Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 5 dagar, 11 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
16/12/2019 kl. 18:57 #15145
Personal Jesus
DeltagareVad?!
Mitt inlägg försvann…16/12/2019 kl. 18:40 #15143Andreas
Keymaster…
Får vi tillbaka Abols så har vi en spännande billig center igen att tillgå.
…Abols billig?!
Tror nog att han kostar några ggr mer nu än sist han var här.Kul att se alla tunga rykten, även om det inte är bra att det kommer ut så här tidigt.
Vi riskerar återigen att missa nyförvärv pga det kommer ut så tidigt.Han har ett gällande kontrakt med Örebro 🙂
Han är mycket billig för de mål han producerar!16/12/2019 kl. 14:46 #15142Personal Jesus
Deltagare…
Får vi tillbaka Abols så har vi en spännande billig center igen att tillgå.
…Abols billig?!
Tror nog att han kostar några ggr mer nu än sist han var här.Kul att se alla tunga rykten, även om det inte är bra att det kommer ut så här tidigt.
Vi riskerar återigen att missa nyförvärv pga det kommer ut så tidigt.16/12/2019 kl. 13:21 #15141pb_90
DeltagareLite skillnad i namn som Örebro håller på att dra i nu jämfört med tidigare år.
Enroth, Pudas, Kovacs, Larsson…
Exakt, med denna säsongs inledning så har det kommit lite positiva bieffekter kan man säga. Förhandlingspositionen är bra mycket bättre! Och självklart det faktum att man verkar få in mer med cash!
Sen har vi ju Ebert och Abols också där troligtvis ingen av dom är nöjda med situationen hittills. Får vi tillbaka Abols så har vi en spännande billig center igen att tillgå.
Frågan är ju hur mycket plats det kan finnas kvar i truppen? Skulle dom fyra komma så skulle det ju i princip kunna räcka? Och att Abols har tröttnat på AHL-cirkusen han har hamnat i?
16/12/2019 kl. 11:20 #15140Andreas
KeymasterLite skillnad i namn som Örebro håller på att dra i nu jämfört med tidigare år.
Enroth, Pudas, Kovacs, Larsson…
16/12/2019 kl. 09:51 #15136Andreas
KeymasterPudas som offensivt vapen är riktigt bra, men hans defensiv lämnar en del att önska. Så länge man inte sätter honom med Warg bör det väl funka 😉
16/12/2019 kl. 09:43 #15135pb_90
DeltagareHmmm Rille Berger verkar tro på allvar att Örebro värvar Pudas?
”Pudas till Örebro vore den perfekta värvningen och kommer ske :)”
Kommer lite snabba puckar från hans tangentbord emellanåt kan jag tycka.
I vilken värld är Pudas den perfekta värvningen?Likväl att Abols vore det perfekta att få hem. Där vet jag att han med säkerhet får mycket medhåll från experter och även här inifrån. Men jag ser det som en ganska dålig värvning i nuläget.
Med Abols självförtroende och rådande status, vem ska han peta? Det finns ingenting som talar för att han skulle vara ens i närheten av lika bra som förra året.
Ingen speltid på en halv säsong och omkringskickad i divisionerna samt att han verkar ha diffusa skador.Är något annat än typ Ebert den perfekta värvningen i år?
Håller med dig. Pudas är jäkligt bra, men perfekt?
Och Abols har varit bra EN säsong på SHL-nivå. Han måste få tid på sig att komma tillbaka till fjolårsformen om han skulle komma tillbaka. Han hade väl en sanslös skottprocent också?
Ytterligare på värvningsfronten… Furch verkar vara förlorad till nästa säsong. MEN! NJ ska tydligen vara i sluttampen på att landa en ny målvakt, nämligen Enroth! Han verkar vara sugen på att flytta tillbaka till sverige och landa lite. Så ett eventuellt längre kontrakt kan vara på bordet.
16/12/2019 kl. 09:38 #15134JN27
Kommer lite snabba puckar från hans tangentbord emellanåt kan jag tycka.
I vilken värld är Pudas den perfekta värvningen?Likväl att Abols vore det perfekta att få hem. Där vet jag att han med säkerhet får mycket medhåll från experter och även här inifrån. Men jag ser det som en ganska dålig värvning i nuläget.
Med Abols självförtroende och rådande status, vem ska han peta? Det finns ingenting som talar för att han skulle vara ens i närheten av lika bra som förra året.
Ingen speltid på en halv säsong och omkringskickad i divisionerna samt att han verkar ha diffusa skador.Är något annat än typ Ebert den perfekta värvningen i år?
16/12/2019 kl. 09:30 #15133pb_90
16/12/2019 kl. 08:53 #15132pb_90
DeltagareJohan Garpenlöv har väl inte inlett direkt lysande som förbundskapten. Första turneringen gick inget vidare och även om matchen mot Ryssland såg bättre ut vet jag inte om allt var bra.
Idag såg det inte bra ut och när målvakten också målar på en då har man kanske en del att jobba på. En del lite halvmärkliga spelaruttagningar också kan jag tycka.
Vi får väl se vart det leder.
Brukade alltid småfnissa lite när han la ut inlägg om ”målskytteskolan”.. om han skulle dra fram det till någon i landslaget så borde dom ju garva läppen av sig.
Han var ju med en hel del i sportbladets ”tv-show” om hockey tidigare. Hans analyseringsnivå kändes inte superskarp.. han kanske mer var en sådan som var jäkligt duktig på hockey men som inte kanske har verktygen för att föra det vidare? Det är ju inte alla som har den pedagogiska förmågan.
14/12/2019 kl. 20:49 #15131Andreas
KeymasterJohan Garpenlöv har väl inte inlett direkt lysande som förbundskapten. Första turneringen gick inget vidare och även om matchen mot Ryssland såg bättre ut vet jag inte om allt var bra.
Idag såg det inte bra ut och när målvakten också målar på en då har man kanske en del att jobba på. En del lite halvmärkliga spelaruttagningar också kan jag tycka.
Vi får väl se vart det leder.
12/12/2019 kl. 20:00 #15125Andreas
KeymasterSatt och kollade lite gamla ÖHK-klipp. Jäklar vad mycket nostalgikänslor man får. Vem ska man flirta med för att få tillbaka det här introt liksom? https://youtu.be/up1MTnXLdLc
Det känns lite sjukt att det där var bara sju år sedan.
12/12/2019 kl. 17:09 #15123JN27
DeltagareSatt och kollade lite gamla ÖHK-klipp. Jäklar vad mycket nostalgikänslor man får. Vem ska man flirta med för att få tillbaka det här introt liksom? https://youtu.be/up1MTnXLdLc
10/12/2019 kl. 20:42 #15122Andreas
Keymaster… Jag blev fan arg.
Varför?
Samma tråkiga ramsor hela tiden, bongotrumman i varje ramsa, knappt någon egen ramsa, stjäl ramsa från motståndarna under match (Dif), sno Hammarbys RAMSA och klubben gör den till sin slogan.
Pinsamt.
Ingen djävla supporterstolthet över huvudtaget.
Pga detta har jag slutat stå i klacken.Jag lägger ingen större vikt var ramsorna kommer ifrån. Det är många klackar som har lånat av varandra. Så länge man gör det till sin egen och gör det ordentligt, men det kräver givetvis också att man har lite egna ramsor också och kan skapa känsla utöver det.
Burrows – Örebro är underbart tycker jag är en skön ramsa, men det är inte ofta det blir något riktigt tryck i den. Samma med Que sera, sera som i mitt tycke är lite långsam, men om det blev lite tryck skulle det nog vara bättre, men tyvärr är det inte tillräckligt många som stämmer in i sången.
Jag är inte heller något fan av onödigt komplicerade ramsor, men variation är så klart bra. Jag tycker det är viktigare att man kan få med sittplats i ramsorna och skapa en bra atmosfär och lite tryck i arenan.
Det är synd för det känns som att klacken ändå försöker introducera nya ramsor, men de får inte riktigt med sig tillräckligt många för att lyckas bra med det. Vi får väl ge det lite mer tid dock så att fler lär sig ramsorna och försöker komma med i sången.
Överlag håller jag helt enkelt inte med om att det är SEX andra klubbar som har bättre, framförallt konsekvent bättre, stämning, men han har poänger i sin kritik.
10/12/2019 kl. 19:01 #15121Personal Jesus
Deltagare… Jag blev fan arg.
Varför?
Samma tråkiga ramsor hela tiden, bongotrumman i varje ramsa, knappt någon egen ramsa, stjäl ramsa från motståndarna under match (Dif), sno Hammarbys RAMSA och klubben gör den till sin slogan.
Pinsamt.
Ingen djävla supporterstolthet över huvudtaget.
Pga detta har jag slutat stå i klacken.10/12/2019 kl. 16:08 #15120JN27
DeltagareFrågan är om det finns någon som hävdar sin egen förträfflighet högre än Hans Abrahamsson på Sportbladet? Man blir ju tokig.
Hoppas Örebro spelar så in i helvete bra i resterande av serien och sedan i slutspelet så att han får fel i alla tips han någonsin haft gällande oss.Han rankar alltså 14-3 SJUA i SHL?! Jag blev fan arg.
Det var Tomas Ros, hans namne när det kommer till ovan nämnt och även kollega i deras podd. Och det är just där jag menar att de spyr ut sin egen förträfflighet varje vecka. Det blir lite osmakligt kan jag tycka.
Dock så kan jag hålla med Ros till viss del om än väldigt lite
”Men det saknas en nivå i röststyrkan och kreativiteten i ramsorna. Blir lite familjärt, trevligt och det är väl bra på något sätt. Men det piskar inte igång känslor mot motståndarna eller domarna och det är det som en hemmaplan ska göra för att skapa en extra fördel.”
Jag tycker det är bra nivå på röststyrkan, däremot blir det väldigt mycket samma. Det skulle vara kul med lite nytt från ståplats nån gång och kanske lite mer taggade ramsor. Hade vi dock haft en större kapacitet på ståplats så tror jag inte att att betyget hade blivit detsamma med tanke på vilka han har på platserna ovanför.
10/12/2019 kl. 14:25 #15119Andreas
KeymasterFrågan är om det finns någon som hävdar sin egen förträfflighet högre än Hans Abrahamsson på Sportbladet? Man blir ju tokig.
Hoppas Örebro spelar så in i helvete bra i resterande av serien och sedan i slutspelet så att han får fel i alla tips han någonsin haft gällande oss.Han rankar alltså 14-3 SJUA i SHL?! Jag blev fan arg.
10/12/2019 kl. 10:13 #15118JN27
DeltagareFrågan är om det finns någon som hävdar sin egen förträfflighet högre än Hans Abrahamsson på Sportbladet? Man blir ju tokig.
Hoppas Örebro spelar så in i helvete bra i resterande av serien och sedan i slutspelet så att han får fel i alla tips han någonsin haft gällande oss.09/12/2019 kl. 18:20 #15117Personal Jesus
DeltagareTänkte uppdatera ställningen för tävlingen ikväll! Se om man fortfarande ligger i topp! B-)
Tvivlar inte en sekund:)
09/12/2019 kl. 18:02 #15116pb_90
DeltagareTänkte uppdatera ställningen för tävlingen ikväll! Se om man fortfarande ligger i topp! B-)
08/12/2019 kl. 19:23 #15112Personal Jesus
DeltagareSjuka pengar det handlar om när truppen ev skall förstärkas.
08/12/2019 kl. 16:34 #15111Andreas
KeymasterFörsvann mitt förra inlägg? Knepigt.
Det känns lite overkligt ändå att laget är fortsatt fyra i tabellen med häng på lagen ovan. Det kan och kommer troligen bli ett rätt roligt 2020 🙂
07/12/2019 kl. 18:29 #15106pb_90
DeltagareJätteglad för tre poäng, men det var inget lyft i spelet denna match heller. Uppehållet kommer lägligt och jag hoppas de går tillbaka till de gamla kedjorna igen.
Nej denna match var inte alls bra.. en jäkla bonnröta att vi har en av seriens bästa målvakter!
07/12/2019 kl. 18:14 #15105Andreas
KeymasterJätteglad för tre poäng, men det var inget lyft i spelet denna match heller. Uppehållet kommer lägligt och jag hoppas de går tillbaka till de gamla kedjorna igen.
07/12/2019 kl. 18:14 #15104Andreas
KeymasterJonte har nog fler felpass än Warg idag..
Det backparet alltså. Hur tänker de egentligen? Jag blir galen.
-
FörfattareInlägg