Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 1,726 till 1,750 (av 13,234 totalt)
  • Författare
    pb_90
    Deltagare

Otroligt kul också att Kovacs verkar vara påväg att göra sin allra bästa säsong någonsin.

Han har väl blivit bra jäkla mycket mer mogen i spelet generellt också va? Tycker att han gör ett gediget arbete i egen zon och tar stort ansvar i backcheck osv också. Mer och mer komplett.

JN27
    Deltagare

Otroligt kul också att Kovacs verkar vara påväg att göra sin allra bästa säsong någonsin.

pb_90
    Deltagare

Enroths senaste fem matcher med speltid.

GAA – 2,16 mål
    SVS% – 92,47%

Nu jävlar är han igång!! Kunde inte kommit vid en lägligare tidpunkt!

JN27
    Deltagare

En bra match av Enroth senast lämnar såklart ingen garanti.
    Men det är ändå slående att det, som det även talats om innan, är en målvakt som är bra när det faktiskt gäller något och man ser att han börjat gå in i det mode han måste för att göra det bra i slutspelet. Detta såg vi i i sluttampen när han kom in och räddade oss och man anar liknande tendeser nu.

Som sagt en match säger ingenting, men jag tyckte att han spelade på ett mycket mer uppofrande sätt mot DIF, än vad man sett tidigare.

pb_90
    Deltagare

Har sett många på Twitter som efterskänker sina säsongskort.

Mängder med kärlek till er alltså!

JN27
    Deltagare

Kvällens match är extremt viktig. Känner att det är dags att ha en streak nu med ett antal vinster. Lär stärka lagmoralen inför slutspelet.

pb_90
    Deltagare

Rögle fick stryk med 0-4 av FBK förra omgången. Hoppas att formen för båda lagen håller i sig!

Färjestad hemma mot Leksand idag.

Örebro hemma mot Rögle idag.

Det är verkligen viktiga poäng på spel nu.. Hoppas att Enroths magiska form fortsätter!

PennyBridge78
    Deltagare

Vilken match av Enroth! Stark kontrast till spelet i övrigt, men en riktigt skön seger!

Ja, det var Rotens och stolparnas förtjänst att vi på ett obegripligt sätt tillslut vann. Men ja vi ska nog vara glada att det inte är någon streckstrid vi är inblandade i för just nu är det verkligen inte mycket som fungerar. Men ja undrar hur det hade låtit ifall de fyra stolpträffarna gått in? Men ja, han gjorde ändå en riktigt bra match. En kväll som igår hade det lätt kunnat bli 0-8. Men kanske ändå lite rättvist när DIF tidigare stulit en av våra matcher.

Näe nu måste laget komma samman och få mer tryck och presision i passningsspelet och åka mer skridskor! Jag vill inte se nån fuska och stå och glida fram till pucken. Åk skridskor så får ni chanser framåt i stället för att behöva jobba bakåt (vilket ju blir jobbigare i längden).

Andreas
    Keymaster

Vilken match av Enroth! Stark kontrast till spelet i övrigt, men en riktigt skön seger!

Status
    Deltagare

Blir inte klok på Rendulic. När han väl blixtrar till har han ju bra speed. Men han ser allmänt oengegarad ut och får inte till någonting. Det är verkligen synd med tanke på hur starkt han inledde.

Andreas
    Keymaster

Jag har sett ett par matcher, men kollat genom resultaten för typ alla och kollat sammandragen för de jag inte sett hela matchen för.

Detroit är riktigt dåliga i år och de kämpar för att hålla huvudet över ytan. Bromés fart räcker gott och väl till för att vara med i spelet. Han slår bra pass också. Han kan skapa sig ytor ibland, men ytorna är så mycket mindre att han inte kan göra lika flashiga saker.

Att han ska stå framför mål och peta in returer är och har nog aldrig varit hans grej, ändå hamnar han där med jämna mellanrum för det blir så i NHL.

Tyckte Bromé var aktiv och tog för sig, ungefär så som jag är van att se honom.

Instämmer. Han göra mycket på isen, men det leder aldrig riktigt till något. Hans lagkamrater är … inte bra.

Han har bra kemi med Larkin, men inte ens det har hjälpt för att spräcka nollan.

method
    Deltagare

Har funderat på Bromés säsong. Han lämnade Örebro efter en mycket fin säsong, kom med matchtempo till Red Wings camp och tog chansen. Borde ha ett försprång formmässigt på de andra. Han har efter det fått chansen i 17 av 19 matcher.

Men 0 poäng! Ok, ett ganska uselt lag med bara 4 vinster och 37 mål framåt på de 19 matcherna men ändå. Jag har bara sett en match och den förlorade de. Tyckte Bromé var aktiv och tog för sig, ungefär så som jag är van att se honom. Nån som sett fler matcher och kan förklara varför han inte fått till det?

Sen hoppas jag att vi piskar LIF idag. Min fru är dalkulla och hela hennes sida av släkten håller på Leksand så idag är det derby… 🙂

method
    Deltagare

Det är härligt att se bredden i ÖHK, behöver inte förlita sig på en toppkedja eller några spetsspelare. Visst, skulle inte skada men som leksing skulle jag t ex konstant vara livrädd för att nån i förstalinan går sönder. Detta apropå leverans av Baggen och Rask – det finns ingen jag unnar mer att göra det målet som DMB gör än just han!

I stort en grym match av laget. Står upp på blå konsekvent, tappade räkningen på hur många gånger SAIK försökte gå in i zon med fart men stoppas upp och Örebros andragubben tar pucken. Alternativt så dumpar de ner och då hålls de på utsidan. Likaså smart och hårt defensivt arbete i offensiv zon med massor med tillbakavunna puckar. Vann närkamper och gick mot mål – till och med special teams såg bra ut. Varför ser det inte alltid ut såhär?

Tycker Masto gör mycket bra även om han t ex igår tog två ganska onödiga (om än hårt dömda) utvisningar. Bidraget på isen är i dock blekaste laget och det är nog hans bidrag vid sidan av isen som avgör hur framtiden blir.

PennyBridge78
    Deltagare

Och Rask har nu gjort 21p på 41-matcher i typ en tredjekedjeroll.. Nog borde väl han ändå få ett kontrakt att ta ställning till?

Ja klart att han ska ha. Kämpar varje match och är en viktig del av vårt sätt att spela. Vara jäkligt jobbiga och åka mycket skridskor. Ge han 1+1, tack =)

Hur tänker ni kring Masto? Han gör verkligen inte poängen, men nu senaste tiden har han ju faktiskt kommit upp i spel och börjar få fler chanser att sätta puckar. Sen är han skarp i def.
    Han får ställa sig och nöta med Öberg som ju alltid stannar kvar och nöter lite på avsluten.

pb_90
    Deltagare

Och Rask har nu gjort 21p på 41-matcher i typ en tredjekedjeroll.. Nog borde väl han ändå få ett kontrakt att ta ställning till?

pb_90
    Deltagare

Jävligt fin match av Bagenda igår? CF på 78,5%! Magiskt bra. Jävligt kul om han kan komma igång på slutet ordentligt här, han har väl varit på gång ett tag nu känns det som?

Andreas
    Keymaster

Jerry Turkulainen verkar ju vara namnet som cirkulerat, men han ska tydligen velat ha väldigt bra betalt för en lånesejour.

Henric
    Keymaster

Vilken rival är det som tagit den ”uselt tränade” Ho Säng?

LHC. Laget som kan chansa på vad som helst. Det kan inte gärna gå mycket sämre.

.

Haha, sant! ”Cluben” ligger rätt långt efter de med, så en match made in heaven?

Jag kommer garanterat få äta upp de orden…

Andreas
    Keymaster

LHC. Laget som kan chansa på vad som helst. Det kan inte gärna gå mycket sämre.

Henric
    Keymaster

daskfan
    Deltagare

Ska någon in ska det vara nåt riktigt riktigt bra!

Kovacs
    Deltagare

Jag hör att det börjar viskas lite om en smällkaramell på sista dagen. Att islanders tar över lönen på Salo bidrar till att göra det möjligt. Hör 2 namn. Vet dock inte om båda är aktuella eller om det blir ”1 utav dom”. Klass och rutin av slutspel där om vi får loss något. Vågar inte komma med något namn än.

Status
    Deltagare

Men nu när Islanders tar över Salos lön.. Känns det igen som man greppar lite efter något.

method
    Deltagare

Har inte lyssnat på propagandasändningen än men jag tycker att det känns tryggt att budskapet är så pass tydligt: vår ekonomi är inte stark nog att rekrytera någon. Tyder ändå på långsiktighet och trygghet.

Status
    Deltagare

Är det som han säger, eller iaf som det låter så bör man ju definitivt inte värva någon.

Visar 25 inlägg - 1,726 till 1,750 (av 13,234 totalt)