Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 1,776 till 1,800 (av 13,234 totalt)
  • Författare
    pb_90
    Deltagare

Förutom att det började ramla in lite väl många utvisningar så tycker jag man gjorde en 10/10-insats. Efter 4-1 så spelade man kontrollerat samtidigt som man sparade oerhört mycket energi. Precis som Andreas skrev så kommer sånt spel att vara guld värt i slutspelet. Nu är det ju såklart inte givet att man går in och gör fyra mål i första perioden, men spelet i sig kan ta en långt om det klaffar.

Verkligen! Det köttande som dom stod för i första perioden har man typ aldrig sett? Puckjäveln skulle in till varje pris.

Sen med utvisningarna.. alltså några utvisningar är så sjukt klantiga från vår sida? Jag tänker kanske främst på Rissanens cross checking i ryggen på deras spelare (som iofs faller töntigt lätt). Men det finns liksom noll anledning? Och Rissanen hade ju en annan skön för några matcher sedan när han kastade ut pucken ur zon… också superbriljant hjärnsläpp. Dom där enkla måste städas bort.

Dock!

Senaste tio matcherna:
    PP: 19,23% 7:a.
    BP: 81,82% 8:a.
    ST: 101,05% 8:a.

Senaste fem matcherna:
    PP: 33,33% 2:a.
    BP: 89,47% 4:a.
    ST: 122,81% 2:a.

Den medellånga trenden visar ju att det är en rejäl uppryckning. Och den korta trenden visar på en enormt hög högstanivå när det kommer till special teams. Vi kommer att kunna vinna matcher enbart på special teams framöver om detta håller i sig, känns helt sjukt att säga med tanke på hur det såg ut i början av säsongen.

JN27
    Deltagare

Förutom att det började ramla in lite väl många utvisningar så tycker jag man gjorde en 10/10-insats. Efter 4-1 så spelade man kontrollerat samtidigt som man sparade oerhört mycket energi. Precis som Andreas skrev så kommer sånt spel att vara guld värt i slutspelet. Nu är det ju såklart inte givet att man går in och gör fyra mål i första perioden, men spelet i sig kan ta en långt om det klaffar.

Andreas
    Keymaster

Trodde helt ärligt efter första periden att vi skulle vinna med 1-12 men varför ska vi börja spela på resultat efter första perioden. Är det för att spara oss till torsdag eller ? .Upp till bevis på torsdag om vi klarar av att öppna med samma frenesi då och 3 spelar på mål hela tiden..

Samtidigt som jag håller med om att det blir lite tråkigt att börja spela på resultatet redan då, men det var rätt skönt att se dem klara av det. Man får ju inte fler poäng för att man vinner med 8-1 istället.

Som de pratade om blev det lite slutspelshockey av det. Man tog en ordentlig tidig ledning och sen stängde man ner matchen och kunde säkra segern. Inget onödigt flashigt utan bara säkra segern.

pb_90
    Deltagare

Ebert har fyra ass på fem matcher efter att ha varit skadad i ett halvår och inte spelat hockey på ytterligare ett halvår.. Hur bra kommer han att bli egentligen?! Han och Salo måste vara det bästa backparet i SHL i dagsläget. Sjukt bra.

Ryding
    Deltagare

Trodde helt ärligt efter första periden att vi skulle vinna med 1-12 men varför ska vi börja spela på resultat efter första perioden. Är det för att spara oss till torsdag eller ? .Upp till bevis på torsdag om vi klarar av att öppna med samma frenesi då och 3 spelar på mål hela tiden..

pb_90
    Deltagare

Skönt att dom jobbat in både Öberg och Arntzén. Nu Glenn tack! 😉

JN27
    Deltagare

Ny vecka och viktig match i morgon. Viktig i den aspekten att en vinst nog skulle befästa vår plats topp 6. Förlust då lever racet. Skulle kännas oerhört snöpligt att förlora kvartsfinalplatsen i slutspurten av serien.

method
    Deltagare

Ja, det var en svettig räddning. Över lag en OK insats idag. Josh behöver släppa pucken lite ibland… 🙂

Andreas
    Keymaster

Räddningen på Kovacs straff måste väl ändå vara säsongens räddning? Det ska ju bara vara mål.

pb_90
    Deltagare

Så snyggt med Arntzén.. var verkligen nervös över att det inte skulle gå! Grymt!

Jobba in Gustafsson och Öberg nu! B-)

Kovacs
    Deltagare

Riktigt kul nyhet. Sympatisk kille som jag tror kan växa för varje säsong. Stark målvaktssida framöver också.
    Nedan har utgående kontrakt. Jag önskar just nu:
    Rodrigo Abols: Förläng med 3 år, minst!!

Jonathan Andersson: Mer tudelad här. Habil back som utvecklats. Kostnadsfråga.

Glenn Gustavsson: Hade älskat att ha Glenn kvar. 3 år, minst!!

Daniel Muzito-Bagenda: Tyvärr. Hade älskat att skriva förläng då jag vet att potentialen finns, men nej! Tack för tiden.

Joonas Rask: Har visat att han klarar alla spelformer i SHL. Personlig favorit!! 2 år till!

Ludwig Rensfeldt: Förläng. Otroligt stabil rollcenter. 2 år till!!

Robin Salo: Lär tyvärr inte gå att förlänga med.

Linus Öberg: Förläng!! Skriv 3 år. Kommer kunna bli en topspelare i SHL.

Ersätt Bagenda med ett starkare namn. Ta in en forward till istället för Brome.
    Salo ersätter vi med att tar hem Calle Gunnarsson som avslutar karriären hemma. Inte alls samma spelartyp men offensiva backar har vi ändå tycker jag.

method
    Deltagare

Galet viktig förlängning av Arne. Fan vad skönt det känns.

Instämmer – det gjorde min dag på riktigt!

JN27
    Deltagare

Galet viktig förlängning av Arne. Fan vad skönt det känns.

pb_90
    Deltagare

Skönt att studsa tillbaka. Enroth stabil igen! Blir bättre och bättre tycker jag bortsett från Dif hemma. Han är lite tryggare känns det som.

Ebert på spelhumör idag. Fan vad bra han är. Hade nästan glömt.

Josh kan bli riktigt bra. Såg tungt ut ibland och saknade lite timeing. Dock lovande.

Inatt kan man sova gott igen:)

Håller med i allt. Ebert var sjukt smaskig idag! Han är så jäkla majestätisk när han är på det humöret. Påminde myyycket om hans förra sejour idag.

Och Ho-Sangs handleder skojar man inte bort! Som du säger, tajming och kanske tempot är inte där än. Men fan… några få isträningar bara! Lär bli myyycket bättre fort.

Kovacs
    Deltagare

Skönt att studsa tillbaka. Enroth stabil igen! Blir bättre och bättre tycker jag bortsett från Dif hemma. Han är lite tryggare känns det som.

Ebert på spelhumör idag. Fan vad bra han är. Hade nästan glömt.

Josh kan bli riktigt bra. Såg tungt ut ibland och saknade lite timeing. Dock lovande.

Inatt kan man sova gott igen:)

Status
    Deltagare

Vad tror ni en sån som Öberg tjänar med nya kontraktet?

Andreas
    Keymaster

Grymt kul om nu Öberg blir kvar. En framtidslirare 🙂

pb_90
    Deltagare

Ska bli väldigt intressant! Jag har väl egentligen inga superhöga förhoppningar eftersom han inte har lirat på svinlänge. Men tänker mig att hans spelartyp är lite enklare att få in fort än tex en stor, tung och äldre Stoa?

Andreas
    Keymaster

Ho-Sang spelklar om nu någon missat det 😀

JN27
    Deltagare

När man tänker lite på gårdagen så skulle jag vilja referera till en match jag såg när jag var i Prag 2019 när Sparta mötte Brno. Frågan är när man ska få se något liknande från Örebro.

https://www.youtube.com/watch?v=8Eiz3p_aeLY

• Det här svaret redigerades för 5 år, 3 månader sedan av JN27.
    Status
    Deltagare

Nog är Ebert lite hämmad av sin axel, vilket iof kanske inte är så konstigt. Såg åtminstone ett par gånger då han försökte ta pucken med fötterna istället för klubban.

JN27
    Deltagare

Verkar som att det röts ifrån lite på träningen idag igen.

Andreas
    Keymaster

Örebro blev ju också lite överkörda av Islanders som gick ut och aviserade att han skulle spela för Örebro ganska snabbt. Tror Örebro gärna väntat någon dag till innan man släppt den nyheten.

JN27
    Deltagare

Ho-Sang måste väl fasen bli klar till morgondagens match? Sjukt segt hanterat annars… känns som att alla andra lag har lyckats gasa på snabbt som satan.. Känns som att Harper började lira direkt för Brynäs typ.. och att Stoa också kom igång snabbt för HV..

Jag tror, med betoning på tror, att andra lag presenterar sina nyförvärv efter att papprerna är klara. På så sätt får man ju känslan av att han kan kliva in direkt och lira. I Örebros fall är jag nästan säker på att papprerna också är klara, men att Ho-Sang inte varit helt i spelduglig form och att man avvaktat. Då är det ju ganska enkelt och säga att papprena inte är klara.

pb_90
    Deltagare

Ho-Sang måste väl fasen bli klar till morgondagens match? Sjukt segt hanterat annars… känns som att alla andra lag har lyckats gasa på snabbt som satan.. Känns som att Harper började lira direkt för Brynäs typ.. och att Stoa också kom igång snabbt för HV..

Visar 25 inlägg - 1,776 till 1,800 (av 13,234 totalt)