Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 1,751 till 1,775 (av 13,234 totalt)
  • Författare
    JN27
    Deltagare

Såg intervjun med Micke. Blandade tankar efter den. Inte för att han säger något extraordinärt eller går in i detalj hur det ser ut ekonomiskt. Men man märker att vädjan till supportrar och partners är starkare än vad han kanske säger.

Andreas
    Keymaster

Tror fortfarande det kommer komma in någon ny när Ho-sang fick gå. Troligen någon som var tänkt till nästa säsong sim någon sa. Rimligen från något lag i Liiga som vill säkra ekonomin i slutet.

Jag har varit inne på samma tanke. Att man tar in någon spelare som man redan skrivit kontrakt med över kommande säsong.

Status
    Deltagare

Tror fortfarande det kommer komma in någon ny när Ho-sang fick gå. Troligen någon som var tänkt till nästa säsong sim någon sa. Rimligen från något lag i Liiga som vill säkra ekonomin i slutet.

Henric
    Keymaster

”The lady doth protest too much, methinks”, som Drottning Gertrude sa i Hamlet…

Nog är något ruttet i Danmark alltid, med två artiklar dom deklarerar att han ”absolut inte varit någon strulpelle!” 😀

• Det här svaret redigerades för 5 år, 3 månader sedan av Henric.
    method
    Deltagare

Ja, kanske det – som han som kom till ÖHK för några år sedan och trodde att det var ett vilohem. Vem sjutton var det? Tittade i historiken men hittade inte namnet, tror inte han spelade en enda match…

Oavsett vad anledningen är så känns det bra att lagledningen agerar kvickt.

JN27
    Deltagare

Man kan dra detta till absurdum. Jag tror han var riktigt otränad. Han visade säkerligen begränsad vilja när det väl var träning och kom inte till sin rätt i laget. Svårare än så var det sannolikt inte.

method
    Deltagare

Men på det här sättet får han ju 0 minuter? There is something rotten in the state of Denmark…

pb_90
    Deltagare

Ja speltid känns absolut rimligast. Dom kanske har det inskrivet att han ska ha minst 14min per match för att dom ska stå för kostnaden tex? Och nu när han ligger efter med träning osv så blir det märkligt..

Henric
    Keymaster

Ett alternativ kan ju vara att vi åtagit oss att börja betala mer efter 5 matcher?

Det har jag svärt att tro. Däremot tror jag kanske inte Islanders är så sugna på att betala lön för någon som sitter bänkad i SHL. Speltid ingår nog i avtalet.

Ja, så kan det också vara. Något känns iaf lite off med det här.

Status
    Deltagare

Ett alternativ kan ju vara att vi åtagit oss att börja betala mer efter 5 matcher?

Det har jag svärt att tro. Däremot tror jag kanske inte Islanders är så sugna på att betala lön för någon som sitter bänkad i SHL. Speltid ingår nog i avtalet.

Henric
    Keymaster

Henric
    Keymaster

Skitmärkligt. Bengtzén går ut och säger att det i princip inte kostat ngt, men att man ändå inte bara bänkar honom ett tag tills han tränat upp sig lite till?

Väldigt udda tycker jag. Så dålig har han väl inte varit eller?

pb_90
    Deltagare

Jahopp….. Var sjukt taggad på att se hur Ho-Sang skulle utvecklas i slutet av säsongen här lagom till slutspelet..

Har dom fått lite panik över att Leksand närmar sig och dom känner att dom inte har råd att spela in någon?

Jag hoppas att anledningen är att man plockar in någon som också är tänkt att fortsätta nästa säsong..

Status
    Deltagare

Ja, inte är det endast för att han är otränad iaf. Och att han inte anpasat sig så fort.. Kom igen, han har ju knappt landat. Den enda rimliga förklaringen är att man gör plats för någon ny.

• Det här svaret redigerades för 5 år, 3 månader sedan av Status.
    Henric
    Keymaster

Ho-Sang skickas. Lite av en chock faktiskt. Vad har hänt?

Status
    Deltagare

Har funderat lite, och är det inte lite problematiskt när man har lagkaptener som blir mer eller mindre bänkade? Tidigare hade vi Masto som fick sitta senast och nu har vi Warg som ibland går som extra back.

Tittar man på övriga lag så är kaptenerna i regel spelare som lastar mycket istid.

Status
    Deltagare

Jag förstår inte att man i te får någon ordning på powerplay… så jävla dåligt.

Andreas
    Keymaster

Örebro spelar uselt och Glenn drar till Växjö. Japp, lysande det här…

JN27
    Deltagare

Ser man till resterande delen av säsongen så ser jag det som stora möjligheter till väldigt många poäng om vi får ihop diciplinen ordentligt. Många hemmamatcher mot på pappret lätt motstånd. Är det någon gång vi ska ta greppet och formen så är det nu.

JN27
    Deltagare

Tankar om matchen igår då? Jäkligt synd att dom kollapsar så.. det såg ju väldigt lovande ut i de två första perioderna?

Ebert hade sin sämsta match sen comebacken. Det är klart att det måste komma bakslag, men han såg lite seg och oinspirerad ut? Det var förhoppningsvis ett litet mindre bakslag bara, hoppas han kommer tillbaka snabbt.

Ho-Sang såg riktigt jäkla giftig ut? Det märks att han inte riktigt har konditionen osv, men när han är mer inspelad så måste han ju kunna dominera på SHL-nivå? Sjukt kvick och smarta passningar?

Håller med i allt du säger. Att Ebert gjorde en dålig match rör mig inte så mycket. Tycker inte det bör vara något att oroa sig över generellt sett heller, alla gör en dålig match nån gång. Om vi ändå ska vara inne på det spåret så var Leino jäkligt blek också.

Vad gäller Ho-Sang så håller jag helt med. Sjukt giftig och kommer kunna vara ett vapen man mot man. Måste dock våga skjuta när han får sina öppna lägen. Eftersom det är en större rink så måste han vara väl medveten när han slår sina pass – men det kommer att komma.
    Inför slutspelet måste man få ordning på diciplinen och inte falla ihop på det här sättet. Bra dock att Rendulic fick in en balja så att siffrorna snyggades till lite i alla fall.

pb_90
    Deltagare

Tankar om matchen igår då? Jäkligt synd att dom kollapsar så.. det såg ju väldigt lovande ut i de två första perioderna?

Ebert hade sin sämsta match sen comebacken. Det är klart att det måste komma bakslag, men han såg lite seg och oinspirerad ut? Det var förhoppningsvis ett litet mindre bakslag bara, hoppas han kommer tillbaka snabbt.

Ho-Sang såg riktigt jäkla giftig ut? Det märks att han inte riktigt har konditionen osv, men när han är mer inspelad så måste han ju kunna dominera på SHL-nivå? Sjukt kvick och smarta passningar?

Henric
    Keymaster

Vore inte det här något för ÖHK att ta efter?

” Sedan oktober har säsongskortsinnehavare till våra hemmamatcher kunnat fylla i ett formulär och välja att efterskänka beloppet för sitt säsongskort till föreningen. Hittills har beloppet för 1081 stycken säsongskort efterskänkts av 820 personer eller företag. Alla som väljer att efterskänka beloppet för sitt säsongskort kan välja att få kompensation genom 10% rabatt på säsongskortet för säsongen 2021/2022. Det är ett fantastiskt stöd som är oerhört värdefullt för Leksands IF. Stort tack!”

Alltså, jag är skeptisk. Jag tycker det är bättre att vara ärlig och gå ut och be om donationer istället. Att efterskänka säsongskortsbetalningarna känns billigt. Klart man vill ha gratis pengar, det vill ju alla, men för att kunna se matcher idag när det inte går att gå ner fysiskt kostar en hel del ändå, med abonnemang osv.

Självklart ska man få ge pengar för att stötta sin klubb, inga konstigheter, men jag ogillar att man kopplar det till just årskortet.

Andreas
    Keymaster

” Sedan oktober har säsongskortsinnehavare till våra hemmamatcher kunnat fylla i ett formulär och välja att efterskänka beloppet för sitt säsongskort till föreningen. Hittills har beloppet för 1081 stycken säsongskort efterskänkts av 820 personer eller företag. Alla som väljer att efterskänka beloppet för sitt säsongskort kan välja att få kompensation genom 10% rabatt på säsongskortet för säsongen 2021/2022. Det är ett fantastiskt stöd som är oerhört värdefullt för Leksands IF. Stort tack!”

Jag vet inte om det är nödvändigt? Känns lite desperat att ge bort 10% av kommande säsongs intäkter på årskort. Tar man bort den biten och ger någon annat, mindre värt, men fortfarande fint, så inte mig emot.

Elbowing
    Deltagare

JN27
    Deltagare

Håller med. Gissar att det brunnit i proppskåpet hos både Christer och Jörgen. Det är som att man ser två sidor av en vägg.

Visar 25 inlägg - 1,751 till 1,775 (av 13,234 totalt)