Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 2,801 till 2,825 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    JN27
    Deltagare

Tror dock att NJ ligger bättre till i den förhandlingen. Större stad, spelat här förr, nära till Stockholm. Mycket mer som talar för Örebro kan jag tycka.
    Örebro har ju dessutom visat intresse inför denna säsongen men då var det ju Enroth som tackade nej.

Personal Jesus
    Deltagare
    Henric
    Keymaster

Furch i topp i inte bara räddnings-%. Han toppar ju även den viktigaste av alla stats: vinster! Och antal räddningar.

Han har ju tvingats till väldigt många räddningar tack vare att vi suttit så mycket i utvisningsbåset. Det där är något vi måste få bukt på till andra halvan.
    Man märker ju att det är en följd av att vi inte fullföljer alla situationer. Det verkar ha spridit sig någon sorts bekvämlighet i laget som jag inte gillar alls.

God poäng. Laget har tappat en del av den desperation som man inledde med. Vi ser väldigt vilsna ut ibland. DIF hemma, andra perioden mot LIF hemma tex.

JN27
    Deltagare

Furch i topp i inte bara räddnings-%. Han toppar ju även den viktigaste av alla stats: vinster! Och antal räddningar.

Han har ju tvingats till väldigt många räddningar tack vare att vi suttit så mycket i utvisningsbåset. Det där är något vi måste få bukt på till andra halvan.
    Man märker ju att det är en följd av att vi inte fullföljer alla situationer. Det verkar ha spridit sig någon sorts bekvämlighet i laget som jag inte gillar alls.

Henric
    Keymaster

pb_90
    Deltagare

Istiden igår på backarna:

Rissanen – 21:44
    Näkyvä – 26:02
    Irving – 16:21
    Backström – 16:29
    Andersson – 16:57
    Warg – 10:19
    Pilö – 08:12

Näkyvä får slita som ett djur alltså… Dvs nästan lika mycket istid på Warg och Pilö, så det verkar som att dom två i princip får dela på platsen bredvid Andersson? Måste ju bli helt muppigt för Jonte att det aldrig sätter sig liksom? Skapligt enorm skillnad att lira med Warg eller Pilö liksom. Han har ju inte alls mått bra av detta känns det som… Ett tag där i början med Pilö såg det ju riktigt bra ut. Förstå vilken enorm skillnad att få in typ Ebert bredvid Jonte.. det skulle ju vara helt sjukt. Så kan man väl kanske ha Warg som extra för att avlasta boxplay typ. Trist för Pilö dock som ändå gör det helt okej, liiiite svag i spelet utan puck fortfarande kanske vilket inte är så konstigt.

JN27
    Deltagare

Jag är faktiskt orolig över att det ser så jävla kasst ut och har gjort nu i flera matcher. Det är många som ser slitna ut dessutom. Det är väl den tiden på året men man bör ju ta sig en funderare över detta. Har jag fel?

Det är klart att man blir lite orolig när det inte ser bra ut. Men formen kommer ju att variera över tid, så är det ju bara. Det gäller att tränartrion hittar tillbaka till grundspelet och får fram den arbetsinsatsen som var i början av säsongen. Men även om det har börjat sett lite sämre ut så är vi ju med i alla matcher egentligen och hugger. Vi ligger tre poäng från förstaplatsen, nio till sjundeplatsen, 16(!) till plats elva och 26 till kval. Vi har alltså marginaler för en liten svacka, och om vi har en spelmässig svacka men ändå lyckas ta poäng så kanske vi kan hänga med ändå.

Det vore ju annars ett perfekt läge för NJ att slänga in någon spetslirare nu. Frågan är vad man vill få in? Fortfarande en back som känns rimligast väl? Skulle iofs vara najs med en riktig spetsforward också och låna tillbaka Lodin till Hästen.

Det skulle ju bli indiantält om man lyckades landa Ebert. Men som du säger så tror jag nog att man bör värva en spetslirare framåt, också/istället. Jag vill dock peta ned Warg så jäkla långt ned i hierarkin det går. Det är en skam att Pilö får lira extraback när han har kompletterat Andersson så jäkla bra tidigare.

pb_90
    Deltagare

Jag är faktiskt orolig över att det ser så jävla kasst ut och har gjort nu i flera matcher. Det är många som ser slitna ut dessutom. Det är väl den tiden på året men man bör ju ta sig en funderare över detta. Har jag fel?

Det är klart att man blir lite orolig när det inte ser bra ut. Men formen kommer ju att variera över tid, så är det ju bara. Det gäller att tränartrion hittar tillbaka till grundspelet och får fram den arbetsinsatsen som var i början av säsongen. Men även om det har börjat sett lite sämre ut så är vi ju med i alla matcher egentligen och hugger. Vi ligger tre poäng från förstaplatsen, nio till sjundeplatsen, 16(!) till plats elva och 26 till kval. Vi har alltså marginaler för en liten svacka, och om vi har en spelmässig svacka men ändå lyckas ta poäng så kanske vi kan hänga med ändå.

Det vore ju annars ett perfekt läge för NJ att slänga in någon spetslirare nu. Frågan är vad man vill få in? Fortfarande en back som känns rimligast väl? Skulle iofs vara najs med en riktig spetsforward också och låna tillbaka Lodin till Hästen.

JN27
    Deltagare

Andreas
    Keymaster

Gäääääsp. Skönt med mål där mot slutet, men herregud…

Andreas
    Keymaster

Brynäs känns som laget som antingen viker ner sig ordentligt eller gör en stormatch. Håller tummarna för det första ikväll.

Henric
    Keymaster

Tänk jag förstod att det skulle bli så. Visst, handskarna är däruppe, inget snack, men som jag sa; regelverket är helt skevt. Ok att spräcka en mjälte eller ryggkota på motståndare? Det var djävlar i mig ingen lätt smekning Ritola kommer in med.

pb_90
    Deltagare

Fem matcher på Boucher?! Känns åter igen som att man passar på att statuera ett exempel bara för att det inte kostar dom någonting….. ett skämt

pb_90
    Deltagare

För övrigt. Såg att Kovacs har flyttats till ”doubtful rumours” på EP.

Varför läcker vi som ett såll vad det kommer till värvningar? Vi är garanterat inte det enda laget som håller på och bygger inför nästa säsong. Men ändå så läcker Kovacs och Enroth ut som ”klara” på sina håll samtidigt som NJ verkar jobba på Larsson.

Detta måste ju vara helt värdelöst för NJ? Läste på twitter någon som hade skrivit att Kovacs hade fått kalla fötter för att det läckt ut och därför inte ville krita på längre. Och att då Larsson skulle vara istället för Kovacs.

pb_90
    Deltagare

Vad är det för formulering man far med i anmälan? Ritola ”trycker upp klubban” i ryggen på Boucher som så vänder sig om om och cross-checkar ”våldsamt”? Alltså på riktigt? Det var väl tämligen våldsamt alltihop och det är ju inte så att Ritola direkt har handskarna lågt i situationen efter. Gissar på lååååång avstängning på Boucher, men nog fan finns belägg för en anmälan på Ritolan som inte spelar situationen alls utan cross-checkar Boucher stenhårt i ryggen. Regelverket är ju helt djävla skevt. Kolla bilden på NA. Boucher ligger ju bakåtvikt med överkroppen pga Ritolas cross-checking/händer i bröstet vilket gör att Bouchers cross-check kommer ännu lite högre.

Ja dom försöker ju inte hitta någon som helst förmildrande omständighet.. Dom båda crosscheckar varandra och eftersom Bouchers klubba är överst så glider den upp på hakan. Det är ju inte direkt så att han försöker krossa näsan på Ritola..

Men man är ju ansvarig för sin klubba… så han åker väl på någon match.

Henric
    Keymaster

Vad är det för formulering man far med i anmälan? Ritola ”trycker upp klubban” i ryggen på Boucher som så vänder sig om om och cross-checkar ”våldsamt”? Alltså på riktigt? Det var väl tämligen våldsamt alltihop och det är ju inte så att Ritola direkt har handskarna lågt i situationen efter. Gissar på lååååång avstängning på Boucher, men nog fan finns belägg för en anmälan på Ritolan som inte spelar situationen alls utan cross-checkar Boucher stenhårt i ryggen. Regelverket är ju helt djävla skevt. Kolla bilden på NA. Boucher ligger ju bakåtvikt med överkroppen pga Ritolas cross-checking/händer i bröstet vilket gör att Bouchers cross-check kommer ännu lite högre.

JN27
    Deltagare

Jaha då får vi se hur många matcher det blir den här gången då…….

Henric
    Keymaster

Jag såg inte cross checkingen dom Boucher åkte för. NA verkar säkra på att den var osnygg. Men helvete vad bleka vi är. Ser ju livrädda ut i andra.

Andreas
    Keymaster

Svag period av Örebro. Kan inte säga 2-2 är direkt orättvist.

JN27
    Deltagare

Bland dom sjukare domarinsatser jag varit med om.

Andreas
    Keymaster

Leksandshockey innebär verkligen hur mycket skott som helst åt alla håll. Jäklar vad skott på mål det varit. Helt galet!

Andreas
    Keymaster

Någon som kan få mig att förstå?

Varför klagas det på ”ladies Night” Varför ser folk det som en slap in the face till kvinnor. Du gör ett val, ett rätt enkelt val, gillar du idén och är intresserad gå. gå förfan. Gillar du inte idén? ne men strunta i det då.
    Varför ska de ta bort någon som folk vill gå på bara för att den ”hardcore” Kvinnobas som verkligen gillar just hockeyn inte vill gå på det ladies night.. övertala mig att jag har fel snälla

Tyckte Elena summerade det hela bra i detta avsnitt:
    https://www.na.se/artikel/har-rasar-programledaren-mot-ladies-night-inom-hockeyn-extremt-provocerande

D.O
    Deltagare

Någon som kan få mig att förstå?

Varför klagas det på ”ladies Night” Varför ser folk det som en slap in the face till kvinnor. Du gör ett val, ett rätt enkelt val, gillar du idén och är intresserad gå. gå förfan. Gillar du inte idén? ne men strunta i det då.
    Varför ska de ta bort någon som folk vill gå på bara för att den ”hardcore” Kvinnobas som verkligen gillar just hockeyn inte vill gå på det ladies night.. övertala mig att jag har fel snälla

Personal Jesus
    Deltagare

Blev glad för det Andreas:)
    Trodde han bara hade ett 1 års kontrakt.
    Hur ser kontraktet ut?

Personal Jesus
    Deltagare

Försvann igen???

Visar 25 inlägg - 2,801 till 2,825 (av 13,266 totalt)