Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,232 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 7 timmar, 26 minuter sedan av
Andreas.
-
FörfattareInlägg
-
07/09/2021 kl. 18:48 #18088
Elbowing
DeltagareGlädjande nyheter 🏒🥅
https://www.orebrohockey.se/article/3beqakta6-3afc1/fullsatt-behrn-arena-narmar-sig
07/09/2021 kl. 09:30 #18085method
DeltagareHar tyvärr inte fått nån riktigt bra bild av nyförvärven än. Av forwards är jag mest positivt överraskad av Jani Lajunen men de andra har inte riktigt gjort något intryck. Hardegård? Kanske. Ser fram emot att ha Mustonen i laget igen och junisarna ser ju oförskämt bra ut.
Men som helhet ser ju laget riktigt stabilt ut. Rod MVP i år, så glad att vi har honom. Monster! Ser fram emot lördagen… 😊
07/09/2021 kl. 07:38 #18084Kovacs
DeltagareSå är det såklart. Vi letade på en högre hylla och ville hellre han svenskt. När detta inte gick började man söka mer brett. Z vet man vad man får. Han vet vad han får. Inlärningsperioden är kortare.
Tycker ändå vår backsida ser stark ut även i år.
Önskar fortfarande att vi spetsar vår forwardssida med 1 namn till som går in i med Puustinen och Leino. Vill ha in en typ Brome som ”garanterar” lite poäng.Gillar Salomäki han känns inte som en superspets.
07/09/2021 kl. 00:21 #18083method
DeltagareMin gissning är att båda parter ”trodde de kunde få någon bättre”. Lite cyniskt, javisst – men det är väl så dagens idrott fungerar.
06/09/2021 kl. 20:58 #18082Status
DeltagareVarför tog man inte in Z tidigare dock? Hade ju varit mil bättre om han haft sin testperiod med några försäsongsmatcher.
06/09/2021 kl. 13:31 #18081Kovacs
DeltagareOm vi plockar tillbaka Zamorsky tror jag det är en relativt billig lösning.
Han har ju offensiven som sin uppsida men var riktigt svag i egen zon senast han var här. Dock så har han en helt annan omgivning nu och vår backsida är något helt annat samt truppen som helhet.Jag tror han kan smälta in rätt bra i backpar med låt säga Stefan Warg. Är alla hela tror jag inte han tar en tröja bland dom 6 men kan ändå matchas mycket i P.p. med sitt fina skott.
Känns dock som att han kan få svårt att klara fystesterna som krävs för att få vara kvar.
05/09/2021 kl. 18:36 #18076pb_90
DeltagareSmart åter-värvning OM den faller väl ut. Vill man lägga mer $$$ på någon ny forward?
Eller är det en COVID-miss? Dvs man kanske har satsat lite mer på att publiken skulle släppas på? Oavsett vilket så ser backsidan bra ut ändå egentligen. Och lägg på vår grymma centersida på det och försvarsspelet borde blir bra.
05/09/2021 kl. 15:25 #18075Status
DeltagareSmart åter-värvning OM den faller väl ut. Vill man lägga mer $$$ på någon ny forward?👀
05/09/2021 kl. 13:36 #18072method
DeltagareNä, den såg jag inte komma. Även om det fanns indicier:
https://www.hockeynews.se/articles/12823/05/09/2021 kl. 13:35 #18071pb_90
DeltagarePetr Zamorsky inne på provträning alltså. Det blir med andra ord antagligen ingen monsterback in?
02/09/2021 kl. 20:57 #18066Andreas
KeymasterDet ser fortsatt väldigt stabilt ut. Svårt att vara missnöjd.
Brynäs imponerade inte värst, men jag får väl hoppas de också har lite rimligare mål med denna säsong än vinna SM-guld.
02/09/2021 kl. 19:17 #18063Andreas
KeymasterSådär första, sämre andra, men det tar sig väl lite.
Inte så att Brynäs imponerar direkt heller.
27/08/2021 kl. 21:55 #18057Kovacs
DeltagarePrecis. Han ska ersätta Rask men som vi hittills på försäsongen på match och träning formerat laget känns det mer som han ersätter Brome (sett till positionen). Med det sagt så älskar jag det jg fått se av Salomäki hittills. Dock inte i en 1:line.
Vi saknade idag massor med spelare. Det kommer vi även göra under säsong. Därför vill jag ha in 2 till. För att bygga bredd.
M27/08/2021 kl. 21:09 #18052Andreas
KeymasterSalomäki ersätter Rask, men har inte riktigt visat så mycket mer än så hittills.
Alla juniorer imponerar och man hoppas väl att det bara är extrem försiktighet från klubbens sida med alla spelare som vilar. Det har varit lite väl mycket smått och gott som verkar naggat spelare.
Förhoppningsvis kan klubben fortsätta med extremt få skador under säsongen. Örebro är ju det lag som stått ut där med väldigt få skador under senaste säsongerna.
27/08/2021 kl. 20:08 #18050Kovacs
DeltagareAbsolut INTE bra med alla små skavanker, os-kval etc. Man vill ju såklart ha försäsongen till att sätta laget.
Med det sagt, 2-1 (om än på förlängning) mot Färjestad med alla dessa Juniorer ger lugn inför säsongen och framtiden. Ofattbar återväxt.
Oscarsson bör ha spelat till sig en tröja i A-laget redan nu. Imponerar. Forsmark blir bara bättre.
Leo Carlsson får vi hålla hårt i.Men sett till alla skador hoppas jag på att vi ändå kan få in 1 back och 1 forward till relativt snart.
Känslan är att vi behöver ha in 1 forward för första line. Tycker inte Salomäki hittills räcker offensivt riktigt.
Backen vill jag ha 1 tvåvägsspelare likt Jonte var.27/08/2021 kl. 14:41 #18049PennyBridge78
DeltagareLite oroande med alla småskavanker i laget. Hade ju verkligen velat att Puustinen fått mer speltid (tror han behöver det). Ja för att inte tala Ebert =) men men han får väl kämpa på så hoppas vi att han snart är i matchform.
Tror tyvärr att vi kan få väldigt jobbigt i början av säsongen då vi inte hunnit spela ihop laget så som tidigare säsonger.
Vi har ju kanske ändå lite tur att inledningsmatcherna på pappret inte är de allra svåraste (3 av 4 första matcherna är ändå mot vad som borde vara lite lättare motstånd). Hoppas det gör att vi kan få lite arbetsro, men det vill till att vi spelar betydligt bättre än mot HV!25/08/2021 kl. 21:27 #18044JN27
DeltagareGillar verkligen kedjan med Mustonen, Öberg och Lajunen. Helt sjukt att Mustonen levererar så mycket mål i en brunkarkedja.
20/08/2021 kl. 21:49 #18032Status
DeltagareÄntligen kan man vara med och bidra utan att behöva köpa en trött ”soff-biljett”. Dessutom innebär väl detta mer arbete för Ludde och TJ. Win-win!
20/08/2021 kl. 17:46 #18028Andreas
KeymasterI ett vakuum är det ju en jättekul grej verkligen, men jag förstår att Elbowing och säkert fler reagerar med tanke på timingen.
Själv känner jag att man måste nog ändå betrakta det isolerat från allt annat och det är ett sätt både för klubben att bjuda mer på sig själva, men också få en extra inkomstkälla.
Det finns ju inget måste att prenumera och så länge Örebro också levererar samma innehåll som de brukar öppet och tillgängligt finns det väl egentligen inte mycket att säga om det.
MEN! Om de börjar med en ny podcast och rör till numreringen av avsnitten ännu mer än de redan är (totalt jävla kaos redan nu) då blir det ett argt mejl till någon ansvarig!
20/08/2021 kl. 12:15 #18027Kovacs
DeltagareHör att vi hugger på Anton Lindholm. Lutar dock mer att han landar i KHL. Men vi går för att plocka in den typen av back nu!
20/08/2021 kl. 10:00 #18026PennyBridge78
Deltagarejag kan nog tycka att tanken bakom är helt ok, när man ser att det är nytt material som man annars inte hade skapat. Blir det som NA då går det fetbort, men det tror jag inte ambitionen är. Första tanken var lite som du hade Elbowing, men sen när man tänker lite större kring det så gillar jag idéen.
Att andra än storsponsorer får möjligheten att få liknande info (tror dock fortfarande att de kommer ha mer info till sponsorerna än till den bredare publiken), att vi kan få komma spelarna och hela organisationen närmare.
Tror att vi är många som efterlyst fler sätt för klubben att tjäna pengar, här är väl ett som de sett att andra föreningar har.20/08/2021 kl. 09:07 #18024JN27
DeltagareTycker fortfarande att det är jäkligt snålt och att man skapar en distans mellan supportrar och klubben.
Alla vi som stöttat i med och motgångar ( har själv Swishat många gånger både till Ebert och stödbiljetter och brukar ha säsongskort)men tycker att det här är helt fel väg att gå(enligt mig)
Och det är inte summan utan sättet det görs på.Jag tycker att TJ förklarade ganska tydligt vad det handlade om. Dvs man får ta del av mer än det du till nu får ta del av.
Som jag tolkar det så fråntas du inte det du tidigare kunnat se, men för en liten peng så kan du få extramaterial samt att du får ta del av nyförvärv tidigare än andra osv. Jag ser inte alls problemet i detta och då klubben har en mediedel i organisationen känns det ju fullt rimligt att de, likt lokaltidningarna, ska tjäna på att ha läsare.
Likväl som det var frivilligt att sponsra pengar till Ebert/andra nyförvärv genom swish är det ju likväl frivilligt att ta del av detta.
-
Det här svaret redigerades för 4 år, 8 månader sedan av
JN27.
19/08/2021 kl. 23:30 #18021Elbowing
DeltagareTycker fortfarande att det är jäkligt snålt och att man skapar en distans mellan supportrar och klubben.
Alla vi som stöttat i med och motgångar ( har själv Swishat många gånger både till Ebert och stödbiljetter och brukar ha säsongskort)men tycker att det här är helt fel väg att gå(enligt mig)
Och det är inte summan utan sättet det görs på.19/08/2021 kl. 21:33 #18020TJ
DeltagareDet här gör mig faktiskt lite förbannad!
Ska dom nu ta betalt för att vi ska få läsa om laget m.m. Så jävla mycket som vi fans ställde upp och swisha stödbiljetter,slutspelsbiljetterna och alla som inte krävde pengar tillbaka för säsongskorten. Tycker det är jävligt lågt av dom, kommer absolut inte betala även om det nu är en skitsumma.Som vi skrev på länken så innebär lanseringen av Inside Örebro inte att regelbundna intervjuer och artiklar kommer bli inlåsta. Inside Örebro är för dig som vill ha ännu mer än det vi har hittills producerat genom åren. Vi planerar alltså för nya produktioner som inte finns idag. Det är helt okej att inte gå med i Inside Örebro.
Med vänlig hälsning, Tony Jörtsö
19/08/2021 kl. 21:19 #18019Elbowing
DeltagareDet här gör mig faktiskt lite förbannad!
Ska dom nu ta betalt för att vi ska få läsa om laget m.m. Så jävla mycket som vi fans ställde upp och swisha stödbiljetter,slutspelsbiljetterna och alla som inte krävde pengar tillbaka för säsongskorten. Tycker det är jävligt lågt av dom, kommer absolut inte betala även om det nu är en skitsumma.https://www.orebrohockey.se/article/3suzaksip-3afc1/nu-lanserar-vi-inside-orebro
-
Det här svaret redigerades för 4 år, 8 månader sedan av
-
FörfattareInlägg