Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,249 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 2 dagar, 20 timmar sedan av
pb_90.
-
FörfattareInlägg
-
04/10/2024 kl. 08:57 #22916
Andreas
Keymaster”Expressens uppgifter säger att man lyckats få ner det från tre till två år. Men att fler år kan kicka in, om han spelar ett visst antal matcher och visar att han är hel.”
Visar att han är hel..Tycker detta låter som en otrolig chansning.
Märkligaste klausulen jag hört om. SHL har standardavtal där man bockar i ett par rutor, fyller i några mer öppna fält som lön typ, och eventuella bonusar. Det som beskrivs här måste vara någon form av muntligt löfte antar jag.
Det är alltså 2+1 med andra ord. Det låter rimligt kan jag tycka, och rimligen vill klubben behålla honom till år tre om han är hel, annars inte. Det är ju … precis som vanligt?
03/10/2024 kl. 22:18 #22915Kovacs
DeltagareOtroligt rättvis och skön seger. Milton planens gigant tillsammans med Karla. Enroth har inte en lätt match. Stå sysslolös är det värsta för en målvakt.
Kvartsamtal (inte så allvarligt) med Noah imorgon. Där måste man vara kall. På tok för många skär innan den proppen. Nästa gång tappar vi en vinst på det!Jag lyssnade med ”någon” idag under matchen. Vi har löst nästan hela finansieringen för Kossila. Formalia återstår. Klubben har pengar men licensen att ha i åtanke. Dock så finns inga pengar för ett backförvärv nu. Då får man göra en insamling igen.
03/10/2024 kl. 17:31 #22907Status
Deltagare”Expressens uppgifter säger att man lyckats få ner det från tre till två år. Men att fler år kan kicka in, om han spelar ett visst antal matcher och visar att han är hel.”
Visar att han är hel..Tycker detta låter som en otrolig chansning.
03/10/2024 kl. 13:49 #22906PennyBridge78
DeltagareHoppas ju att man presenterar Kalle ikväll innan matchen. Vore ju kul ifall vi nån gång kan göra så. Bra läge iaf
03/10/2024 kl. 13:20 #22905Catskinner
DeltagareJag läste att det var ett partner möte nu i veckan. Vet inte vad som avhandlades men antar att finansiering av Kossila kan ha varit på agendan? Jag tror, utan att veta, att man hade ramarna klara från finansiärer och nu gått tillbaka och finaliserat det hela. Något annat vore väldigt underligt
02/10/2024 kl. 19:37 #22902Andreas
KeymasterJag trodde pengarna var mer eller mindre säkrade eller så blev dyrare än först uppskattat.
Vi får väl se.
02/10/2024 kl. 18:45 #22901Kovacs
DeltagareOtroligt konstigt. Om det stämmer som Madhawk skriver idag. Att vi är överens med Kossila. Och nu måste vi få in pengarna. Börjar vi inte i lite fel ände då?
01/10/2024 kl. 22:42 #22900Kovacs
DeltagareSamtidigt kommer skador komma. Idag missade Mastomäki. Vi kommer få fler bortfall. Fernström känns som han är före steen och Ekström i hierarkin.
Hur som haver en fin triumf idag. Samtliga stämplade in. I synnerhet p.p. Extra plus till Enroth, Quenville, karla och puistola. Men även boxplay.
Jag hoppas Calle G nyttjar sina kontakter i st. Louise och lurar över Johannesson 1 år nu när han är i AHL. Känns som en utopi men drömma kan man:)
01/10/2024 kl. 18:41 #22883Andreas
KeymasterJag hoppas bara folk bara har rimliga förväntningar.
Kossila är sann tvåvägsspelare, men om folk tror att han ska bära Örebro ur skärselden genom att spotta ur sig poäng kommer nog folk bli besvikna.
Han kommer inte göra en poäng per match, men han kommer att bidra med ett väldigt bra spel över hela banan och göra laget klart bättre.
Samtidigt lite synd att behöva se Danielsson eller Fernström spela mindre. De har varit riktigt sköna att se!
01/10/2024 kl. 18:29 #22880carl
DeltagareFår hoppas att en frisk Kalle Kossila kommer in i truppen till månadsskiftet, jag tror det kan bli en nödvändig injektion.
28/09/2024 kl. 17:58 #22875Andreas
KeymasterSådana här matcher man förlorar när spelet är bra, men materialet inte räcker till.
28/09/2024 kl. 13:59 #22872Andreas
KeymasterLuka och Backström känns som det skulle kunna vara ett bra backpar. Om inte i år kanske kommande säsong.
28/09/2024 kl. 12:31 #22871Kovacs
DeltagareSå är det ju status. Helst hade man ju kört typ Quenville med Berglund, Näkyvä(som jag inte tror kommer) med Seppälä och sen Luca med Backström typ. Norell/Arnesson som 7e./8e och Nilsson på ett lån till.
27/09/2024 kl. 22:02 #22870Status
DeltagareDet tråkiga med att plocka in en Näkyvä är väl att han då petar en Junior snarare än en Norell, Arnesson eller Backström. Backsidan känns så felbyggd från start. Alldeles för defensiv va? Quenneville och möjligen om Berglund steppar upp, är egentligen det enda offensiva vi har..
27/09/2024 kl. 19:30 #22869Kovacs
DeltagarePrecis Andreas! Och gärna en kossila in eller liknade. Hör mycket surr om näkyvä. Men ställer mig tveksam till sanningen i det. Dock så hade dom 2 höjt lägstanivån på truppen rejält!!
27/09/2024 kl. 11:23 #22868Andreas
KeymasterTre matcher är inte mycket till underlag, men med en PDO (skottprocent + räddningsprocent) som är i topp, medan förväntade mål, Corsi, chansfördelning, m.m. i botten så kan man väl säga att det inte varit någon vidare start.
Bra målvaktsspel och tur framåt kan man inte leva på någon längre tid.
Får hoppas de lyckas höja lägstanivån nu.
26/09/2024 kl. 10:20 #22865Andreas
KeymasterTipset är stängt. Om det är någon som försökt och inte lyckats få till ett tips så mejla mig bara, info@bunkersnack.se
25/09/2024 kl. 08:23 #22862Andreas
KeymasterJag kan bekräfta det 🙂
Jag stänger tipset senare idag även om det är lite färre än vanligt.
25/09/2024 kl. 06:47 #22861Kovacs
DeltagareOch där fick även jag en grön skylt att det gick in:)
24/09/2024 kl. 21:31 #22860Andreas
KeymasterOerhört svag andraperiod och en Enroth som gör misstag. Hade kunnat vara tre poäng med en jämnare insats.
En poäng är inte dumt oavsett. 🙂
24/09/2024 kl. 20:19 #22858PennyBridge78
DeltagareSkickat in på nytt nu. Fick en grön skylt och tack för ditt bidrag!
Loggade in först och sen körde jag utan decimal i procenten. Vet inte ifall det sista gjorde någon skillnad.
24/09/2024 kl. 20:19 #22857Andreas
KeymasterTips från Pennybridge78 har kommit in nu 🙂
24/09/2024 kl. 19:27 #22856Andreas
KeymasterDet var ju själva fan …
Pennybridge78: ser inget tips från dig.
Kovacs: bifoga gärna en skärmdump på felmeddelandet om du orkar.
Mejla era tips till info@bunkersnack.se så lägger jag in dem manuellt då.
24/09/2024 kl. 19:25 #22855PennyBridge78
DeltagareHur vet man ifall ens tips reggats?
24/09/2024 kl. 19:14 #22854Kovacs
DeltagareKom något tips från mig. Testade några gånger från olika webbläsare. Fick samma meddelande. som regerande mästare vill man vara med:) men går det inte så går det inte!
-
FörfattareInlägg