Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 5 dagar, 14 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
18/11/2019 kl. 14:09 #14970
pb_90
Deltagarehttps://play.acast.com/s/sanny-and-svensson/3ed0599f09453b69e8e034a4ad415fa2
Rolig info om Örebro! Verkar skjutas till rätt rejält med pengar till nästa säsong!!
18/11/2019 kl. 13:59 #14969D.O
DeltagarePrispengarna för chl går upp.
tror 2022 så kommer vinnaren av chl 7miljoner (3,5milhoner iår) så det kommer intressera klubbar fans mer o mer snart!18/11/2019 kl. 09:53 #14968pb_90
DeltagareJag vet att det blir svårt men fasen vad fint det skulle vara om vi kunde lösa en topp tre-placering.
Dels för hemmafördelen i slutspelet, men också CHL-avancemang.
Jag vet att det ser ut som att CHL snarare är en last än en tillgång i övriga SHL-klubbar. Men med tanke på intresset i Örebro så känns det som att det skulle kunna vara en fin ekonomisk tillgång.Det skulle ju vara bra för CHL om inte annat att få lite publik på matcherna även i Sverige! 😉 Men skaderisken verkar ju också vara betydligt högre där än i SHL…
18/11/2019 kl. 08:44 #14967JN27
DeltagareJag vet att det blir svårt men fasen vad fint det skulle vara om vi kunde lösa en topp tre-placering.
Dels för hemmafördelen i slutspelet, men också CHL-avancemang.
Jag vet att det ser ut som att CHL snarare är en last än en tillgång i övriga SHL-klubbar. Men med tanke på intresset i Örebro så känns det som att det skulle kunna vara en fin ekonomisk tillgång.17/11/2019 kl. 20:32 #14966Henric
KeymasterJa, han har verkligen fysiken och skottet för att bli en bra SHL-spelare. En lite längre anpassningsperiod bara!
Vad tyckte ni om domarna igår då? Kändes som många sjukt muppiga utvisningar mest hela tiden… Och utvisningen på Boucher i mitten av tredje är ju helt värdelös… han flippar ju pucken till sig själv.
Och dom var ju tamefan i vägen mest hela tiden också? Kändes som att dom fick pucken på sig typ femton gånger under matchen. Några gånger gav det till och med en hygglig fördel för båda lagen..
En av de absolut sämsta insatser jag sett i SHL, live eller på TV. Det säger en hel del. Det känns som att hela teamet fullständigt saknade känsla för hockey generellt och SHL i synnerhet. Riktigt svaga domslut i många situationer och en fullständigt befängd utvisning på Boucher. I ena stunden blir ena laget helt friat från en uppenbar holding the stick, i nästa stund drabbas det andra laget av en mycket tveksam dito. Märklig nivå. Dålig insats.
17/11/2019 kl. 13:22 #14964Andreas
KeymasterJa, han har verkligen fysiken och skottet för att bli en bra SHL-spelare. En lite längre anpassningsperiod bara!
Vad tyckte ni om domarna igår då? Kändes som många sjukt muppiga utvisningar mest hela tiden… Och utvisningen på Boucher i mitten av tredje är ju helt värdelös… han flippar ju pucken till sig själv.
Och dom var ju tamefan i vägen mest hela tiden också? Kändes som att dom fick pucken på sig typ femton gånger under matchen. Några gånger gav det till och med en hygglig fördel för båda lagen..
Det var faktiskt en av de sämre domarinsatserna jag sett igår. Jag fick känslan av att de inte riktigt hade kontroll på vissa situationer. Många saker som de friade ena laget på, straffade de det andra på. Det var faktiskt första gången på länge jag såg en tydlig frustration från flera spelare som normalt sett brukar vara rätt lugna.
Dock bra att det inte blåstes sönder lika mycket i tredje perioden.
Niklas Eriksson blev ju till och med irriterad! Det händer inte lätt.
17/11/2019 kl. 13:12 #14963JN27
DeltagareJa, han har verkligen fysiken och skottet för att bli en bra SHL-spelare. En lite längre anpassningsperiod bara!
Det var faktiskt en av de sämre domarinsatserna jag sett igår. Jag fick känslan av att de inte riktigt hade kontroll på vissa situationer. Många saker som de friade ena laget på, straffade de det andra på. Det var faktiskt första gången på länge jag såg en tydlig frustration från flera spelare som normalt sett brukar vara rätt lugna.
Dock bra att det inte blåstes sönder lika mycket i tredje perioden.
17/11/2019 kl. 12:16 #14962pb_90
DeltagareNågot märklig disponering av istiden igår? Måste väl bero på alla utvisningar osv? Öberg, Boucher och Bagenda var väl bästa kedjan på plan och dom har minst istid?
17/11/2019 kl. 12:09 #14961pb_90
DeltagareJa, han har verkligen fysiken och skottet för att bli en bra SHL-spelare. En lite längre anpassningsperiod bara!
17/11/2019 kl. 11:16 #14960Andreas
KeymasterOch Bagenda fortsätter att ha mkt otur… hans sista friläge där han plockar ner passningen med näven för att skrinna sig fri. Så sjukt snyggt gjort.. var fan värd ett mål där! Skulle det börja lossna för honom ordentligt så är det ju inte alls omrimligt att han kan komma upp i 25p eller något redan i år.
Viktigt att man fortsätter ha tålamod med honom. Han har många av verktygen för att kunna bli en riktigt bra SHL-spelare. Det kommer att lossna för honom och det verkar ju som att han har förtroendet från tränarna så jag är inte orolig. Han är ett fysiskt monster. Han behöver fila på detaljer och hitta flytet bara.
17/11/2019 kl. 10:57 #14958pb_90
DeltagareOch Bagenda fortsätter att ha mkt otur… hans sista friläge där han plockar ner passningen med näven för att skrinna sig fri. Så sjukt snyggt gjort.. var fan värd ett mål där! Skulle det börja lossna för honom ordentligt så är det ju inte alls omrimligt att han kan komma upp i 25p eller något redan i år.
17/11/2019 kl. 10:55 #14957pb_90
DeltagareJag håller nog faktiskt med NE i analysen av gårdagens match. Stefan Warg gjorde faktiskt en bra match! 60% CF tex.
16/11/2019 kl. 18:55 #14953Andreas
KeymasterEn sak som slog mig.. Vi snodde Palushaj. Brynäs fansen hatar oss, Nu om vi snor Robin Kovacs & kommer Luleå fansen oss. Helt jävla underbart
Hehe, nu tror jag de redan hatar alla andra lag redan. De har en lite märklig ordförande där uppe, men vi kanske få lite extra dos av det😋
16/11/2019 kl. 18:53 #14952pb_90
DeltagareKul av 14-3 att dra igång matchen med en sådan jävla smäll så att till och med Malmö-spelarna/supportrarna tror dom är hemma!
16/11/2019 kl. 18:50 #14951D.O
DeltagareEn sak som slog mig.. Vi snodde Palushaj. Brynäs fansen hatar oss, Nu om vi snor Robin Kovacs & kommer Luleå fansen oss. Helt jävla underbart 😀
16/11/2019 kl. 18:47 #14950Andreas
KeymasterBra första period av Örebro.
Härlig stämning på det.
Bra kväll än så länge.
16/11/2019 kl. 00:00 #14947pb_90
DeltagareDet känns ju som att NJ dukar upp för ett eventuellt förvärv med utlåningen av Lodin? Eller så kommer Lindholm tillbaka snart.
Fifan, nu är man på plats och har börjat tagga i för imorgon! Alsenfeldt (Örebro-dräparn) är borta, nu jävlar ska vi stompa spettekaka!
15/11/2019 kl. 10:49 #14944Andreas
KeymasterLodin lånas ut till Hästen. Frågan är vad det innebär.
Det är ju det bästa för Lodin, men nu är man nere på 12 forwards. Det är i minsta laget. Det finns ju juniorer att fylla på med så klart, och Max Lindholm som gjort 1+6 på sju matcher i Bofors.
Abols? En våt dröm mest gissar jag.
15/11/2019 kl. 10:23 #14941JN27
DeltagareLodin lånas ut till Hästen. Frågan är vad det innebär.
14/11/2019 kl. 21:29 #14940Andreas
KeymasterRissanen skadad?
Såg inget av honom mot slutet :-/
14/11/2019 kl. 21:14 #14938Peter B
DeltagareRissanen skadad?
14/11/2019 kl. 21:11 #14937JN27
DeltagareRiktigt bottennapp till match. Men det är bra att man kommer ner på jorden inför Lördag. Då vinner vi.
14/11/2019 kl. 21:09 #14936pb_90
DeltagareVar Boucher ens på isen idag? Kanske dags att slänga in Lodin igen… Hela den kedjan var inte bra idag tyvärr. Frölunda vinner på ett sylvasst PP.
14/11/2019 kl. 21:01 #14934pb_90
DeltagareMånga chanser att reducera nu alltså… men det verkar inte riktigt vara vår dag idag. Riktigt stark tredje.
14/11/2019 kl. 20:25 #14933Andreas
KeymasterKlart svagare andra period, men det är väl inte över ännu antar jag. Det känns dock långt ifrån att Örebro ska göra minst två mål till.
-
FörfattareInlägg