Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 2,876 till 2,900 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    D.O
    Deltagare

En ja/Nej fråga på aftonbladet dykt upp som fått mig att bli lite chockad
    ”Tar Örebro SM-guld?” Helt sjukt att man får läsa en sådan fråga.

pb_90
    Deltagare

Är inte Stoa en perfekt center mellan Salminen och Brome? Dom behöver få dom där små extra ytorna som Stoa skapar. Sen var han kanske inte supervass i spelet med puck idag, men han är nyttig ändå för dom tror jag.

pb_90
    Deltagare

Salminens självförtroende just nu skojar man inte bort! 😀

Helt otroligt bra idag.. där hade jag galet fel. Hur bra som helst!

Sen kedjan med Rask, Rensfeldt och Harper. Skitbra idag men får liksom inte dit det sista lilla!

Henric
    Keymaster

KUNGAR!!!

Yongma112
    Deltagare

Salminens självförtroende just nu skojar man inte bort! 😀

Personal Jesus
    Deltagare

Rissanen tillbaka nästa vecka.

Andreas
    Keymaster

Och btw, jag tycker jag får oförtjänt lite cred för framgångarna så här långt. Jag deklarerade ju innan sässen att min säsongslånga CMOR-abstinens skulle skänka oss SM-guldet. Vi har ju iaf inlett resan i rätt riktning! Varsågoda! 😀

Hade helt glömt det, men du har så rätt 😀

JN27
    Deltagare

Väldigt bra sätt vi genomför denna bortamatch och framförallt sättet vi tar utvisningar på.

Henric
    Keymaster

Och btw, jag tycker jag får oförtjänt lite cred för framgångarna så här långt. Jag deklarerade ju innan sässen att min säsongslånga CMOR-abstinens skulle skänka oss SM-guldet. Vi har ju iaf inlett resan i rätt riktning! Varsågoda! 😀

Henric
    Keymaster

Abols -2 i gårdagens match mot WB Penguins i AHL.

Ryktena om att han ska komma tillbaka är lite svåra att riktigt bekräfta, men nog surras det.

Så in i helvete… 😬

JN27
    Deltagare

Jag tänker alltid på den där FIRO-modellen när det börjar snackas nyförvärv. Framförallt så tänker jag på den när det snackas nyförvärv till fungerande lag.
    I vårt fall så har vi ju värvat spelare för att ersätta de vi har förlorat, med undantag för Ebert som jag inte tycker att man kan ersätta på det sättet.

FIRO-modellen måste ju alla lag ta sig igenom och för att få en grupp som är sammansvetsad som Örebro’s grupp är för tillfället så krävs det att man tar sig igenom vissa processer, vilket exempelvis utflykten i skogen och diverse andra aktiveter skulle vara en del av.
    Där byggde man gruppen och man fick dessutom fram ledare, vilka hela gruppen köpte med hull och hår.
    Det som sker när man tar in en ny individ i gruppen, likväl som när en individ lämnar, så behöver man gå igenom hela processen igen. I en väl fungerande grupp så kan det gå fort, vilket det verkar göra i Örebros fall (jag tänker främst på utlåning av Lodin och Lindholm).
    Det har mao inte påverkat gruppen nämnvärt.

Det som däremot kan påverka gruppen vid en rekrytering av Abols eller Ebert är att individer med redan tydliga roller blir åsidosatta vilket kan påverka gruppen i stort.
    Ska det vara värt att gå igenom processen igen så är ju frågan om den inte är mer värd att gå igenom vid en rekrytering av Ebert, snarare än en rekrytering av Abols, då jag tycker att man ersatt Abols, och som du säger Yongma så är en rekrytering av Abols, för oss supportrar, välkommen. Men det medför ju ingen spets till laget.

• Det här svaret redigerades för 6 år, 9 månader sedan av JN27.
    Yongma112
    Deltagare

Ni får det att låta som att det är en garanterad succé om Abols och Ebert kommer in.
    Är det bara jag som är orolig?

I princip ett nytt lag som är samspelta, ”nytt” system.
    Hur många matcher behöver de för att släppa spelet i Ahl samt anpassa sig för spelet här?

Skulle inte säga att jag är orolig, men kan hålla med om att det ibland blir lite väl optimistiskt och problemfritt. Tror man bör komma ihåg att Abols överpresterade en del förra året med en S% på 18. Jag ser inte Abols som ren spets om han kommer tillbaka, utan snarare att han adderar ett centerdjup vilket ändå skulle vara välkommet.

Ebert däremot skulle i mina ögon vara en ren dröm att få tillbaka.

JN27
    Deltagare

Ni får det att låta som att det är en garanterad succé om Abols och Ebert kommer in.

Hur många matcher behöver de för att släppa spelet i Ahl samt anpassa sig för spelet här?

Både Abols och Ebert var ju med när man förändrade spelsystemet i slutet på förra säsongen. Aklimatiseringsperioden bör således inte vara allt för lång för dom två.
    Däremot är det ju ingenting som är en garanterad succé men att det inte skulle vara en förstärkning har jag än sålänge ingen anledning att tro. Sen känner även jag att det inte finns någon anledning att rubba lagsammanhållningen. Skulle jag välja mellan Abols och Ebert så ligger nog ändå Ebert bäst till i mitt tycke.

Personal Jesus
    Deltagare

JN27
    Deltagare

Hoppla!

Känns verkligen som att Abols kommer att komma tillbaka. Han kan ju inte känna något vidare förtroende där borta… Frågan är ju i vilken form han är i och vilket självförtroende han har om han kommer tillbaka?

Skulle Ebert komma tillbaka… han var ju typ bästa back i SHL förra året. Skulle vara en sinnessjuk förstärkning! Tänk att ha:

Näkyvä-Rissanen
    Ebert-Andersson
    Backström-Irving
    Pilö/Warg

På backen.. skulle vara sjukt bra.

Jag ser framför mig förra årets PP kombinerat med årets BP. Det skulle ju vara tältpinne på det för att vara lite ful i mun.

Personal Jesus
    Deltagare

Intervju med Bromé.

https://www.hockeysverige.se/2019/11/20/jag-vet-inte-vad-alla-experter-gjorde-under-sommaren

• Det här svaret redigerades för 6 år, 9 månader sedan av Personal Jesus.
    pb_90
    Deltagare

Hoppla!

Känns verkligen som att Abols kommer att komma tillbaka. Han kan ju inte känna något vidare förtroende där borta… Frågan är ju i vilken form han är i och vilket självförtroende han har om han kommer tillbaka?

Skulle Ebert komma tillbaka… han var ju typ bästa back i SHL förra året. Skulle vara en sinnessjuk förstärkning! Tänk att ha:

Näkyvä-Rissanen
    Ebert-Andersson
    Backström-Irving
    Pilö/Warg

På backen.. skulle vara sjukt bra.

Andreas
    Keymaster

Abols inte ens omklädd i nattens match i AHL…

Har noterat att även Ebert verkar ha lite småproblem. Han levererade en del poäng i inledningen men de sista matcherna har det knappt blivit en enda.

Var han ens ombytt i senaste matchen?

JN27
    Deltagare

Har noterat att även Ebert verkar ha lite småproblem. Han levererade en del poäng i inledningen men de sista matcherna har det knappt blivit en enda.

Andreas
    Keymaster

Andreas
    Keymaster

Abols -2 i gårdagens match mot WB Penguins i AHL.

Ryktena om att han ska komma tillbaka är lite svåra att riktigt bekräfta, men nog surras det.

Orebro Center
    Deltagare

Furch har stått många matcher per säsong i rätt många år nu. Tror det kan vara värt att vila om det är särdeles tätt mellan matcher, i övrigt är det nog bara att köra.

Man får inte heller glömma det viktiga att en ung målvakt behöver utvecklas. Vill man ha riktigt konkurrens måste man rotera målvakt regelbundet även om man låter ”Förstemålvakt” stå fler matcher. Matcher är minst lika viktigt, om inte viktigare, än träningen. Sedan beror det på naturligtvis hur man ligger till i tabellen hur ofta man kan rotera. Men vågar man knappt det som serietta så vet jag inte när man skall våga det

Man borde våga likadant i fotbollen. I ÖSK t ex är andremålvakten dömd till tre år på bänken utan kanske en enda match i allsvenskan. Inte lätt att tävla då

pb_90
    Deltagare

Ja för Furchs del så är det säkert inte några problem att stå alla matcher, men känns också dumt att slita så hårt på honom om man faktiskt inte behöver? Dom måste ju vårda honom ordentligt och vara något försiktiga också..

Och som sagt, det är ju verkligen inte så att dom ger upp om dom ställer Arntzén i mål. Han har ju varit otroligt bra i de matcher han har stått.

Henric
    Keymaster

Furch har stått många matcher per säsong i rätt många år nu. Tror det kan vara värt att vila om det är särdeles tätt mellan matcher, i övrigt är det nog bara att köra.

JN27
    Deltagare

Vad tror vi? Det bästa är väl att ställa Furch mot HV, Arntzen mot Luleå och sen Furch hemma mot Djurgården?

Egentligen hade man väl velat ha Furch i samtliga av dessa matcher men det känns ju som att HV är en svårare bortamatch än Luleå.

Låter väl rimligt? Dom får verkligen inte överbelasta honom.. och när det ändå är tre matcher på fem dagar så känns det som att han måste få vila lite.

Arntzén har ändå varit jäkligt bra de matcher han har fått stå! Men det skulle ändå vara en katastrof om Furch blev skadad..

Han har ju inte haft några problem att stå hela SHL-säsonger tidigare så han bör ju träna väldigt bra och har säkert inga problem med att stå samtliga av dessa tre. Men en av dessa matcher borde man ju våga ta risken på. Arntzen har ju förövrigt varit väldigt bra i Almtuna där försvaret är totalt värdelöst.

Visar 25 inlägg - 2,876 till 2,900 (av 13,266 totalt)