Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 4 dagar, 5 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
10/11/2020 kl. 19:27 #16731
pb_90
DeltagareJag förstår inte riktigt hur du tänker att strunta i att spela matcher gör saken bättre på ett ekonomiskt plan. Jag kan tänka mig att det finns argument för att göra det ur ett smittspridningsperspektiv men klubbarna kommer ju ha samma kostnader i princip.
De slipper lönekostnaden.
Dessutom har jag mycket svårt att tro att sponsorerna kräver tillbaka sina pengar.Jag tror att du underskattar hur många som kommer att kräva tillbaka pengar tyvärr.. :/ Tror att en hel del av säsongskortsinnehavarna kommer att kräva tillbaka pengar.
10/11/2020 kl. 17:36 #16730Personal Jesus
DeltagareJag förstår inte riktigt hur du tänker att strunta i att spela matcher gör saken bättre på ett ekonomiskt plan. Jag kan tänka mig att det finns argument för att göra det ur ett smittspridningsperspektiv men klubbarna kommer ju ha samma kostnader i princip.
De slipper lönekostnaden.
Dessutom har jag mycket svårt att tro att sponsorerna kräver tillbaka sina pengar.10/11/2020 kl. 17:01 #16729pb_90
DeltagareNej att strunta i att lira lär inte finnas på världskartan.. Men man är ju ändå lite förvånad över hur dåligt SHL verkar ha förberett sig på detta? Det känns som att utrymmet för att flytta matcher inte är speciellt stort. Och då har ändå CHL rykt. Kanske är läge att redan nu flytta på slutspelet? Så att det finns plats för att flytta fler matcher?
Det känns som att alla lag kommer att ha fått in det när vi summerar säsongen i varje fall. Det gäller väl bara att försöka härda ut så länge som möjligt så att vi inte är ett av lagen som måste flytta matcher redan nu. Det kommer ju vara rätt jobbigt för Linköping och Djurgården att ta igen de åtta matcher de har missat redan.
10/11/2020 kl. 16:22 #16727method
10/11/2020 kl. 15:44 #16725JN27
DeltagareTror det skulle kännas ganska förnedrande att inte kunna bedriva en hel hockeysäsong om nu Allsvenskan i fotboll kunnat bedriva sin. Sen förstår ju alla att förutsättningarna är helt annorlunda och miljön som dessa sporter utövas i särskiljer sig. Men tror det finns mycket ”Kan fotbollen, kan vi”-mentalitet i lagen.
10/11/2020 kl. 15:39 #16724Andreas
KeymasterNu har även VF fått corona i truppen.
Jag tycker att det är dags att avsluta säsongen nu för att rädda klubbarna.
Vansinne att spela under dessa förutsättningar.Jag har bara sett att Lundqvist haft det. Är det fler?
Om jag förstått det rätt så finns det misstanke om några till i föreningen.
Ajaj OK.
Jag tror tyvärr inte att det är ett alternativ för klubbarna att inte spela.
10/11/2020 kl. 14:56 #16723Personal Jesus
DeltagareNu har även VF fått corona i truppen.
Vansinne att spela under dessa förutsättningar.Jag ser inte på vilket sätt man skulle rädda klubbarna genom att avsluta säsongen. Dels går klubbarna miste om sponsorpengar men också TV-pengar. För en atlet och för de som jobbar omkring lagen är detta virus med största sannolikhet helt ofarlig och det skulle framstå som oerhört drastiskt att ställa in säsongen redan nu, särskilt med anledning av att ett vaccin är på gång.
Det är bättre att man fokuserar på att vara jäkligt noggrann med hur man hanterar riskerna inom lagen. Lyssnade på senaste avsnittet av Sanny & Svensson och de hade ju vittnat eller på annat sätt hört om spelare som käkar på restaurang och i vissa fall går ut på krogen efter matcher. Detta bör ju vara nolltolerans i dessa tider kan jag tycka, i alla fall om du är elitspelare.
FBK räknar med en förlust på minst 34 miljoner, HV med minst 20 miljoner. Vet att i Skellefteå är de väldigt oroliga med tanke på de enorma förlusterna de gjort de senaste 3 åren.
Lagen sitter på lönekostnader som är på tok för höga. Lägg till kostnader för arenahyra, personal, ambulans mm.
Pengarna som kommer in i nya avtalet är bara ett plåster på ett avhugget ben.
Lägg till att snart är slut på speldatum för uppskjutna matcher.10/11/2020 kl. 14:49 #16722Personal Jesus
Vansinne att spela under dessa förutsättningar.Jag har bara sett att Lundqvist haft det. Är det fler?
Om jag förstått det rätt så finns det misstanke om några till i föreningen.
10/11/2020 kl. 13:49 #16721JN27
Vansinne att spela under dessa förutsättningar.Jag ser inte på vilket sätt man skulle rädda klubbarna genom att avsluta säsongen. Dels går klubbarna miste om sponsorpengar men också TV-pengar. För en atlet och för de som jobbar omkring lagen är detta virus med största sannolikhet helt ofarlig och det skulle framstå som oerhört drastiskt att ställa in säsongen redan nu, särskilt med anledning av att ett vaccin är på gång.
Det är bättre att man fokuserar på att vara jäkligt noggrann med hur man hanterar riskerna inom lagen. Lyssnade på senaste avsnittet av Sanny & Svensson och de hade ju vittnat eller på annat sätt hört om spelare som käkar på restaurang och i vissa fall går ut på krogen efter matcher. Detta bör ju vara nolltolerans i dessa tider kan jag tycka, i alla fall om du är elitspelare.
10/11/2020 kl. 13:42 #16720Andreas
KeymasterNu har även VF fått corona i truppen.
10/11/2020 kl. 13:34 #16719Personal Jesus
Vansinne att spela under dessa förutsättningar.10/11/2020 kl. 11:32 #16715pb_90
Deltagare”Förutom det kommande ekonomiska lyftet i det nya tv-avtalet ska C More ha ställt upp och betalat förskott under coronatiden samt att SHL inte heller har behövt betala tillbaka pengarna för det SM-slutspel som blev inställt under våren 2020.”
https://hockeynews.se/articles/16872/
Jäkligt nice!
06/11/2020 kl. 14:08 #16707Andreas
KeymasterVäxjö har ett sjukt stöd från företagen så det tror jag med.
06/11/2020 kl. 13:35 #16706JN27
DeltagareVäxjö plockar alltså in Andrew Calof nu.. Efter +10 matcher utan publik och en horisont som är rätt mörk på den fronten.
Rätt kass taktkänsla alltså… Kanske görs med pengar utifrån men vafan… han måste väl dessutom vara rätt dyr?
Rimligen borde han vara det. Dock tror jag inte att han är det i dessa tider. Växjö kan säkert kringå en del av lönen genom att lösa boende lite mat och bil eller något sådant. Gissar på att han ligger på en lön likt Bromé, 80 k ish i månaden. Spelare behöver jobb.
06/11/2020 kl. 13:32 #16705pb_90
DeltagareVäxjö plockar alltså in Andrew Calof nu.. Efter +10 matcher utan publik och en horisont som är rätt mörk på den fronten.
Rätt kass taktkänsla alltså… Kanske görs med pengar utifrån men vafan… han måste väl dessutom vara rätt dyr?
03/11/2020 kl. 16:42 #16702Andreas
KeymasterAndreas…Tack för dina artiklar om damlaget, juniorlagen och allt annat du skriver.
Gillade verkligen artiklarna om Tobias Stark.
Hur hinner du med?Tack PJ!
Det går ganska lätt när något är så roligt som detta är 🙂
03/11/2020 kl. 14:20 #16701JN27
Deltagare300-gränsen höll alltså i tre dagar. Väntat såklart men jag ställer mig ändå starkt frågande till att det är där problemet med hög smittspridning ligger. Det är väl snarare inom andra sektorer som insatser måste göras? – Detta är ju bara ett sätt att markera, snarare än att det faktiskt har någon som helst verkan.
03/11/2020 kl. 14:16 #16700Personal Jesus
DeltagareAndreas…Tack för dina artiklar om damlaget, juniorlagen och allt annat du skriver.
Gillade verkligen artiklarna om Tobias Stark.
Hur hinner du med?03/11/2020 kl. 11:20 #16699Andreas
KeymasterViktigt för laget är att han också verkligen vill bli bättre. Han har en bra attityd och bidrar på så vis till gruppen.
02/11/2020 kl. 19:57 #16698pb_90
DeltagareBagenda har ju SHL-kvalitéer i flera delar av sitt spel. Farten, det fysiska spelet och skottet är väl lätt på SHL-nivå? Sen kanske han inte har den där riktiga spelfördelande kompetensen och ser ofta ut att kämpa lite på egen hand. Dock grym corsi hittills i år.
Men jag och flera andra har väl i mångt och mycket tänkt att han skulle ta ordentliga steg framåt från förra året då han lätt hade kunnat haft typ 5-6 mål till med tanke på alla ramträffar mm. Det är väl möjligt att han behöver ha ytterligare lite mer tid.
Jag skulle inte alls ha ett problem med något ytterligare år på honom för typ samma peng? 55k/mån är ju riktigt billigt för en sådan spelare ändå? Just nu ser det kanske inte lysande ut men känns på något sätt som att kapaciteten ändå finns där och att han har tillräckligt många SHL-egenskaper redan för att man ska ge upp den potentialen.
02/11/2020 kl. 17:41 #16697Andreas
KeymasterJag ser en potential i DMB att bli en powerforward-typ som också kan bidra med mål. Han är stor, stark och har ett bra skott.
Sedan ska han få ihop pusslet och det har han inte än så länge.
02/11/2020 kl. 13:21 #16696carl
DeltagareHar faktiskt aldrig förstått vad alla har sett i Bagenda, klart att han har en uppsida eftersom han är billig, men folk som haft förhoppningar på att han ska bli en producerade spelare – vart då? Han producerade 15poäng i AS och 15 i AHL. Nej, det är dags att släppa honom inför nästa säsong och lyfta upp en junior med utvecklingspotential.
01/11/2020 kl. 00:06 #16693Elbowing
DeltagareKänns som att Rendulics arbetsinsatser har blivit bättre och bättre generellt? Sjukt fint förarbete till Leinos mål och en hel del andra fina aktioner av lite rejälare skridskoåkning m.m.
Sjukt kul att se hur Ekström tar för sig också? Han har ju i princip petat Bagenda helt? Riktigt häftigt.
Håller med om att Ekström ser hetare ut än Bagenda, har kollat in honom ända sen försäsongen och tycker han gjort det bra.
Och som du säger angående backarna så blir det svårt, hoppas iallafall att Pilö får sin speltid tycker han visat att han hör hemma i SHL31/10/2020 kl. 19:18 #16692pb_90
DeltagareTycker förövrigt Wirströms analys av Ekström är riktigt bra också. Han har fan skills alltså? Han ser betydligt klokare ut än många rutinerade SHL-spelare i vilka beslut han tar osv. Riktigt jäkla häftigt att se!
31/10/2020 kl. 19:15 #16691pb_90
DeltagareBackström och Warg har aldrig varit bättre.
Rissanen är kanske inte på samma nivå som förra året, men fortfarande grymt stabil och otroligt pålitlig.
Salo driver spelet på ett sätt om är av absolut toppklass i SHL.
Pilö har kommit in mer och mer i SHL och känns riktigt synd att peta honom då han är ett framtidsnamn.
Jonte gör väldigt mycket bra även om han ibland också sätter sig i dåliga situationer.
Gissningsvis börjar man rulla på sju backar och Norén får lira ut säsongen med J20.
När Ebert sedan kommer så … uuuhhmmm…
Haha verkligen ett lyxproblem som kommer! Men skador lär väl tyvärr fortsätta.. kanske bra för Rissanen att ta en match ibland också med hans skadehistorik? Men man är ju rätt jävla sugen på att se honom tillsammans med Näkyvä igen.. så sjuuuukt magiska förra året.
-
FörfattareInlägg