Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 3,976 till 4,000 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    JN27
    Deltagare

Nu får fan NJ leverera. Det här visste man potentiellt sätt kunde hända. Jag hoppas att man jobbat in en ersättare som ansluter relativt snart.

JN27
    Deltagare

Visste inte alls om att han inte kan lånas ut till Örebro pga sin ålder? Dvs han är alltså rökt från oss..

pb_90
    Deltagare

Fan att det inte bara kan få flyta på…… Vi får aldrig behålla dom vi vill över tid.

Abols ska givetvis dra om han får chansen och all lycka åt honom. Men fan i helvetes jävla skit så trist för nästa säsong… och inga direkta pengar sparar/får vi in heller för att värva annat..

Det var ju honom man såg fram mest emot att följa nästa säsong, känns lite tomt nu om jag ska vara ärlig..

Andreas
    Keymaster

Nu kan jag flytta ner Rensfeldt till andracenter i alla fall…

Det här sög ju. Man visste det kunde hända, men hoppades att det ändå inte skulle bli så.

Fattas bara att Ebert också drar.

JN27
    Deltagare

Abols klar för Florida. Grattis Rodrigo. Bara att hoppas att vi kan få låna honom under säsongen. Jäkligt bra reklam för klubben om inte annat.

Andreas
    Keymaster
    pb_90
    Deltagare

För övrigt!

Jag kände mig nästan lite barnsligt glad över Anttilas succe i VM. Kapten och tvåmålsskytt i finalen. Sen kändes det ballt med Sallinen också givetvis och Manninen också.

Håller verkligen med. Sjukt kul att de ändå fått den utveckligen de fått och att Örebro på något sätt varit bidragande till det. Däremot stör jag mig å det grövsta på alla teorier om hur han önskats eller inte hos oss.. Men det är klart, media tar väl de chanser de får att spotta lite på oss.

Exakt!

Anttila uppskattades väl i princip av alla Örebroare? Men dom flesta fattade ju att han var för dyr för att vara kvar typ? Lite så kom ju fram i Aftonbladets intervju med Pontus Gustafsson om Anttila också.

Väldigt märkliga slutsatser som många journalister drar direkt som ”inte uppskattad”, och ”flopp” m.m. Han var jäkligt uppskattad men för dyr helt enkelt. Liiiite samma sak kan man väl säga om Sallinen egentligen, svårt att inte gilla honom samtidigt som han kanske skulle ha behövt leverera lite mer poäng för att göra skäl för hela lönen.

Manninen var ju bra rent generellt, men att han skulle steppa upp så här på KHL-nivå och även på VM-nivå trodde jag nog inte. Jääääääklar va bra han har varit.

• Det här svaret redigerades för 7 år, 3 månader sedan av pb_90.
    Andreas
    Keymaster

För övrigt!

Jag kände mig nästan lite barnsligt glad över Anttilas succe i VM. Kapten och tvåmålsskytt i finalen. Sen kändes det ballt med Sallinen också givetvis och Manninen också.

Kan bara hålla med om detta. Vanligtvis hade jag inte brytt mig om Finlands spel, men nu känns det plötsligt jättekul att det gick så bra för dem när Sverige ändå floppade.

JN27
    Deltagare

För övrigt!

Håller verkligen med. Sjukt kul att de ändå fått den utveckligen de fått och att Örebro på något sätt varit bidragande till det. Däremot stör jag mig å det grövsta på alla teorier om hur han önskats eller inte hos oss.. Men det är klart, media tar väl de chanser de får att spotta lite på oss.

pb_90
    Deltagare

För övrigt!

pb_90
    Deltagare

Dom skriver ju ”centern” Rensfeld i presentationen. Så det troliga är väl det? Men såg att det var ett gäng lirare som skrev att han blev betydligt bättre när han flyttades ut på kanten. Vi får väl se helt enkelt!

Känns som att den här värvningen landade riktigt skönt i och med Abols NHL-rykte. Rensfeldt är nog ändå god för 30p om allt klaffar och med det så känns det som att laget breddas betänkligt!

Jag kastade om i linorna på truppsidan. Rensfeldt får bli förstecenter just nu. En kille till lär peta ner honom så småningom, men just nu får han vara det 🙂

Najs! NJ har ju sagt att två centrar skulle in varav Rensfeldt nu är den ena. Så i mina ögon är han ju en bra tredjecenter eller en okej andracenter.

Längtar verkligen tills det börjar tisslas och tasslas om eventuella spetsförvärv! Törs man hoppas på en center och en ytter av hög klass?

• Det här svaret redigerades för 7 år, 3 månader sedan av pb_90.
    Andreas
    Keymaster

Dom skriver ju ”centern” Rensfeld i presentationen. Så det troliga är väl det? Men såg att det var ett gäng lirare som skrev att han blev betydligt bättre när han flyttades ut på kanten. Vi får väl se helt enkelt!

Känns som att den här värvningen landade riktigt skönt i och med Abols NHL-rykte. Rensfeldt är nog ändå god för 30p om allt klaffar och med det så känns det som att laget breddas betänkligt!

Jag kastade om i linorna på truppsidan. Rensfeldt får bli förstecenter just nu. En kille till lär peta ner honom så småningom, men just nu får han vara det 🙂

JN27
    Deltagare

Rödmarkerat Abols och Bromé i uppställningen. Ebert får vara fortsatt rödmarkerad.

Skulle vara skönt, om det nu finns någon helig makt där uppe, att vi kan få behålla samtliga spelare. Vore oerhört skönt att känna att laget känns bra inför en säsong. Vi måste få ha tur någon gång.

Andreas
    Keymaster

Rödmarkerat Abols och Bromé i uppställningen. Ebert får vara fortsatt rödmarkerad.

pb_90
    Deltagare

Andreas
    Keymaster

Mycket nöjd med Rensfeldt. Lite oklart om han är en av de två centrarna dock?

pb_90
    Deltagare

Jag tror att det är oerhört svårt att tacka nej om man väl får chansen… Sjukt starkt av Jonte att göra det mot Nashville där han var 100% säker på att inte få lira NHL-hockey. Ebert har ju redan provat på AHL-livet osv så för honom så krävs det kanske lite bättre förslag för att dra över.

Men om Abols och Bromé får förslag från flera klubbar så kommer dom att garanterat att signa… Sen är det väl en fråga om vi kan få behålla dom en säsong för att utvecklas osv.

Jo jag förstår om man kommer signa men det som är problemet är ju att dessa två spelare fortfarande har mycket att bevisa. Både Abols och Bromé har gjort en riktigt bra säsong i SHL och det kan ju knappast ha spelat dem till en ordinarie plats i NHL. Därmed så bör ju chanserna vara rätt stora att vi kan få låna bägge två under nästa säsong om de nu skulle signa.

Möjligtvis. Det finns ju mängder av exempel på senare tid där SHL-spelare drar över så fort dom kan trots att dom bara visat upp sig under en säsong egentligen. Borgman, Ejdsell, Jacob Nilsson m.m. Men det har ju inte gått speciellt bra för någon av dom där borta så man kan ju hoppas på att dom köttar ett år till hos oss åtminstone. Men dragkraften att vara när NHL tror jag är starkare än dragkraften att utvecklas tyvärr.. Hoppas hoppas att det inte är så i dessa fall bara!

Sen kan ju NHL-klubben ställa det som krav också, det är ju billigt för dom att signa upp spelare lite på chans som får lira AHL bara.

JN27
    Deltagare

Jag tror att det är oerhört svårt att tacka nej om man väl får chansen… Sjukt starkt av Jonte att göra det mot Nashville där han var 100% säker på att inte få lira NHL-hockey. Ebert har ju redan provat på AHL-livet osv så för honom så krävs det kanske lite bättre förslag för att dra över.

Men om Abols och Bromé får förslag från flera klubbar så kommer dom att garanterat att signa… Sen är det väl en fråga om vi kan få behålla dom en säsong för att utvecklas osv.

Jo jag förstår om man kommer signa men det som är problemet är ju att dessa två spelare fortfarande har mycket att bevisa. Både Abols och Bromé har gjort en riktigt bra säsong i SHL och det kan ju knappast ha spelat dem till en ordinarie plats i NHL. Därmed så bör ju chanserna vara rätt stora att vi kan få låna bägge två under nästa säsong om de nu skulle signa.

pb_90
    Deltagare

JN27
    Deltagare

En sak till som jag funderar på är hur sugen man är som spelare att signa ett tvåvägskontrakt, vilket det med all sannolikhet skulle bli i dessa spelares fall.
    Den enda som jag kan tänka mig skulle kunna ta ett ordinarie kontrakt är Ebert.

Utvecklingen och framförallt lönen är ju betydligt bättre i SHL än i AHL.

JN27
    Deltagare

Jag tror som sagt inte att Abols kommer att gå till NHL den här säsongen. Han har haft en riktigt bra säsong i SHL. Rimligt vore ju att se om det håller över tid och då kanske en säsong till i Sverige behövs.

pb_90
    Deltagare

Så jäkla tråkigt om vi skulle tappa Abols…… den enskilt mest spännande spelaren att följa under nästa säsong ju… Det är väl bara att hålla tummarna att en eventuell NHL-klubb kan låna ut honom under en säsong, men är väl inte särskilt troligt

Personal Jesus
    Deltagare

Tappa Ebert, Abols och Bromé till NHL hade väl varit mindre kul om man säger så…

Ehhh, de andra lagen behöver lite handikapp:)

Andreas
    Keymaster

Tappa Ebert, Abols och Bromé till NHL hade väl varit mindre kul om man säger så…

pb_90
    Deltagare

Mjo, men Rissanen överglänste Backström rejält i slutet av säsongen.. :/ Men Backström som ”egen” produkt m.m. är ju såklart viktigt också.. Jag hoppas bara att Pilö får chansen i år helt enkelt! Jag kommer ihåg när han var med på någon försäsong (inför säsongen 17/18?) när han var med och redan då såg riktigt bra ut. Hade för mig att det var i vevan när jag höll på med corsin och grejer.

För övrigt, verkar vara en jäkligt bra skalle på Bromé! Ger ett otroligt seriöst och moget intryck i NA idag.

I slutet var han säkrare defensivt ja. Då hade han Warg att luta sig mot. Han var fortfarande riktigt dålig offensivt i all ärlighet. Han slog bort puckar och dumpade i helt fel lägen fortfarande.

Agree, han hade inte direkt den här förstapassen som NJ pratade om. Jag tycker väl kanske att det också blev något bättre över tid.

Får NJ in Gunnarsson och en möjlighet att släppa Rissanen så är det helt okej. Ishockey per krona är Backström mer värd troligtvis och en egen produkt.

Visar 25 inlägg - 3,976 till 4,000 (av 13,266 totalt)