Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,232 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 6 timmar, 17 minuter sedan av
Andreas.
-
FörfattareInlägg
-
13/10/2021 kl. 10:58 #18199
pb_90
DeltagareAh eller du menar ett snitt på 0,4 i SHL-historien. Det stämmer naturligtvis.
Men 0,125 är lägre en tex Mastomäkis snitt.. Sjukt kasst faktiskt.
Jo men det känns ju fel att göra en sammanfattning 8 matcher in i serien. Det är ju trots allt ingen i laget som direkt kommit upp i nivå mer än Enroth och möjligen Larsson i min mening.
Nja, man kan väl sammanfatta de åtta matcher som gått hittills? Allt dom inte gör nu ska dom ta in på resterande del av säsongen för att komma upp till ett godkänt snitt. Och dom två har sett sämre ut än vad i varje fall jag trott på förhand.
Hoppas bara att dom är extra trögstartade.
13/10/2021 kl. 10:23 #18198JN27
DeltagareAh eller du menar ett snitt på 0,4 i SHL-historien. Det stämmer naturligtvis.
Jo men det känns ju fel att göra en sammanfattning 8 matcher in i serien. Det är ju trots allt ingen i laget som direkt kommit upp i nivå mer än Enroth och möjligen Larsson i min mening.
13/10/2021 kl. 10:21 #18197pb_90
13/10/2021 kl. 10:19 #18196pb_90
DeltagareNej du har räknat fel JN27.
Lajunen har gjort 1p på 8-matcher. Dvs 0,125p/match.
Med deras snitt kommer de som sagt landa in på:
Salomäki: 13p på 52-matcher.
Lajunen: 7p på 52-matcher.Vilket är sjukt kasst. Det är ju fjärdekedjenivå på det. Det är inte det vi betalar för. Båda måste börja närma sig 20p för att jag ska kunna känna mig skapligt nöjd i varje fall.
13/10/2021 kl. 09:36 #18194JN27
DeltagareJa, var höll Lajunen och Salomäki hus? Var de ens på isen? Från den kedjan syntes åtminstone Mustonen som försökte gå på energi, även om det inte räckte långt idag. Lika nöjd som jag är över juniorernas och de yngre spelarnas insatser, lika besviken är jag på de tunga värvningarna. Håller inte.
Älskar att se hur bra Ãbols trivs med Eklind och Ekström. Kolla hans reaktion på PP-målet – där har vi en ledare som tar ansvar.
Ja Lajunen och Salomäkis inledning har varit väldigt svag.. Inte för att dom ska producera jättemycket poäng, men i dagsläget så ligger dom och taktar på ett poängsnitt som ger:
Lajunen: 7p på 52-matcher.Oavsett om man inte har tänkt att dom ska producera så mycket så är detta extremt svaga siffror. Och känslan i spelet är väl inte att det ska komma någon ketchupeffekt heller? Dom ser inte alls ut att hänga med och klarar inte av att sätta tryck alls.
Zamorsky och Hardegård är jag nöjd med på backsidan i varje fall.. Men framåt att inte ersätta varken Bromé eller Rendulic.. Om ni Puustinen är långtidsskadad också (såg inte vass ut innan skadan heller ska tilläggas) så måste det verkligen in spets.
Så jäkla synd att dom inte kunde träffa mer rätt där när Ekström och Eklind ser ut att ha tagit jättekliv.
Salomäki hade ett poängsnitt på 0,16 i NHL. 0,5 i AHL (som ändå får betraktas som en svagare liga än SHL) Lajunen ligger just nu på ett snitt på 0,4 men har bara gjort en poäng i Örebro än sålänge. Gjorde 40 på 88 i Växjö. Helt ärligt tror jag inte de ligger så långt under det snitt de haft tidigare om jag ska vara ärlig. De gör nog det vi kan förvänta oss av dem.
13/10/2021 kl. 09:31 #18193pb_90
DeltagareJa, var höll Lajunen och Salomäki hus? Var de ens på isen? Från den kedjan syntes åtminstone Mustonen som försökte gå på energi, även om det inte räckte långt idag. Lika nöjd som jag är över juniorernas och de yngre spelarnas insatser, lika besviken är jag på de tunga värvningarna. Håller inte.
Älskar att se hur bra Ãbols trivs med Eklind och Ekström. Kolla hans reaktion på PP-målet – där har vi en ledare som tar ansvar.
Ja Lajunen och Salomäkis inledning har varit väldigt svag.. Inte för att dom ska producera jättemycket poäng, men i dagsläget så ligger dom och taktar på ett poängsnitt som ger:
Lajunen: 7p på 52-matcher.Oavsett om man inte har tänkt att dom ska producera så mycket så är detta extremt svaga siffror. Och känslan i spelet är väl inte att det ska komma någon ketchupeffekt heller? Dom ser inte alls ut att hänga med och klarar inte av att sätta tryck alls.
Zamorsky och Hardegård är jag nöjd med på backsidan i varje fall.. Men framåt att inte ersätta varken Bromé eller Rendulic.. Om ni Puustinen är långtidsskadad också (såg inte vass ut innan skadan heller ska tilläggas) så måste det verkligen in spets.
Så jäkla synd att dom inte kunde träffa mer rätt där när Ekström och Eklind ser ut att ha tagit jättekliv.
12/10/2021 kl. 23:49 #18192method
12/10/2021 kl. 22:41 #18191Status
DeltagareSvag insats idag. Många som fortfarande måste steppa upp.
12/10/2021 kl. 21:16 #18188pb_90
DeltagareIdag vinner vi trots att vi är rätt dåliga… Det måste kugga igång snart! Skulle vara trevligt att höra mer om Puustinen också.
05/10/2021 kl. 16:29 #18174Elbowing
DeltagareEnligt Na, har dom ändrat i kedjorna.
Jag tycker detta ser mycket bättre ut, Hoppas på resultat redan nästa match.
(Lite synd med Öberg då jag tycker han borde spela i en högre kedja, men han har inte kommit igång och fått utdelning så det kanske kan ge honom energi att börja om i fjärde kedjan.)Rissanen – Näkyvä
Ebert – Backström
Zamorsky – Hardegård
Warg – ForsmarkLarsson Leino Kovacs
Ekström Abols Eklind
Salomäki Lajunen Mustonen
Öberg Mastomäki Barklund
Carlsson03/10/2021 kl. 18:44 #18173Andreas
KeymasterSkulle boxplay börja hålla hålla ihop igen så kommer nog poängen att komma.
03/10/2021 kl. 12:36 #18171method
DeltagareHåller med. Örebro får Malmö att se ut som ett topplag i NHL…
Men om jag tar på mig rollen att vara den positive och letar lite uppsidor så tycker jag att Nick gör en bra match och kliver fram offensivt. Mustonen står för precis det jag hoppats; mycket energi och driver mot kassen. Visst var det hans assist till Backströms mål? Och Raimo ser jäkligt stark ut!
Sen är det nog slut på de positiva bitarna… 🙂 Som tidigare nämnts är 4:e-kedjan och junisarna bra.
Jag tror de kommer få ordning på det här, det är trots allt bara uddamålsförluster såhär långt. Förra året hade vi uddamålsvinster, det kan nog bli detsamma i år om bitarna faller på plats.
03/10/2021 kl. 09:11 #18170PennyBridge78
DeltagareJa Malmö hade ett bättre stäm i passningar och tajming.
Men det som gör mig liite fundersam är att spelarna man räknat med är riktigt dåliga. Sen att de nya inte tar några kliv känns inte heller bra.
Det är ju bara vår fjärdekedja som gör jobbet rätt och junisarna!Abols har helt tappat sin skridskoåkning, Kovàcs gör alltid samma vändning i anfallszon och driver aldrig mot mål (och saknar det där fina Kovàcstrycket i åkningen). Leino ser man knappt i matcherna. Salomäki trodde jag skulle komma in med tyngd och hårda tacklingar, ser inget av det.
Puustinen, ja där hoppas man ju att när skadan är läkt att han kan visa oss att det finns klass…Men det har man ju inte sett någon tendens till.Nu hoppas vi att detta bara var temporärt och att de snart har rätt känsla som vi vet finns där, men det får inte ta för lång tid utan matcher måste börja vinnas snart.
02/10/2021 kl. 15:52 #18168Andreas
KeymasterMalmö ser ut som de lyckats få ihop ett aningen bättre lag, men Örebro bränner sådana jättelägen att man vill begrava huvudet mellan knäna om vartannat.
30/09/2021 kl. 22:14 #18162Status
DeltagareLeo Carlsson, Wow! Vilka juniorer vi får fram!
Men våra tänkta toppspelare är ganska anonyma än så länge..
30/09/2021 kl. 22:13 #18161Status
DeltagareLeo Carlsson, Wow! Vilka juniorer vi får fram!
Men våra tänkta toppspelare ganska anonyma än så länge..
30/09/2021 kl. 21:25 #18160Andreas
KeymasterTyvärr alldeles för förutsägbart och något som hade kunnat undvikas. Onödig förlust med andra ord.
Tycker ändå att det finns mycket att gilla med spelet. Första perioden var grym, men aningen ineffektiv.
Leo Carlsson är på väg mot något fantastiskt.
26/09/2021 kl. 11:57 #18153pb_90
DeltagareEnroth räddade laget igår, men jag tycker nog att det var fler som var bra i försvaret.
Däremot försvann offensiven väldigt mycket i andra halvan av matchen. Lite väl mycket kan tyckas.
Ja inte så bra att gå ner sig och spela på ledning när det är så långt kvar..
Men sjukt starkt att vinna och Enroth magisk!
Skönt att Puustinen och Larsson fick måla. Viktigt att dom kommer igång tidigt på säsongen.
Och hoppas att Hardegård är okej, såg inte bra ut direkt efter smällen..
26/09/2021 kl. 11:27 #18152Andreas
KeymasterEnroth räddade laget igår, men jag tycker nog att det var fler som var bra i försvaret.
Däremot försvann offensiven väldigt mycket i andra halvan av matchen. Lite väl mycket kan tyckas.
17/09/2021 kl. 11:35 #18131JN27
DeltagareFår känslan av att det är ett spelsystem som vi håller på att implementera och som inte riktigt sitter än. Sett till slutdelen av matchen igår är vi mycket bättre än Växjö. Hoppas bara att vi kan plocka en seger i någon av dessa bortamatcher.
17/09/2021 kl. 11:11 #18130Catskinner
DeltagareTyckte andra delen av matchen igår var bra. Ebert och Rissanen var riktigt bra igår (förutom Näkyvä förstås). Abols kedjan borde kunna vara ett större hot. Leino kedjan och Lajonen kedjan var bra. Salomäki och Öberg ger grym energi till sina kedjor. Hardegård måste steppa upp
16/09/2021 kl. 22:36 #18129Status
DeltagareBedrövlig start. Ska vara nöjda att det blev en pläng till slut.
13/09/2021 kl. 10:36 #18110PennyBridge78
Deltagareja det var tyvärr många som inte kom upp i nivå eller tempo. Var många gånger som vi även kom helt fel i postitionsspelet i försvarszon. Dock såg jag bara matchen live och satt inte superbra denna gång… iaf det finns ett antal som måste visa betydligt mer.
Men ja nu blir det tuffa matcher här som kommer. Kan ta lång tid innan första poängen tyvärr.
Sen kan jag tycka att Rothen inte var sitt bästa heller men ja många som inte var på topp.12/09/2021 kl. 18:09 #18109Andreas
KeymasterKan vara bra med en liten käftsmäll direkt. De såg inte ut som att det var helt säkra på vad de skulle göra i alla lägen.
Nu har de tre tuffa bortamatcher där de behöver få ordning på det. Det är 51 matcher kvar 🙂
12/09/2021 kl. 13:17 #18107Status
DeltagareSurt men inte oväntat med torsk mot Rögle. Tror absolut deras CHL-matcher ger en fördel här. Och kanske har det gått lite för bra för Örebro på försäsongen och allt uppsnack runt i kring.
Näkyvä är fantastisk! Eklind ser mycket lovande ut och Öberg fortsätter imponera tycker jag. Hardegård får jag inte riktigt kläm på än dock.
-
FörfattareInlägg