Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,230 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 1 dag, 17 timmar sedan av
carl.
-
FörfattareInlägg
-
15/05/2023 kl. 16:37 #21737
Andreas
KeymasterHade känts bra om man hade lite på känn vad planen med Lekkerimäki är. Nu finns ju ingen plats för några juniorer om vi inte blir enormt skadedrabbade.
15/05/2023 kl. 13:44 #21736PennyBridge78
DeltagareDet här med Lekkerimäki är ju spännande men hur ser man på honom?
Potentialen är skyhög men han är knappast ett säkert kort för en topplina.
Är han istället för Fröden/Strömwall/Spetsforward eller är han ett komplement, en möjlighet som dök upp med så pass hög potential att man inte kan tacka nej typ.Hoppas verkligen på ett komplement, för riktig spets känns det inte riktigt som han har över en hel säsong. Men ja det kommer betyda att vi varje match måste ställa någon riktigt duktig vid sidan av, MEN det ger ju också ett driv att du MÅSTE vara bra för att få chansen att spela och även att man kan labba fram en bättre konstellation än med färre spelare.
15/05/2023 kl. 12:08 #21735Orlok
DeltagareDet här med Lekkerimäki är ju spännande men hur ser man på honom?
Potentialen är skyhög men han är knappast ett säkert kort för en topplina.
Är han istället för Fröden/Strömwall/Spetsforward eller är han ett komplement, en möjlighet som dök upp med så pass hög potential att man inte kan tacka nej typ.09/05/2023 kl. 17:21 #21731Kovacs
DeltagareFörklarar också den annars så stabila Bäckströms svajiga spel i slutet på säsongen samt i slutspelet. Fick till mig idag att han spelat med konstant smärta och även haft svårt att hålla i klubban med ena handen ordentligt.
Tror Arnesson kan vara en ok ersättare här. EP kommer ju högst troligt sticka på J-vm också. Så där har vi ju ytterligare en period där Arnesson gör skillnad.
Hör att det rör på sig på spets- forward posten. Fick höra ett parallell- spår till Fröden idag som ska vara i diskussion med. Fröden är inte avskriven.
09/05/2023 kl. 13:37 #21730Andreas
KeymasterVärvningen av Arnesson känns väl lite mer logisk nu när man fick veta att Backström kommer att vara borta en längre tid.
Att Leo nu kom med i VM gör ju att man faktiskt känner sig riktigt taggad att kolla på VM. Det var inte igår man hade den känslan 🙂
08/05/2023 kl. 16:27 #21728Kovacs
DeltagareSkönt att Glenn är på plats. Nu väntar vi oss en spets forward närmsta tiden. Sen är det avvakta och se vad som händer med Leo som gäller är känslan.
Ang. ryktet om Arnesson är man ju tudelad. Var ju riktigt stark hos oss innan han gick till Färjestad där det stannade av lite. Är ju stabil defensivt och lite lik Rissanen i sin helhet om än inte samma klass. Måste som MrMadhawk skriver på twitter betyda att EP är ytterst tveksam till nästa år. Ser inte att han kan ersätta någon annan i truppen. Hur som helst ett tydligt tecken från sportsliga ledningen att vi inte vill chansvärva i vinter utan ha bredd i alla led från start.
Dock så tycker jag backsidan svänger lite väl mycket defensivt här. Rissanen, Norell, Backström och Arnesson har alla sina styrkor i bakre delen även om Rissanen visat en uppsida offensivt på senare tid. Offensivt har vi Holm, Johannesson, Berglund till viss del samt Nilsson. Dock kanske man hoppas kunna få en utveckling i vår miljö offensivt på Norell med sin skridskoåkning.
Kan det vara så att man väljer att skicka Nilsson på lån om EP blir kvar?Tycker första 2 paren går att sätta. Svårare längre ner.
Holm – Rissanen
Backström – Johannesson
Norell – Berglund
EP – ArnessonKan det vara något?
06/05/2023 kl. 18:03 #21724method
DeltagareKul att se att även ni har sån tillförsikt inför säsongen!
Hoppas verkligen att vi får behålla Leo under 23/24, han kan fälla avgörandet.
06/05/2023 kl. 17:44 #21723Kovacs
DeltagareVisst kan det vara så. Tror dock Hedberg är sugen på att ge Sundberg chansen. Men absolut ett angenämt problem:)
Jag tror ju säkert många kan se Glenn gå in där igen med Mastomäki. Men samtidigt är han ju avlönad som en top -6 nu så han måste ju leverera ”högre upp”. Han har ju poäng i sig.
Och den kedjan har haft kemi i 2 säsonger nu så den är svår att splittra.Tror backparen från start också blir spännande att följa. Har aldrig sett så mycket fram emot en försäsong. Tror vi kommer vara underskattade igen men med rätt flyt och det här laget kan det på riktigt gå hela vägen.
06/05/2023 kl. 15:01 #21722Andreas
KeymasterJa fast Sundberg är kanske den som sitter istället för Wikman?
Angenäma problem.
Lite kul att nästan alla är överens om att Mastomäkis kedja rör man inte.06/05/2023 kl. 14:00 #21721Kovacs
DeltagareBrome – Leo – Fröden
Larsson – Larsson – Sundberg
Glenn – Björninen – Leino
Ekström – Mastomäki- Eklind
Wikman- Oscarsson
Eller så?
06/05/2023 kl. 10:40 #21720Andreas
KeymasterLudde, Brompq och Frödén tror jag på som förstalina.
Leo, Glenn och Axel i andra kanske?06/05/2023 kl. 09:45 #21719Kovacs
DeltagarePrecis. Det är där jag inte riktigt kan komma överens med mig själv vad jag tror;). Kanske dock att det skulle funka med en sniper bredvid? Tror Ludvig Larssons fart kunde passa med Brome annars. Om dom fick ha en gedigen målskytt med sig. Kommer hur som helst bli spännande att följa detta ..
06/05/2023 kl. 08:51 #21715Andreas
KeymasterLeo och Bromé känns för lika egentligen, men samtidigt ”lika barn leka bäst”?
-
Det här svaret redigerades för 2 år, 12 månader sedan av
Andreas.
06/05/2023 kl. 08:37 #21714Kovacs
DeltagareLyssnade på redline podden med Hedberg. Där bekräftar han att han ser Leo som center nästa säsong om han är kvar. Han sa även att han ser larsson som en top-2 center. Då har vi nog en center 4a från start med:
Leo
Larsson
Björninen
MastomäkiHan säger också att mer ska in. Det vill säga Glenn + fröden eller motsvarande.
Sist men inte minst så finns en plan att ersätta Leo om han inte blir kvar.Jag har funderat mer och mer på att spela Leo ihop med Brome. Får dom kemi kan det explodera men tyvärr kan dom vara för lika?
29/04/2023 kl. 21:16 #21712Andreas
KeymasterGlenn kan ju också centra, men det var ett tag sedan nu.
Leo behöver någon han kan släppa puckar till i bra läge. Glenn kan nog mycket väl vara den spelaren.
29/04/2023 kl. 19:54 #21711Kovacs
DeltagarePrecis. Han gör det bra där. Hm. Som sagt, vår trupp gör det för första gången på många år svår att ta ut. Hade också älskar se typ Sundberg med Brome. Men om jag utgår ifrån att Frödén skulle komma samt att Leo stannar hade jag byggt laget såhär.
Holm – Rissanen
Topp backpar i hela ligan. Sjuk rutin.Backström – Johannesson
Tror Backström har mer i sig. Kan vara ett bra stöd till Johannesson defensivt så han kan leva ut sin offensiv.Pettersson – Berglund
Ser Pettersson före Norell från start. Kanske hjärtat som talar.Norell – Nilsson
Norell kan överraska. Även Nilsson. Men dom är back 7-8 för mig från start på pappret.Frödén – Larsson – Bromé
Här tror jag vi kan ha en ”super” line. Bromé behöver hans skott. Larsson klok och stabil där emellan.Glenn – Leo – Leino
Gillar kombon här. Hade kunnat explodera. Låt Leo centra och alternera med Leino.Larsson – Björninen – Sundberg
Tänker mixen fysik, skott och fart med tyngd här. Tror på att Sundberg får chansen från start.Eklind – Mastomäki- Ekström
Går inte att dela på. Så är det. Ingen 4e line. Men det har vi ingen. Kan göra poäng och stänga ner motståndare.Wikman – Oscarsson
Ingen av dessa förtjänar att petas. Det är bara vad jag känner på förhand. Kommer inte Leo tillbaka går Milton in där. Älskar bredden.29/04/2023 kl. 18:58 #21710Andreas
KeymasterTanken på att Leo skulle centra en lina lockar alltmer får jag säga.
Först och främst vore det grymt kul att se honom i VM.
28/04/2023 kl. 14:36 #21709Kovacs
DeltagareTror även Glenn kan bidra en hel del i P.p. Har ju levererat starkt i Växjö runt kassen och har ju även utvecklat sitt passningsspel en hel del.
Vi ska inte heller glömma att även Leo kan centra. Gjort det med bravur 3 matcher i landslaget nu. Skulle kunna vara en potentiell superkedja offensivt med Brome- Leo- Fröden. Dock kanske lite obalanserad.
Gillar också truppen. Spets finns det men det viktigaste är även konkurrens från start. Vem ska hamna utanför av forwards ex.? Wikman, Milton, Sundberg etc. ? Inte enkelt. Vilket kommer sporra truppen att ta fler steg!
28/04/2023 kl. 14:15 #21708Andreas
KeymasterFrödén in sen så känns ju detta som ett riktigt bra lag. Lite trubbig på centersidan, men Björninen med två offensiva vingar borde ju lyfta hans produktion lite mer.
Powerplay är fortsatt en Achilleshäl känns det som. Johannesson och Frödén kanske kan lyfta det?
28/04/2023 kl. 11:50 #21700Kovacs
DeltagareDå kommer Björninen strax då.. känns ändå spännande. Ingen bomb, men ändå bra! hellre han än någon chansning som inte kan ligan.
28/04/2023 kl. 10:49 #21699pb_90
DeltagareFröden hade verkligen varit magisk att få in.
27/04/2023 kl. 20:14 #21698Kovacs
DeltagareJag fick hans namn till mig för i februari. Att klubben hade han på ”listan” över heta namn. Vågade inte skriva ut det då. Vet att man har ett par namn till man går efter. Men Fröden hade passat perfekt!
27/04/2023 kl. 19:37 #21697Andreas
KeymasterFrödén är inte en prioriterad pjäs i Seattle och han är en djupspelare som kan få chansen om skadorna kommer.
Han har inte gjort något avtryck i NHL utan ses mer som en kropp som fyller en position.Ett bra avtal från SHL borde med andra ord vara något för honom.
Spela med gamla polaren Bromé borde ju inte vara fel heller.
27/04/2023 kl. 18:18 #21696Andreas
KeymasterMycket intressant att Örebro jagar Jesper Frödén. Det känns som en klassvärvning.
23/04/2023 kl. 18:32 #21694Kovacs
DeltagareLyssnade på redline onside. Ibland upplever jag dom lite väl negativa. Men dom är ambitiösa och brinner ju för laget. Så eloge till dem. Dock förvånande hur ofta det sker faktafel och slarv där. Som att glömma Glenn när dom räknar upp nyförvärv som är på gång. Sänder en signal att dom inte är helt med känner jag, alt. jobbar helt utan manus.
Med det sagt hör jag samma som dom på frågan om Manninen. Där är vi iaf. på. Vi har gått al in där. Men får se om det räcker till. Fler är på.
-
Det här svaret redigerades för 2 år, 12 månader sedan av
-
FörfattareInlägg