Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 2,201 till 2,225 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    PennyBridge78
    Deltagare

ja jag håller också med om Warg, att han för det mesta ser bättre ut. Jag har också varit hård mot honom tidigare, men klart att ifall han är bättre än andra i år så ska han få chansen. Gissar att det kanske är en dubbeleffekt, dels att han själv är i bättre form men även att det är försäsong och att det inte går riktigt lika fort. Sen vore det inte kul ifall Pilö drabbas negativt av att Ebert och senare Näkyvä blir med (som du skrev Andreas). Tycker han tillför mycket samt är Rightare och det är vikigt också. Just nu är Jonte den som hamnar utanför enligt mig. Men hoppas att han rycker upp sig också.

Vad tror ni om Emil? Jag har inte riktigt sett det jag hoppats av honom, liite för osynlig. Tyvärr är Bagenda lite åt samma håll eller iaf inte bättre ännu än förra säsongen.

Däremot tycker jag Eklind och Leino hittills stuckit ut åt rätt håll. Max tycker jag också sett bättre ut i år. Ja även, Elias Ekström har sett bra ut och lär nog få chansen under säsongen. Öberg är ju också riktigt bra men ja det hade jag liksom räknat med.

Men vem blir extra forward? Är det Rensfeldt eller Max? Gillade Rensfeldts hårda och lugna jobb förra året men ja inte helt klart han kommer starta i så många matcher.

På det hela ser vi riktigt bra ut… men ja försäsong och ja det kommer nog bli väldigt tajt i tabellen i år, finns många som förstärkt och inte så många som tapppat.

Kovacs
    Deltagare

Ja. Och framför allt viktigt att han visar dom nya i truppen vad som krävs med sitt slit på träning. Trots att han inte har gjort så många säsonger i ÖHK så tillhör han kärnan i truppen. Han är viktig i omklädningsrummet och jag tror han till viss del kan ta Weinstocks roll som lite talesman i lager.

Andreas
    Keymaster

Stämmer in i kommentaren om Warg. Tycker han sett bättre ut utöver några minuter i inledningen av någon av matcherna.

Han ska spela fysiskt och stänger han av uppspel och håller pucken borta från målet utan att orsaka några turnovers eller osäkerheter gör han sitt jobb. Bidrar han offensivt, själv eller genom sin partner, är det bara bra.

Jag är faktiskt lite nyfiken att se om han också tagit kliv framåt. Jag är ju inte hans största fan, men jag ger alla nya chanser om de förtjänar det och just nu tycker jag Warg verkar göra det.

Kovacs
    Deltagare

Idag vill man gärna se att vi tagit något steg till i special teams. Viktigt att spela igång det från början. Gillar att man verkar satt formationerna redan.

Älskar också hyllningen av Warg för någon dag sen i NA. Viktigt att han tar ”kritiken” han fått på rätt sätt. Kör hårdast på varje träning.

Andreas
    Keymaster

Ja detta borde ju bli en lite annorlunda match än de andra Örebro spelat. Oskarshamn har väl inte samma ambitioner att vara spelförande som de andra lagen de mött. Mycket spännande detta 🙂

pb_90
    Deltagare

Och Ebert in idag också! 😀

Vi borde kunna få till ett rätt brutalt PP i år med det laget vi har.. Känns som att Robert Leino var en perfekt värvning för PP också.

Sen Rendulic och Ebert som skyttar, Näkyvä och Leino som styr.. riktigt spännande!

Andreas
    Keymaster

Oskarshamn imorgon. Svårt lag att värdera, men nog borde Örebro vara favoriter redan nu.

JN27
    Deltagare

Med det sociala medier-samhälle vi lever i idag med varierande åsikter som är starkare än någonsin så tror jag att han gör rätt i att förändra sig och genomgå det program klubben har som han nämner i sin text.

Jag fick intrycket av att han var en seriös kille med anledning av att hans Pappa var en framgångsrik hockeyspelare. Men det är klart, hamnar man i fel kretsar är det ju lätt hänt.

Andreas
    Keymaster

Det gick rykten om att han blev tagen med droger redan under tiden han spelade i Örebro. Jag valde att inte skriva eller ens gräva i det.

Jag hoppas också att han nu tar det här på allvar och inser vilken sits han är i.

pb_90
    Deltagare

https://www.timraik.se/artikel/biaxakeo0-43ei1/viktor-lodin-jag-ber-om-ursakt

Ajdå! Inte bra att hamna in på det spåret redan som 21-åring. Och vad jag har förstått så har det hänt tidigare också? Känns inte så smart om man vill ha en karriär som elithockeyspelare..

Andreas
    Keymaster

Kan bara hålla med. Känns jättekul att klubben visar lite allvar i frågan.

JN27
    Deltagare

Sjukt kul att klubben idag presenterar damlaget. Borde bli en öppning för Murase när hon är tillbaka och kan lira hockey igen och om Kovacs blir kvar hos oss.

Andreas
    Keymaster

Laget gör en bra insats där det finns perioder där man får tryck och när Färjestad trycker på så försvarar man sig bra.

De två målet man släpper till i första kändes väl som att de kunde gjort det bättre på, men nog är laget på väg mot att hitta spelet och vara på väg mot något bra.

JN27
    Deltagare

Jag hoppas man har en tydlig plan för att ersätta både Abols och Bromé där minst en av dom i alla fall kommer att lämna. Även om NJ sa det, så kan man ju inte veta säkert.

Larssons lårkaka är väl egentligen ingen skada, men det kan ju bli mycket värre om han kliver på och lirar match för tidigt. Bättre låta honom vila i så fall.

method
    Deltagare

Bra poänger tidigare om Stoa och den osäkra framtiden. Bromé och Abols är inga dussinlirare och garanterat bra tillskott.

I övrigt bra fart på Masto-kedjan idag, hoppas laget som helhet håller upp tempot i tredje. Och Larsson skadad redan… 😣

Kovacs
    Deltagare

Värvningen av Rendulic känns bättre och bättre. Smarta pass och bra fart också. Inte bara ett skott som få.
    Ser bra ut första. Gillar forwardsfomationerna. Kan det vara något sådant vi kommer starta. Men med Larsson istället för Lindholm?

Andreas
    Keymaster

Det ska bli intressant att se hur kvällens lag står mot varandra. Brynäs ser starkare ut än på länge och med Peter Andersson vid rodret kan de bli svårspelade.

PennyBridge78
    Deltagare

Kul med lite andra tankar om formationer (även om det mesta ser likt ut som jag tänker).

Jag håller med att ett vanligt år hade man hellre haft någon som varit kvar hela säsongen. För lagom när de hunnit komma ihop i spelet så drar de två mest namnkunniga. MEN det är inget vanligt år och tanken med att faktiskt ha möjlighet att ha två väldigt bra spelare för hyfsad billig peng fram till november är inte helt dum. Ser man sen att vi fortfarande inte får ta in publik eller alldeles för lite del (så att vi inte får in tillräckligt med kapital för att gå runt, då har vi ett sätt att ”spara” lite pengar).
    Sätter man då in två juniorer på andra positioner så kanske det gör en väldig massa för kassan.
    Tyvärr tror jag nog att det kommer eka VÄLDIGT tomt på kontona redan i november. Självklart är väl tanken att de ska ersättas så som NJ säger i Sportpodden, men sen lär de då ha ett betydligt mycket klarare läge om hur ekonomi kommer påverkas. I så fall är det väl Elias Ekström och Theodor Pistek som är närmast (eller så sadlar man på Weinstock igen =)

Om vi räknar med att vi skulle sålt ca 2500 biljetter varje match, lågt räknat (tror vi sålt ca 2200 årskort i år)…alltså jag gjorde ett antal 3 olika scenarion men SHIT måste räknat bort mig, det är GALET mycket pengar som försvinner och då har jag inte ens räknat med försäljning av mat/dryck. Usch blir det så lär det inte räcka någonstans med två spelare som ersätts med billigare. Om man tänker att alla som då köpt säsongsbiljetter faktiskt vill ha tillbaka sina pengar… skulle man sen tänka sig att företagen ser att de inte fick ut att ha reklam i hallen och vill ha tillbaka en del av detta, ja då snackar vi galet mycket.

Sorry för ganska förvirrat inlägg, började skriva..sen räkna lite på hur mycket pengar vi går miste om… då tappade jag helt koncentrationen och allt blev bara rörigt i skallen. Hoppas verkligen att jag räknat bort mig.

• Detta svar redigerades för 6 år sedan av PennyBridge78. Anledning: allmän förvirring
    Kovacs
    Deltagare

Stoa ville dom ju inte förlänga med då dom ansåg att farten genom mittzon var alldeles för långsam. Tror även hans värdelösa tekande bidrog.

Anledningen till att man gick på Brome och Abols tror jag till stor del var för att man inte vet hur det blir. Med dessa har man inte bundit upp sig på längre dyra kontrakt utifall det blir spel utan publik med intäktsbortfall som följd.

Dock så var ju som sagt NJ tydlig med att om Brome och Abols åker så ska dom ersättas.

method
    Deltagare

Mja, finns många möjliga bra kombos, tycker ditt förslag känns rimligt. Skulle dock vilja ha in Bagenda i mitten, gillar det jag ser av honom i centerposition. Sedan är jag öppen för att blanda Ebert-Salo-Jonte-Backström.

Tycker laget ser jättebra ut utan fixstjärnor som ”ska göra det”. Vill inte tillbaka till Palushaj-läget igen… Min stora oro är att vi förlitar oss på NHL-lirarna och att de försvinner snart. Abols har sett bra ut hittills men som jag skrev tidigare skulle jag hellre ha Stoa här hela säsongen än en osäker sejour från Rodrigo.

Tycker Eklind och även Lindholm – vars fjolårssäsong jag inte var imponerad av – sett bra ut, lovande med en sån hög lägstanivå!

Kovacs
    Deltagare

Fan. Jag har en bra känsla med den här truppen. Jag fick in precis det antal jag önskat hela sommaren. Vad om en center och en forward till. Såklart fint med Brome och Abols men även skönt att höra NJ säga att det finns en plan och att dessa ska ersättas om dom lämnar.

När alla är på plats vill jag gärna se laget formeras enligt nedan:

Rendulic – Abols – Brome
    Här får vi klass. Härlig kombo med fart och storlek. Är hockeygudarna med oss får vi behålla den här formationen längre än planerat.

Kovacs – Leino – Larsson
    Tror på den här. Även om det gör ont att dela på Leino och Rask som sett bra ut ihop. Men här kommer mycket poäng och det känns jämnt fördelat.

Bagenda – rensfeldt – rask
    Jobbig line att möta. Kan göra poäng och såra motståndare med kraft och fart i spelvändningar.

Glenn – Mastomäki – Öberg
    Här vet vi vad vi får! Delas inte på.

Lindholm – Eklind – Ekström
    Alla tre kommer få speltid.

Näkyvä – Rissanen
    Kan inte dela på dom efter förra säsongen.

Ebert – Salo
    Vill ge som chansen ihop. Salo har sett fantastisk ut hittills. Såklart lite riskabelt runt egen kasse med två så offensiva. Risker man får ta ibland.

Backström – Jonte
    Stabilt. Känns som ett ruggigt starkt 3e backpar.

Warg – pilö
    Snacka om att vi har bredd med dessa två på plats 7-8. Båda kommer få speltid.

Vad tror ni om det här?

• Det här svaret redigerades för 6 år sedan av Kovacs.
    Personal Jesus
    Deltagare

HV räknar med ekonomiskt bakslag på närmare 20 miljoner denna säsong.

https://www.hockeynews.se/articles/15475/

Tuffa tider nu.

Andreas
    Keymaster

Medveten om att sidan varit seg igen. Måste ta tag i och flytta sidan till något mer stabilt.

Andreas
    Keymaster

Hyfsat komfortabel seger ändå.

Visst saknade Leksand några bra spelare, men det gjorde ju även Örebro.

Andreas
    Keymaster

Han har ett jäkla skott Borna.

Visar 25 inlägg - 2,201 till 2,225 (av 13,266 totalt)