Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 576 till 600 (av 13,100 totalt)
  • Författare
    pb_90
    Deltagare

Warg till Prag. Då kan vi avskriva den.

Jag hör att det går bra med Holms rehab. Kan vara tillbaka efter uppehållet. Dvs då missar han bara 3 matcher till.

Beroende vad vi får för besked med Backström tror jag man ändå går för 1 back till. Vi är tunna där och har nu bara 6 backar att tillgå varav 2 juniorer. Blir tufft i ett eventuellt slutspel.

Skulle vara magiskt om han kunde komma tillbaka snabbt. Han saknas! Det lär bli en breddback deluxe då antar jag med den marknaden som är nu.

Kovacs
    Deltagare

Warg till Prag. Då kan vi avskriva den.

Jag hör att det går bra med Holms rehab. Kan vara tillbaka efter uppehållet. Dvs då missar han bara 3 matcher till.

Beroende vad vi får för besked med Backström tror jag man ändå går för 1 back till. Vi är tunna där och har nu bara 6 backar att tillgå varav 2 juniorer. Blir tufft i ett eventuellt slutspel.

Catskinner
    Deltagare

Jag håller med Andreas. Nilsson är en mkt bättre back än Warg. Så ta näst bäste J20 back istället. Någon som kan sätta en passnin på bladet. Om vi inte kan få Robin Salo!

Andreas
    Keymaster

Samtliga backar i J20 sätter jag hellre på isen än Warg.

Kovacs
    Deltagare

Jag tänker såhär. Holm är om prognosen stämmer tillbaka om 2-4 veckor. Det vill säga att han missar MAX 7 matcher till men kan också vara tillbaka direkt efter uppehållet dvs om 3 matcher. Blir Backström borta tänker jag att Warg kunde vara en billig lösning där han kan ta Backströms roll i boxplay och vara olustig i stundande slutspelet.

Jag vill givetvis ha något bättre men om pengar eller alternativ inte finns tänker jag att detta kan vara en billig lösning där man vet vad man får. Han kan klubben utan och innan och har ändå lite status runt klubben och ett stort hjärta.

Elbowing
    Deltagare

Visst är Warg bra i sina bästa stunder, men det räcker med alla indianer som Hardegård står för.😜

Kovacs
    Deltagare

Warg bröt idag med sin finska klubb. Kan en återkomst vara på gång om nu båda backström och Holm är skadade? Tankar om det isåfall?

carl
    Deltagare

Abols, varannan match-mannen. Nej tur man inte satsar några 300 tusen i månaden där.

Varannan är ju att vara generös. Osynlig mot både Frölunda och Oskarshamn, levererade mot HV, var osynlig mot Timrå och Brynäs. På senaste fem matcherna har han gjort fyra poäng, varav tre kom mot HV.

Med en genomsnittlig speltid på 18 minuter per match och att de inleder varje PP tycker åtminstone jag att man kan kräva mer av hela den kedjan. I synnerhet om de anser sig ha vara berättigade till 300k i månaden.

Vad som stör mig mest är dock uppträdandet på isen. Abols visar noll ledarskaper på isen, tillsammans med Brome och Näkyvä hade han nog sämst kroppsspråk av alla igår.

Status
    Deltagare

Abols, varannan match-mannen. Nej tur man inte satsar några 300 tusen i månaden där.

carl
    Deltagare

Abols åker med raka ben halva matchen, skickar riktigt bra signaler..

pb_90
    Deltagare

Otroligt svagt igår. Myyyycket tydligt att Holm saknas.

pb_90
    Deltagare

Hmmm.. Jag trodde att Robin Salo var på G där ett tag i Islanders. Verkar dock gå rätt kasst i AHL nu. Ett år kvar på kontraktet, skulle vara riktigt jäkla mumma om han kunde komma tillbaka!

Islanders har ju bara tre dugliga backar typ så Salo borde ju verkligen ha en chans där.

Verkar inte som att han har tagit den chansen i varje fall.. Och går inte speciellt bra i AHL heller som sagt. Men han kanske krigar på ytterligare en säsong som sagt.

Andreas
    Keymaster

Hmmm.. Jag trodde att Robin Salo var på G där ett tag i Islanders. Verkar dock gå rätt kasst i AHL nu. Ett år kvar på kontraktet, skulle vara riktigt jäkla mumma om han kunde komma tillbaka!

Islanders har ju bara tre dugliga backar typ så Salo borde ju verkligen ha en chans där.

Andreas
    Keymaster

Borttagna nu. Funderar på om jag ska slå om till manuellt godkännande av nya användare.

Sjukt att det finns folk som programmerar sånt skit! Inte direkt så att man blir sugen på att köpa när någon gör reklam så direkt!

Jag tror att sidan också hamnat på en lista som går runt hos ”call centers” med människor som gör inläggen tragiskt nog.

pb_90
    Deltagare

pb_90
    Deltagare

Borttagna nu. Funderar på om jag ska slå om till manuellt godkännande av nya användare.

Sjukt att det finns folk som programmerar sånt skit! Inte direkt så att man blir sugen på att köpa när någon gör reklam så direkt!

Andreas
    Keymaster

pb_90
    Deltagare

Vafalls! Nu börjar botarna trilla in! 🙁 Värre än alla Leksands-fans på SF.

Elbowing
    Deltagare

Låter jäkligt bra Kovacs!
    Har du några namn som du kan släppa?

Kovacs
    Deltagare

Riktigt starka segrar i veckan. Nu har vi 6 p. + målskillnad tillgodo till 7e platsen.

Vi vinner hela tiden ”utan att imponera” i spelet.

Vi har shls bästa boxplay och är 7a i p.p ligan. Det är bra. Kunde p.p höjas något mer så har vi goda chanser att hota i ett slutspel.

Jag hör att vi går hårt efter backar med offensiv som uppsida. 1 ska in.

Dörren är INTE stängd för en forward också innan fönstret stänger.

Kovacs
    Deltagare

Riktigt starka segrar i veckan. Nu har vi 6 p. + målskillnad tillgodo till 7e platsen.

Vi vinner hela tiden ”utan att imponera” i spelet.

Vi har shls bästa boxplay och är 7a i p.p ligan. Det är bra. Kunde p.p höjas något mer så har vi goda chanser att hota i ett slutspel.

Jag hör att vi går hårt efter backar med offensiv som uppsida. 1 ska in.

Dörren är INTE stängd för en forward också innan fönstret stänger.

method
    Deltagare

Om jag kommer ihåg så ska jag uppdatera min lista med gamescore som jag har kikat på tidigare. Ska bli jäkligt kul att se var han hamnar i förhållande till andra spelare i ligan.

Gör gärna det – skulle vara kul att se!

Status
    Deltagare

Rendulic, Abols, Kovacs var ju en skaplig kedja vi hade i slutspelet. Bromé behöver nya lekkamrater nu!

pb_90
    Deltagare

Ekström ligger dessutom på +13 i +- att jämföra med Abols på -7 och Brome på -6.
    Helt sjukt imponerande och bra!
    Samtidigt är det provocerande dåligt av våra två största stjärnforwards.

Absolut! Men verkligen inte så lätt för Bromé att göra mycket poäng tillsammans med Wikman och Lajunen… Wikmans poängsnitt skulle ge 14p på 52-matcher. Lajunens 22p på 45-matcher. Abols har i varje fall Öberg och Leino som gör lite poäng här och där. Känns inte som att dom har någon kemi alls och Bromé får mest åka omkring själv och försöka hitta på något. Det är av största vikt att man hittar lekkamrater till honom inför nästa säsong.

Orlok
    Deltagare

Ekström ligger dessutom på +13 i +- att jämföra med Abols på -7 och Brome på -6.
    Helt sjukt imponerande och bra!
    Samtidigt är det provocerande dåligt av våra två största stjärnforwards.

Visar 25 inlägg - 576 till 600 (av 13,100 totalt)