma!!
Men om vi nu överhuvudtaget skulle få anledning att hitta på nån ramsa för vår Haga så typ”Haga är en framgångssaga,på han kan ingen klaga! Haga Haga Haga!!”.
Prova att skrik ut det ni!och tänk er hela hallen skriker.
:)!Tycker faktiskt själv att den låter bra..😁!!
Den tar jag inte betalt för..;)29/08/2016 kl. 20:27 #895pb_90
DeltagareOm vi ska hitta på en ramsa till Haga så tycker jag inte att den bör gå ”Han är vår Hagaman, han tar för sig som ingen annan kan!”.. hagamannen skämtar man liksom inte om :/
29/08/2016 kl. 19:55 #894Red and White Karlstad
DeltagareJaa helt omöjligt säga ännu såklart var örebro står likaså nyförvärven..dom måste bara få bra start o självförtroende.kunde/hann bara se Örebros sista match i cupen och tydligen den bästa.ingen fara på taket om dom får ihop sista trådarna.kom ihåg att framförallt Martin saknas ännu.. Jocke ja.som jag skrivit tidigare så vete fan om han köpts som grisen i säcken.han har en hel del o bevisa.Hänger upp mig på att han var skadad i slutet av förra säsongen,då kan man ställa sig frågan hur kontraktet ser ut!?Martin vet vi ju vad han kan.
pb_90.NYFÖRVÄRVEN?.jadu..tror som du liivik kommer bli viktig framför mål..och Brage verkar lugn och välplacerad.har sett virrigare målvakter.På nåt sätt känns det som det dom ”gamla”Mustonen,Johansson,Hudacek Squires,dom räcker långt.Men finns fler, det är dom och inte nyförvärven som kommer växa iår.Bortsett från Haga,han kan nog bli jävligt sevärd.Vi får nog börja hitta på en ramsa!!!;)!
Hur som helst längtar till premiären!29/08/2016 kl. 19:36 #893Andreas
KeymasterOK, här kommer mina intryck:
Haga – Snabb som satan, kan bryta in på mål och borde kunna fungera som en avslutare i kedjan med Libor och Weinstock. Godkänd
Wandell – Högt hockey-IQ, men jag vet inte om han kommer spotta ur sig poäng som en del hoppas. Om han, Squires och Mustonen hittar kemin kan det blir väldigt farligt. Väl godkänd.
Heinrich – Liten, men verkar inte rädd för att ställa sig i vägen ändå. Om han använder sitt hockeysinne, som han verkar ha, borde han kunna spela sig ur egen zon. Kan skjuta helt klart! Godkänd
Franzén – Mycket hjärta och fart, men ineffektiv. Riktigt grym spelare för en ung botten-6-kedja. Godkänd.
Liivik – Lite av en besvikelse hittills. Står och tar stryk, men känns lite långsam och hans tuffhet har jag inte sett så mycket av. När Pelicans verkade reta gallfeber på Örebrospelarna verkade inte hann lyckas med något liknande. Underkänd.
Brage – Stabil. Stod helt rätt hela tiden, men drällde med returerna. Väl godkänd.
Jellvert – Hyfsad fart, jobbar hårt. Ettrig. Godkänd.
Fröberg – Gjorde en godkänd match, kändes kanske lite skakig, men borde dominera i Arboga. Godkänd.
Backström – Har kommit lite på mellanhand någon gång, men överlag inte synts så mycket, vilket kan vara positivt. Godkänd.Av de ordinarie är det kul att se Squires has så bra fart på skridskorna. Även Mustonen trampar på bra.
Wiklander har sett het också, även om han på sitt vanliga vis ramlar och missar i tajmingen ibland.
Kalle Olsson har också sett bra ut.
Ekbom ser ut att gå mot en riktigt bra säsong.
Hellström stod upp och visade känslor och fysik.
Zamorsky öser in poäng, men hans spel i egen zon är fortfarande lite av ett frågetecken.
Bobbo minns jag inte mycket av? En klumpig tackling.
Lindgren har imponerat med sitt stabila spel för sin unga ålder.Har säkert glömt någon, men det är många i alla fall 🙂
29/08/2016 kl. 15:04 #892Koho
DeltagareHur kan vara så korkad som Rödskäggg att fortsätta att ha egen dialog med sig själv. Förstår han inte att det är han som förstört SF forumet.
29/08/2016 kl. 10:00 #891pb_90
DeltagareVad tycker ni om nyförvärven hittills då? Ställ gärna upp som jag och kommentera! Jag vill knarka era hockeyåsikter 😉
Jag har kikat lite halvhjärtat på träningsmatcherna hittills och tycker så här:
Haga – Riktigt rapp i skridskoåkningen, känns som att det skulle kunna funka med Libor men har inte riktigt fått någon känsla där än? Var tror ni?
Wandell – Det syns att han har spelat på en högre nivå länge. Passningarna sitter alltid på bladet och han har en hel del luriga passningar i rockärmen. Hoppas verkligen att Squires och Mustonen förvaltar hans passningar.
Heinrich – Sjuuuuukt liten rackare alltså.. Kommer läcka som ett såll i egen zon. I PP så verkar han väl kunna leverera lite ändå, men tror inte direkt att det blir en supervärvning (kanske inte var meningen heller).
Franzén – Positivt överraskad! Bra fart på grejerna och en gedigen kämparinsats. Kommer definitivt lira mycket i höst!
Liiviik – Har också inte riktigt fått någon känsla än. Men han tar jobbet framför mål och det har vi saknat en del tycker jag.
Brage – Stabil och har tagit det han ska ta. Tycker att ”media” överdrev lite i hyllningarna efter förlusten mot Pelicans. Det väl inte mer än okej liksom, eller?Fröberg och Jellvert har gjort det mycket bra. Jellvert bör få speltid i vinter och Fröberg kommer det att gå galant för även i år i Div. 1.
Backström tycker jag har sätt hyfsat stabil ut men än så länge så tror jag att han skulle må bra av en säsong till i Hästen. William Lindgren har följt med bra i tempot och absolut inte gjort bort sig. Glenn har jag inte sett så mycket av egentligen.28/08/2016 kl. 09:06 #890pb_90
DeltagareHahaha, har inte Rövskägget fattat att alla kan se streamen från Slovakien? Varför sitter han och kommenterar matchen på ”sitt forum” för?
Haha jag såg det xD var tvungen att fråga varför han valde att köra en monolog x)… Antar att det var för att någon tyckte att det skrevs för lite i forumet. Och då tyckte han väl att det var rimligt att han skulle skriva 26 inlägg i rad
27/08/2016 kl. 21:50 #889Andreas
KeymasterMja, stabil seger mot ett sämre motstånd. Alltid kul att se att vi klarade av att föra matchen och göra mål i powerplay när vi fick chansen.
27/08/2016 kl. 21:21 #886Gurra
DeltagareHahaha, har inte Rövskägget fattat att alla kan se streamen från Slovakien? Varför sitter han och kommenterar matchen på ”sitt forum” för?
27/08/2016 kl. 11:53 #879Andreas
KeymasterVore kul om Fröberg fick chansen idag som NA skriver. Samtidigt hade jag gärna sett Brage i mål igen. Han var bra mot Pelicans, men en match är ingen match.
27/08/2016 kl. 11:10 #878GladeOlle
DeltagareInternet i mitteuropa är ungefär som nittiotalet här så det är kanske inte så konstigt att det strulade.
Men ikväll är de tillbaka i arenan i proprad där streamen funkade ganska bra i torsdags.Tråkigt att inga chanser gick in igår, men spelet var ju bättre än mot pelicans.
Mest av allt är jag glad att inte petruzalek gjorde mål igår26/08/2016 kl. 21:06 #871Andreas
KeymasterEn besvikelse helt klart. Arenan borde kunna hålla med bättre Internet.
26/08/2016 kl. 20:10 #870Gromit
DeltagareVad oerhört amatörmässigt och irriterande at det är så usel streaming då man avsatt en fredagskväll för att se hockey… Imorgon blir det någon annan sysselsättning än att sitta och se oss förlora på en stillbild…
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 8 månader sedan av
-
FörfattareInlägg