Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 1,876 till 1,900 (av 13,234 totalt)
  • Författare
    pb_90
    Deltagare

Leksand har gått lite för bra här på slutet… vi kommer att få kämpa in i det sista för att klara topp sex!

pb_90
    Deltagare

Shane Harper nu med 4p på 6-matcher. Lite trist att inte ha honom i laget ändå.

pb_90
    Deltagare

Tror ni inte Kovacs stannar åtminstone 1 år till iom att hans barn är så pass små? Samtidigt är det nog svårt att tacka nej till KHL-pengarna..

Jag hoppas ju det.. men dom sa i podden att dom aktivt letar? Jag vet inte riktigt hur de ska få ihop livspusslet då såklart men ingen rök utan eld när det är MrMadhawk ju.

Jag trodde precis som du att han var en stabil toppspelare i flera år.

Status
    Deltagare

Tror ni inte Kovacs stannar åtminstone 1 år till iom att hans barn är så pass små? Samtidigt är det nog svårt att tacka nej till KHL-pengarna..

pb_90
    Deltagare

Kovacs eventuellt till KHL nästa säsong enl Sanny & Svensson. Känns väl jäkligt rimligt men sjukt synd.. Han kändes som en toppspelare man eventuellt skulle kunna få behålla över en längre tid.. :/

Han lär väl dock passa perfekt in i KHL-spel?

Andreas
    Keymaster

Sant! Men jag tycker inte att det är jättelätt att peta någon spelare för att trycka in en breddspelare? Det är ju betydligt enklare att peta någon om man har en spetsspelare som ska in.

Ekström är ju den som kommer att ryka från uppställningen då. Är det rimligt att peta honom för att bara bredda laget?

Jag tänker kanske inte breddspelare, mer någon som är uttalat pålitlig tvåvägsspelare än ren offensiv kraft. Någon som förstår spelet, men också spelar ansvarsfullt defensivt.

Tyvärr är väl Ekström den som ryker i så fall och det är ju faktiskt riktigt tråkigt om det skulle bli så.

pb_90
    Deltagare

Sant! Men jag tycker inte att det är jättelätt att peta någon spelare för att trycka in en breddspelare? Det är ju betydligt enklare att peta någon om man har en spetsspelare som ska in.

Ekström är ju den som kommer att ryka från uppställningen då. Är det rimligt att peta honom för att bara bredda laget?

Andreas
    Keymaster

Örebros högstanivå är ju inte problemet direkt, det är ju lägstanivån som man behöver åtgärda och då är det kanske inte samma typ av spetsnamn man letar efter som många andra klubbar trånar efter?

pb_90
    Deltagare

Jag tycker det är awesome att NJ och Bengtzen ligger lågt. Spara alla slantar som går att spara! Endast om det dyker upp ett erbjudande som verkligen är för bra för att säga nej till så ska dom satsa lite. Vi vet alla hur jäkla illa det var rent ekonomsikt för bara något år sedan..

Andreas
    Keymaster

Är Örebro det enda laget som inte plockat in någon ny spelare under säsongen nu?

Japp, alla andra lag har antingen värvat eller lånat in minst en spelare.

Status
    Deltagare

Är Örebro det enda laget som inte plockat in någon ny spelare under säsongen nu?

• Det här svaret redigerades för 5 år, 4 månader sedan av Status.
    method
    Deltagare

Ljusglimtar i offensiven igår, tyvärr fortsätter nog annangasvinnandet. Det har ju visat sig att vi har förtvivlat svårt för Malmös ”gräva i hörnen”-hockey, särskilt på bortaplan.

Jag är mest nöjd över att Bert ”Number One Bortskyllare” Robertsson fått lämna LHC… 😊

Andreas
    Keymaster

Abols måste även han vara ett namn som man har kommit överens med om en fortsättning nästa säsong. Han är en toppspelare i SHL idag och han kommer inte bli sämre.

pb_90
    Deltagare

Abols handledare igår.. lööööjligt bra skott.

pb_90
    Deltagare

Alltså Växjö… hur kan dom värva järnet säsong efter säsong och även nu under Corona-säsongen när de dessutom är lååååångt ifrån att behöva kvala? Jag förstår inte hur de får alla pengar….

Andreas
    Keymaster

Kul att de unga killarna får chansen och visar framfötterna. Barklund, Öberg och Ekström tycker jag alla var utropstecken i matchen.

Sedan behöver de vända upp och ner på allt vad som heter special teams. Börja om från början och försök med något helt nytt.

Andreas
    Keymaster

Dr Jekyll och Mr Hyde verkligen.

Nog för man såg lite tendenser på dumma utvisningar mot Växjö, men nog trodde man väl att de skulle resa sig från det, inte göra det värre.

Bornas andra 5+20 och Örebro har flest 5:or i ligan. Det är inte bra.

Antalet 2:or är ju annars väldigt få tack och lov, men det spelar inte så stor roll när man har ett boxplay runt 60%.

method
    Deltagare

Bedrövligt. SKE är sådär äckligt tunga i forechecken som de kan vara i sina bästa dagar. 60-procentiga i PP…

pb_90
    Deltagare

Special teams är verkligen helt bedrövligt i match efter match… 5v5 ser alltid skapligt ut. Det förstör verkligen

pb_90
    Deltagare

Leino med 21min istid idag.. sick!

Andreas
    Keymaster

Visst har man saknat hockeyn, men känns lite konstigt med match igen.

Man vet inte riktigt var man har laget heller samtidigt som Växjö verkar hittat formen.

method
    Deltagare

Två till år med Niklas – tycker jag känns helt rätt!

Andreas
    Keymaster

Öberg, Eklind eller Rask tänker jag är kandidaterna att flytta upp, men Rask känns absolut som den bästa av dem.

pb_90
    Deltagare

I och med Bromés uttåg så bör väl, i dagsläget, kedjan med Kovacs – Abols – Larsson vara den nya förstakedjan. Frågan är ju då hur man ska formera kedjan med Borna och Leino. Kanske stoppa in Rask där?

Så lär det väl bli? Den kedjan har ju varit vår bästa i flera matcher också.

Rask känns bra att flytta upp. Han och Leino såg ju ut att ha hyggligt samspel i början av säsongen? Rask håvade ju in poäng då i varje fall. Spännande att se också om han kan få lite utväxling med vassare kamrater. Om Mastomäki kommer in snart så kan ju Öberg eller Eklind lyftas upp något hack också.

JN27
    Deltagare

I och med Bromés uttåg så bör väl, i dagsläget, kedjan med Kovacs – Abols – Larsson vara den nya förstakedjan. Frågan är ju då hur man ska formera kedjan med Borna och Leino. Kanske stoppa in Rask där?

Visar 25 inlägg - 1,876 till 1,900 (av 13,234 totalt)