Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 4 dagar, 8 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
15/10/2020 kl. 21:39 #16593
JN27
DeltagareJa vad ska man säga. Starkt att stå upp och dessutom vara det bättre laget än Luleå, trots ganska decimerat lag för att inte säga väldigt. Några spelare måste verkligen steppa upp, den här ineffektiviteten är inte OK men som tur är så lossnar det säkert så småningom. Aja nya tag på Lördag.
15/10/2020 kl. 21:31 #16592Andreas
KeymasterJag fick en bra match, men fler poäng hade ju varit trevligt. Lite synd att förlora straffarna på det viset dessutom.
15/10/2020 kl. 21:14 #16590pb_90
DeltagareKovacs ser ut att ha noll självförtroende… tappar puck osv..
15/10/2020 kl. 16:39 #16588Andreas
KeymasterGe mig en bra hockeymatch ikväll. En bra insats och verkligen visa att man hör hemma i toppen av tabellen.
14/10/2020 kl. 18:28 #16583Andreas
KeymasterLite oroande är det att både Warg och Rissanen saknades, men Hellsing har ju en poäng i att om Salo skulle spela med någon annan än Warg imorgon så borde nog de ha bildat ett backpar på träningen tidigare.
Vi får väl vänta och se helt enkelt. Lite mindre kul att vara oviss om det. Backsidan är lite skör nu när Ebert försvann och Näkyvä inte hunnit hit.
14/10/2020 kl. 18:07 #16582Ryding
DeltagareSå trist med så mycket backar borta. Får hoppas Nykyvä kommer igång direkt med poängen.
14/10/2020 kl. 11:52 #16581JN27
DeltagareEkström är en rå talang som imponerade på mig redan under förra säsongen när han fick chansen i SHL. Han hade farten och spelsinnet, men kanske inte fysiken då.
Jag tror han kan göra en Öberg-resa. Han har bra inställning och bra hockey-IQ.
Håller helt med där. Det var under en period förra säsongen som jag inte förstod varför Elias inte fick mer speltid. Ska bli spännande att se vad han kan uträtta denna säsongen.
14/10/2020 kl. 09:40 #16580Andreas
KeymasterEkström är en rå talang som imponerade på mig redan under förra säsongen när han fick chansen i SHL. Han hade farten och spelsinnet, men kanske inte fysiken då.
Jag tror han kan göra en Öberg-resa. Han har bra inställning och bra hockey-IQ.
14/10/2020 kl. 07:48 #16577method
DeltagareVad tror församlingen om Ekström, då? Har knappt sett honom själv så jag har svårt att avgöra. Vore ju behändigt med en Öberg-utveckling på honom… 🙂
12/10/2020 kl. 17:46 #16576pb_90
DeltagareKlart man hade velat se mer av Lindholm.. men om han kanske inte kämpar för platsen direkt heller så är det nog bättre om han får jobba vidare lite i en annan klubb. Niklas Eriksson var oväntat lite kritisk i NA i den intervjun som släpptes för någon timme sedan.
Han kommer nog inte att komma tillbaka till ÖHK känns det som.
Hade inte Eklind kommit in så hade han säkert fått mer speltid, han verkar ju ha gått förbi helt och när även Ekström från J20 går före så känns det helt naturligt att låta honom gå.
12/10/2020 kl. 14:03 #16575Status
DeltagareHade dock gärna sett lite mer av Max, speciellt med tanke på Bagendas avstängning.
12/10/2020 kl. 10:56 #16574Andreas
KeymasterRätt att låna ut Lindholm så han kan få bra med istid och bygga lite självförtroende.
Tror ni Örebro är med och hugger på Morgan Frost? Bromé försvinner ju garanterat snart. Abols lite mer osäker.
12/10/2020 kl. 09:00 #16571pb_90
DeltagareKänns inte optimalt att ha en kapten som blir bänkad sista perioden när man ska jaga ändå.. Det känns som att Mastomäki inte direkt har tagit steg framåt än så länge.
11/10/2020 kl. 16:05 #16570Status
DeltagarePilö har det tungt just nu. Näkyvä och Ebert saknas nå grönjävligt. Dags för Herr Kovacs och Larsson att vakna också.
11/10/2020 kl. 16:01 #16569Andreas
KeymasterBagenda avstängd 5-matcher. Med den boten på 12937kr så verkar han ha en lön på 45k/mån.
Mycket rimligt för en kille som kommer upp från Hockeyallsvenskan och hade lite olika anbud att fundera på.
11/10/2020 kl. 14:19 #16568pb_90
DeltagareBagenda avstängd 5-matcher. Med den boten på 12937kr så verkar han ha en lön på 45k/mån.
10/10/2020 kl. 16:49 #16565Andreas
KeymasterAlltså det började trevande, men jag tyckte det såg lite bättre ut än senast. Man körde inte fast riktigt lika hårt, men sen kom matchstraffet och laget kämpar fortfarande för att komma in i matchen.
Rögle håller Örebro väldigt effektivt utanför boxen. De spelar riktigt bra där måste jag säga.
09/10/2020 kl. 13:39 #16562Status
DeltagareHåller inte med om att Örebro var det bättre laget. Tycker Malmö får mer tryck och längre anfall i åtminstone två perioder. Klart slätstruken insats, men Malmö vinner rättvist.
09/10/2020 kl. 10:43 #16561JN27
DeltagareOm man ska sammanfatta gårdagskvällen så är väl ordet slätstruket som sätter sig på tungan primärt. Vi kom inte alls upp i nivå, men samtidigt är det ganska intressant att vi ändå är det bättre laget. Vi spelar riktigt dåligt men är egentligen värda att vinna om man tittar på statistiken. Kommer vi upp i nivå bör vi kunna slå Rögle i morgon.
09/10/2020 kl. 10:10 #16560Personal Jesus
DeltagareEtt problem som inte tagits upp i diskussionen är att kommunen vägrar sälja kommunal mark till idrottsanläggningar.
Alternativen som finns är att bygga utanför kommunen eller att en stor privat markägare (och sportälskare) bygger på sin mark.
09/10/2020 kl. 09:13 #16559Andreas
KeymasterJag kan, som Danderydsbo, avslöja att inte allt är guld och gröna skogar med ”privata aktörer”-modellen heller…
Min lokala klubb SDE har förvisso 4 isytor i kommunen, 2 hallar och 2 utomhus, men kostnaden är ganska hög och det är många som fajtas om istid med 2 framgångsrika konståkningsklubbar i området och en omfattande flick-/dam-verksamhet.
Just detta projekt vet jag inte så mycket om, men jag gissar att man har ett par olika upplägg där det mest realistiska är mer träningsytor för ÖHU och damerna främst.
Jag kan inte föreställa mig att man vill hamna i den situation som beskrivs ovan där nya ytor tas fram för att någon ska kunna tjäna mycket pengar på ungdomsidrotten utan snarare då att det är ÖHK som är en långsiktig hyresgäst.
En enklare ishall kostar runt 6 miljoner att slå upp, plus marken då, men jag tror faktiskt inte att bara en ishall löser problemen vi har.
09/10/2020 kl. 09:05 #16558method
DeltagareVD Micke har hintat om precis detta, att privata aktörer är ett alternativ för att få till fler isytor. Sedan hur långt den diskussionen kommit är en annan sak.
Örebro en katastrof när det kommer till isytor och ambitionen från kommunen är att inte bli sämre typ, men det är ju svårt när man redan är sämst?
Jag kan, som Danderydsbo, avslöja att inte allt är guld och gröna skogar med ”privata aktörer”-modellen heller…
Min lokala klubb SDE har förvisso 4 isytor i kommunen, 2 hallar och 2 utomhus, men kostnaden är ganska hög och det är många som fajtas om istid med 2 framgångsrika konståkningsklubbar i området och en omfattande flick-/dam-verksamhet.
08/10/2020 kl. 06:08 #16555Andreas
KeymasterBåde Barklund och Öberg valde sent i draften. Grymt kul att se Örebros egna produkter bli valda! 🙂
07/10/2020 kl. 13:28 #16554Andreas
KeymasterVD Micke har hintat om precis detta, att privata aktörer är ett alternativ för att få till fler isytor. Sedan hur långt den diskussionen kommit är en annan sak.
Örebro en katastrof när det kommer till isytor och ambitionen från kommunen är att inte bli sämre typ, men det är ju svårt när man redan är sämst?
07/10/2020 kl. 11:28 #16550JN27
DeltagareDet är ett problem som Örebro kommun och Örebroporten seriöst inte verkar ta på allvar. Det är ju inte bara för A-lag och J18/J20 samt U16 problemet ligger.
När vi inte har isytor på långa vägar så det räcker så tappar vi spontanidrotten än mer. Barn som vill åka skridskor för att det är kul tillsammans med sina föräldrar får kliva åt sidan. Konståkningen får bedriva verksamheten på bandyplan trotts att den inte är lämpad för deras verksamhet. Dom yngsta hockeylagen får bedriva träningar i curlinghallen på trängen med följden att isen förstörs för curlingverksamheten. etc. etc.Jag funderar seriöst på om det kan vara lönsamt som privat aktör att investera i några ishallar för att i sin tur sedan hyra ut dem till kommunen. Mark finns att tillgå men det är ju den finansiella risken som är utmaningen. Man skulle kunna bygga ett center med låt säga 4 ishallar, gym och en gymnastiksal och det skulle ändå inte räcka till på långa vägar. uthyrt lär det bli men problemet är att det kommer vara föräldrarna som får betala:(
Jag vet att denna frågan drivs hårt av Örebro hockey men jag tror att det måste komma från skolor och andra verksamheter för att det ska ta fart på det hela. Är rädd att det är först då våra politiker kommer ta till sig problemet.
Vår tillväxt står och faller på det här. Våra juniorlag hamnar allt som oftast tidigt långt efter de lokala motståndarna så som Nora, Guldsmedshyttan, Kumla, Hällefors etc. Detta p.g.a. att våra juniorer inte får lika mycket tid på is.
När barn är 11/12 år får dom i Örebro träna vid 21. på kvällen med följden att vissa inte orkar med skola och tvingas sluta.Jag tycker definitivt att privata aktörer ska gå in och investera i ishallar. Detta bör även göras av privata fastighetsbolag som, vid större byggnadsprojekt, kan uppföra dessa hallar i närheten av nybyggnationerna. Detta för att eventuellt locka unga till idrotten i området de bor i.
-
FörfattareInlägg