Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,233 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 14 timmar, 24 minuter sedan av
JontheR.
-
FörfattareInlägg
-
16/01/2021 kl. 11:44 #17092
JN27
DeltagareHans historik borde väl tagits i beaktning vid beslutet kan man väl tro? Dvs kommer du till Örebro så vet du vad som gäller litegrann.
16/01/2021 kl. 11:14 #17091Status
DeltagareHåller med, är försiktigt optimistisk till denna värvning. Men hatten av för klubben som ens kan röra en sån spelare. Under Niklas Erikssons vingar kan han säkert ta steg både på och utanför isen. Hoppas bara inte han kommer in och tror att SHL blir en lekstuga, som man sett alltför många gånger förr..
16/01/2021 kl. 10:21 #17090pb_90
DeltagareDet känns lite pirrigt! Om han kommer in och faktiskt är liiite ödmjuk och taggad så kan det verkligen bli dundersucce. Synd bara att han inte får spela inför vår galna publik.. 😉
16/01/2021 kl. 09:38 #17089Andreas
KeymasterDet är väl inte 100% påskrivet och klart. Men EP har redan flyttat över honom på vår roster!
Skulle vara kul att höra typ Uffe Bodins åsikter om Ho-Sang.
Om Staples säger att han lånas ut till Örebro då är det klart. Det är bara sitta med F5 på https://stats.swehockey.se/Teams/Info/TeamRoster/11450#%C3%96HK tills han dyker upp där 😉
16/01/2021 kl. 09:20 #17087pb_90
DeltagareDet är väl inte 100% påskrivet och klart. Men EP har redan flyttat över honom på vår roster!
Skulle vara kul att höra typ Uffe Bodins åsikter om Ho-Sang.
16/01/2021 kl. 09:18 #17085Andreas
KeymasterAndreas… läser du inte Mr Madhawk?
Jodå, det är en text på väg. 🙂
16/01/2021 kl. 09:09 #17084pb_90
DeltagareAndreas… läser du inte Mr Madhawk? 😉
16/01/2021 kl. 08:30 #17081Andreas
Keymaster”Otroligt spännande namn på gång in till ett av stadens idrottslag. Given publikfavorit om det går i lås med allt.
Läste detta på twitter. Behöver såklart inte vara till hockeylaget men nog blir man nyfiken.
Han som skrev det är ju även delaktig i ÖSK:s arbete. Vi får väl vänta och se helt enkelt 🙂
16/01/2021 kl. 08:23 #17080pb_90
DeltagareJag kunde aldrig i mina vildaste fantasier tro att dom skulle lyckas norpa en spelare som man faktiskt har hört talas om innan.
Josh Ho-Sang var ju verkligen inte långt ifrån att ta en ordinarie NHL-tröja. Ryktas lite om attitydproblem, men kommer han taggad på att lira så kan det vara en rejäl publikfavorit!
16/01/2021 kl. 00:06 #17077Status
Deltagare”Otroligt spännande namn på gång in till ett av stadens idrottslag. Given publikfavorit om det går i lås med allt.
Läste detta på twitter. Behöver såklart inte vara till hockeylaget men nog blir man nyfiken.
15/01/2021 kl. 12:08 #17076Andreas
KeymasterI dagsläget känner jag att Ekström och Eklind fyller ut en SHL-plats på ett bra sätt. De är inte spets, men de är framtiden.
Skulle vi drabbas av någon långtidsskada så bör man absolut se över läget på marknaden.
15/01/2021 kl. 11:55 #17075Status
DeltagareDock har vi Max utlånad till AIK. Får vi problem med skador kan man plocka hem honom. Ska vi värva in en ny forward ska det vara en spetsig jäkel.
15/01/2021 kl. 11:49 #17074Kovacs
DeltagareMed alla hela, Ja. Dock så kommer vi ju inte långt i ett slutspel med 13 forwards sammanlagt. Vi kommer få skador och avstängningar och kan då inte ta hänsyn till vem som tar vems plats. Tycker det mer handlar om en numerär som ska vara rätt för att vi ska kunna ta oss någonstans.
Sen absolut vill jag också att Ekström ska spela. Men, 1-2 skador så handlar det snarare om att vi får spela ex. Barklund som ordinarie igen. Och då blir det inte starkt i ett slutspel.
15/01/2021 kl. 11:36 #17073Status
DeltagareNja, Bokk kommer då troligen in på bekostnad av Ekström och det känns onödigt.
15/01/2021 kl. 11:10 #17072Kovacs
Deltagaredet känns som att vi kommer behöva 1 forward till nu efter Brome. Dominik Bokk fick idag lämna Djurgården efter att inte alls ha fått det att lossna där. Jag känner dock att det kanske vore ett namn att chansa på för oss. När det stämmer för honom så är han en riktigt stark spelare i SHL. Hans fart skulle passa in rätt bra hos oss. Även hans skill som jag känner är något vi saknar hos våra forwards.
Känns inte som att han behöver vara så dyr heller direkt utan snarare en risk man kan ta. Jag tänker mig typ Bokk med Abols och Rendulic. Absolut, det är inte en ny Brome, men det tror jag inte vi kan hitta ändå.Vad tror ni?
15/01/2021 kl. 07:47 #17071Andreas
KeymasterMassor med hyllningar till Bromé efter nattens match. Ska försöka kolla matchen i efterhand, men han verkar verkligen gjort ett avtryck hos många. De klippa jag sett så verkar hans fart räcka till för att kunna bryta sig loss även i NHL.
Ska bli grymt kul att följa honom 🙂14/01/2021 kl. 21:53 #17068pb_90
DeltagareTio poäng till godo mot SAIK som har en match mer spelad för att klara topp sex.
Nu taggar vi Ebert-comeback på lördag!!
13/01/2021 kl. 17:58 #17059Status
DeltagareKänns dock tryggt med en riktig VD som har koll på ekonomin.
Hursom så visst måste det in en ersättare till Bromé om vi ska vara kvar i toppen. Hoppas man kan lösa det ekonomiskt.
Visst får man in Ebert, men hur bra är han efter operationen? Kommer sitta och vara livrädd varje gång han är på isen. x)13/01/2021 kl. 13:08 #17055pb_90
DeltagareSå säger herr VD i en tidigare intervju.
”– Vi har sagt att om vi inte levererar så kommer vi betala tillbaka. Sedan är det upp till var och en om de vill ha det. Men det är ju så att har du köpt något men inte får det du köpt så behöver du inte betala. Det står till och med i konsumentköplagen, tror jag. Sedan vet jag ju att det köptes biljetter till slutspelsmatchen som inte blev av, så det finns ju många som inte tycker att de behöver ha tillbaka pengar. De vill hjälpa till och rädda föreningen. Men rent juridiskt och rättsligt så har man rätt att få tillbaka pengarna.”
Jo jag vet att det var sagt så. Pengarna är ju dock ”använda” redan då likviditeten är kass i början av säsongen. Så på något sett måste dom ha budgeterat dessa pengar för att lyckas skramla fram dessa igen när folk kräver tillbaka sina pengar.
Så, frågan är ju hur dom har budgeterat. Har dom ”chansat” på att en viss andel kommer att efterskänka pengarna? De har haft andra tankar också på att en efterskänkning skulle leda till rabatt på nästa årskort. Det finns ju massa olika scenarion här där det skulle vara bra för klubben att veta hur de kan budgetera.
Tror ni att dom har budgeterat för att alla pengar ska betalas tillbaka? Det är inte min magkänsla i varje fall.
13/01/2021 kl. 12:10 #17054Status
DeltagareSå säger herr VD i en tidigare intervju.
”– Vi har sagt att om vi inte levererar så kommer vi betala tillbaka. Sedan är det upp till var och en om de vill ha det. Men det är ju så att har du köpt något men inte får det du köpt så behöver du inte betala. Det står till och med i konsumentköplagen, tror jag. Sedan vet jag ju att det köptes biljetter till slutspelsmatchen som inte blev av, så det finns ju många som inte tycker att de behöver ha tillbaka pengar. De vill hjälpa till och rädda föreningen. Men rent juridiskt och rättsligt så har man rätt att få tillbaka pengarna.”
13/01/2021 kl. 10:41 #17046pb_90
DeltagareJag har ingen aning om hur dom har räknat iofs. Ville bara stämma av lite hur folk tänker kring det. Det är ju redan betalda pengar som man hade råd med vid inköpstillfället i varje fall, men har man det inte så gott ställt och kanske förlorat inkomsten pga corona så förstår jag att man måste kräva tillbaka pengarna.
Det rimliga är väl att dom har budgeterat med att en viss andel kräver tillbaka? Jag kan dock inte se hur dom ska trolla fram den likviditeten ifall alla skulle kräva tillbaka pengarna.
Dom borde väl dock snart presentera förslagen för hur allt detta ska hanteras snart så att förutsättningarna för klubben är tydliga?
13/01/2021 kl. 10:27 #17045Status
DeltagareTanken är väl redan att klubben kommer betala tillbaka årskorten? Skulle man tex få spela med publik halva säsongen skulle man få tillbaka halva kostnaden om man ville. Eller har jag missat något?
13/01/2021 kl. 09:13 #17044Andreas
KeymasterDet känns som de först och främst aldrig skulle köpt några abonnemang, men de kan ju också råkat ut för saker man inte kunnat förutse.
Har man haft motgångar under tiden som varit så ska man givetvis se till sitt eget bästa i första hand och kräva pengar tillbaka. Hockey är förströelse mest av allt och är det fråga om så stora pengar och man behöver dem för att klara vardagen ska man givetvis kräva tillbaka dem.
Jag kommer inte kräva tillbaka några pengar, men jag hade öronmärkt dessa pengar från början för det och faller inte med dem. Skulle min värld vändas upp och ner skulle jag nog resonerat annorlunda jag med.
De flesta jag känner kommer inte att begära tillbaka, men jag känner till några som vill ha tillbaka pengarna.
13/01/2021 kl. 08:56 #17042pb_90
DeltagareNi som bor i staden och har köpt ett årsabonnemang innan corona-restriktionerna tog fart ordentligt.
Hur tänker ni göra?
Såg insändaren i NA från ”Lågavlönad” som inte hade råd att skänka pengarna till klubben.
Min take: Har man råd att köpa biljetter från första början och inte kanske blivit av med sitt jobb så lär man väl ha råd att låta biljetterna ”brinna inne”?
Hur tänker ni andra här på forumet angående detta? ÖHK lär ju konka om tillräckligt många kräver tillbaka pengar…
https://www.na.se/artikel/betala-tillbaka-hockeyabonnemanget
12/01/2021 kl. 23:27 #17041JN27
DeltagareLeksand har gått lite för bra här på slutet… vi kommer att få kämpa in i det sista för att klara topp sex!
Vi måste kämpa precis lika mycket som alla andra. Jag är inte orolig över att vi klarar det. Men som du säger, Leksand har varit bra. Men är de så mycket mer än deras förstakedja över tid?
-
FörfattareInlägg