Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,233 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 7 timmar, 56 minuter sedan av
JontheR.
-
FörfattareInlägg
-
12/03/2021 kl. 13:50 #17470
carl
DeltagareAtt Jörgen lämnar ser jag som ett mindre avbräck än Christer. Jag tycker inte att offensiven har sprudlat lika mycket som defensiven har, boxplay är till och från helt magiskt och det ska tydligen vara Christers område. Powerplay å andra sidan har ju inte varit mer än mediokert.
Oavsett ser jag det som positivt att spelare och ledare blir värvade från Örebro, ger ett gott rykte. Titta på Frölunda som i sin tur kan locka till sig bättre spelare och bättre ledare eftersom de ser att det finns en reell möjlighet till utveckling här.
12/03/2021 kl. 13:35 #17469Kovacs
DeltagareKänns lite stormigt runt Örebro hockey på något vis.
Lämnar både Olsson och nu även Jörgen Jönsson så är det stora skor att fylla för eventuella ersättare. Man har ju länge suktat om långsiktighet på ledarposten och det känns inte bra att 2 av 4 i ledarstaben lämnar. Dock, om Jörgen lämnar, så får man ju in en del pengar då Davos måste köpa loss honom ur kontraktet han har med Örebro.
Viktigast är ju ändå att Niklas Eriksson är kvar som är den som står för spelidén i grunden och ledarskapet.
Många knutar att lösa ändå för Bentzen och NJ.12/03/2021 kl. 12:50 #17468method
DeltagareDå är jag med – good things come to those who jobbar arslet av sig och är svårlästa! 😊
12/03/2021 kl. 12:01 #17467Kovacs
DeltagareJag menade inte att det är domarnas ”fel” eller att vi blir bortdömda. Jag menade heller inte att vi får för mycket utvisningar emot oss.
Det jag menade är snarare, som du skrev, och som jag nämnde innan, att vi kanske fuskar lite i jobbet ibland och viker av lite för snabbt. Går vi hårt hela vägen så kommer vi få med oss mer. Jag är fortfarande dock övertygad att detta avspeglar vårt PP.
Med det sagt så anser jag att största förklaringen är att vi inte har riktigt rätt spelare ibland och blir lite för lättlästa. När vi har ”för många skyttar” så känns det ibland som att ingen av dom vågar skjuta utan letar bättre läge.12/03/2021 kl. 11:40 #17466method
DeltagareNja, att prata om domslut med eller mot och att ”få med sig” är energitjuvar deluxe. Gör ditt jobb tillräckligt bra så måste motståndaren ta till tjuvknep för att stoppa dig – då får man PP. Fuska inte i defensiven, då slipper du PK. Allt annat är bortförklaringar.
Tack för siffrorna, pb! Tycker Kovacs har en poäng om passningsläggare, även om Borna serverade Rod med en fin macka igår. 😍
12/03/2021 kl. 11:27 #17465Kovacs
DeltagareEn liten ”bortförklaring” när det gäller PP så tycker jag det fortfarande känns som att vi varje match får med oss väldigt få utvisningar. För att få flyt i PP och gjuta självförtroende brukar man behöva 3-4 st /match minst och där är min känsla att vi är ganska långt ifrån? PB du får gärna ta fram statistik på det om du orkar?
Såklart är det ju bra att vi inte ”lägger oss för lätt” men det känns också lite som att vi har en del domslut emot oss. Vi kanske inte heller ibland är tillräckligt heta och ger oss in i situationerna där vi får med oss utvisningar.
Dock så saknar jag lite gran spelskickliga spelare i vår trupp även i år. Vi har många ”skyttar” men färre passningsläggare i vårt lag. Leino är 1 och Kovacs en annan. Där känner jag att det lite gran tar slut. Medans vi har Rendulic, Ebert, Näkyvä, Salo, Rask, Larsson och Öberg som hellre skjuter.
Kan vara en del av förklaringen om jag analyserar det lite kort.12/03/2021 kl. 10:59 #17464pb_90
DeltagareJa, det och det faktum att PK nu ser ut som det gjorde under större delen av förra säsongen var höjdpunkterna från matchen. För att inte tala om Wargs tangerade målrekord, alla kategorier…
Ja BP också ja!
87,5% senaste fem (3:a i SHL).
82,9% senaste tio (4:a i SHL).Riktigt jäkla bra! Synd att PP helt har havererat dock.
12/03/2021 kl. 09:49 #17462method
DeltagareJa, det och det faktum att PK nu ser ut som det gjorde under större delen av förra säsongen var höjdpunkterna från matchen. För att inte tala om Wargs tangerade målrekord, alla kategorier… 😁
12/03/2021 kl. 08:58 #17460pb_90
DeltagareEnroth alltså.. KUNG! Snacka om att ha vänt på säsongen deluxe!
Hans senaste fem med speltid:
GAA: 1,2 (1:a i serien).
SVS%: 95,71 (1:a i serien).Senaste tio med speltid:
GAA: 1,89 (5:a i serien)
SVS%: 93,36 (2:a i serien).Det är helt galet hur han har växlat upp. Sån jävla perfekt tajming!
11/03/2021 kl. 20:50 #17459Andreas
KeymasterDet var en rätt trevlig match ändå måste jag säga. Luleå är verkligen låga just nu, men Örebro gör det de ska ikväll och inte minst Enroth glänste verkligen.
05/03/2021 kl. 20:44 #17445Andreas
KeymasterBorna var bra ikväll. Synd att man inte klarar av att säkra tre poäng under full tid, men det såg ju inte helt dåligt ut heller.
Man vet inte riktigt vad man ska tro om laget fortfarande.
05/03/2021 kl. 16:57 #17442Kovacs
DeltagareKlart är att vi kommer ha ett bra lag nästa år också om folk inte blir giriga och kräver tillbaka pengarna för sina abonnemang. Då får vi svårt.
Det här är inte riktat mot dig, men jag blir allt mer kritisk till hur denna säsong ens kunde komma igång.
Det är mer än klubbarna som behöver pengar. 4-6000:- för absolut ingenting är inte kattskit, och jag tycker normalfallet ska vara att man betalar tillbaka efter ett visst datum om inte ägaren till abbet sagt annat.
Som sagt, inte riktat till dig, utan snarare till klubbarna och ligan som jag tycker har hanterat detta dåligt och står för girigheten. Att behålla cashen som default stinker, tycker jag.
Tar det inte så heller! Tyvärr så är det den krassa verkligheten vi lever i. Ta tillbaka pengarna = ingen SHL nästa säsong. Här kommer man inte få något bidrag, tyvärr. Då är det konkurs att vänta.
Har en jobbig känsla för kvällen. Hoppas jag har fel!
05/03/2021 kl. 16:02 #17441Henric
KeymasterKlart är att vi kommer ha ett bra lag nästa år också om folk inte blir giriga och kräver tillbaka pengarna för sina abonnemang. Då får vi svårt.
Det här är inte riktat mot dig, men jag blir allt mer kritisk till hur denna säsong ens kunde komma igång.
Det är mer än klubbarna som behöver pengar. 4-6000:- för absolut ingenting är inte kattskit, och jag tycker normalfallet ska vara att man betalar tillbaka efter ett visst datum om inte ägaren till abbet sagt annat.
Som sagt, inte riktat till dig, utan snarare till klubbarna och ligan som jag tycker har hanterat detta dåligt och står för girigheten. Att behålla cashen som default stinker, tycker jag.
04/03/2021 kl. 22:13 #17436Elbowing
Deltagare”Kovacs” du är fan bättre än galenhöken 👍
Håller tummarna för Abols och Viksten och Gabriel Carlsson.
Hoppas även på förlängning på Rensfeldt. synd om vi blir av med Rask som varit jäkligt bra.
Ge oss mer sillyskvaller snart igen.😀-
Det här svaret redigerades för 5 år, 2 månader sedan av
Elbowing.
04/03/2021 kl. 15:02 #17426Kovacs
DeltagareNu var den nyheten som jag skrev om igår alltså ute;)
Man ville förlänga men Luleå höjde lönen rejält. Rätt att inte ge sig in i budkrig på en 3e line spelare i det här läget, även om jag gärna sett Rask förlänga.
Tror vi får räkna med en del rörelse som sagt.
PB. Du har en poäng vad gäller backsidan. NJ vill dock ha 8 A-lags backar från start. Dock så kan bredden bli ”något sämre” där än i år. Kanske att Forsmark får ta Pilös plats från start. Klart är att vi kommer ha ett bra lag nästa år också om folk inte blir giriga och kräver tillbaka pengarna för sina abonnemang. Då får vi svårt.04/03/2021 kl. 11:46 #17425pb_90
DeltagareJäkligt synd på Rask ändå tycker jag. Han har ju varit väldigt konsekvent denna säsong ändå tycker jag..
Backsidan kommer ju att vara bra i vilket fall som helst med Ebert och Näkyvä som mer offensiva och Backström, Rissanen och Warg som mer defensiva. En bra back till in + Pilö så ser det väl rätt bra ut eller? I år har det ju varit galet med Salo, Ebert och Näkyvä samtidigt egentligen. Det ska man väl inte kunna ha riktigt.
Viksten skulle ju vara kul om han ville komma tillbaka. Två bra säsonger i Färjestad och årets säsong är ju magisk för hans del.. snart uppe på 20mål!
04/03/2021 kl. 09:07 #17424method
DeltagareSpännande! Calle mot Jonte känns ju OK. Skulle sakna Rask men ser hellre Abols kvar (otippat). Viksten? Ja, kanske… Hur vi ersätter Salo är ju en knepig fråga, dock.
Tycker ÖHK-ledningen visat fingertoppskänsla med rekryteringarna på sistone så jag har god tilltro till att det blir en helt OK silly.
03/03/2021 kl. 20:51 #17421Kovacs
DeltagareLite sillyskvaller och en och annan bomb. Var så goda:
Jag hör att Örebro jobbar på några ”gamla” namn till nästa säsong.Man har startat diskussion med Calle Gunnarsson. Man vill åt hans rutin, defensiv och att han vunnit. Dock så är han ju skadad för tillfället så man vill följa upp det först. Han ska ta Jontes plats i truppen.
Man hoppas också på Gabriel Carlsson. Diskussion pågår.
Viksten är man sugen på att plocka tillbaka från FBK. Han är inte oäven att komma tillbaka. Kan dock bli för dyr efter säsongens prestationer.
Det ska redan vara klart att Rask och Jonte går till Luleå. Båda har skrivit på. Även Rask alltså. Lär stå i media vilken dag som Helst. Ska vara klart.
Bagenda har man inte tagit beslut om än.
Rensfeldt avvaktar man med men är heller inte avskriven.
Max Lindholm kommer man givetvis släppa.
Glenn kommer ju som alla vet representera Lakers.
Abols har ett kontrakt på bordet. Håll tummar och tår.Lär bli en del rörelse med andra ord.
01/03/2021 kl. 10:18 #17404method
DeltagareSkillnaden mellan ett helt OK lag och ett mästarlag är att hålla uppe lägstanivån och att inte anpassa sin insats efter motståndet. Visst, vissa matcher är viktigare än andra och då måste man kunna tagga till men de tre poängen mot Rögle är värda lika mycket i tabellen som tre poäng hade varit mot LHC.
01/03/2021 kl. 10:16 #17403Status
DeltagareViktor Lodin ser skapligt het ut just nu. Undrar om vi får se han i Örebrotröjan något mer?
28/02/2021 kl. 09:24 #17402JN27
DeltagareJa, en helt otrolig variation på nivå. Man undrar ju, har spelarna dunkat varandra i ryggen efter Rögle-matchen, tänkt ”nu tar vi SM-guld” och trott att det räckte att ställa ut skridskorna?
Man kanske inte ska se det allt för ensidigt. Örebro spelade på halvfart och med det sagt absolut inte bra. Men man ska också ha i beaktning att LHC spelar för sin eventuella överlevnad i SHL. Vi spelade serielunk och de spelade match sju i en SM-final.
28/02/2021 kl. 09:20 #17401method
DeltagareJa, en helt otrolig variation på nivå. Man undrar ju, har spelarna dunkat varandra i ryggen efter Rögle-matchen, tänkt ”nu tar vi SM-guld” och trott att det räckte att ställa ut skridskorna?
27/02/2021 kl. 17:41 #17398Andreas
KeymasterOtroligt tråkigt att laget inte kan bjuda upp till spel. Det saknades verkligen desperation och någon slutspelshockey gick inte att skönja.
27/02/2021 kl. 12:24 #17394Henric
KeymasterJättekul att se Enroths lyft nu!
Hoppas den håller länge!
26/02/2021 kl. 11:03 #17392pb_90
DeltagareJag vill sälla mig till skaran av Örebroare som vill se en förlängning på Rensfeldt också. Snart uppe på 20p, är defensivt en av de bättre i laget och i ligan. Kostar antagligen inte speciellt mycket.
Han överglänser ju tex en sådan som Mastomäki med hästlängder i dagsläget.
29år också, har garanterat flera bra år kvar.
-
Det här svaret redigerades för 5 år, 2 månader sedan av
-
FörfattareInlägg