Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 2,226 till 2,250 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    Personal Jesus
    Deltagare

Välkommen hem Bromé😁

Andreas
    Keymaster

Instämmer i att tränarstaben ingjuter hopp och förtroende i både mig och spelare. De står för ett ledarskap och ett spel som bäddar för framgång.

Nästa match står Leksand för motståndet. Det är deras första träningsmatch och Örebros tredje Vågar man tro att det kommer bli en ny överkörning? Djurgården var ju aningen oinspirerade om man säger så.

JN27
    Deltagare

Skillnaden är väl att vi tidigare haft klappruttna tränare. Känner en större tilltro till att någon form av stabilitet behålls nu till skillnad mot förut. Klart att gårdagen inte betyder något i praktiken men samtidigt var det ju ett kvitto på att de varit noggranna med träningen. Och trots att man leder stort så fortsätter man bara att ÖSA på.

pb_90
    Deltagare

Ja det var ju synd att det var träningsmatch.. Hoppas nu inte att dom får hybris av detta bara.. Vi har ju gjort bra försäsonger tidigare och sedan varit klappruttna! 😉

JN27
    Deltagare

Kan tänka mig att Robban inte var särskilt nöjd över gårdagen. Djurgården såg fruktansvärt bleka ut. Samtidigt som jag tycker att Örebro gjorde en bra prestation. Kedjorna hittade varandra, bra samspel med backarna och Enroth tog det han skulle.

Vi skulle inte behöva skämmas om detta var en vanlig seriematch. Siffrorna skulle givetvis inte tillskrivas 10-1 men jag tror att vi hade kunnat göra en bra prestation.

pb_90
    Deltagare

Såg Robert Ohlsson idag på vägen till jobbet.. Han såg inte speciellt munter ut! 😀

Andreas
    Keymaster

Det var ju också en match. Jäklar vad mål det blev, men det kändes väldigt märkligt hur Djurgården var så tafatta mellan varven. Fattar inte riktigt vad de sysslade med.

PennyBridge78
    Deltagare

Ja verkligen, måste ju vara något med antigen försäkringen eller mer troligt Detroit Red Wings som tvekar

Andreas
    Keymaster

Tror du är nära. Förstår inte riktigt vad som gör att Bromé dröjer. Han vill ju spela.

PennyBridge78
    Deltagare

Hur tänker ni er våra uppställningar i PP? Jag försökte tänka att ha en höger och vänsterskytt både på backplats och forward, sen blir det lite annorlunda med eller utan Bromé. Hur stor fördel är det med Höger-vänster-skytt? för mig känns det bättre att ha Pilö som kan passa direkt eller skjuta från pass av Näkyvä samma sak på forwardpossitionerna, att man kan skjuta direkt på pass från andra sidan utan att pucken först ska passera dig…

Hoppas att nån vill/orkar svara, skulle vara kul ifall nån annan har en bättre uppställning och vill försklara varför.

Vad tror ni om detta:

PowerPlay 1 med Bromé
    Borna Rendulic (RW/LW) – Rodrigo Abols (C) – Mathias Bromé (LW/RW)
    Lukas Pilö (R) – Kristian Näkyvä (L)

PowerPlay 2 med Bromé
    Robert Leino (C/RW) – Daniel Muzito Bagenda (C/LW) – Robin Kovács (LW/RW)
    Nick Ebert (R) – Robin Salo (L)

Om ej Bromé blir klar, kanske något sånt här?
    PowerPlay 1
    Borna Rendulic (RW/LW) – Rodrigo Abols (C) – Robin Kovács (LW/RW)
    Lukas Pilö (R) – Kristian Näkyvä (L)

PowerPlay 2
    Robert Leino (C/RW) – Daniel Muzito Bagenda (C/LW) – Emil Larsson (LW)
    Nick Ebert (R) – Robin Salo (L)

Andreas
    Keymaster

Kul att det är igång, men lite besviken att så många namnkunniga vilade. Hoppas de är med på torsdag.

JN27
    Deltagare

Vissa ljusglimtar bland annat i det som Mastomäki nämnde innan matchen, dvs i spelet utan puck. Spelet med puck var dock inte alls bra. Nu är det en match utan värde och ingen anledning till värdering men jag vill ändå säga att jag köper en förlust när vi ställer upp med ett så pass orutinerat lag.

method
    Deltagare

Äntligen igång! Blandat spel efter halva matchen men fina aktioner från Pilö och Muzito-Bagenda tycker jag. Den senare står jag får sitt stora genombrott i år, det är han värd. 😏

För övrigt skulle jag hellre ha Stoa på hela säsongen än Abols under potentiellt mycket kortare period.

JN27
    Deltagare

Jag är lite intresserad av publikdiskussionen. MJ var ju inne på att begränsat antal supportrar kan tillåtas i höst. Detta då man för diskussioner med Amanda Lind(h?).

Men vad avser begränsat antal och vilka släpps då in? Spontant känns det som en oerhört svår uppföljning att göra. Nu vet jag att det är stor skillnad mellan Serbien och Sverige men vill minnas att det (trots begränsat antal åskådare) var ca 50 000 på en Röda Stjärnan-match.

Det jag vill komma till är att det troligen inte gör någon större skillnad. Visst kan man stänga av sektioner, men samtidigt känns det ju som att smittan sprids lika snabbt på läktaren som i korridorerna. Eller är tanken att man ska sitta i enskilda sällskap på läktaren?

Andreas
    Keymaster

Känns helt galet att karusellen drar igång imorgon.. Overkligt men najs! Kommer dock bli märkligt när det inte är någon publik..

Jodå, 50 pers på lilla hatthyllan. De sålde ut alla biljetter snabbt som bara den 😀

pb_90
    Deltagare

Känns helt galet att karusellen drar igång imorgon.. Overkligt men najs! Kommer dock bli märkligt när det inte är någon publik..

Andreas
    Keymaster

är det någon som vet när Ebert kommer till Sverige? Är han med mot Västerås? Han har väl inte tränat med laget än?

Senare denna vecka om jag minns rätt. Tror inte han spelar mot Västerås.

Catskinner
    Deltagare

är det någon som vet när Ebert kommer till Sverige? Är han med mot Västerås? Han har väl inte tränat med laget än?

Andreas
    Keymaster

Är det någon som har koll på om matchstället kommer att förändras till kommande säsong? Det har ju sett i stort sett likadant ut de senaste säsongerna. Har noterat att spelarna har fått svarta handskar istället för de tidigare röda.

Med tanke på ekonomin är jag OK med att de kör samma ställ ett år till. Vi får kanske vänta till nästa säsong.

Senetrec
    Deltagare

Är det någon som har koll på om matchstället kommer att förändras till kommande säsong? Det har ju sett i stort sett likadant ut de senaste säsongerna. Har noterat att spelarna har fått svarta handskar istället för de tidigare röda.

JN27
    Deltagare

Tänk om vi får behålla Abols och Brome resten av säsongen. Då kan vi spela:

Brome – Abols – Larsson
    Rendulic – Leino – Kovacs
    Bagenda – Rensfeldt – Rask
    Glenn – Mastomäki- Öberg
    Lindholm – Eklind – Junior

Näkyvä – Rissanen
    Ebert – Backström
    Salo – Andersson
    Pilö – Warg

Vem tar oss då? Fan. Det här kan gå långt på riktigt trotts att jag såg att mrmadhawk tippade oss på 13e.:)

Johan Svensson kan förutse nyförvärv tackvare sina kontakter. Där stannar hans kompetens i min mening. Skulle aldrig ta ett tips från honom seriöst. Likaså Hans Abrahamsson på bladet. Den sistnämnda vill att hockey ska vara som 1998 typ. Då fanns inte Örebro med i SHL/Elitserien och därmed kan han inte se hur Örebro skulle kunna vara ett lag för övre halvan.

Likaså var det ju komiskt att Raka puckar hade frågat samma person på Norran som spred ryktet om att Emil Larsson fick en sinnessjuk summa för att spela för Örebro. Denna person tippade oss i botten och Luleå etta. Det blir bara pajigt.

• Det här svaret redigerades för 6 år, 1 månad sedan av JN27.
    Kovacs
    Deltagare

Tänk om vi får behålla Abols och Brome resten av säsongen. Då kan vi spela:

Brome – Abols – Larsson
    Rendulic – Leino – Kovacs
    Bagenda – Rensfeldt – Rask
    Glenn – Mastomäki- Öberg
    Lindholm – Eklind – Junior

Näkyvä – Rissanen
    Ebert – Backström
    Salo – Andersson
    Pilö – Warg

Vem tar oss då? Fan. Det här kan gå långt på riktigt trotts att jag såg att mrmadhawk tippade oss på 13e.:)

Andreas
    Keymaster

Fortsätter tipsen ramla in i denna takt kommer vi att slå förra säsongens tips ganska snart. Kul! 🙂

Andreas
    Keymaster

Förra årets poängligatips är tillbaka om ni inte redan sett det.

Skyddad: Tippa spelarnas poäng försäsongen 2020/21

Personal Jesus
    Deltagare

Hoppsan!
    Abols klar, tack för den.

Visar 25 inlägg - 2,226 till 2,250 (av 13,266 totalt)