Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 4 dagar, 14 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
10/06/2020 kl. 15:51 #16192
pb_90
DeltagareInte snyggt skött av ÖHK mot Salminen… börjar det inte bli ett gäng dåliga hanteringar nu?
10/06/2020 kl. 11:47 #16189Andreas
KeymasterVerkar som att Ebert fortfarande letar KHL-kontrakt.. https://hockeynews.se/articles/14686/
Agenten försöker trissa upp priset skulle jag tro 🙂
10/06/2020 kl. 11:15 #16187pb_90
DeltagareVerkar som att Ebert fortfarande letar KHL-kontrakt.. https://hockeynews.se/articles/14686/
09/06/2020 kl. 17:49 #16186Kovacs
Deltagare11 forwards på kontrakt.
Bör innebära 3 till in. NE sa tidigare att två till skulle in men det var ju utifrån befintlig trupp.Kan ju också vara så att någon utav Boucher, Stoa eller Harper förlänger.
Som PB sa nedan kanske man vill spela baggen som forward. Då har vi ju Leino, Eklind, Mastomäki och Rensfeldt på kontrakt. Kanske man vill ha 1 till där ändå och sen 2 forwards. Spännande att följa det här alltså.
09/06/2020 kl. 15:19 #16185pb_90
DeltagareIntressant. Det lämnar ju en öppning för någon ny spetsig forward.
09/06/2020 kl. 13:37 #16184Andreas
KeymasterNu kanske de kan presentera Rendulic i alla fall så vi får något att gotta oss åt.
09/06/2020 kl. 13:25 #16180Kovacs
DeltagareSalminen out som jag tidigare sagt. Nu tror jag 3 forwards ska in.
07/06/2020 kl. 14:23 #16179Andreas
KeymasterBacklinjen känns svår. Backström och Ebert funkar ju bra tillsammans och hade inte Jonte och Salo en del kemi också?
Precis som dig saknar jag en spetsforward också.
07/06/2020 kl. 14:15 #16178Kovacs
DeltagareOM Ebert blir presenterad, vilket jag tror.
Näkyvä är klar sedan tidigare. Hur ställer vi då upp backsidan för att hitta balans i paren?
Såhär tänker jag:Näkyvä – Rissanen
Dessa herrar delar man helst inte på. Sett till fjolåret så har vi här ett av SHLs bästa backpar. Kompletterar varandra föredömligt och verkar trivas enormt bra tillsammans.Ebert – Salo
Offensiv top i SHL. Frågetecken kan kanske sättas på hur dom löser det defensiva spelet ihop. Tror dock det ska kunna fungera bra.Jonte – backström
Uppsida finns hos Jonte och Backström är lite utav en favorit hos Christer. Bra balans i det här paret. Två killar som äter många minuter i Boxplay på ett bra sett.Warg – Pilö
Dom här två får slåss om 7e plats från start tror jag. Warg kommer kunna matchas mot stora och tunga lag. Vi kommer ju ha skador, sjukdomar etc. så dom kommer båda få vara med en hel del. Kanske kan vi hitta en lånedeal med låt säga BIK där Pilö kan matchas en del.Irving lämnar.
Tittar vi sen på forwardssidan så verkar dom ju rätt nöjda med centersidan vi har. 2 forwards ska in vad det verkar och vi kan utgå ifrån att Borna Rendulic är en av dom. Utifrån det hoppas jag vi ställer upp något sådant:
Rendulic – Leino – Ny
Svårt att säga så mycket om just nu då kedjan ej är komplett. Spännande att se vad Leino och Rendulic kan åstadkomma i SHL. Mycket hänger på tredje spelaren.Kovacs – Bagenda – Larsson
Den här formationen tror jag mycket på som jag sagt tidigare. Skill och power kombinerat.Rask – Rensfeldt – Salminen
Här kommer poängen komma. Salminen kan kanske lyfta Rask och Rensfeldts produktion. Känns som en spännande balanserad formation.Glenn – Mastomäki – Öberg
Glenn och Mastomäki delar vi inte på. Eller? Öberg tar sista platsen från start.Eklind – Lindholm
Båda kommer få speltid. Ska bli spännande att se vad lindholm kan uträtta år två i SHL. Eklind vet jag för lite om för att peta någon annan ovan.Sätter ett OBS! på om Salminen kommer till spel. Är ute på marknaden iaf. Kan stoas vara eller ej hänga på det?
05/06/2020 kl. 18:02 #16169Andreas
KeymasterLite antiklimax just nu. Allt såg så klart ut :-/
Pengarna är väl säkrade och nu inväntar man väl bara påskriften antar jag? Ebert ville väl ha svar igår ifall det blir något eller inte. Därefter bör det ju naturligt ta ett par dagar innan allt offentliggörs?
Det är väl så. Arbetstillstånd ska säkras och allt sånt. Meeeeeen det har ju varit trevligt med någon nyhet snart.
Rendulic borde ju också vara klar, men jag gissar att klubben vill släppa Ebert först kanske för att Rendulic inte ska hamna i kläm på något sätt.
05/06/2020 kl. 17:59 #16168JN27
DeltagareLite antiklimax just nu. Allt såg så klart ut :-/
Pengarna är väl säkrade och nu inväntar man väl bara påskriften antar jag? Ebert ville väl ha svar igår ifall det blir något eller inte. Därefter bör det ju naturligt ta ett par dagar innan allt offentliggörs?
05/06/2020 kl. 17:57 #16167Andreas
KeymasterLite antiklimax just nu. Allt såg så klart ut :-/
04/06/2020 kl. 08:54 #16166pb_90
DeltagareRätt jävla sjukt om backsidan nästa år.. verkar ju som att dom har lyckats landa Ebert?!
Ebert, Näkyvä, Salo, Andersson, Rissanen, Backström, Pilö och Warg.. Alltså.. Näkyä+Rissanen var ju bästa backparet i ligan första halvan. Lägg sedan på en sjukt utvecklingsbar Salo och monster-Ebert på det så är ju topp fyra magisk. Och sedan har vi fortfarande sjukt utvecklingsbara Andersson, Backström och Pilö kvar?
Om NJ har lyckats få till detta utan att det spiller över på budgeten för forwardssidan så är det verkligen helt magiskt.
02/06/2020 kl. 14:43 #16165Andreas
Keymaster14-3 och fansen har ju inte en chans att nå detta mål själva. Jag känner att det finns ett visst symbolvärde i att privatpersoner kraftsamlar och drar in en fin summa pengar. Förhoppningen är väl att få sponsorer att våga lätta lite på lädret för detta engagemang. Mest troligt väljer ju de dock att föra in pengarna direkt till klubben.
Klubben har aktivt jagat in pengar för detta syfte. Det är garanterat mycket mer än 230 000 som ligger i potten, men frågan är väl mer om det är de 250 000 dollar (per år) som han säkert betingar.
02/06/2020 kl. 13:57 #16164JN27
Deltagare14-3 och fansen har ju inte en chans att nå detta mål själva. Jag känner att det finns ett visst symbolvärde i att privatpersoner kraftsamlar och drar in en fin summa pengar. Förhoppningen är väl att få sponsorer att våga lätta lite på lädret för detta engagemang. Mest troligt väljer ju de dock att föra in pengarna direkt till klubben.
02/06/2020 kl. 13:39 #16163Andreas
KeymasterVad fasen händer i 14-3??? Drog igång insamling. Taggade som faan. Sen tyst sen i Torsdags???
230 000 senaste uppdateringen. Inte ens 10% av vad som troligen behövs, men fortfarande grymt mycket pengar som samlats in på kort tid under en period där många kanske inte heller har det jättebra ställt.
01/06/2020 kl. 19:42 #16162Kovacs
DeltagareVad fasen händer i 14-3??? Drog igång insamling. Taggade som faan. Sen tyst sen i Torsdags???
01/06/2020 kl. 13:02 #16161Andreas
KeymasterPå sätt och vis skönt att inte behöva se Weinstock i några andra färger. Kan tycka det känns bäst att han får avsluta i Örebro.
31/05/2020 kl. 16:59 #16158Andreas
KeymasterGår inte igång jättemycket på värvningen. Däremot går den i linje med prisbilden om man nu realistiskt sett vill få in Ebert.
X till Rendulic vid vänster teknikningscirkel som drar till direkt i PP kan jag vänja mig vid 🙂
Eller om han kan ta Abols plats i mitten och göra mål i PP därifrån. Också OK med det.
Om det inte framgår hoppas jag väl att han framförallt ska kunna bidra i powerplay med det maffiga skott han ändå verkar ha.
Kan åka skridskor och är stor dessutom. Rent fysiskt skulle han kunna ersätta Stoa, sedan vet jag inte om han är lika bra som Stoa på att stå i vägen och använda sin fysik.
31/05/2020 kl. 14:31 #16157JN27
DeltagareGår inte igång jättemycket på värvningen. Däremot går den i linje med prisbilden om man nu realistiskt sett vill få in Ebert.
31/05/2020 kl. 13:57 #16152Andreas
KeymasterHände det något? Missade jag någon utannonsering?
Du har inte missat något, men det är rimligtvis väldigt nära nu:
https://www.na.se/artikel/oste-in-poang-i-tyskland-i-vintras-nu-uppges-han-vara-nara-orebro-hockey
31/05/2020 kl. 11:09 #16151Henric
KeymasterHände det något? Missade jag någon utannonsering?
28/05/2020 kl. 20:31 #16148Kovacs
DeltagareTror vi på en ”bomb” imorgon? Borde vara ett tyngre namn va?
28/05/2020 kl. 07:11 #16146Andreas
KeymasterMagnus brukar ha koll så det kan nog hända något här i dagarna. Gissningsvis en spetsforward 🙂
27/05/2020 kl. 21:39 #16144PennyBridge78
DeltagareLäste om ett eventuellt nyförvärv som ska vara klart, dock ej Ebert. Ska presenteras inom kort.
Ett stort sponsormöte i Örebro HK idag och ett till nyförvärv är helt klar för Örebro HK borde vara officiellt senast nu på Torsdag ev Fredag 🍻🍿👊👍
— Magnus Johansson (@MagnusManne74) May 27, 2020
-
Det här svaret redigerades för 6 år, 3 månader sedan av
PennyBridge78.
-
Det här svaret redigerades för 6 år, 3 månader sedan av
-
FörfattareInlägg