Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 2,101 till 2,125 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

Linus Öberg har tydligt intresse från Skellefteå enligt MrMadhawk och det är fler klubbar som frågar om honom.

Andreas
    Keymaster

Abols lön är ju helt sjuk.. xD

6250kr i böter för en match ger alltså 50kkr/mån. SHL:s bästa kontrakt.. tänk om han inte hade dragit till NHL och vi hade haft det kontraktet fullt ut..

Det jag sagt hela tiden 😀

pb_90
    Deltagare

Abols lön är ju helt sjuk.. xD

6250kr i böter för en match ger alltså 50kkr/mån. SHL:s bästa kontrakt.. tänk om han inte hade dragit till NHL och vi hade haft det kontraktet fullt ut..

pb_90
    Deltagare

Hoppas att Enroth bara är ringrostig och att han kommer igång ordentligt snart.. Annars tycker jag fasen att Arntzen har varit bättre hittills.

Personal Jesus
    Deltagare

Fint att Kovacs får göra mål.

pb_90
    Deltagare

Rödin avstängd mot oss = Soft!

Ja Rendulic var ju stekhet under sina första matcher. Han lyckades vara på rätt plats osv för Brome att lägga fram mackor. Men vi kanske inte kan förvänta oss att han jobbar fram chanser själv?

JN27
    Deltagare

Ja NE kommer att behöva jobba mycket med Kovacs och Borna framöver. Arbetsinsatsen är för svag för att det ska vara okej att dom inte gör poäng.

Riktigt sunkig match igår.. BP fortsätter att vara helt värdelöst. Jäkligt konstigt eftersom vi i princip har samma BP-formationer som förra året? Enroth har ju heller inte staplat bra insatser på hög än så länge heller. Ska bli intressant att se om Arntzen till och med kan peta honom under året. Det skulle ju dock vara katastrof med tanke på att Enroth har kontrakt till säsongen 22/23…

Känns ju ändå som att han gjorde det bra inledningsvis. Men jag tycker att han blivit sämre i takt med att laget blivit sämre. Dessutom är försvarsspelet för tillfället uselt. Det man kan glädjas åt är ju att det bara kan bli bättre. Vi vet ju kapaciteten.

Andreas
    Keymaster

Verkar inte bli någon avstängning på Rendulic. Bra känsla där SHL!

pb_90
    Deltagare

Ja NE kommer att behöva jobba mycket med Kovacs och Borna framöver. Arbetsinsatsen är för svag för att det ska vara okej att dom inte gör poäng.

Riktigt sunkig match igår.. BP fortsätter att vara helt värdelöst. Jäkligt konstigt eftersom vi i princip har samma BP-formationer som förra året? Enroth har ju heller inte staplat bra insatser på hög än så länge heller. Ska bli intressant att se om Arntzen till och med kan peta honom under året. Det skulle ju dock vara katastrof med tanke på att Enroth har kontrakt till säsongen 22/23…

method
    Deltagare

Instämmer, tycker att han duckar och vänder ryggen till trots att han vet att Borna är på gång. 71 kunde skött det snyggare men att det blir matchstraff är horribelt.
    Rendulic glider med de sista tre metrarna och trycker sedan till – han tar ingen fart, ingen armbåge eller uppåtgående rörelse. Hade det varit uppåtgående hade det iofs löst sig iom att Bäck praktiskt taget står på alla fyra.
    Trist att vi tappar matchen på det sättet. Vi får ta med oss att laget kom ut på ett mycket bättre sätt i andra och bitvis hade fart och energi. Synd att ingen kliver fram, saknar lite initiativ.
    Men vilket tekniskt nummer av Abols… 😍

Ryding
    Deltagare

En fråga bara vad tycker ni om match straffet. Jag känner att Bäck helt enkelt skiter i att förstå att han kommer bli tacklad. Borno har redan bestämt sig 4 skär innan att han ska tackla.Tycker det är precis som att man har inget eget ansvar längre över att ta emot tacklingar. Tack för mig.

JN27
    Deltagare

Borna har gått ner sig enormt mycket.

JN27
    Deltagare

Om Bromé sticker till NHL så kanske en spelare som Tor Immo i BIK Karlskoga kan vara en potentiell ersättare. I mitt tycke en spelare som är för bra för Hockeyallsvenskan och som levererar många mål och har även en näsa för att spela fram andra. Kanske går att lösa relativt billigt också. En annan tanke är väl att flytta upp typ Kovacs till förstakedjan. Då skulle Immo kunna spela i andra osv.

Då ska vi nog ligga riktigt pyrt till ekonomiskt för att ta den lösningen? Poängmässigt så säger inte en HA-leverans särskilt mycket tycker jag.. det finns ju mängder med exempel på spelare som levererat på HA-nivå men inte fått det alls att stämma i SHL. Max Lindholm är ju senaste exemplet. Det måste finnas något extra utöver en poängproduktion som man kan luta sig tillbaka på då speltid i både 5mot5 och PP kommer vara sparsam (troligtvis). Bagenda tycker jag är ett skapligt exempel på det (även om jag trott att lite mer poäng ska komma), man får ändå ut något annat av honom som powerforward om han inte gör poäng tex. Men Immo kanske har den delen av spelet också?

Självklart är det så. Bromé är ju en spelare som inte går att ersätta rakt av. Av det jag sett av Immo såhär långt så är han en bra skridskoåkare, bra skott och duktig på att ligga rätt i positionerna. Jobbar hårt i båda riktningarna och har som sagt en ganska bra näsa för målet.

Som du säger ligger kanske Bagenda bra till att gå upp ett pinnhål, han har många av egenskaperna som Bromé har, men har bara inte fått till det målmässigt. Ska bli väldigt spännande att se hur det blir. Personligen skulle jag ju annars gilla att köra en Kovacs – Bagenda – Larsson-lina om man plockar in en ny forward utifrån.

pb_90
    Deltagare

Om Bromé sticker till NHL så kanske en spelare som Tor Immo i BIK Karlskoga kan vara en potentiell ersättare. I mitt tycke en spelare som är för bra för Hockeyallsvenskan och som levererar många mål och har även en näsa för att spela fram andra. Kanske går att lösa relativt billigt också. En annan tanke är väl att flytta upp typ Kovacs till förstakedjan. Då skulle Immo kunna spela i andra osv.

Då ska vi nog ligga riktigt pyrt till ekonomiskt för att ta den lösningen? Poängmässigt så säger inte en HA-leverans särskilt mycket tycker jag.. det finns ju mängder med exempel på spelare som levererat på HA-nivå men inte fått det alls att stämma i SHL. Max Lindholm är ju senaste exemplet. Det måste finnas något extra utöver en poängproduktion som man kan luta sig tillbaka på då speltid i både 5mot5 och PP kommer vara sparsam (troligtvis). Bagenda tycker jag är ett skapligt exempel på det (även om jag trott att lite mer poäng ska komma), man får ändå ut något annat av honom som powerforward om han inte gör poäng tex. Men Immo kanske har den delen av spelet också?

JN27
    Deltagare

pb_90
    Deltagare

Framförallt PK:t är ju värdelöst i dagsläget. Det ligger på bottenlagsnivå, 67%. Det MÅSTE upp ifall vi ska ha en chans att vara ett toppenlag. Många som måste upp där och förhoppningsvis kan Rissanen och Näkyvä hjälpa till ordentligt där. Men på forwardssidan kommer det ju inte att hända något, dags att steppa upp.

Andreas
    Keymaster

Special teams funkar inte som du säger. Näkyvä kommer förhoppningsvis hjälpa där.

Skön seger ändå. Oskarshamn hade utan tvekan chanser att göra fler mål.

pb_90
    Deltagare

Jääävligt skön vinst… Oskarshamn ser faktiskt riktigt bra ut i år. Starkt att vinna! Arntzen har sett riktigt bra ut i sina matcher. Känns som att han kan ge Enroth en rikti match om förstaspaden?

Boxplay kasst i år hittills.. måste upp. Fem mot tre också sjukt kasst. Inte ett vasst läge på två minuter mot Luleå och inte heller idag på 40sek.

JN27
    Deltagare

Abols med ner till Oskars. Skönt det i alla fall.

Andreas
    Keymaster

Good morgon. Tyckte spelet såg super bra ut igår. Men Oskarshamn blir ingen lätt match i morgon.Men spelar vi som igår borde vi vinna. Tycker Enroth släpper mycket puckar i 5 e hålet match efter match.

Instämmer. Hoppas det blir en bra match igen och med lite tur är Abols tillbaka i spel.

Andreas
    Keymaster

Mjo, jag tror många skulle ha svårt mot Luleå när man har förstecentern borta, de tre bästa backarna och sedan en stabil ytterforward.

Enroth var bra igår vilket känns najs. Sjukt oflyt på Klasens straff, hade det varit någon annan än Klasen så hade han säkert tagit den. Nu koncentrerade han sig på att Klasen skulle göra någon jäkla monstermuppfint och så slank den superenkla in istället..

Fast det var ju inte ens en fint. Det var ju ett missat skottförsök. Bra spelare har tur, minst sagt.

pb_90
    Deltagare

Mjo, jag tror många skulle ha svårt mot Luleå när man har förstecentern borta, de tre bästa backarna och sedan en stabil ytterforward.

Enroth var bra igår vilket känns najs. Sjukt oflyt på Klasens straff, hade det varit någon annan än Klasen så hade han säkert tagit den. Nu koncentrerade han sig på att Klasen skulle göra någon jäkla monstermuppfint och så slank den superenkla in istället..

Ryding
    Deltagare

Good morgon. Tyckte spelet såg super bra ut igår. Men Oskarshamn blir ingen lätt match i morgon.Men spelar vi som igår borde vi vinna. Tycker Enroth släpper mycket puckar i 5 e hålet match efter match.

JN27
    Deltagare

Kovacs ser ut att ha noll självförtroende… tappar puck osv..

Tror han behöver hamna i en bättre omgivning. Skulle gärna se honom med Leino och Larsson i en kedja.

Status
    Deltagare

Ja bra match speciellt med tanke på att vi saknar Abols, Baggen, Rissanen, Näkyvä, Ebert…

Klasens straff summerar hur Luleå tog poäng denna match.. Jävla flyt.

Visar 25 inlägg - 2,101 till 2,125 (av 13,266 totalt)