Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 6 dagar, 2 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
17/10/2019 kl. 12:55 #14594
Elbowing
Deltagare”Hjälmarens grund” är en låt med Freddies egna grupp ”Örebrosöner”
Den har spelats i arenan förut ett flertal gånger.
Därför menar jag att det vore jävligt peppande att höra den live nu när Freddie ska gästa arenan.
Det är dessutom en bra låt som handlar om våran älskade stad.-
Det här svaret redigerades för 6 år, 11 månader sedan av
Elbowing.
17/10/2019 kl. 10:26 #14591Henric
KeymasterNu tycker jag att ni får lugna ner er lite med snacket om arenan! Ni som bor i staden får ju ändå ett helt nytt kulturkvarter att se fram emot!
Lär väl sluta runt miljarden och sedan 22-miljoner i driftskostnad.
Man kan väl tycka att dom kan slänga in en liten ishall i det kvarteret också medans dom ändå är igång? Så det blir lite mer isytor?
Skulle vara kul att vara med och bygga/projektera en ishall någon gång.. undrar hur dyrt det kan vara egentligen.
Säger det igen, hade man pengar skulle man finansiera ett ”hockeykomplex” med fyshalllar, utefysbanor, rinkar (gärna 2) som skulle kunna användas dagligdags av ungdomsverksamheten och på loven för hockeyskolor. Örebros läge i landet är sådant att man framgångsrikt skulle kunna locka spelare från hela Sverige bara man hade bra anläggningar som kan locka bra tränare. Skulle kunna bli lite av en vinstaffär tom. Kolla Furudal vars anläggning är sliten och rätt gammal, men ändå extremt populärt. Vore jag bara mångmiljonär…
17/10/2019 kl. 09:33 #14590JN27
DeltagareTJ!
Såg att vi i samband med lördagens hemmamatch mot HV71 gästas av Örebrosonen Freddie Liljegren. Hade varit kul om han sjöng
”Hjälmarens grund” innan match, skulle vara jävligt peppande.Och nu när vi ändå är inne på önskespåret!
”Bara tre från Örebro” – Alf Robertsson.
Där har vi ju en mållåt 😉
17/10/2019 kl. 09:32 #14589pb_90
DeltagareTJ!
Såg att vi i samband med lördagens hemmamatch mot HV71 gästas av Örebrosonen Freddie Liljegren. Hade varit kul om han sjöng
”Hjälmarens grund” innan match, skulle vara jävligt peppande.Och nu när vi ändå är inne på önskespåret!
”Bara tre från Örebro” – Alf Robertsson.
😉
16/10/2019 kl. 19:06 #14584Elbowing
DeltagareTJ!
”Hjälmarens grund” innan match, skulle vara jävligt peppande.16/10/2019 kl. 16:45 #14582Personal Jesus
DeltagareNu tycker jag att ni får lugna ner er lite med snacket om arenan! Ni som bor i staden får ju ändå ett helt nytt kulturkvarter att se fram emot!
Vet HUT!!!!
Gaaahh
Skulle vilja gå bärsärk på detta skitbygge med en stridsvagn.-
Personal Jesus.
16/10/2019 kl. 16:26 #14581pb_90
DeltagareNu tycker jag att ni får lugna ner er lite med snacket om arenan! Ni som bor i staden får ju ändå ett helt nytt kulturkvarter att se fram emot! 😉
Lär väl sluta runt miljarden och sedan 22-miljoner i driftskostnad.
Man kan väl tycka att dom kan slänga in en liten ishall i det kvarteret också medans dom ändå är igång? Så det blir lite mer isytor?
Skulle vara kul att vara med och bygga/projektera en ishall någon gång.. undrar hur dyrt det kan vara egentligen.
16/10/2019 kl. 14:03 #14580Andreas
KeymasterEm riktigt entré ska fortfarande fixas till sist jag hörde något om det. Det var inte så mycket kvar att räta ut i det läget.
Har för mig att det skulle byggas ny entré när de byggde nya kontorshuset, vet inte varför det inte blev av.
Varför fick Davor bygga restaurang där, någon som vet?
Om allt går som det skall så får Davor näringsförbud, böter och förhoppningsvis fängelse.
Då blir hans restaurang ledig och vi kan bygga en ordentlig entré:)En entré hade inte dragit in alls samma pengar som hyran för hans resturang. Om han nu betalar hyran vill säga.
Nordvästra hörnet är väl tänkt som huvudentré, men nu när jag kollar var det ganska länge sedan jag hörde något nytt om det där. Vi får väl se vad det blir av det. Det är ju så mycket i arenan som är knepigt. Det blir att lappa och lappa en arena som har stora brister. Jag vet inte riktigt hur de tänkt att en ny entré ska finansiera sig själv, för det är ändå det som det måste vara tal om. Ingen vill nog betala bara för en snyggare entré i slutändan.
16/10/2019 kl. 14:03 #14579Andreas
KeymasterEm riktigt entré ska fortfarande fixas till sist jag hörde något om det. Det var inte så mycket kvar att räta ut i det läget.
Har för mig att det skulle byggas ny entré när de byggde nya kontorshuset, vet inte varför det inte blev av.
Om allt går som det skall så får Davor näringsförbud, böter och förhoppningsvis fängelse.
Då blir hans restaurang ledig och vi kan bygga en ordentlig entré:)En entré hade inte dragit in alls samma pengar som hyran för hans resturang. Om han nu betalar hyran vill säga.
Nordvästra hörnet är väl tänkt som huvudentré, men nu när jag kollar var det ganska länge sedan jag hörde något nytt om det där. Vi får väl se vad det blir av det. Det är ju så mycket i arenan som är knepigt. Det blir att lappa och lappa en arena som har stora brister. Jag vet inte riktigt hur de tänkt att en ny entré ska finansiera sig själv, för det är ändå det som det måste vara tal om. Ingen vill nog betala bara för en snyggare entré i slutändan.
16/10/2019 kl. 13:02 #14578Personal Jesus
DeltagareEm riktigt entré ska fortfarande fixas till sist jag hörde något om det. Det var inte så mycket kvar att räta ut i det läget.
Då blir hans restaurang ledig och vi kan bygga en ordentlig entré:)16/10/2019 kl. 12:04 #14577Andreas
16/10/2019 kl. 11:59 #14576JN27
DeltagareHar ni sett denna?
https://sportbloggare.com/hockeysilly/frolunda-drar-in-mest-pengar-i-shl-via-sponsring
Kringförsäljning. Behrn Arena är hopplöst efter andra arenor här. Man hoppas väl att Laweka-gruppen ska kunna hjälpa till här, men de har ju fortsatt bara Behrn Arena att jobba med.
Det är den största anledningen till varför man ens haft funderingar på att bygga en egen arena. Man kan eller får inte göra mer med den arena man har och då är det svårt att faktiskt växa som klubb och tjäna några riktiga pengar. Marginalerna på dessa produkter (mat ex.) är på en annan nivå och gör det möjligt att sälja in en upplevelse som ett paket som inte bara är en entrébiljett.
Det fanns planer på att bygga nytt, helt eget men kommunen vägrade att sälja marken till klubben.
Kommunen sa att klubben kunde få köpa och bygga utanför staden.Har sagt det många gånger tidigare, om Fahlander hade gett fan i att bygga sitt lilla kontorshus bakom västra läktaren hade ishallen sett helt annorlunda ut. Nu fick det bli nödlösning istället.
Tanken var att det skulle finnas bla garderober, restauranger, pubar mm på både entréplan och en trappa upp på alla fyra sidor. Ritningarna var riktigt häftiga.Fyfan vad ledsen jag blir när jag läser detta. Men tror du att det finns ambitioner att göra något sådant i framtiden, eller kommer man vara nöjd med det utförande som är idag?
Jag har ju hört att det talas om en ny entré i vilket fall.16/10/2019 kl. 11:56 #14575JN27
DeltagareEpiroc är väl drömsponsorn men det är väl, som ni säger, vissa omständigheter som gör att de inte sponsrar idag. Borde väl skett för längesen annars. Vi får väl fortsätta drömma om vår egen Ejendal..
Atlas Copco/Epiroc är fortfarande en av våra sponsorer.
Atlas Copco/Epiroc är tillsammans med bla Centrala Gummi, Debora och Toyota de som sponsrat hockeyn i Örebro längst tid
När det var som mörkast och många sponsorer försvann stod dessa kvar hos ÖIK.
Kommer ihåg flers möten där de delade upp olika fakturor mellan sig, som ÖIK inte kunde betala.Jag vill inte ha en Ejendal som dunkar in enorma belopp i klubben. Vad händer om denna sponsor tröttnar och drar sina pengar från klubben?
Nej, jag ser hellre många sponsorer som går in med pengar för då blir vi inte lika hårt drabbade om någon försvinner.
Nu under kort tid har vi tappat två sponsorer pga nedläggning och konkurs men det är inget som märks alltför mycket.Det är med som sponsorer jo, men inte någon större sådan.
Jag vill inte heller ha in någon Ejendal/Fahlander igen. Det är alldeles för volatilt. Det behövs ett brett engagemang, och ska några större gå in måste det finnas ett långsiktigt tänk i det för att göra klubben bättre. Inte bara för en idiotsatsning en eller två säsonger genom att kasta in pengar i spelarbudgeten.
Det jag tänker är att det måste till någon sponsor som kan vara den avgörande faktorn för ett antal spelarekryteringar. Jag förstår ju såklart att vi måste bli bättre sportsligt för att få plocka ut de mer exklusiva kryddorna men det kan ju också vara avgörande med en större sponsor. Det finns dom här inne som är betydligt mer kompetenta i den här frågan än vad jag är så jag ska nog hålla truten egentligen, men min lekmanna-analys av det hela är att det idag inte framgår särskilt tydligt hur stor inverkan sponsorerna har i klubben.
16/10/2019 kl. 11:55 #14574Personal Jesus
DeltagareHar ni sett denna?
https://sportbloggare.com/hockeysilly/frolunda-drar-in-mest-pengar-i-shl-via-sponsring
Kringförsäljning. Behrn Arena är hopplöst efter andra arenor här. Man hoppas väl att Laweka-gruppen ska kunna hjälpa till här, men de har ju fortsatt bara Behrn Arena att jobba med.
Det är den största anledningen till varför man ens haft funderingar på att bygga en egen arena. Man kan eller får inte göra mer med den arena man har och då är det svårt att faktiskt växa som klubb och tjäna några riktiga pengar. Marginalerna på dessa produkter (mat ex.) är på en annan nivå och gör det möjligt att sälja in en upplevelse som ett paket som inte bara är en entrébiljett.
Det fanns planer på att bygga nytt, helt eget men kommunen vägrade att sälja marken till klubben.
Kommunen sa att klubben kunde få köpa och bygga utanför staden.Har sagt det många gånger tidigare, om Fahlander hade gett fan i att bygga sitt lilla kontorshus bakom västra läktaren hade ishallen sett helt annorlunda ut. Nu fick det bli nödlösning istället.
Tanken var att det skulle finnas bla garderober, restauranger, pubar mm på både entréplan och en trappa upp på alla fyra sidor. Ritningarna var riktigt häftiga.16/10/2019 kl. 11:50 #14573Andreas
KeymasterEpiroc är väl drömsponsorn men det är väl, som ni säger, vissa omständigheter som gör att de inte sponsrar idag. Borde väl skett för längesen annars. Vi får väl fortsätta drömma om vår egen Ejendal..
Atlas Copco/Epiroc är tillsammans med bla Centrala Gummi, Debora och Toyota de som sponsrat hockeyn i Örebro längst tid
Kommer ihåg flers möten där de delade upp olika fakturor mellan sig, som ÖIK inte kunde betala.Jag vill inte ha en Ejendal som dunkar in enorma belopp i klubben. Vad händer om denna sponsor tröttnar och drar sina pengar från klubben?
Nej, jag ser hellre många sponsorer som går in med pengar för då blir vi inte lika hårt drabbade om någon försvinner.
Nu under kort tid har vi tappat två sponsorer pga nedläggning och konkurs men det är inget som märks alltför mycket.Det är med som sponsorer jo, men inte någon större sådan.
Jag vill inte heller ha in någon Ejendal/Fahlander igen. Det är alldeles för volatilt. Det behövs ett brett engagemang, och ska några större gå in måste det finnas ett långsiktigt tänk i det för att göra klubben bättre. Inte bara för en idiotsatsning en eller två säsonger genom att kasta in pengar i spelarbudgeten.
16/10/2019 kl. 11:44 #14572Personal Jesus
DeltagareEpiroc är väl drömsponsorn men det är väl, som ni säger, vissa omständigheter som gör att de inte sponsrar idag. Borde väl skett för längesen annars. Vi får väl fortsätta drömma om vår egen Ejendal..
Nu under kort tid har vi tappat två sponsorer pga nedläggning och konkurs men det är inget som märks alltför mycket.15/10/2019 kl. 21:42 #14571Andreas
KeymasterHehe, jodå, jag har noterat att det heter Epiroc numera. Har en svägerska och en granne som jobbar där, men av någon anledning slant det nu. 🙂
15/10/2019 kl. 20:50 #14570JN27
15/10/2019 kl. 20:40 #14569PennyBridge78
DeltagareOch ja jag jobbar på att försöka få Epiroc att förstå styrkan att synas tillsammans med Örebro hockey. Har ett antal förslag som kanske kan locka att lägga lite extra på sponsra hockeyn i stan. Tyvärr kommer det nog aldrig att bli så att Epiroc kommer bli en STOR sponsor… Hade våra kunder varit här och inte i resten av världen så hade vi säkert varit det men nu är det enbart för att locka folk att jobba hos oss och där finns inte de stora pengarna tyvärr.
15/10/2019 kl. 20:36 #14568JN27
DeltagareKom över en rolig kanal på youtube som tydligen hittat alla goal horns i SHL och blev faktiskt förvånad över att alla stämde också.
Får dock skicka en passning till TJ att vi har lite för många olika låtar haha. Räcker med den vi hade förra året samt DJ Ötzis version av ”Sweet Caroline” om Örebro gör mer än tre mål 😉
15/10/2019 kl. 20:33 #14567PennyBridge78
DeltagareHärligt!
Truppen är inom budget och det sportsliga går över förväntan.
Micke har gjort ett bra jobb med att bygga upp förtroendet bland företagarna igen. Vore fett kul om klubben också kunde landa någon av de stora drakarna i staden som han ögnat. Tycker han har en poäng i att företag som t.ex. Atlas Copco och liknande i storlek borde bidra lite mer till idrotten i staden, om man kan kalla det det.
Ja, jo Atlas Copco i Örebro heter numera Epiroc men håller helt klart med om att de/vi borde kunna sponsra mer utifrån ett employer branding perspektiv… Tyvärr är de som bestämmer över sponsorpengarna kanske inte de som är mest intresserade av sport (HR vill gärna ge lika mycket till alla sporter i stan).
Ni är ju ett gott exempel på att folk i stan inte riktigt har hängt med i att största bolaget i stan numera heter Epiroc och inte Atlas Copco, dvs vill vi locka rätt människor att jobba hos oss så måste folk ju veta vilka vi är!
Ja jag jobbar där och förstår att många fortfarande inte har 100 koll.15/10/2019 kl. 19:36 #14566pb_90
DeltagareMycket goda nyheter!
Måtte det bara fortsätta på ett bra spår så att panikvärvningar kan undvikas.
Atlas Copco skulle ju sitta smällfint att få in som sponsor.
Det känns som att mycket rätt har skett sedan Micke kom in faktiskt. Skönt att få in någon som verkar ha båda fötterna på jorden!
Ingen som har hört något mer om den där GM/andra sportchefstillsättningen?
15/10/2019 kl. 19:28 #14565Andreas
KeymasterHärligt!
Truppen är inom budget och det sportsliga går över förväntan.
Micke har gjort ett bra jobb med att bygga upp förtroendet bland företagarna igen. Vore fett kul om klubben också kunde landa någon av de stora drakarna i staden som han ögnat. Tycker han har en poäng i att företag som t.ex. Atlas Copco och liknande i storlek borde bidra lite mer till idrotten i staden, om man kan kalla det det.
15/10/2019 kl. 19:15 #14564JN27
DeltagareDet man kan säga är att Örebros ekonomi kalenderåret 2019 ser riktigt bra ut såhär långt av det jag fått höra lite löst. Det kommer såklart visa sig men vi pratar iallafall ett hyfsat plusresultat vilket känns lovande. Man får ju hoppas att dessa pengar inte tas ut på nyförvärv pga kris.
15/10/2019 kl. 17:25 #14563Andreas
KeymasterHar ni sett denna?
Vi drar enl detta inlägg in tredje mest av alla klubbar i sponsring.. Hur är det möjligt att vi ligger så kasst till budgetmässigt i så fall?
-
-
FörfattareInlägg