Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 4 dagar, 4 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
19/11/2020 kl. 19:51 #16776
pb_90
DeltagareJa.. säger som jag sagt tidigare om Enroth. Det är inte helt orimligt att anta att han är den dyraste målvakten i ligan. Är man bland de dyraste i ligan så vill man att han ska prestera lite över det vanliga. Och det gör han inte tyvärr. Det kontraktet ska vi betala i ytterligare två säsonger samtidigt som Arntzén lirar minst lika bra för en spottstyver av kostnaden..
19/11/2020 kl. 19:51 #16775Henric
KeymasterIdag är även jag beredd att ställa mig i EnrothOut-kören. Han spelar riktigt uselt och då tänker jag inte bara på målen han släppt in. Har sett honom ur position två-tre gånger redan.
Har fortfarande inte sett en hel match, men från det lilla jag sett verkar han ha lite problem med core-styrkan? Han blir lite oregerlig och ser nästan klumpig ut i vissa rörelser pga det.
19/11/2020 kl. 19:31 #16774JN27
DeltagareIdag är även jag beredd att ställa mig i EnrothOut-kören. Han spelar riktigt uselt och då tänker jag inte bara på målen han släppt in. Har sett honom ur position två-tre gånger redan.
19/11/2020 kl. 19:27 #16773method
DeltagareSer inte ut som jag får mina önskningar uppfyllda… 😒
19/11/2020 kl. 19:01 #16772method
DeltagareNu vill jag se Enroth steppa upp som matchvinnare!
19/11/2020 kl. 11:09 #16768Kovacs
DeltagarePrecis.
Vill man dyka lite djupare i det så kan man ju konstatera att vi behöver skriva lite olika kontaktslängder också för att inte riskera massflykt säsongen efter.
I nuläget ser det ju ut som följer,Kontrakt till 20/21:
Jonathan Andersson
Robin Salo
Daniel Muzito-Bagenda
Jonas Rask
Ludvig Rensfeldt
Linus Öberg
Jonas Arntzen
Max Lindholm
Glenn Gustavsson
Elias Ekström (sista års junior?)Kontrakt till 21/22:
Gustav Backström
Nick Ebert
Lukas Pilö
Rasmus Rissanen
Stefan Warg
Oliver Eklind
Christoffer Mastomäki
Borna RendulicKontrakt till 22/23:
Jhonas Enroth
Kristian Näkyvä
Robin Kovacs
Emil Larsson
Robert LeinoSen måste vi ju såklart ha med i beräkningarna att en sådan som Leino eller Kovacs (exempelvis) kan vara av intresse för NLA eller KHL om dom fortsätter prestera som dom gör och då riskerar vi ju att tappa dom.
Dock så är ju känslan att vi sitter på en fin stomme ett tag framöver med dessa kontrakten.
Kan man sprida ut kontraktslängderna likt NJ och Bengtzen lyckats göra hittills så kommer vi ju inte behöva hamna i dom här lägena vi gjort tidigare med 10-15 nyförvärv varje säsong.18/11/2020 kl. 20:08 #16767pb_90
DeltagareJa Arntzen glömde jag! Lindholm utelämnade jag med flit! 😉 Du glömde Glenn!
Jag håller ungefär med dig.
Jonte skulle ju vara najs att fortsätta med om man ser att det är ekonomiskt försvarbart. Backsidan bör ju vara rätt dyr nu egentligen?
Ebert och Näkyvä lär vara riktigt dyra. Andersson, Rissanen och Warg lär också ha hygglig lön? Backström och Pilö är antagligen jäkligt prisvärda. Man kanske kan spara in ett gäng tusenlappar på Jonte men det känns sjukt onödigt.. Hoppas också på typ 2 år. Och när Salo ryker så ersätts han ju intern bara egentligen med Pilö så har vi sju backar och en väldigt stark backbesättning fortsättningsvis.Bagenda spelar för 55k/mån nu och det känns som att han har jäkligt mycket hockey i sig? Det känns inte som en jättestor summa att lägga på en spelare som ändå kanske har en bra utvecklingspotential? Alternativet då är ju att han antingen ska ersättas av en ny värvning eller att man ersätter honom internt med typ en junior. För mig spelar det nog inte så stor roll egentligen men det känns verkligen som att Bagenda borde kunna blir en bra SHL-spelare. Lutar nog som du ändå åt att det är han som kommer att ryka.. tycker det är lite synd då det känns som att han borde kunna ta steg med tanke på fjolårssäsongen.. men men!
Rask tycker jag beror 100% på hur mycket han har i lön. Gillar honom som fan och han verkar vara ett superproffs. Men har han eller kräver en spetslön så är det ju lite skevt? Nu har han producerat en hel del i år så det kanske lossnar lite nu. Känns som en väldigt användbar spelare hur som helst som man kan stoppa in lite överallt? Jag ser nog gärna en säsong till i varje fall. Känns ju som ett oerhört säkert kort väl? Det sämsta som kan hända är att man får någon som jobbar arslet av sig i varje byte.
Rensfeldt gör ju också rätt för sig. Spelar billigt vill jag minnas? Möjligtvis skulle man vilja få åt någonting mer offensivt kanske? Sedan har han väl en något otacksam roll om man ser till framtiden? Eklind, Mastomäki och Öberg är alla i grunden centrar som slåss om tredje och fjärdelinaplatsen. Visst, dom kanske behöver växa in något år till och då är det väl fortsatt bra med en överbryggningsperiod med Rensfeldt. Känns inte som att han sitter helt säkert dock av den anledningen. Om någon av de andra tre tar några extrakliv under säsongen så tror jag inte att Rensfeldt får ett nytt kontrakt och man försöker hitta någon mer man tror är utvecklingsbar istället för att fylla på bakifrån. Centrar är väl dock lite lurigt..
Öberg kommer ju alltid att stå för ett gediget jobb. Jag tycker dock att fjärdelinan har sett mycket bättre ut med en mer spelande ytter i Eklind. Men Öberg borde kunna vara ett rimligt namn för en tredje/fjärdekedja fortsatt ändå såklart. Jag hade väl hoppats på att Mastomäki skulle ha tagit lite större steg och hoppat upp ett steg i kedjehierarkin istället och kanske låta Öberg testa på där. Men ett billigt tvåårskontrakt skulle sitta fint. Trist att SAIK verkar ge sig in i striden bara.
Arntzén ser jag inte heller varför man inte skulle vilja förlänga med? Han har väl varit jämbördig med Enroth än så länge och kostar inte speciellt mycket antagligen. Helt fine med något år till där.
Glenn är i mina ögon en av de viktigare spelarna att förlänga med. Jag tycker att han tar steg hela tiden och har utvecklat spelet med puck ordentligt. Jag skulle inte ha något emot typ tre år på honom. Grymt att ha den typen av kontinuitet på spelare i de lägre kedjorna om det fortsatt är till ett bra pris. Han är ju dessutom bara 22 år.. Skulle hellre se att man behåller honom än Öberg (som kanske testar i AHL också om det går kanoners).
Abols tror jag att vi kan få behålla med lite flyt. Det blir ju till en mycket större peng givetvis men han är ju verkligen en stabil tvåvägscenter samtidigt som vi har Leino också som en kanoncenter.
En generell sammanfattning är väl att jag tycker att man gör helt rätt i om man kör lite mer säkert och inte försöker att byta ut så mycket? Vi har ju en jättefin säsong nu och jag ser inte varför man skulle försöka ändra på laguppställningen för mycket? Lägg allt krut på att ersätta Bromé till nästa säsong samtidigt som vi kanske kan spara några kronor på att låta Bagenda gå och släppa in Ekström mer.
Rendulic-Leino-Ny superviktig värvning
Kovacs-Abols-Larsson
Rask-Rensfeldt-Eklind/Ekström
Gustafsson-Mastomäki-Öberg/EklindRissanen-Näkyvä
Backström-Ebert
Andersson-Warg
PilöEnroth-Arntzén
18/11/2020 kl. 14:23 #16766Kovacs
DeltagarePB: Du glömmer Arntzen och Lindholm på utgående där;)
Det bästa är att jag inte tycker vi behöver förändra så mycket bland dom som har utgående heller. D.v.s. jag vill som läget är nu att vi förlänger:
Jonte: 2 nya år. Har tagit steg känner jag och börjar bli viktig med sitt Örebro- hjärta.
Salo: Lär tyvärr lämna.
Bagenda: Måste visa betydligt mer kommande 10-15 matcher.
Rask: Förläng nu 2 år.
Rensfeldt: Ge 1+1
Öberg: Ge 2 år till.
Arntzen: Ge 1+1
Lindholm: Släpp
Då har vi en trupp att starta 21/22 med som är stark nog redan. Salo ersätts av någon av våra juniorer så får Pilö en större roll. Forsmarkarna eller Noren.
Sen är det ju 3-4 forwards som ska in beroende på hur vi hanterar Abols och Brome nu samt vad som händer med Lindholm och Bagenda.
Självklart så hänger det ju också på att övriga VILL få förlängt också:)17/11/2020 kl. 09:47 #16765pb_90
DeltagareKikade genom våra kontrakt lite på EP.
Jag hade fan glömt att dom hade gett ett treårskontrakt på Leino?! Det känns ju oerhört skönt i dagsläget!
Kovacs, Larsson och Näkyvä sitter också på treårskontrakt. Alla dom fyra kontrakten känns ju perfekta i dagsläget? Kontinuitet på den typen av spelare känns inte speciellt vanligt för oss..
Utgående på: Jonte, Salo, Glenn, Baggen, Rask, Rensfeldt och Öberg.
Känns som att man kan parera att Salo drar med ett nytt kontrakt på Jonte. Glenn lär man försöka skriva nytt med direkt, så sjukt perfekt fjärdelinalirare. Jag har egentligen inget problem med om man skulle förlänga med någon av dom andra heller. Kanske går att spara in lite pengar på Rask och Rensfeldt då möjligtvis även om dom inte direkt lär vara superdyra.
16/11/2020 kl. 11:41 #16764Andreas
KeymasterVi får hoppas ingen i Örebro Hockey är smittad, men det lär väl visa sig ganska snart. De har ju snabbtester att använda för just sånt här.
16/11/2020 kl. 10:57 #16763carl
DeltagareCorona i Rögle
16/11/2020 kl. 09:39 #16762Andreas
KeymasterVore fint om man kunde plocka in Stoa som ersättare.
Det är ju lite lockande, men som jag förstod det förlängde man inte för man tyckte det gick för långsamt. Han var bra på väldigt mycket, men snabbheten hämmade spelet man vill spela är känslan.
15/11/2020 kl. 14:02 #16760Status
DeltagareVore fint om man kunde plocka in Stoa som ersättare.
-
Det här svaret redigerades för 5 år, 10 månader sedan av
Status.
14/11/2020 kl. 21:05 #16756pb_90
DeltagareDet skulle ju sitta fint om NJ & Bengtzén kunde slänga upp en Calof-figur för 59,90:- om nu Abols och Bromé drar. Det kommer att bli grymt tungt att tappa dom.. :/
14/11/2020 kl. 20:59 #16755pb_90
DeltagareVilken pärs!! Ja verkligen hockeygodis Andreas.
Ja Eklind har verkligen höjt fjärdekedjan.. Känns som att dom har fått en helt annan dimension sedan han kom in där? Jäkligt trist för Öberg dock.. sex mål men ändå petad.
Ja Rögle är riktigt jäkla bra.
Nu laddar vi om för Luleå borta på torsdag! Riktigt tuff match igen..
14/11/2020 kl. 20:56 #16754Andreas
KeymasterHockeygodis idag. Mer sånt tack, men gärna tre poäng till slut 🙂
Eklind har nog petat Öberg just nu.
Rögle är riktigt bra för övrigt.
13/11/2020 kl. 10:47 #16748JN27
DeltagareTja, det var ju en uppvisning som heter duga.
Fagervall vill ju egentligen säga det rakt ut med gör inte det. Malmö har helt enkelt inte materialet för att vara bättre än så här i SHL, truppen är för dålig helt enkelt. Dom har överpresterat något enormt de senaste åren och någon gång skiter det sig helt enkelt.
Håller helt med där. Tycker riktigt synd om Fagervall som troligen kommer få sparken inom snar framtid – såvida Malmö har råd med det. Han har verkligen inte materialet och som du säger så måste Malmö ha överpresterat tidigare säsonger. Man såg ju tendenser redan förra säsongen vart detta var påväg. Tror det är Sylvegård som bör fundera på sin roll i Redhawks.
12/11/2020 kl. 21:50 #16747pb_90
DeltagareTja, det var ju en uppvisning som heter duga.
Fagervall vill ju egentligen säga det rakt ut med gör inte det. Malmö har helt enkelt inte materialet för att vara bättre än så här i SHL, truppen är för dålig helt enkelt. Dom har överpresterat något enormt de senaste åren och någon gång skiter det sig helt enkelt.
12/11/2020 kl. 19:45 #16744pb_90
DeltagarePratade med Bengtzén tidigare idag. NHL har inte lämnat några besked så Abols och Bromé är Örebros spelare än ett tag.
Håller tummarna som satan!
12/11/2020 kl. 19:34 #16743Andreas
KeymasterPratade med Bengtzén tidigare idag. NHL har inte lämnat några besked så Abols och Bromé är Örebros spelare än ett tag.
12/11/2020 kl. 19:00 #16742pb_90
DeltagareDen stora frågan som jag ser det är vad som händer med Abols och Bromé. Örebro med och utan dem är två ganska olika lag.
Absolut så är det. Det gick ju några matcher utan Abols. Men med både honom och vår (enl mig) bästa spelare i Brome så blir det jäkligt svårt såklart..
12/11/2020 kl. 09:39 #16740Andreas
KeymasterDen stora frågan som jag ser det är vad som händer med Abols och Bromé. Örebro med och utan dem är två ganska olika lag.
11/11/2020 kl. 18:06 #16739pb_90
DeltagareDe kändes inte riktigt helt på igår. En vecka med tung träning som kanske sitter i kroppen? Jag tyckte inte något av lagen riktigt orkade hela matchen.
Så kan det säkert vara. Det var väl rätt hafsigt generellt.. synd att inte ÖHK kunde utnyttja det bara.
ÖHK femma i P/GP. Det är ändå ett litet glapp mellan topp sex och resten? Känslan är väl att Örebro har riktigt bra chans på topp sex.
Malmö har en redig skitsäsong på G, håller dom snittet hela säsongen är det massiva ~35 poäng. Det är Karlskrona 15/16-vibbar på det! pic.twitter.com/zHebWxclSN
— Pelle Bohlin (@pellebohlin) November 11, 2020
Örebro femma i snittligan. Vi skulle landa på 93-pinnar med det snittet vi har nu. Malmö lär hamna sist den här säsongen om inget magiskt händer för dom. Linköping, Djurgården och Leksand lär få kämpa om att missa 13:e-platsen. HV och Brynäs ligger väl något bättre till men inte så mycket. Dom lagen lär i varje fall hamna på plats 9-14 känns det som.
I övrigt, Rögle och framför allt Oskarshamn imponerar enormt!
11/11/2020 kl. 09:09 #16735Andreas
KeymasterDe kändes inte riktigt helt på igår. En vecka med tung träning som kanske sitter i kroppen? Jag tyckte inte något av lagen riktigt orkade hela matchen.
10/11/2020 kl. 20:32 #16732pb_90
DeltagareSpecial teams sårar oss igen. Powerplay ser riktigt kasst ut, Rendulic är inte den som ska ha pucken och styra.
-
Det här svaret redigerades för 5 år, 10 månader sedan av
-
FörfattareInlägg