Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 4 dagar, 16 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
11/05/2020 kl. 20:43 #16103
JN27
DeltagareNu säger dom alltså i Sportbladets idiotpodd att Enroth kanske inte kommer att spela för oss nästa säsong. Antingen klarar de inte av att han presenterats efter alla rykten de spridit. Eller så måste någon i klubben få truten igentäppt.
Du bygger en rymdfärja av en strumpa…
De säger att klubbar ute i Europa är sugna på honom.
Och klart som fan skriver han in klausul i kontraktet, annars är han korkad.Shure, jag kanske tog i en aning. Och jag skrev dessutom inte rätt haha. De menar på att han bjuds ut till andra klubbar fortsatt. Oavsett vad ser det inte alls bra ut för vår klubb att någon läcker ut såna uppgifter, alternativt att blaskan med Abris och Ros i spetsen sitter och hittar på massa strunt.
11/05/2020 kl. 19:41 #16102Kovacs
DeltagareSkönt med Leino presenterad. Tror det blir bra!
Nu ska vi väl ha 1 center till och 2 wingar? Kan det vara en 1a line som ska in? Kovacs kan ju ingå i en 1a line. Även Salminen. Kanske.
Sen är frågan backsidan. Näkyvä kvar så är den ju stängd. Eller? Får alla med kontrakt vara kvar? Irving?
11/05/2020 kl. 17:57 #16099Personal Jesus
DeltagareNu säger dom alltså i Sportbladets idiotpodd att Enroth kanske inte kommer att spela för oss nästa säsong. Antingen klarar de inte av att han presenterats efter alla rykten de spridit. Eller så måste någon i klubben få truten igentäppt.
Du bygger en rymdfärja av en strumpa…
De säger att klubbar ute i Europa är sugna på honom.
Och klart som fan skriver han in klausul i kontraktet, annars är han korkad.11/05/2020 kl. 17:19 #16098pb_90
DeltagareGillar att Leino och Rask verkar känna varandra bra sedan tidigare. Om Leino har Rasks arbetskapacitet samtidigt som han kanske har lite mer skills så kan det bli bra. Hur som helt skönt att dom stärker upp centersidan.
11/05/2020 kl. 17:17 #16097pb_90
Det luktar ju lite illa om hela den historien ändå vilket är jävligt synd… Men Abris och Ros är ju inga stjärnskott rent generellt så det skulle inte vara helt märkligt om dom är helt snett ute här. Vad jag har hört så har inga andra medier skrivit om detta heller så.
11/05/2020 kl. 16:56 #16096JN27
08/05/2020 kl. 21:38 #16095JN27
DeltagareTog mig friheten att sätta ihop mitt realistiska ”drömlag” utifrån förutsättningar vi har med Covid-19 etc. (Nåja, helt realistiskt kanske det inte är men drömma får man).
Dahlen – Kellman – Olofsson
Kovacs – bagenda – Larsson
Salminen – Leino – Rask
Rensfeldt – Mastomäki – GlennLindholm
ÖbergEbert – Salo
Rissanen – Näkyvä
Jonte – Backström
Pilö – Warg
(Bryter med IrvingEnroth
ArntzenHur känner ni för det här? Då vinner vi GULD va?
Såklart inte helt troligt men man måste få drömma i dessa tider.Inte alls en orimlig uppställning faktiskt. Den är rentav rimlig. Skulle den infrias så är det definitivt ett guldlag nästa säsong. Däremot är det ju en jäkla massa erfarenhet som grundar ett guld. Kan våra tränare baka in det i truppen, ja då kan det bli bra.
08/05/2020 kl. 19:22 #16094Kovacs
DeltagareTog mig friheten att sätta ihop mitt realistiska ”drömlag” utifrån förutsättningar vi har med Covid-19 etc. (Nåja, helt realistiskt kanske det inte är men drömma får man).
Dahlen – Kellman – Olofsson
Kovacs – bagenda – Larsson
Salminen – Leino – Rask
Rensfeldt – Mastomäki – GlennLindholm
ÖbergEbert – Salo
Rissanen – Näkyvä
Jonte – Backström
Pilö – Warg
(Bryter med IrvingEnroth
ArntzenHur känner ni för det här? Då vinner vi GULD va?
Såklart inte helt troligt men man måste få drömma i dessa tider.06/05/2020 kl. 22:37 #16093pb_90
DeltagareJa Kellman skulle vara perfekt! Han är ju definitivt något att bygga kring om han inte letar sig vidare till NLA eller KHL.
Det kändes märkligt när man gick in på EP och såg den skrala forwardssidan. Bara tio forwards som ligger inne på kontrakt i dagsläget om man inte räknar med de juniorer som ska testas på försäsongen. Men jag tycker att de forwards som vi ändå har känns spännande till nästa säsong?
06/05/2020 kl. 15:53 #16092Kovacs
DeltagareKellman hade varit perfekt som första center. Det som talar för Örebro är ju dels att Bengtzen hade honom i Karlskrona och sen tog honom till Brynäs.
Utöver det att han skulle kunna få vara med och ”bygga” någonting här …06/05/2020 kl. 15:40 #16091Andreas
KeymasterTycker verkligen att Örebro ska försöka ge sig in i racet om Kellman om han blir akutell för Sverige igen. Bengtzén tog honom till Brynäs från Karlskrona så bekantskapen finns ju redan där.
Sen vet man ju såklart inte hur deras relation är idag. Men finns det konkret chans så ska man verkligen ta den. Har nog 40 poäng i sig om det slår väl ut i en bra kedja.Jag tror också att Kellman hade varit en bra värvning. Bra med potential där.
06/05/2020 kl. 15:33 #16090JN27
DeltagareTycker verkligen att Örebro ska försöka ge sig in i racet om Kellman om han blir akutell för Sverige igen. Bengtzén tog honom till Brynäs från Karlskrona så bekantskapen finns ju redan där.
Sen vet man ju såklart inte hur deras relation är idag. Men finns det konkret chans så ska man verkligen ta den. Har nog 40 poäng i sig om det slår väl ut i en bra kedja.06/05/2020 kl. 10:46 #16089Andreas
KeymasterLöwdahl blir kvar i tre år till. Viktig förlängning för att bibehålla hög nivå i juniorleden.
06/05/2020 kl. 09:16 #16086Andreas
KeymasterJag ser väldigt mycket i Oskarshamns värvningar som det såg ut i Örebro för ett antal år sedan. Känslan är inte att de i nuläget har säkrat upp sin plats i högsta serien till nästa säsong.
Jag har exakt samma tanke. man värvar billigt och hoppas på att någon överpresterar.
05/05/2020 kl. 21:01 #16085Personal Jesus
DeltagareNu kan den som dyrkar Conny S. hyra hans hus för 12.000/månad.
05/05/2020 kl. 15:16 #16084JN27
DeltagareJag ser väldigt mycket i Oskarshamns värvningar som det såg ut i Örebro för ett antal år sedan. Känslan är inte att de i nuläget har säkrat upp sin plats i högsta serien till nästa säsong.
04/05/2020 kl. 17:30 #16083Kovacs
DeltagareHåller med er nedan.
Tror även Enroth mår bra av mycket matcher om än kanske inte med samma belastning som Furch hade ifjol.Det spel Arntzen visade förra säsongen så räds jag inte av tanken att ställa honom i låt säga 13-15 matcher nästa säsong.
Vad kan vi ha kvar att plocka in nu? 1 back av hög klass.
2 forwards och 1-2 centrar?
Självklart beroende på hur det blir med Stoa, Harper och Boucher.Tror som Andreas skrev längre ner att man alldeles oavsett Näkyvä kommer tvingas plocka in en back till då hans tillfrisknande måste få ta tid.
04/05/2020 kl. 16:49 #16082Andreas
KeymasterRiktigt skönt att kunna släppa målvaktsfrågan nu.
Nöjd med Enroth, även om jag hade lite mer kärlek för Furch.
04/05/2020 kl. 13:08 #16081JN27
DeltagareSkönt med en lösning på Enroth. Dessutom känslan av att vi med all säkerhet, på förhand, kommer ha en riktigt bra målvakt i tre säsonger. Jag hoppas att de har en tydligare plan för Arntzen nu då Enroth inte är en målvakt som kommer stå 40 + matcher vilket Furch klarar av. Tanken är väl att jämna ut det antar jag.
01/05/2020 kl. 16:42 #16073Kovacs
DeltagareÄr med dig på en del.
Vad gäller Berglund så tror jag, som jag skrev tidigare på en rejält mycket bättre säsong nästa år. Och han gjorde ändå 31p ifjol. Tror på 40+ med rätt omgivning.
Rasmusen lever mycket på sin inställning. Ska ha lite samma tävlingsinställning som Brome.
Tror också på Leino.
Ska bli spännande att se var vi landar i slutet.
01/05/2020 kl. 15:11 #16072Andreas
KeymasterDanforth borde inte vara orimlig, men lutar åt KHL där har jag förstått.
Rasmussen är svår att bedöma riktigt då det går åt fel håll med alla siffror. Ingen direkt koll på honom som person.
Inte helt såld på Berglund. Han ser så sjukt oinspirerad ut på isen. Känns inte som en kille som höjer en grupp även om han själv är en ruggigt bra hockeyspelare när han är på humör.
Näkyvä får vi väl se om han kommer tillbaka eller inte. Klubben måste nog ändå värva för att han inte gör det och Ebert antar jag är ett alternativ fortsatt om man kan hitta pengarna för han var dyyyyr.
Tror fortfarande att Robert Leino är en bra spelare för Örebro och sedan ska lite mer spets in, samt en toppback och en toppmålvakt.
01/05/2020 kl. 14:57 #16071Kovacs
DeltagareSå vad tror vi då? Hur ersätter vi spelarna vi ”tappar”? Vi ska ju bli bättre och ta steg.
Brome är inte lätt att ersätta. Vilka namn finns lediga som skulle kunna göra samma jobb?
Låt oss drömma lite.André Pettersson är ett drömnamn enigt mig. Realistiskt? Nja.
Justin Danforth. Kanske? Räcker han till för en 1a line i SHL? Hans stats säger ja. Troligtvis inte extremt dyr.
Jonathan Dahlén. Verkar ju klar för Timrå men att vi var med och högg på han visar ändå att ambitionsnivån finns från klubben.
Om inte Ryan Stoa blir kvar så finns ju några namn även där.
Dennis Rasmussen. Hade varit perfekt.
Patrik Berglund. Tror det finns en uppsida år 2 i SHL.
Joel Kellman. Ja tack. Rimlig? Nja.
Näkyvä. går han att ersätta?
Nick Ebert är ett namn. Vore perfekt.
Adam Almqvist. Realistiskt. Nja. Men fint namn som hade kunnat göra det bra.
Här är ju bara några. Fyll gärna på med fler.
Hur många tror vi att vi ska ha in? 1 målvakt, 1 back alt. Näkyvä, 2 centrar beroende på Stoa? 2-3 wingar beroende på Harper. Kan det stämma?
Riktigt spännande att se vad som hittar på iaf.
29/04/2020 kl. 13:45 #16065Andreas
KeymasterTack för allt Bromé.
29/04/2020 kl. 07:47 #16062Andreas
KeymasterBra sammanfattning.
Jag skulle inte bli alltför ledsen om både Stoa och Bromé blir kvar. Med tanke på marknaden borde man kanske kunna få Stoa till ett hyfsat pris också!
Harper tror jag vi kan glömma. Han verkar väldigt inställd på att spela i Nordamerika och det verkar blivit lite surt mellan han och klubben.
I målvaktsväg hade jag nog helst sett Furch, men jag tror att Enroth är den som ligger närmast.
På fredag har alla kontrakt gått ut och då kanske det kan komma lite nyheter.
Tror vi att Leino presenteras då? Han borde väl vara klar?
Hur länge tror vi klubben väntar på beslut om Näkyväs framtid? Ersätter man honom ändå och låter honom bli en ”bonus” om han kommer tillbaka?
Sen är det Salo och Brome man måste bestämma sig om. Hur ska man göra med dom? Ersätta eller vänta på beslut?
Många svåra frågor för klubben just nu då det är vitala delar. Vi måste ha en backsida som kan ta ett steg från ifjol. Ser gärna både Salo och Näkyvä kvar.
Annars hoppas jag klubben jobbar på ex. Ebert som ersättare.
Leino är väl det mest konkreta ryktet som finns just nu. Han borde kunna presenteras inom kort antar jag. Ett problem där är ju att Finland har satt väldigt strikta restriktioner som en följd av Corona. Osäker på om han kan lämna Finland faktiskt.
Näkyvä kommer att behöva tid för att återhämta sig efter behandlingen. Om han ens spelar denna säsong beror helt på hur mycket behandling som krävs efter operationen.
Bromé verkar valt Detroit nu. Salo hoppas jag blir kvar.
Ebert hade varit coolt. Han fick ju aldrig någon riktig chans i NHL. Han borde inte var omöjlig, men väldigt dyr.
28/04/2020 kl. 21:06 #16061Kovacs
DeltagareBra sammanfattning.
Jag skulle inte bli alltför ledsen om både Stoa och Bromé blir kvar. Med tanke på marknaden borde man kanske kunna få Stoa till ett hyfsat pris också!
Harper tror jag vi kan glömma. Han verkar väldigt inställd på att spela i Nordamerika och det verkar blivit lite surt mellan han och klubben.
I målvaktsväg hade jag nog helst sett Furch, men jag tror att Enroth är den som ligger närmast.
På fredag har alla kontrakt gått ut och då kanske det kan komma lite nyheter.
Tror vi att Leino presenteras då? Han borde väl vara klar?
Hur länge tror vi klubben väntar på beslut om Näkyväs framtid? Ersätter man honom ändå och låter honom bli en ”bonus” om han kommer tillbaka?
Sen är det Salo och Brome man måste bestämma sig om. Hur ska man göra med dom? Ersätta eller vänta på beslut?
Många svåra frågor för klubben just nu då det är vitala delar. Vi måste ha en backsida som kan ta ett steg från ifjol. Ser gärna både Salo och Näkyvä kvar.
Annars hoppas jag klubben jobbar på ex. Ebert som ersättare.
-
FörfattareInlägg