Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 2,851 till 2,875 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    pb_90
    Deltagare

Jonte har nog fler felpass än Warg idag..

pb_90
    Deltagare

Vad tycker vi om Emil Larsson då? Personligen är jag något tveksam med tanke på att han inte har lirat alls under den här säsongen i princip och hade en liten tillbakagång under förra säsongen. Det känns i varje fall som att man kanske inte ska bränna mängder med krut där? Fast det kanske NJ inte gör heller..

Är han nära att göra 20 mål igen då är han ett hett villebråd. Tror dock han har hetare förslag på bordet.

Sant. Dock.. nio mål ifjol och skadad hela säsongen hittills. Ingenting är ju påskrivet än så ifall han inte ser så bra ut nu när han är tillbaka så kan man ju alltid skita i det.

Min poäng är att det luktar stor sannolikhet för överpris här.

Andreas
    Keymaster

Vad tycker vi om Emil Larsson då? Personligen är jag något tveksam med tanke på att han inte har lirat alls under den här säsongen i princip och hade en liten tillbakagång under förra säsongen. Det känns i varje fall som att man kanske inte ska bränna mängder med krut där? Fast det kanske NJ inte gör heller..

Är han nära att göra 20 mål igen då är han ett hett villebråd. Tror dock han har hetare förslag på bordet.

pb_90
    Deltagare

Såg ju rätt bra ut igår stundtals med ett jäkla puckövertag… men Växjö verkar ha släppt puckinnehavet till motståndarna och koncentrerat sig på försvar rent generellt. Andrén var väl rätt bra också egentligen..

Andreas
    Keymaster

Mjaha, det där var ju ingen höjdare.

Personal Jesus
    Deltagare

Tror och hoppas på en jämn match där vi tar två poäng.

Andreas
    Keymaster

Tänk om man kunde förstå hur Växjö kan vara så dåliga, men jag vågar fasen inte riktigt slappna av ändå för det finns så mycket bra spelare på pappret.

JN27
    Deltagare

Riktigt usel match igår. Men förhoppningsvis blir det en kortvarig svacka. Växjö och Oskarshamn bör generera minst 5 poäng.

Andreas
    Keymaster

Jättebesviken efter dagens match. Djurgården kontrollerar och vinner alldeles för enkelt. Inte alls det Örebro man är van att se.

Andreas
    Keymaster

Warg gör sin sämsta match på länge, tyvärr.

Andreas
    Keymaster

Utvisningen på Bagenda är fullkomligt bedrövlig…

Det är inte bara den som är bedrövlig. Örebro överlag är inte närvarande.

pb_90
    Deltagare

Utvisningen på Bagenda är fullkomligt bedrövlig…

Andreas
    Keymaster

Djurgården har inte spelat bra på sistone, men den tuffa uppgiften kanske kan få dem att sträcka på sig?
    Tycker nog Örebro är klara favoriter inför kvällens match, men man får inte ta något för givet. Formen är inte helt lysande för Örebro heller.

Personal Jesus
    Deltagare

Måste ändå säga grattis till Brynäs som nu har två 3-poängsvinster på raken för första gången på 9 månader.

Andreas
    Keymaster

Sådana här matcher måste komma ibland. Luleå hade medstuds och gör en stabil hemmamatch. Örebro får inte till det.

Riktigt kul ändå att Arntzen fortsätter att spela bra. Målet är ju mer eller mindre omöjliga för honom.

JN27
    Deltagare

Kul om man kunde ha samma flyt som Luleå.

D.O
    Deltagare

AJ, skrek nog högre än boucher jävlar vad ont i halsen jag fick. men fan vad värd han är :’)

• Det här svaret redigerades för 6 år, 9 månader sedan av D.O.
    Andreas
    Keymaster

Haha Linköpings bör nog se sig om efter någon som kan lite mer photoshop eller något. Deras lagpresentation ser ut att vara gjort i paint typ. xD

https://twitter.com/LHChockey/status/1200082282704490496/photo/1

Spana in mötet där den nedersta horisontella linjen möter den vertikala längst till höger! Sjukt proffsigt!

Vill också säga att jag avskyr hur HV71 presenterar sitt lag. Tog en bra stund innan jag fattade riktigt vem som spelar var.

pb_90
    Deltagare

Haha Linköpings bör nog se sig om efter någon som kan lite mer photoshop eller något. Deras lagpresentation ser ut att vara gjort i paint typ. xD

https://twitter.com/LHChockey/status/1200082282704490496/photo/1

Spana in mötet där den nedersta horisontella linjen möter den vertikala längst till höger! Sjukt proffsigt!

pb_90
    Deltagare

Luleå blir nog svåraste på länge. Inte bara för att de spelar en tät hockey, men de spelar bra just nu.

Peppar peppar.

Men vi har ju faktiskt spelat bra mot Luleås typ av spel flera gånger tidigare.. Bara att hoppas på att det fortsätter!

pb_90
    Deltagare

Ja det finns inget belägg för att det kommer att rasa. Men att det ska gå lika bra som det gjort hittills kanske inte heller känns supertroligt. Vi skulle dock kunna addera en hel del otur framöver och ändå klara av topp sex känns det som? Vi är tillräckligt bra för att vinna matcher som vi ska vinna och även tillräckligt bra för att ha bra chans att vinna matcher där vi är underdogs på förhand.

Better than a monkey hade ju tex ca 30% vinstchans på oss i matchen igår. Och vi var överlägsna 5v5 om man tittar på hela matchen. Ca 60% corsi.

Vi börjar ju närma oss halvtid av serien. Att då fortfarande inte ta oss på allvar som tex aftonbladets spjutspetsreportrar gör känns jävligt konstigt. Vi har spelat jäkligt bra i nästan samtliga matcher i år, jävligt konstigt då att ha det som ett bevis för att ”det snart borde vända” snarare än att använda det som bevis för att det faktiskt ser bra ut..

Andreas
    Keymaster

Luleå blir nog svåraste på länge. Inte bara för att de spelar en tät hockey, men de spelar bra just nu.

Andreas
    Keymaster

När man läser runt på lite olika forum så är det kul att Örebro ändå faller på många supportrars läppar och jag tror att det kan vara ganska frustrerande att Örebro, lite som Rensfeldt sa i intervjun igår, vinner tajta bortamatcher och är riktigt jobbiga hemma. Det är helt enkelt svårt att vinna mot Örebro.

Det jag dock slås av är att folk fortfarande tjatar om att Örebro kommer rasa. Det finns ju ingenting som tyder på det, även om det med all säkerhet kommer komma en dipp någon gång, iallafall rent logiskt.
    Men när man läser så får man mest känslan av att det är för att det är Örebro som laget kommer rasa lite, inte baserat på att vi faktiskt spelar jäkligt stabil hockey, utan enbart för att ”Örebro kan ju inte ligga i toppen”.

Rasa kommer inte att hända, men tappa lite möjligtvis.

JN27
    Deltagare

När man läser runt på lite olika forum så är det kul att Örebro ändå faller på många supportrars läppar och jag tror att det kan vara ganska frustrerande att Örebro, lite som Rensfeldt sa i intervjun igår, vinner tajta bortamatcher och är riktigt jobbiga hemma. Det är helt enkelt svårt att vinna mot Örebro.

Det jag dock slås av är att folk fortfarande tjatar om att Örebro kommer rasa. Det finns ju ingenting som tyder på det, även om det med all säkerhet kommer komma en dipp någon gång, iallafall rent logiskt.
    Men när man läser så får man mest känslan av att det är för att det är Örebro som laget kommer rasa lite, inte baserat på att vi faktiskt spelar jäkligt stabil hockey, utan enbart för att ”Örebro kan ju inte ligga i toppen”.

Yongma112
    Deltagare

Över 6 min istid i boxplay på Näkyvä igår!

Om Norris Trophy funnits i SHL hade han definitivt varit med i sådana diskussioner just nu 🙂

Visar 25 inlägg - 2,851 till 2,875 (av 13,266 totalt)